Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M50b20 vanos co i jak zacząc
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
rockky
Na początku chciał bym się przywitać
Jestem nowym w tym gronie, jeżdżę BMW e36 m50b20 i chciał bym ja troszkę ulepszyć
dodam ze poprzedni właściciel troszkę wyremontował w niej silnik, ponieważ jadać do Holandii przy prędkości 180km/h zerwal się łańcuch rozrządu a wiec remont silnika mam za sob. biggrin.gif

Mam kilka pytań do wszech wiedzącego grona liczę na odpowiedzi typu co i jak a nie "swap na b25-b28"
to kilka z nich:
1. przerabiając układ dolotowy w tym właśnie silniku napotkałem kilka utrudnień
- do oryginalnego filtra <obudowy> przykręcony jest czujnik temperatury zasysanego powietrza co mam z nim zrobić zęby było ok. bo w stożkowych układach dolotowych niema żadnego wejścia na ten czujnik
<nie mogę znaleźć żadnego foto>
-mieszek od przepływomierza do kolektora:
Rubber boot
poz.nr 3 Nigdzie nie mogę znaleźć takiego jak ja mam, ponieważ u mnie są dwa wejścia na rurki <poz.nr 12> tyle ze u mnie jest jeszcze podłączone chyba odpowietrznik oleju <czy coś takiego>
co z tym odpowietrznikiem zrobić bo strasznie ciapie mi olejem do układu?

2.Ponieważ remont silnika mam już za sobą pomyślałem o lekkim doładowaniu silnika wiem ze m50b20 i jeszcze z vanosem to według was nieporozumienie ale czy Kompresor czy turbo podam parę przykładów doradźcie który sposób był by lepszy
szybszy no i Łatwiejszy
sposób 1
turbo kit
myślę o czymś takim, czy jest to dobry set czy niewarty uwagi, i co jeszcze trzeba by było żeby to wszystko chodziło jak trza? rozważam ten kit ponieważ nie jest zbyt drogi a nawet wygląda wiem ze jeszcze trzeba by było wszystko zestroić, tylko jakie to by były koszta???

sposób 2
kompressor
i takie samo pytanie jak do sposobu 2 tylko ze moim zdaniem samemu zrobić takie co nie jest zbyt dużym wyczynem
i czy zestrojenie tego będzie dorsze czy tańsze niż zestrojenie turbo??

3. Na poczatku chcial bym podniesc moc tak aby bezpiecznie silniczek tykal a gdy uzbieram kolejna kwote chcial bym zakuc silnik i podniesc moc duzo wyzej
-ile konikow osiagne bespiecznie z tego silnika
-ile koników wyciągnę po zakuciu

4. Kto w małopolsce zajmuje sie takim tuningiem kto montuje turbo i kompressory no i kto zestraja te zestawy smile.gif

wiem ze Najlatwiej jest swapnac silnik na 2,8 i moc zwrasta bez trudu ale to nie oto chodzi w tuningu?!!
zawsze chciałem z malej pojemności zrobić dożą moc tak jak japonce robia NP. Mazda rx8 Silnik 1,3 a koników 235 biggrin.gif
wiem ze całkiem inny silnik <wenkla> ale z 1,3 235KM fabrycznie
dlatego nie wchodzi w gre żaden swap

