Na początku chciał bym się przywitać
Jestem nowym w tym gronie, jeżdżę BMW e36 m50b20 i chciał bym ja troszkę ulepszyć
dodam ze poprzedni właściciel troszkę wyremontował w niej silnik, ponieważ jadać do Holandii przy prędkości 180km/h zerwal się łańcuch rozrządu a wiec remont silnika mam za sob.
Mam kilka pytań do wszech wiedzącego grona liczę na odpowiedzi typu co i jak a nie "swap na b25-b28"
to kilka z nich:
1. przerabiając układ dolotowy w tym właśnie silniku napotkałem kilka utrudnień
- do oryginalnego filtra <obudowy> przykręcony jest czujnik temperatury zasysanego powietrza co mam z nim zrobić zęby było ok. bo w stożkowych układach dolotowych niema żadnego wejścia na ten czujnik
<nie mogę znaleźć żadnego foto>
-mieszek od przepływomierza do kolektora:
Rubber boot
poz.nr 3 Nigdzie nie mogę znaleźć takiego jak ja mam, ponieważ u mnie są dwa wejścia na rurki <poz.nr 12> tyle ze u mnie jest jeszcze podłączone chyba odpowietrznik oleju <czy coś takiego>
co z tym odpowietrznikiem zrobić bo strasznie ciapie mi olejem do układu?
2.Ponieważ remont silnika mam już za sobą pomyślałem o lekkim doładowaniu silnika wiem ze m50b20 i jeszcze z vanosem to według was nieporozumienie ale czy Kompresor czy turbo podam parę przykładów doradźcie który sposób był by lepszy
szybszy no i Łatwiejszy
sposób 1
turbo kit
myślę o czymś takim, czy jest to dobry set czy niewarty uwagi, i co jeszcze trzeba by było żeby to wszystko chodziło jak trza? rozważam ten kit ponieważ nie jest zbyt drogi a nawet wygląda wiem ze jeszcze trzeba by było wszystko zestroić, tylko jakie to by były koszta???
sposób 2
kompressor
i takie samo pytanie jak do sposobu 2 tylko ze moim zdaniem samemu zrobić takie co nie jest zbyt dużym wyczynem
i czy zestrojenie tego będzie dorsze czy tańsze niż zestrojenie turbo??
3. Na poczatku chcial bym podniesc moc tak aby bezpiecznie silniczek tykal a gdy uzbieram kolejna kwote chcial bym zakuc silnik i podniesc moc duzo wyzej
-ile konikow osiagne bespiecznie z tego silnika
-ile koników wyciągnę po zakuciu
4. Kto w małopolsce zajmuje sie takim tuningiem kto montuje turbo i kompressory no i kto zestraja te zestawy
wiem ze Najlatwiej jest swapnac silnik na 2,8 i moc zwrasta bez trudu ale to nie oto chodzi w tuningu?!!
zawsze chciałem z malej pojemności zrobić dożą moc tak jak japonce robia NP. Mazda rx8 Silnik 1,3 a koników 235
wiem ze całkiem inny silnik <wenkla> ale z 1,3 235KM fabrycznie
dlatego nie wchodzi w gre żaden swap
Z góry dziękuje za odpowiedzi zgodne z pytaniami