Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Chłodnica oleju w M50B25
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
maleckis
Witam.

Czy ktoś z Was montował chłodnicę oleju w silniku M50B25? Najłatwiej byłoby wykorzystać magistralę olejową z S50, lecz w moim przypadku takie rozwiązanie nie wchodzi w grę ze względu na mocowanie dla kompresora. Znalazłem firmę Ireland Engineering, która posiada w swojej ofercie adapter między obudowę filtra oleju a jej pokrywę, jednak chciałbym znaleźć tańszą alternatywę. Kontaktowałem się z re5pect.pl w sprawie podstawki Mocal; po pomierzeniu obudowy dowiedziałem się, że niestety nie pasuje. Z góry dziękuję za pomysły.

Pozdrawiam,
Michał.
DOHC
Możesz wykorzystać elektryczną pompę oleju z dyfra s13 i wspawać smok i spływ w miskę , powstaje całkowicie niezależny obieg , jedyny minus że trzeba zorganizować sterowanie załączaniem pompy ale z drugiej strony masz wpływ na temp przy jakiej cały układ zaczyna pracować i nie obciążasz pompy oleju . Taka pompa elektryczna to ~150-200 zł
choody
Załączanie pompy w sposobie przedstawionym przez DOHC pewnie można wykonać za pomocą jakiegoś czujnika temp. np. pociągnąć kabelki od czujnika temp płynu chłodniczego do pompy.

pozdrowionka
DOHC
nie no ja bym się nie bawił w półśrodki tylko wykorzystał czujnik temp oleju i to wydaje mi się być jedynym sensownym rozwiązaniem
tdserek
Sprawdz manele od tds 2.5 litra .Posiadam duza chlodnice oleju i jest zamontowana podstawka z przewodami... nie wiem wlasnie czy ci podejdzie ale wychodzi napewno taniej niz m3. pozdrawiam

tutaj podstawka filtra

http://www.allegro.pl/item704432339_bmw_e3...ltra_oleju.html

a to jest chlodcnia taka sama jak jest w 325 tds
http://www.allegro.pl/item697404114_chlodn...lejowka_m3.html
szukaj a znajdziesz i nie kosztuje 400zl tylko 100:D pozdrawiam
maleckis
Czy mógłbyś zrobić dla mnie zdjęcie podstawki z 2.5 tds założonej u Ciebie? Szczególnie interesuje mnie mocowanie alternatora.
Chłodnicę i tak zamierzam dać customową - zamontuję ją za przednimi nerkami.
choody
DOHC właśnie o takie coś mi chodziło - czujnik temp wody był tylko przykładem moich myśli ...

pozdrowionka
tdserek
Wiec ja mam tdsa wiec pokaze jak to wyglada jutro wieczorkiem nie wiem czy jest sens customowa droga chlodnice oleju skoro mozesz sprobowac wyrwac chlodnice z e39 diesla ktora jest naprawde bardzo duza biggrin.gif oryginal od tdsa jest identyko jak w m3 spokojnie sie nada:D koles ma teraz mocala i objetosciowa jest taka sama jak tds:D
maleckis
CYTAT(tdserek @ Thu, 06 Aug 2009 - 23:24) *
Wiec ja mam tdsa wiec pokaze jak to wyglada jutro wieczorkiem nie wiem czy jest sens customowa droga chlodnice oleju skoro mozesz sprobowac wyrwac chlodnice z e39 diesla ktora jest naprawde bardzo duza biggrin.gif oryginal od tdsa jest identyko jak w m3 spokojnie sie nada:D koles ma teraz mocala i objetosciowa jest taka sama jak tds:D

Oglądałem dzisiaj dokładnie magistralę olejową z 2.5 TDS i na pewno nie będzie pasować do M50B25. Zupełnie inne mocowania.
mcgiver
CYTAT(DOHC @ Thu, 06 Aug 2009 - 16:12) *
Możesz wykorzystać elektryczną pompę oleju z dyfra s13 i wspawać smok i spływ w miskę , powstaje całkowicie niezależny obieg , jedyny minus że trzeba zorganizować sterowanie załączaniem pompy ale z drugiej strony masz wpływ na temp przy jakiej cały układ zaczyna pracować i nie obciążasz pompy oleju . Taka pompa elektryczna to ~150-200 zł

właśnie taki patent bedzie w moim strokerze , zastanawiam sie tylko jaki przepływ ma ta pompa z dyfra?
rumpel_ski
pompa elektryczna to dobre rozwiązanie jednak trzeba najpierw sprawdzić czy oringi na wałkach nie będą podawały powietrza do oleju.
M-Technic
Odswieze temat Mozemi ktos powie czy po dolozeniu podstawki z s50b30 i chlodnicy oleju cisnienie nadal bedzie ok czy musze cos jeszcze z pompa zrobic(wymienic) ??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.