Z góry dziękuje za odpowiedzi zgodne z pytaniami smile.gif

arek-lin
To wsadź silnik od mazdy skoro uważasz, że on jest dobry, dodatkowo jak sam napisałeś napotkasz trudności których oczekujesz. A tak na serio to najrozsądniejszą propozycję jaką jest swap na M50B25 odrzucasz, dziwne to. Według mnie w tuning chodzi oto by poprawić fabrykę a nie rzucać sobie kłody pod nogi i wywarzać otwarte drzwi. Zauważ, że gdy zeswapujesz to wyjdzie to: a)taniej b)bezawaryjnie. Później dozbierasz trochę pieniążków i wtedy założysz jakieś soft turbo czy kompresor. Ale żeby Cie całkiem nie zniechęcić to tu masz projekt B20: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...2&hl=m50b20 poczytaj, może coś się przyda
rockky
odrzucam swap z powodu ze mam juz zamontowany silnik po remoncie a po swapie nie wiem jaki silnik kupie i nie wiem ile na nim pojeżdżę wiem ze to trudne ale pieniążków trochę mam tylko ze muszę je podzielić na 2 samochody ponieważ mój mercedes w124ce czeka na przeszczep <dawce amg>
ale mysle ze 10-13tys zl wystarczy rolleyes.gif
SONIC
no to bierz hajs i jedz do uzytkownika "Mario"
rumpel_ski
ha ha turbo to dobre rozwiązanie jednak 10 czy 12 tysi to trochę za mało jak na to auto jednak powiem że warto od wałków zacząć i sprężynki na zaworkach na mocniejsze - mapa paliwa - wydech - dolot, mapa jako ostatni gadzet. polelrki w kanałach . wywal podgrzewanie przepustnicy przez płyn chłodniczy. dla fanatyków i poszukiwaczy mocy - można visco odpuścić ale nie tędy droga. To tyle co dasz radę zrobić , może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?? AA no i przełożenia można zmienić będzie szybciej z mniejsca ale ostatni na autostradzie.
rockky
CYTAT
no to bierz hajs i jedz do użytkownika "Mario"

co masz na myśli??

CYTAT
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416

tylko BMW czy tez Mercedesy?
VTEC
Masz BMW warte 8000zł i chcesz je poprawić wkładając 15 000 / 20 000 i ciesząc się, że sam tą kupę zrobiłeś i mozesz nad nią tańczyć i ja wąchać. Kup M3 za 25k i tyle.
rockky
hmm jak byś nie przeczytał to 15000tys mam na 2 auta wiec nie chce kupować m3 bo to i tak nie to co 320iK lub T

a wiec decyzja podjęta kupuje Eatona mam wystarczające wiadomości do montażu

Teraz to czego jeszcze nie wiem:)
Koledzy powiedzcie mi co z wtryskami?czy wymienić jak tak to na jakie
czy dostrojenie całego ustrojstwa jest w miare proste czy potrzebne mi będzie do tego sprzed za 2k zl i 2 informatyków żeby zrobić to samemu
czy trochę taniej dodam ze nie znam tutaj żadnych gości od tego typu zadań wiec bedzie problem

to nic będę zastanawiał się jak już będzie zamontowany najwyżej go nie podłącze tongue.gif
zyczcie mi powodzonka
korona
Żeby doładować silnik turbosprężarką lub kompresorem potrzebujesz: auta z silnikiem w dobrym stanie (to niby masz), jakieś 6-7tys na początek na potrzebne części (jak ma być zrobione z głową i jeździć długo, niektóre cześci używane), no i zapał do pracy i sporo umiejętności jeśli chcesz zrobić to sam lub 4-8 (???) tys na robociznę jeśli zlecisz to komuś. Kilka rad ode mnie:

- jak masz naprawdę chęci do pracy, liczy się dla ciebie efekt końcowy z własnej pracy, liczysz się z tym że auto nie będzie już ekonomiczne i bezawaryjne a raczej stanie się bardzo drogim hobby - uturbiaj lub załóż kompresor do tego co masz
- tak jak nie jeden ci napisze, za te pieniądze możesz zrobić swap na mocniejszy silnik lub kupić inne, mocniejsze auto niż to co osiągniesz dmuchając te 0,5bar, więc zastanów się czy warto. Dmuchając 1 bar będzie już ciekawiej i tu zaczyna się prawdziwa zabawa z turbo, ale koszty podskoczą jakieś x2...
- jak masz zamiar wydać 2-3 tys i liczysz na to że będziesz zadowolony odpuść sobie od razu, szkoda kasy i pracy...
- przed zakupem jakichkolwiek części i rozpoczęciem prac zbierz odpowiednie info - na forum masz prawie wszystko, nie musisz nawet zakładać nowych tematów (dublowanie tych samych pytań co jakiś czas naprawdę drażni), tylko czytaj, czytaj, czytaj...
rockky
biggrin.gif o taka odpowiedz mi chodziło
jak juz mam <prawie> zestaw Eatona chyba 45 z chłodnica oleju, uchwytem tylko brakuje mi paska ale wiem jak wiec tylko muszę na service skoczyć
CYTAT
- tak jak nie jeden ci napisze, za te pieniądze możesz zrobić swap na mocniejszy silnik lub kupić inne, mocniejsze auto niż to co osiągniesz dmuchając te 0,5bar, więc zastanów się czy warto

