Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: ecu w m50b25
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
mcgiver
czy ma ktoś info co do numerów jakie były stosowane ecu w m50b25 i od czego to zależało?
czytałem ze róznica w numerach była równiez uzalezniona od tego czy silnik był w e34 czy e36
chodzi o to ze mam kilka komputerów i buduje strokera pod turbo na bazie m50b25 bez vanosa.
zastanawiam sie który komputer będzie najodpowiedniejszy.
moje ecu to 400 i 402
Myślałem nad zastosowaniem ecu z silnika z vanosem (jak się nie mylę to 413?) aby mieć detekcje stuku, jednak skoro nie ma vanosa to pewnie to poroniony pomysł.
silnik bedzie wysterowany na det III , i w zwiazku z tym chcę miec sterownik który bedzie z tym najlepiej współpracował.
co do detekcji stuku to bardzo mi na tym zalezy wiec jesli jest jakis inny sposób na to to prosze o info.
w bloku sa przygotowane gwinty pod 2 ping sensory.
co z wiazka przy zmianie ecu , mam 1 wiazkę z 400 i jedną z 402.
makaveli
najodpowiedniejszy bedzie SA
mcgiver
CYTAT(makaveli @ Thu, 13 Aug 2009 - 11:25) *
najodpowiedniejszy bedzie SA

tak , ale koszta juz wyższa półka dry.gif
elmo0104
A czemu nie ma sensu montowanie komputera od silnika z vanosem? To chyba jest najtańsza opcja jeśli chcesz miec detekcje stuku, tylko pytanie czy komputer od M50B25TU będzie wykrywał stuki w Twoim strokerze??Inna pojemność, inne wykorbienia na wale itd. Tak czy inaczej ja bym spróbował na Twoim miejscu z tym ECU i wiązką od silnika z vanosem. wtyczke od vanosa zostawić odpięta i tyle.
makaveli
myslalem i pytalem duzo zanim dojrzalem do tego, ze pakujac sporo kasy w silnik, nie warto oszczedzac na sterowaniu tego wszystkiego.
tez chcialem sterowac ecumasterem, ale zaczelo to przypominac drut..
Kruszon
Moje byłe M50B20 tez miało 2 stuksensory i było bez Vanosa. Myslałem ze wszystkie M50 miały.
mktech
Witajcie smile.gif

Tak mi się w oczy rzuciło , takiego cuda nie było - M50B25TU smile.gif.

Co do sensora - jak wiadomo M50 były z vanosem i bez a do tego montowane w E34 i E36.
Z tego co kojarzę silniki w E34 wszystkie miały sensor, a w E36 tylko te z wanosem.
Głowy nie dam za tą teorię bo to tylko obserwacja kilku silników biggrin.gif

Pozdr


mcgiver
CYTAT(mktech @ Fri, 14 Aug 2009 - 08:00) *
Witajcie smile.gif

Tak mi się w oczy rzuciło , takiego cuda nie było - M50B25TU smile.gif .

Co do sensora - jak wiadomo M50 były z vanosem i bez a do tego montowane w E34 i E36.
Z tego co kojarzę silniki w E34 wszystkie miały sensor, a w E36 tylko te z wanosem.
Głowy nie dam za tą teorię bo to tylko obserwacja kilku silników biggrin.gif

Pozdr


osobiscie mam 3 silniki m50b25 bez vanosa i w zadnym nie mam ping sensora , równiez nie kojaze jakiejś wolnej wtyczki w wiazce aby mozna było go zamontować.
elmo0104
mktech a jakie miał oznaczenie silnik M50 z vanosem o poj 2.5l ??
mktech
Hej !

Sorka, mój błąd smile.gif. Skojarzenia z nowszymi silnikami się uaktualniły...

W M50 faktycznie oznaczenie TU używane było do wskazania na VANOS.

