Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 coupe wszystko o przekładce z anglika
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Karolo
Noszę się z zamiarem sprowadzenia M3 e36 coupe z Anglii. W związku z tym chciałbym utworzyć tutaj temat ( gdyż takowego nie znalazłem w wyszukiwarce ) gdzie byłoby opisane wszystko co należy zrobić aby porządnie wykonać taką przekładke w tym modelu. Co kupić co zmienić co przerobić. Wyznaje zasade DIY ale wole się upewnić za wczasu zeby niczego nie pominąć.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich chcących pomóc.
Pytanie nr2 auto ma skrzynie SMG - czy mozna ją bez wiekszych problemów zamienić na 6B manuala?
Pytanie nr3. Zauważyłem, ze w tym M3 przednie koło ( 19" ) jest bardziej zbliżone do przedniego zderzaka - jest mniejsza przerwa miedzy zderzakiem a kołem niz miedzy kołem a resztą od strony drzwi ( oba koła z przodu ) - Czy to normalne czy auto było walone/ma cos nie tak z zawiasem?
Teo
W sprawie przekładki anglika oraz skrzyni SMG na manual proponuje skontaktować się z użytkownikiem buni z tego co wiem on wykonywał taką operacje w swoim m3 e36. Sporo na ten temat pisał na mforum i proponuje tam poszukać.
arek-lin
A co do przekładki anglika to pisz to użytkownika brus_ik Jeśli chcesz to mogę Ci przesłać info na PW które od niego dostałem co dokładnie trzeba zrobić. Mi się po tym odechciało przekładać
pol
prosze wklejac info na forum wink.gif, jest duze zainteresowanie tym tematem
Raxxel
Ja planuje też przerobić Anglika, ponieważ dostałem go w rozliczeniu od kumpla za długi.
Bardzo bym prosił o spis części, i rady jak się za to zabraćsmile.gif
Karolo
Proszę was o WKLEJANIE gotowych linków przepisów co i jak. Ułatwi nam to bardzo sprawe bo zainteresowanie tematem jak napisano jest duze
buni
tak na szybko :

a propo przekladki na LHD : czas ok 7-10 dni jesli robi ktos nie pierwszy raz - silnika nie trzeba wyjmowac , ale na pewno ulatwia sprawe
przegrody sie niewymienia.

wyciecie otworow pod serwo + wzmocnienie tej blachy
wyciecie otworu pod linke gazu
przelozenie pedałów
przespawanie elementu do ktorego mocuje sie kolumne kierownicza
przespawanie mocowania pedalu gazu w podlodze
przelozenie zaworków od klimy na odpowiednia strone + przewody do nagrzewnicy


z gratow jaki bedziesz potrzebowal

maglownica od E36 + przewody od wspomy
Liczniki EU
wykladzina podlogowa EU,
deska kompletna EU ,
tunel srodkowy EU,
element mocujacy pod deska z wersji EU ,
linka do otwierania maski EU
zamki maski EU
mechanizma wycieraczek EU
wycieraczki EU
plastik na podszybie EU
przewody od chlodnicy do zbiorniczka z plynem chlodniczym
przerobka swiatel przednich ( jesli BOSCH ) , w innym przypadku zakup swiatel EU
lusterka boczne EU



przekladka skrzyni na MANUAL:

NIESTETY trzeba zmieniac skrzynie biegow , pomimo ze to taka sama skrzynia ..ma 1 mala roznice
skrzynia od SMG nie posiada zapadek i oporu na lewarku zmiany biegow . po zalozeniu lewarka lata on luzno w lewo i prawo. biegi da sie zmieniac i mozna jezdzic ale ...............jest to dosc utrudnione.. ciezko trafiac w biegi. szczegolnie kiedy chcemy to robic szybko.