biggrin.gif Po dłuższych namysłach chyba... Kompressora zalozem
CYTAT
przed zakupem jakichkolwiek części i rozpoczęciem prac zbierz odpowiednie info - na forum masz prawie wszystko, nie musisz nawet zakładać nowych tematów (dublowanie tych samych pytań co jakiś czas naprawdę drażni), tylko czytaj, czytaj, czytaj...

czytam juz prawie rok no i zbieram materiały wiec trochę tego mam a co do tego tematu to niema za wiele o m50b20 z vanosem jest 1-2 turbo i ani jednego kompresora z tym silnikiem wiem ze 2,5 2,8 sa bardzo podobne w wielkości ale to nie to samo

powiedz mi tylko ile będzie kosztować dostrojenie komputera tak pod kompressor wgranie nowej lub korekta mapy paliwa no i z zapłonem jak by się ktoś bawił ile mi za to mogą zawołać?? i gdzie w Małopolsce znajdę takiegoż fachowca?
Misior
CYTAT(rockky @ Fri, 31 Jul 2009 - 09:16) *
czytam juz prawie rok no i zbieram materiały wiec trochę tego mam a co do tego tematu to niema za wiele o m50b20 z vanosem jest 1-2 turbo i ani jednego kompresora z tym silnikiem wiem ze 2,5 2,8 sa bardzo podobne w wielkości ale to nie to samo


I nadal niedaje Ci to nic do myślenia? Skoro prawie wszystkie uturbieńce w e36 to 2,5 NV bo inne silniki klekają to po co chcesz pakowac kase w cos co za chwile pewnie sie rozleci?
korona
CYTAT(Misior @ Fri, 31 Jul 2009 - 09:48) *
I nadal niedaje Ci to nic do myślenia? Skoro prawie wszystkie uturbieńce w e36 to 2,5 NV bo inne silniki klekają to po co chcesz pakowac kase w cos co za chwile pewnie sie rozleci?

Twierdzenie że tylko NV bo niby jest lepsze to bzdura. Nie ma to żadnego potwierdzenia w rzeczywistości, mało tego, powiem że silnik z vanosem będzie lepszy ze względu na sterownik obsługujący knock-sensory i lepszy przepływomierz.
rockky
CYTAT
I nadal niedaje Ci to nic do myślenia? Skoro prawie wszystkie uturbieńce w e36 to 2,5 NV bo inne silniki klekają to po co chcesz pakowac kase w cos co za chwile pewnie sie rozleci?

"Pewnie" no właśnie "może" się rozleci lecz kolega korona miał ta przyjemność i chyba się nie rozleciało i jakie ciekawe osiągi
m50b20 turbo
turbo już jest ale Kompressor-a jeszcze nie widziałem
widziałem tylko kilkanaście pytań a zaraz za nimi odpowiedzi swap na większy zero podpowiedzi pomocy
szczerze jak już bym swapa zrobił na b25 czy potem b28 w końcu tez by mi mocy brakło wiec co swap na mpowera
widziałeś ceny za komplet swap silnika m-powera??
tak to już za mniejsza kwotę mam wstęp do większych mocy potem wystarczy
CYTAT
Dmuchając 1 bar będzie już ciekawiej i tu zaczyna się prawdziwa zabawa z turbo, ale koszty podskoczą jakieś x2...

ale wstęp mam już za sobą

Wiec jak już mówiłem ze dużo na temat tuningu e36 <i nie tylko > tak uwierzcie mi miałem pod uwagą swap ale jak pow. napisałem nie ma sensu i chciałbym skończyć temat SWAP