W nowszych TU to bi-vanos :-)
elmo0104
wracając do tematu, mcgiver powiedz czemu wcześniej pisałeś że to nie ma sensu- stosowanie komputera od silnika z vanosem do silnika bez vanosa??
mcgiver
CYTAT(elmo0104 @ Fri, 14 Aug 2009 - 19:24) *
wracając do tematu, mcgiver powiedz czemu wcześniej pisałeś że to nie ma sensu- stosowanie komputera od silnika z vanosem do silnika bez vanosa??

tak mi sie wydaje huh.gif . no bo wtyczka od vanosa bedzie dyndać powodując błąd.
czyż nie? fajnie by było gdybym sie mylił wink.gif .
wiem ze Korona ma komp z wanosem w swojej wydumce , ale on ma równiez fizycznie vanos.
mógłby ktos kompetentny sie wypowiedziec...
elmo0104
w mojej e36 jak odłącze wtyczke to nie ma błędu, tzn żadna lampka się nie zapala, jeśli chcesz żeby komputer widział vanos to można poprostu jakiś opornik wpiąć we wtyczkę, który ma wartość oporu zaworu sterującego vanosem(tam jest elektromagnes, cewka) musi byc dobrze. To jest najtańsze rozwiązanie jakie widzę aktualnie.



a jest w silniku bez vanosa czujnik położenia wałka rozrządu??
mcgiver
z tego co wiem to vanos w tym silniku działa 0/1, tak wiec czasami włącza a czasami nie.
próbowałeś to w całym akresie obrotów czy tylko na wolnych obrotach? jak tylko na wolnych to uzasadniało by to brak błędu.
mktech

"a jest w silniku bez vanosa czujnik położenia wałka rozrządu?? "

- Jak najbardziej, jedyna różnica w "oczujnikowaniu" to brak stuk-sensora, zarówno czujnik położenia wałka jak i wału występuje tak samo jak w wersji z vanos'em
korona
CYTAT(mcgiver @ Fri, 14 Aug 2009 - 20:40) *
tak mi sie wydaje huh.gif . no bo wtyczka od vanosa bedzie dyndać powodując błąd.
czyż nie? fajnie by było gdybym sie mylił wink.gif .
wiem ze Korona ma komp z wanosem w swojej wydumce , ale on ma równiez fizycznie vanos.
mógłby ktos kompetentny sie wypowiedziec...


Jako że czuję się odrobinę kompetentny przynajmniej w tym temacie wink.gif napiszę:
Faktycznie jeżdżę na sterowniku 413, aby zastosować go w silniku bez vanosa potrzebne są:
- wiązka silnika wraz ze sterownikiem
- czujniki spalania stukowego sztuk 2
- czujnik położenia wałka
- przepływomierz
- wałek ssący wraz z blaszką dającą sygnał na czujnik wałka (nie pamiętam teraz nazwy), lub przeróbka tej starej blaszki co nie będzie łatwe, bo obie mają inny kształt i są inaczej mocowane ale może da się to wyrzeźbić...
- jeżeli wałek ssący faktycznie będzie zmieniany potrzebne jest kółko zębate które trzeba będzie unieruchomić w stosunku do wałka, bo w przypadku silnika z vanosem położenie obu części względem siebie ustala nastawnik a tu go nie będzie
- zmiana położenia koła zamachowego (jego obrócenie na wale bo w innym miejscu brak jest dwóch zębów "sterujących" czujnikiem wału)

Brakiem nastawnika bym się nie przejmował tak jak i dyndającą wtyczką, awaria vanosa nie wyklucza auta zjazdy i nie powoduje spadku mocy max. a jedynie pogorszenie osiągów w średnim zakresie obrotów, a tu przecież będzie już turbina pompować. Czy cała operacja ma sens to już od Ciebie zależy, przy 0,8bar, dobrym wystrojeniu mapy paliwa, odpowiednich wtryskach i paliwie 98 stuku bym się nie obawiał nawet na seryjnym zapłonie, sprawdzone.

