A co chcesz robić z tym silnikiem konkretnie?
M60B40 jest już stare a poza tym jest trochę loteria, ponieważ były cylindry pokrywane alusilem lub nikasilem. Te z nikasilem są podatne na problemy, jeśli trafisz na słabej jakości paliwo zawierające cząsteczki siarki to później dzieją się nieciekawe rzeczy, a remonty V8 to droga sprawa. Za to są dość proste w budowie i obsłudze (motronic 3.3)
Da się to rozróżnić po numerze na bloku:
* 1 725 963 - Nikasil
* 1 742 998 - Nikasil
* 1 745 872 - Alusil
Nowsze M62B44 były już zawsze na alusilu, w dodatku mają kute korby w serii.
Za to od 09.1998 są wyposażone w vanos i mimo nieco większej przepływki mają lipny kolektor dolotowy. Można przełożyć kolektor dolotowy z wersji bez vanosa do tej nowej i uzyskać sporą poprawę (podobnie jak z kolektorem od m50 do m52). Generalnie vanos jak wiadomo nie jest jakoś mocno porządany jeżeli chcemy iść w ostre przeróbki. Dodatkowo wersje M62TUB44 (z vanosem) mają elektroniczną przepustnice, z którą również różnie bywa. Dlatego prawdopodobnie najlepszym wyjściem będzie 4.4 bez vanosa i na mechanicznej przepustnicy. Ale te silniki bez vanosa szły tylko od 96 do 09.98, więc może nie być tak prosto go znaleźć. W 2002 roku nastąpiły kolejne zmiany - przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ w katalogach moc skoczyła z 286 ps na 294, ale nigdzie nie mogłem się doszukać informacji jakich zmian dokonano w silniku.
Dla ułatwienia tak wygląda M62B44 (bez vanosa)
i M62TUB44 (vanos)
Zależy do czego dokładnie potrzebujesz tego silnika, o ile nie chcesz iść w żadne ostre przeróbki to polecam mimo wszystko kupić jak najnowszy silnik z małym przebiegiem.