Prosił bym o jakieś wiadomości na temat wtrysków i czy fabryczna popa paliwa wystarczy do okolic 0,5bar czy cza zmienić jak tak to na jakie według mnie pompa paliwa jest wystarczająca tylko ewentualnie trza będzie zmienić same wtryski z b28 ale czy z b25 nie wystarczy???
korona
CYTAT(rockky @ Fri, 31 Jul 2009 - 10:34) *
.... kolega korona miał ta przyjemność i chyba się nie rozleciało i jakie ciekawe osiągi
m50b20 turbo


Samochód ma się dobrze, osobiście mierzyłem kompresję jakieś 2 tyg. temu, okolice 14bar na wszystkich cylindrach. W przyszłym tygodniu silnik będzie zastąpiony wreszcie większym, odprężonym B25
rockky
no tak ale swap był zaplanowany już przed uturbieniem mniejszego
uturbienie to było podejrzewam z ciekawości czy faktycznie m50b20 uturbiac to bez sens
Noi Co NO I CO??? da się i nic się nie rozlatuje biggrin.gif
jak by nie tacy jak KORONA to dalej było by przeświadczenie ze to się po tyg rozsypie
Misior
Ja tam sie nieznam smile.gif
Sam miałem kiedys pomysła z uturbieniem peugeota 106xsi i miałem juz wszystkie graty ale jak to poprzeliczałem wszystko to taniej wyszło swapowac i troche podkrecic s16 a moc taka sama. Ale koncze juz podpowiedzi o swapie smile.gif
Jesli sie upierasz na doładowanie to 3mam kciuki za projekt bo jak wiadomo pssssyyyytttt fajna sprawa smile.gif
G-Rad
Do kompresora trzeba zrobić solidną, precyzyjną i przemyślaną łapę mocującą.
Jak będziesz ją miał to już tylko z górki.
rockky
Chciał bym tez dodać ze jak ktoś myśli ze ten Project to tylko marzenia lub tylko namysł to jest w błędzie ponieważ już w drodze jest cos takiego

według sprzedawcy 320i/520i ze 150pk średnio 205pk
a wiec wystarczy przynajmniej na razie i według tego gościa wystarczy przeprowadzić tylko mod komputera
dodam tez ze to eaton m45 i raczej to nie jakąś chińska podróbka tongue.gif
nie wiem kiedy to tylko będzie montowane ale jak będę coś dłubał to nie omieszkam zrobić foty tak żeby Było dla Następnych
G-Rad
Moim zdaniem robisz coś po omacku.
Tu coś czytałeś, tam gdzieś słyszałeś, ale dokładnie nie wiesz jakich części potrzebujesz i co konkretnie trzeba zrobić.

Dużo do tematu mógłby wnieść uzytkownik makaveli, który miał eatona m60 w m50b25.
De facto cały set został zdemontowany i sprzedany, a właściciel poszedł w turbo.
jendrek e-30
Panowie każdy radzi swap swap i jeszcze raz swap, zadajmy pytanie czy chcesz mieć moc czy turbo bo jak moc to wyskoczysz przy dobrych układach lekko ponad 200km i będziesz miał turbo b20 a w b25 przy tym samym nakładzie prac i kosztów będziesz miał około 300km i około 400nm jak zrobisz wszytko zgodnie ze sztuką więc się zastanów czy chcesz mieć moc czy turbo, po odpowiedzi na to pytanie reszta będzie prosta jak drut, w pierwszej kolejności swap na b25 potem turbo 0.8 b 1.0b i tak jak korona powiedział tu zaczyna się zabawa i radość z osiągów, lub, ten sam nakład pracy i kosztów koników mniej NM znacznie mniej. Wydaje mi się że na tym polega problem co chcesz mieć moc\turbo odpowiedz sobie na to pytanie i wyjaśnisz wszystko sobie.