Co do stand-alone, to oprócz wydania kilku tys zł i montażu tego do auta jest jeszcze strojenie, a to nie takie łatwe jak obsługa świnki, więc albo wydajesz grubą kasę za strojenie, albo poświęcasz kilka miesięcy (lat?) na naukę całego systemu i stroisz ucząc się na swoim aucie.

PS: nie było silnika bez vanosa z knock-sensorami, niezależnie od budy, rocznika czy nr sterownika. Czyli dopiero od roku 93 i sterownika 413 mamy czujniki.
mcgiver
czyli twierdzisz ze do 0,8bara na sterowniku bez knock sensorów stuk nie będzie wystepował ?
ale z kąd wiadomo ze np , przy 0,8 nie bedzie stukac -a przy 0,9 stuka ,
wiesz to organoleptycznie na podstawie silników z którymi się bawiłeś czy to od czegoś zależy ?
jesli faktycznie by tak było , to narazie bym sie w ten 413 nie bawił , bo widzę ze jeszcze by mnie inne nieprzewidziane zakupy czekały i zezba z kołem...
choody
Oj chłopaki - jeśli mechanicznie silnik będzie przystosowany do 1,2b czy 1,5b i dobrze ktoś to wystroi to i na tym doładowaniu też stuków nie będzie. Nie powiem czujnik stuków jest przydatny, ale nie niezbędny, pomaga w wystrojeniu - ale ogarnięty tuner i bez tego sobie poradzi, i zabezpieczy w jakimś stopniu silnik w razie zubożenia mieszanki. Za przykład wysokich ciśnień w silniku bez knock sensorów niech posłuży łada turbo.

pozdrowionka
mcgiver
CYTAT(choody @ Sat, 15 Aug 2009 - 10:11) *
Oj chłopaki - jeśli mechanicznie silnik będzie przystosowany do 1,2b czy 1,5b i dobrze ktoś to wystroi to i na tym doładowaniu też stuków nie będzie. Nie powiem czujnik stuków jest przydatny, ale nie niezbędny, pomaga w wystrojeniu - ale ogarnięty tuner i bez tego sobie poradzi, i zabezpieczy w jakimś stopniu silnik w razie zubożenia mieszanki. Za przykład wysokich ciśnień w silniku bez knock sensorów niech posłuży łada turbo.

pozdrowionka


szkopuł w tym że o ile mam zmysł techniczny do mechaniki wink.gif , o tyle jesli chodzi o grzebanie w mapach jestem laikiem.
dlatego własnie chce stworzyć idiotoodporny system zabezpieczajacy silnik przed błędami jakie napewno zrobię , uczac sie strojenia .
dlatego właśnie szukam rozwiazań które pomogą mi ustrzec moją wydumkę przed zniszczeniem smile.gif .
bedzie prawdopodobnie lc1 , będzie jakiś wiarygodny zegar egt , również myslę nad jakimś prostym wtryskiem wody, ale narazie jeszcze nie czas na te diwajsy, bo silnik prawdopodobnie bede docierał jako n/a.
tak przy okazji , ile się bierze za strojenie ecumasterem , i kto ze ślaska by się mógł tego podjąć? korona moze Ty?
choody
Jak chcesz bezpiecznie stroić - to cofasz zapłon i zalewasz (lub tylko zalewasz). Później to dostrajasz patrząc na egt i afr. Takiego strojenia nie masz się co obawiać bo będziesz widział jak egt się zachowuje - jak za niska temp, zubażasz\ opóźniasz zapłon, jak za wysoko dolewasz\przyspieszasz zapłon, i stroisz tak żeby nie dopuścić do stuku.
Bo nawet jak będziesz miał ten knock sensor to pamiętaj że kiedy doprowadzisz do stuku w mocno zmodzonym silniku to tłoki popłyną szybciej niż myślisz - zwłaszcza że nie masz kucizny.

