E46 nie ma xdrive takiego jak to wygląda obecnie, tylko dwa otwarte dyfry - przedniej i tylnej osi - oraz stały i
niezmienny rozkład napędu 38% przód, 62% tył, zrealizowany za pomocą dodatkowej skrzyni rozdzielaczowej NV 124 z przekładnią planetarną. Układ DSC (którego w E46 xi/d nie można całkowicie wyłączyć, w przeciwieństwie do modeli bez x) symuluje blokadę dyfrów w razie potrzeby.
Mimo, że układ oraz skrzynia biegów są dokładnie takie same jak w X5 pierwszej generacji, transfer NV 124 jest niezamienny z transferem NV 125 używanym w X5. NV 124 przenosi napęd na przedni wał za pomocą kół zębatych, w NV 125 jest łańcuch.
Co do trwałości, to wąskim gardłem jest automatyczna skrzynia A5S-390 R, która (jak sama nazwa wskazuje) znosi maksimum 390 Nm momentu obrotowego na wejściu. Wszystko co się dzieje za skrzynią, czyli układ AWD jest znacznie trwalsze. Jeśli to ma być manual (S5D-280 Z) to jest znacznie lepiej.