POZDOR ph34r.gif
morcine
Mniej kłopotliwe będzie jak kolega sprzeda auto i kupi e39 540i i ma na dzień dobry 6.2 do setki, a żeby uzyskać taki wynik z m50b20 turbo to naprawdę trzeba mieć zapał do roboty i zrobić z głową by było jak najmniej awaryjne. No ale znając życie trzeba będzie się modlić żeby coś znów na trasie nie pier...ło:)
choody
Za 15k pln (dzielone na dwa projekty) nawet jak sprzeda za te 8k e36 raczej e39 nie kupi.To turbo do b20 to faktycznie taka "sztuka dla sztuki" śmiech na miasto pójdzie jak zdrowe 328 to będzie objeżdżać ,nie wspominając e30 m50b25 (z m30 będzie robiło wiatrak z takiej wydumki) ale Twój wóz Twoja kasa i czas - więc poczytaj temat Korony w dziale projekty i wzoruj się na nim pamiętając że masz słabszy silnik.

Pozdrawiam
rockky
CYTAT
Za 15k pln (dzielone na dwa projekty) nawet jak sprzeda za te 8k e36 raczej e39 nie kupi.

Ten 2gi projekt w124CE prawie skończony jeszcze tylko wszystko poskładać tak jak należy no i przeswapowac cale zawieszenie z MB E36
jak znajdę jak nie to jakieś gwintowane smile.gif ale z braku mnie w Polsce auto na tip top będzie dopiero na początku nowego roku sad.gif

CYTAT
więc się zastanów czy chcesz mieć moc czy turbo, po odpowiedzi na to pytanie reszta będzie prosta jak drut, w pierwszej kolejności swap na b25 potem turbo 0.8 b 1.0b i tak jak korona powiedział tu zaczyna się zabawa i radość z osiągów, lub, ten sam nakład pracy i kosztów koników mniej NM znacznie mniej. Wydaje mi się że na tym polega problem co chcesz mieć moc\turbo odpowiedz sobie na to pytanie i wyjaśnisz wszystko sobie.

Zastanawiając się dłużej Odpowiem tak JA chce mieć jak największa możliwie moc z m50b20 przy <na razie> możliwie małym nakładzie kasy

CYTAT
będziesz miał turbo b20 a w b25 przy tym samym nakładzie prac i kosztów będziesz miał około 300km i około 400nm

Po skończeniu Mercedesa będę miał podobna moc i taki sam moment obrotowy a do 100km/h powinien rozpędzać się poniżej 7s dodam ze to wolnossący silnik jest biggrin.gif
wiec jak widać nie chodzi mi o to aby mieć jak największą moc, tylko o to żeby mieć 2,0L bmw z 200km silnikiem
a całość nie musi być <i raczej nie będzie> bez lub mało awaryjna bo autko zostaje na stale w Polsce

co do E36 już decyzja podjęta w tym tygodniu ma przyjść zestaw z eatonem m45 zdecydowałem się właśnie na kompresor z powodu strasznie słabego dolnego zakresu obrotów w mojej bmw wiec tera znaleźć gościa który mi to zestroi <chodzi o komputer> i doradzi co mam zmienić żeby tip top było
mam parę pytań w postach powyżej dotyczących wymiany układu zasilania paliwem
i Ile Najprawdopodobniej wyniesie kwota za zrobienie z Komputerem wie to ktoś może
jakie kwoty koledzy w b25 płacili, czy każdy sobie sam robił???
i Czy jest ktoś w Małopolsce ewentualnie na śląsku kto potrafił by to zrobić ? unsure.gif
choody
"Zastanawiając się dłużej Odpowiem tak JA chce mieć jak największa możliwie moc z m50b20 przy <na razie> możliwie małym nakładzie kasy"


"wiec jak widać nie chodzi mi o to aby mieć jak największą moc, tylko o to żeby mieć 2,0L bmw z 200km silnikiem"

sam sobie przeczysz smile.gif i to w jednym poście:)

A ja osobiście przyjmuję zakłady kiedy będzie druga część tematu a w niej - i mam już nowy silnik m50b25 teraz czas na turbienie jak dobrzy forumowicze radzili ,po to żeby mnie seryjne 328i bez mydła nie ru..ało.