Ogólnie jak dla mnie taki knock sensor jest przydatny ale nie dla strojenia tylko dla ochrony silnika czy zmniejszenia skutków w momencie kiedy wystąpi jakaś usterka zubożająca mieszankę.

jak wystroisz setup na afr 12:1 i egt w max punkcie 850*C - stuku nie powinno być.

ale jeszcze nie stroiłem żadnego samochodu więc co napisałem powyżej może być nieprawdą, jest tylko moim własnym przemyśleniem nt. strojenia w ogóle.

pozdrowionka
mcgiver
CYTAT(choody @ Sat, 15 Aug 2009 - 14:57) *
Jak chcesz bezpiecznie stroić - to cofasz zapłon i zalewasz (lub tylko zalewasz). Później to dostrajasz patrząc na egt i afr. Takiego strojenia nie masz się co obawiać bo będziesz widział jak egt się zachowuje - jak za niska temp, zubażasz\ opóźniasz zapłon, jak za wysoko dolewasz\przyspieszasz zapłon, i stroisz tak żeby nie dopuścić do stuku.
Bo nawet jak będziesz miał ten knock sensor to pamiętaj że kiedy doprowadzisz do stuku w mocno zmodzonym silniku to tłoki popłyną szybciej niż myślisz - zwłaszcza że nie masz kucizny.

Ogólnie jak dla mnie taki knock sensor jest przydatny ale nie dla strojenia tylko dla ochrony silnika czy zmniejszenia skutków w momencie kiedy wystąpi jakaś usterka zubożająca mieszankę.

jak wystroisz setup na afr 12:1 i egt w max punkcie 850*C - stuku nie powinno być.

ale jeszcze nie stroiłem żadnego samochodu więc co napisałem powyżej może być nieprawdą, jest tylko moim własnym przemyśleniem nt. strojenia w ogóle.

pozdrowionka

bo własnie skopuł w ty ze oczekuję opini prakyków ,a nie teoretyków rolleyes.gif
makaveli
a wystrojenie i podlaczenie ecumastera jest za friko?
korona,rozumiem kazdy chwali co ma. ale roznica miedzy wysterowaniem na ecumasterze a pelna kontrola via SA jest masakryczna.
a koszty nie sa takie jak kilka lat temu.

mcgiver - pytasz o opinie praktykow a jednoczesnie ich nie chcesz sluchac wink.gif
mcgiver
CYTAT(makaveli @ Sun, 16 Aug 2009 - 18:26) *
a wystrojenie i podlaczenie ecumastera jest za friko?
korona,rozumiem kazdy chwali co ma. ale roznica miedzy wysterowaniem na ecumasterze a pelna kontrola via SA jest masakryczna.
a koszty nie sa takie jak kilka lat temu.

mcgiver - pytasz o opinie praktykow a jednoczesnie ich nie chcesz sluchac wink.gif

początkujący , czy DET czy SA to itak płaci za strojenie , choćby pierwszy raz, potem już cos tam mozna sobie pogrzebać.
ecumaster jakby nie było jest popularny i ma gwarancje ,a serwis w kraju, pozatym czytajac temat "ecumaster zrób to sam" juz jakąs tam wiedzę mozna wyciągnąć, a nawet sam producent zawsze coś tam podpowie , pomoże.
więc jako praktyk ,to może mnie oswiecisz jaka jest róznica w cenie miedzy DET 2,3 ,a SA(jakie konkretnie?) , oraz jaka to jest ta jest "masakryczna" róznica w samym sterowaniu smile.gif .
korona
CYTAT(makaveli @ Sun, 16 Aug 2009 - 18:26) *
a wystrojenie i podlaczenie ecumastera jest za friko?
korona,rozumiem kazdy chwali co ma. ale roznica miedzy wysterowaniem na ecumasterze a pelna kontrola via SA jest masakryczna.
a koszty nie sa takie jak kilka lat temu.

mcgiver - pytasz o opinie praktykow a jednoczesnie ich nie chcesz sluchac wink.gif


Jaka to jest ta masakryczna różnica? Masz już SA?