a wiec :

zaczalem od zdjecia skrzyni SMG
wywalenia pompy SMG
wywaleniem przewodow hydr. od pompy do skrzyni
wywalaniem przewodu hydr. od pompy do wysprzeglika

zakladamy :
pedal sprzegla
pompa sprzegla
wysprzeglik ( generalnie moze zostac ten od SMG, pomimo ze numer e ETK jest inny to taki sam wysprzeglik jak w kazdym E36 )
przewod od pompy sprzegla do zbiorniczka z plynem hamulcowym

dorobienie tylnego mocowania wybieraka w nadwoziu ( od spodu auta )
wybierak + lewarek

skrzynia 6tke od Manuala

zakladamy skrzynie i mozna cieszyc sie manual'em

a propo elektroniki :

zastosowalem proste rozwiazanie tzn :
zostawiamy komputer od SMG
wyjmujemy 2 bezpieczniki odpowiedzialne za SMG

i mozemy jezdzic. wszystko dziala jak nalezy.


jesli chcemy pozbyc sie komputera SMG : odpniamy go z wiazki ale brakuje nam "+" na rozruszniku po przekreceniu kluczyka.
mozna to zalatwic dodatkowym przyciskiem dajacym "+" na rozrusznik



TO NORMALNE ze koło przednie w M3 3.2 przesuniete jest ku przodowi auta , co daje wieksza strabilnosc w czasie jazdy.
Wachacz w M3 3.2 jest inny i nie mozna go kupic w zamienniku, dodatkowo 3.2 ma gorne poduszki amorów o innym kształcie , oraz stabilozatory mocowane do amoryzatora a nie do wachacza. - mozna to zmienic i dac mocowania do wachacza. ja po takiej zmianie nie odczułem zadnej rożnicy w prowadzeniu.


pozdr
Raxxel
To czyli trzeba zmieniać skrzynię biegów? Czy, to tylko odnosi się do automatów?
wb78
Jasne, że nie musisz zmieniać skrzyni. Buni tylko opisał przypadek gdy chcemy pozbyć się SMG.
Raxxel
Zrobić przekładkę w e46 316, 99rok, jest podobnie jak w e36 99rok?
arek-lin


Jak masz "dawce" to będzie proste. Świateł nie trzeba zmieniać - w anglikach są soczewki i są fabrycznie przystosowane do ruchu lewo i prawo stronnego wystarczy je obrócić w drugie położenie.

Elektryka to zalezy od wyposazenia roku itd - ja robiłem samochód tylko na tor praktycznie więc wywalałem wszystko co zbędne włącznie z elementami wiązki takimi jak radio itp Poszło mi około 76metrów przewodu jednożyłowego - trzeba przedłużyć kilka przewodów od włącznika świateł, regulacji świateł, regulacji lusterek itp. pierdół. Przeważnie jest tak, że jak do kostki dochodzi np 10 przewodów to z 6 da sie tylko "odwinąć" z wiązki i przełozyć na drugą stronę a ze 4 idą w drugą strone samochodu i trzeba je przeciąć i przedłużyć.

Wiązki silnika można od biedy nie ruszać - ale lepiej by było też troche przewodów przedłużyć jak masz zamiat nim dluzej pojezdzic niz naciagac to wszystko na sile.

Magiel jest taki sam mozesz smialo przekladac. Do tego mechanizm wycieraczek, ramiona wycieraczek wykladzine do srodka, boczki przednie, dzwignie recznego oczywiscie deske z tunelem itp. pierdoly.

W srodku trzeba przespawac uchwyt pod kolumne kierownicza i pod poduszke pasazera jezeli jest, uchwyty pod pedal gazu, pod kilka ogranicznikow itp - generalnie troche takiego punktowego spwaania jest.

Sciana grodziowa ma wszystkie przetloczenia ale po stronie serwa jest podwojna blacha wiec wartalo by przespawac od europejczyka a po drugiej stronie jest otwor na ECU ktory tez jezeli ma dobrze pasowac trzeba wyciac z europejczyka i przespawac...

Nie wyglada to az tak rozowo jak pisza co niektorzy - ci co im przekladali nasciemniali jakie to "bezinwazyjne" jak sie wiazki nie tnie nawet w e36 i tak pierdola glupoty za przeproszeniem.

Ja osobiscie nie widze za bardzo sensu przekladki czegokolwiek innego niz kupionego tanio M3 w ponadprzecietnym stanie jezeli masz zmaiar to uzytkowac, bo albo trzeba poswiecic na prawde DUZO czasu i pracy i zrobic to samemu albo bedzie drutowanie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.