Ja obstawiam jakieś 3 m-ce po skończeniu projektu b20 kompressor

pozdrowionka i bez obrazy smile.gif
rockky
CYTAT
sam sobie przeczysz smile.gif i to w jednym poście:)

w sumie masz racje ze zaprzeczyłem sam sobie ale to dlatego ze źle poskładałem post
teraz się poprawie
Chce mieć mocniejsza bmw i sadze ze jak będzie mieć 200km to zobaczę czy więcej satysfakcji daje tuning czy Swapowanie bo
po mercedesie mało mam satysfakcji, tylko trzeba mieć 2 takie same auta 1 mocne a 2 słabe i przekręcać po koleji wiec trochę nudne nie? a wiec postanowiłem troszkę pogłówkować i pomęczyć sie troszkę a koronacja tego będzie taka ze będzie to jedna z 1w Polsce b20kompressor <w Polsce nie wiem nie moglem znaleźć wiec chyba nie ma>
i nie chce z tej bmki zrobić potwora po prostej tylko tak jak jeszcze nikt nie robil tak abym mógł pochwalić sie nią ze to wyjątkowa furka a nie poprzekładać i zerznąć dokonania innych a merca swapóje bo nic nieda sie innego z nim zrobić da się założyć turbo ale chciałem żeby było mocne a bezawaryjne i jak najmniej kombinowane i taka 328i niema co porównywać do w124 ce 420 V8

CYTAT
A ja osobiście przyjmuję zakłady kiedy będzie druga część tematu a w niej - i mam już nowy silnik m50b25 teraz czas na turbinie jak dobrzy forumowicze radzili ,po to żeby mnie seryjne 328i bez mydła nie ru..ało.

Ja obstawiam jakieś 3 m-ce po skończeniu projektu b20 kompressor

Na pewno nie bo albo ją postaram sie zakuć i wtedy dołożę duże turbo
albo zostawię taka jaka będzie

CYTAT
pozdrowionka i bez obrazy smile.gif

Dzieki szanuje twoje zdanie ale ja jestem uparty i jeszcze nie widziałem b20kompressor a jak zobaczę ja u mnie w garazu będę podziwiał ja 2x bardziej
Pipcyk
Gratuluje zaparcia. Czekam na efekt koncowy. P.S w moich okolicach jezdzi e30 z m50b20 kompresor wiec nie jestes sam.
Pozdrawiam
choody
Podziwiam zapał smile.gif - Więc teraz na pewno masz tutaj jak i ogólnie na forum nakreślony temat więc działaj i się chwal tutaj na forum postępami.

Jeszcze jedno info słyszałem nt. b20 podobno nawet po zakuciu te 300-350 koników to szczyt tego motoru.Ale jakoś nie wierzę w to ,napewno po zainwestowaniu dwóch średnich rocznych pensji da radę zrobić więcej.

pozdrowionka
mcgiver
CYTAT(choody @ Mon, 10 Aug 2009 - 12:50) *
Podziwiam zapał smile.gif - Więc teraz na pewno masz tutaj jak i ogólnie na forum nakreślony temat więc działaj i się chwal tutaj na forum postępami.

Jeszcze jedno info słyszałem nt. b20 podobno nawet po zakuciu te 300-350 koników to szczyt tego motoru.Ale jakoś nie wierzę w to ,napewno po zainwestowaniu dwóch średnich rocznych pensji da radę zrobić więcej.