Wysterowanie na świńce jest sporo prostsze, po prostu poprawiasz istniejące mapy. W SA tworzysz je od nowa razem z korekcjami itp więc łatwiej o błąd i roboty dużo więcej

Koszty? Ecumaster 450zł, podłączasz do istniejącej wiązki za free i stroisz według instrukcji tych co temat przerabiali.
SA: koszt urządzenia od 800eur (megasquirta nie liczę bo to namiastka SA), do tego wiązka do przeróbki + dodatkowe czujniki jeśli są potrzebne. No i strojenie...
Kruszon
CYTAT(korona @ Sat, 15 Aug 2009 - 07:18) *
PS: nie było silnika bez vanosa z knock-sensorami, niezależnie od budy, rocznika czy nr sterownika. Czyli dopiero od roku 93 i sterownika 413 mamy czujniki.


Kurde to ja chyba jakis parszczaty na jedno oko jestem:P
Moje byłe M50B20 w E34 91r na Siemensie ma nawet 2 czujniki spalania stukowego, a Vanosa ani widu ani słychu.
Jak znajde jakąś fote to wrzucę.

EDIT: i potwierdzenie z EPC:
Ping Sensor - 12 14 1 730 029 - MS40 For vehicles with:
National version germany (L801A) = Yes
Only applies to siemens-dme


Colin
CYTAT(korona @ Sun, 16 Aug 2009 - 18:59) *
Jaka to jest ta masakryczna różnica? Masz już SA?

Wysterowanie na świńce jest sporo prostsze, po prostu poprawiasz istniejące mapy. W SA tworzysz je od nowa razem z korekcjami itp więc łatwiej o błąd i roboty dużo więcej

Koszty? Ecumaster 450zł, podłączasz do istniejącej wiązki za free i stroisz według instrukcji tych co temat przerabiali.
SA: koszt urządzenia od 800eur (megasquirta nie liczę bo to namiastka SA), do tego wiązka do przeróbki + dodatkowe czujniki jeśli są potrzebne. No i strojenie...


Smiem twierdzic, ze niejednokrotnie tworzenie map od nowa i tych korekcji w sa zajmuje mniej czasu niz na swince zestrojenie auta wolnossacego z 2x wiekszymi wtryskami i turbosprezarka. Aczkolwiek jak sie nie ma pojecia, to moze wyjsc drogo w obydwu przypadkach.
andrzejrs
CYTAT(choody @ Sat, 15 Aug 2009 - 14:57) *
Jak chcesz bezpiecznie stroić - to cofasz zapłon i zalewasz (lub tylko zalewasz). Później to dostrajasz patrząc na egt i afr. Takiego strojenia nie masz się co obawiać bo będziesz widział jak egt się zachowuje - jak za niska temp, zubażasz\ opóźniasz zapłon, jak za wysoko dolewasz\przyspieszasz zapłon, i stroisz tak żeby nie dopuścić do stuku.
Bo nawet jak będziesz miał ten knock sensor to pamiętaj że kiedy doprowadzisz do stuku w mocno zmodzonym silniku to tłoki popłyną szybciej niż myślisz - zwłaszcza że nie masz kucizny.

Ogólnie jak dla mnie taki knock sensor jest przydatny ale nie dla strojenia tylko dla ochrony silnika czy zmniejszenia skutków w momencie kiedy wystąpi jakaś usterka zubożająca mieszankę.

jak wystroisz setup na afr 12:1 i egt w max punkcie 850*C - stuku nie powinno być.

ale jeszcze nie stroiłem żadnego samochodu więc co napisałem powyżej może być nieprawdą, jest tylko moim własnym przemyśleniem nt. strojenia w ogóle.

pozdrowionka

Życzę powodzenia z tym AFR 12
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.