Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: V12 5.0
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Tomk06
Witam, mam pytanie odnosnie jednostki V 12 z bmw 750 e32 ... czy oplaca sie grzebac ten silnik ? da rade z niego wyciagnac ogromna moc ? czy lepiej isc w V 8 ?
Tomk06
czyli lepiej inwestowac w 4.0//4.4 V8 ?
Mr.Chester
teoretycznie ja znam 2 projekty w których ten silnik jest niezle wykrecony ;
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=49779
http://www.bilforumet.no/prosjektforum/142...ter-bilder.html
ale w praktyce widocznie jakos sie nie sprawdza bo duzo takich projektow nie powstaje jeszcze kwestja jaka ma byc moc tej jednostki
Chris320
CYTAT(k11 @ Tue, 25 Aug 2009 - 16:54) *


Rennen w tym temacie zjechał M70 i S70,moim zdaniem trochę niesłusznie.Sam silnik nie jest taki zły,ale duża masa 850 zabija osiągi.550Nm w CSi to mało? Jak dla mnie wystarczająco.
Wracając do tematu,nie jest to rozwojowy silnik,ani nie ma charakteru jednostki zbudowanej do wyścigów,ale w codziennej jeździe sprawdza się-bardzo przyjemnie przyspiesza i nie dostaje zadyszki powyżej 120km/h
Mr.Chester
tak moze troche ot bo sie kiedys zastanawialem czy korbowody om m70 sa takie same jak w m50 bo na zdjeciu wygladaja podobnie
http://moto.allegro.pl/item706454757_bmw_e...odem_tloki.html
rennen
Ten silnik się nie nadaje do kręcenia ani ogólnie do sportu, możesz słuchać kolegów którym "wydaje się" że przesadzam i "wydaje się" że coś wiedzą bo przeczytali w katalogu albo na tym czy innym forum.. mi się już nie chcę zawracać Wisły kijem.
Szyd(L)o
Ok to jeżeli V8 lepsze to które 4.0 czy 4.4 ? Jakie są między nimi różnice ?
rennen
A co chcesz robić z tym silnikiem konkretnie?

M60B40 jest już stare a poza tym jest trochę loteria, ponieważ były cylindry pokrywane alusilem lub nikasilem. Te z nikasilem są podatne na problemy, jeśli trafisz na słabej jakości paliwo zawierające cząsteczki siarki to później dzieją się nieciekawe rzeczy, a remonty V8 to droga sprawa. Za to są dość proste w budowie i obsłudze (motronic 3.3)
Da się to rozróżnić po numerze na bloku:

* 1 725 963 - Nikasil
* 1 742 998 - Nikasil
* 1 745 872 - Alusil

Nowsze M62B44 były już zawsze na alusilu, w dodatku mają kute korby w serii.

Za to od 09.1998 są wyposażone w vanos i mimo nieco większej przepływki mają lipny kolektor dolotowy. Można przełożyć kolektor dolotowy z wersji bez vanosa do tej nowej i uzyskać sporą poprawę (podobnie jak z kolektorem od m50 do m52). Generalnie vanos jak wiadomo nie jest jakoś mocno porządany jeżeli chcemy iść w ostre przeróbki. Dodatkowo wersje M62TUB44 (z vanosem) mają elektroniczną przepustnice, z którą również różnie bywa. Dlatego prawdopodobnie najlepszym wyjściem będzie 4.4 bez vanosa i na mechanicznej przepustnicy. Ale te silniki bez vanosa szły tylko od 96 do 09.98, więc może nie być tak prosto go znaleźć. W 2002 roku nastąpiły kolejne zmiany - przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ w katalogach moc skoczyła z 286 ps na 294, ale nigdzie nie mogłem się doszukać informacji jakich zmian dokonano w silniku.

Dla ułatwienia tak wygląda M62B44 (bez vanosa)





i M62TUB44 (vanos)



Zależy do czego dokładnie potrzebujesz tego silnika, o ile nie chcesz iść w żadne ostre przeróbki to polecam mimo wszystko kupić jak najnowszy silnik z małym przebiegiem.

Tomk06
szukam ogromnego momentu... turbienie silnika, kucie, tak wogole troche bardzo laickie pytanie ale co to jest dokladnie ten vanos ?
Mario
Co to jest Vanos
http://pl.wikipedia.org/wiki/VANOS
makaveli
chcesz kuc,turbic bmw v8 albo v12 nie chcac zadac sobie troszeczke trudu i wklepac vanos w google?
Tomk06
jaka jest moc maksymalna jaka mozna osiagnac na tym silniku ? m62b44 ... zeby tloki nie wyszly przez glowice %-) i jaki jest mniej wiecej koszt zakucia (same czesci) z gory wielkie dzieki za odpowiedz
rennen
Twój brak elementarnej wiedzy o tuningu jakoś daje takie odczucie, że nie ma najmniejszej szansy żebyś się zabrał za tuning tego silnika. Co chcesz zakuwać i po co, silnik ma być doładowany czy na, jaki setup, jakie zastosowanie.. no musisz podać jakieś konkrety a nie "ogromna moc"..
k11
Może to ma być kolejne najmocniejsze auto w kraju? wink.gif))) Tylko że malowanie kameleonem, to nie to forum...

r.
Gallardo
Kolejne Dziecko , ktoremu sie marzy uturbione BMW smile.gif
Misior
CYTAT(Tomk06 @ Wed, 09 Sep 2009 - 12:52) *
... zeby tloki nie wyszly przez glowice %-)

nie widzialem jeszcze takiego silnika. Albo mało widzialem albo troche inna jest zasada dzialania silnika.
Tomk06
mowiac o tlokach wychodzacych przez glowice myslalem o uszkodzeniu ukladu korbowego ... w planie jest auto z silnikiem widlastym + biturbo mala masa tylny naped specyfikacja to 1/4 mili planowana moc to ok. 500-550 koni plus jak najwiekszy moment
rennen
Jaka buda? Jeżeli poważnie chcesz to zrobić to mimo bycia fanatykiem bmw polecam ci silnik chevroleta z serii LS
Tomk06
projekt jest powazny, w planie jest zrobienie ponad 500 konnego auta... Problemem zostaje dobranie silnika i skrzyni biegow ... Jakikolwiek silnik przezyje 500 koni bez kucia ? Docelowo silnik ma byc doladowany
Mario
Jeżeli idziesz w silnik wolnossący, chcesz uturbiać i zrobić to bez zakuwania to musisz celować w duże pojemności 4-5litrów
PMN
Chcesz mieć 500KM?
Kup np. TO

I piszę to jako osoba mająca już za sobą kilka uturbionych BMW.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.