pozdrowionka

tak tylko ze w b25 wystarczy zainwestować połowę jednej sredniej pensji zeby miec około 400kucy. wink.gif
choody
Mc giver widzę że nie odpuszczasz - choć tak samo myślę i idę w tą stronę to skapitulowałem tłumaczyć że coś jest lepsze bo jest lepsze i tańsze i chcę zobaczyć w takim razie relację a później jej konsekwencje i później ciąg dalszy męczarni z rzeźbą w b20, bo miało być szybko więc musi być szybko i na końcu znaleźć to autko na alledrogo bo nie wystarczyło sił cierpliwości i pieniędzy na jakiś konkret który jest w zasięgu ręki smile.gif

pozdrawiam
mcgiver
no ja widzę to czarno , ale jak autor tematu włozy juz kupę kasy do tego projektu to potem będzie załował ze na samym poczatku nie zrobił tego na b25 z zyskiem prawie 50KM , kosztem kilkuset złotych.
mimo wszystko sledzę wątek i zyczę powodzenia.
mój projekt narazie lezy bo ,mam teraz inne sprawy na głowie , ale sukcesywnie gromadze częsci , aby zimą cos podziałac konkretnie.
G-Rad
Hey, podepne się pod temat. Załóżmy, że kolega chciałby zeswapować m50b20 na m50b25.
Co jest potrzebne oprócz silnika?
Czy osprzęt podchodzi bez kombinacji?
Czy komp i wiązka podejdzie ?
Czytałem gdzieś na forum, że wał w b25 jest krótszy o 3cm, czy to prawda ?
Skrzynia jest ta sama, ale co z dociskiem i sprzęgłem ?

Pozdrawiam cool.gif
rockky
CYTAT
no ja widzę to czarno , ale jak autor tematu włozy juz kupę kasy do tego projektu to potem będzie załował ze na samym początku nie zrobił tego na b25 z zyskiem prawie 50KM , kosztem kilkuset złotych.
mimo wszystko sledzę wątek i zyczę powodzenia.
mój projekt narazie lezy bo ,mam teraz inne sprawy na głowie , ale sukcesywnie gromadze częsci , aby zimą cos podziałac konkretnie.

Musze przyznać się wam ze pomysł z kompresorem to nie wypal gdy paczka doszła nie było tak kolorowo jak opisali sprzedawcy niebylo ani paska ani żadnego uchwytu pod kompresor poza tym mój urlop musiałem przesunąć na październik wiec nie miałem gdzie tego zrobić sad.gif szczęście tylko miałem ze kolegi brat odkupił zestaw od mnie za te same pieniądze
a wiec wszystkich co odradzali kompressor a doradzali swap szczerze przepraszam.

Chciał bym także zapytać doświadczonego grona jaki silnik udało by się upchać w tym ze e36?
myślałem o V8 3,0l m60b30 pytanie brzmi czy wiecie cos o takim silniku w e36 wiem ze juz 4,0 V8 wsadzali i wiem ze z misa oleju są kłopoty, czy chcąc wsadzić 3,0 V8 będzie to samo?? czy wie ktos o takim projekcie, i czy mając cały samochód e34 530i będę miał kłopoty ze swapem na co mam zwrócić uwagę co muszę przełożyć a co nie.

przepraszam za moje kozackie podejście do was muszę przyznać ze zachwalam się jak gówniarz
od teraz będę lepiej rozważał wasze wskazówki
choody
Jak zamierzasz wrzucić v'ke to 4.0 i wyżej smile.gif ale jak jesteś tak uparty na to 3.0 to i tak będziesz miał takie same problemy jak przy wkładaniu innej v'ki z e34.
rennen
A ty jak zwykle sobie sam komplikujesz życie i bez sensu. 3.0i V8 będzie prawdopodobnie wolniejsze od M52 2.8 tongue.gif

Ja widzę takie drogi - masz trochę kasy - rób m52b28 swap, kolektor od M50, parę modów i okolice 220-240

masz nieco więcej kasy - swap M54B30 lub S50B30/32

masz jeszcze więcej - m50/s50 turbo lub swap 1JZ/2JZ-GTE

nieograniczony budżet - V8 LSx by chevy ;p

to są wyjścia w moim odczuciu "rozsądne" a temat rozkminiałem wielokrotnie. Inne też są możliwe, ale bardziej jako sztuka dla sztuki.
mcgiver
ze swapem jesli juz to jeśli r6 to nie 2 tylko 2,5 a jesli V to nie 3,0 tylko 4,0.
zawsze jest tak że pod kątem ekonomi liczy się ilośc cylindrów a pod kontem mocy pojemność , więc wniosek jest prosty , brać zawsze max pojemnośc w danej ilości cylindrów bo spalanie podobne a mocy wiecej.
oczywiście zostaje jeszcze kwestia wyboru pomiedzy blokiem alu lub żeliwo , oraz głowica 12v czy 24v.
rockky
CYTAT
A ty jak zwykle sobie sam komplikujesz życie i bez sensu. 3.0i V8 będzie prawdopodobnie wolniejsze od M52 2.8 tongue.gif
Ja widzę takie drogi - masz trochę kasy - rób m52b28 swap, kolektor od M50, parę modów i okolice 220-240

e36 328 to nigdy nie będzie to samo co e36 3,0 3,5 4,4 V8 tak jak ta nigdy nie będzie 320i kompressor wiesz ale te 2 ostatnie tak czy inaczej były by rzadkie
PS. Przejechałem się właśnie silnikiem m60b30 w e34 i jestem pod wrażeniem a poza tym ten cały samochód na swap miał bym po pieniądzach <z tad ten pomysl>

a jak z montażem 4l wiem ze z misa oleju są kłopoty bo sie nie mieści alpina ma przerobiona ale podobno koszt takiej jest masakrycznie drogi i nie wiem czy dało by się taka dorobić u jakiegoś Speca?
i czy z tym silnikiem dalo by sie jakoś podnieść tanio moc czy to koszta podobne jak w r6? bo gdyby się dalo to może bardziej opłacalne było by zakupić 540 e39 a ta trojkę sprzedać i to co dolozyl bym za przelozenie silnika i dorobienie ewentualnie misy, wlozyl bym w tunig 4,4 v8 ,tylko to by nie byla znów trojka w sumie zawsze można kupić m5 e34 tongue.gif
a co powiecie o silniku 3,5i. Moje najważniejsze pytanie który znich <3,0 3,5 4,4> jest najłatwiej czy inaczej najtaniej wlozyc do e36. z gory dzieki
korona
CYTAT(rockky @ Fri, 25 Sep 2009 - 20:36) *
przepraszam za moje kozackie podejście do was muszę przyznać ze zachwalam się jak gówniarz
od teraz będę lepiej rozważał wasze wskazówki

Chyba jednak dalej uparcie nie słuchasz co inni ci tłumaczą, dwie osoby już ci napisały a ty dalej w kółko o to samo pytasz huh.gif

CYTAT(choody @ Sat, 26 Sep 2009 - 12:24) *
Jak zamierzasz wrzucić v'ke to 4.0 i wyżej smile.gif ale jak jesteś tak uparty na to 3.0 to i tak będziesz miał takie same problemy jak przy wkładaniu innej v'ki z e34.



CYTAT(mcgiver @ Sat, 26 Sep 2009 - 15:28) *
... jesli V to nie 3,0 tylko 4,0.
zawsze jest tak że pod kątem ekonomi liczy się ilośc cylindrów a pod kontem mocy pojemność , więc wniosek jest prosty , brać zawsze max pojemnośc w danej ilości cylindrów bo spalanie podobne a mocy wiecej.

rockky
CYTAT
Chyba jednak dalej uparcie nie słuchasz co inni ci tłumaczą, dwie osoby już ci napisały a ty dalej w kółko o to samo pytasz huh.gif

ok sorki chciałem tyko zapytać czy może 30 łatwiej zamontować
ale oki szukam 40
a czy z 7 czy z 5 a jak ktos moze model podac jakis najlepszy dla mnie
a no i czy jakaś może rzędówka s38b35/36/38
jak z nimi jest to ze zadkie to wiem a jak z montazem??


a ja dalej szukam jakiegos okaza jak znajde na swap to swap a jak ciekawy okaz sie trafi to bede mial 2 bmke


choody
Z wszystkimi silnikami z serii 5 i 7 będziesz miał ten sam problem przy swapie do e36 - miska olejowa .... tego tanim kosztem nie przeskoczysz jeśli chcesz, żeby maska się zamykała smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.