Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ktory dyfer lepszy ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Gallardo
Ktory dyfer ze szpera bedzie lepszy do e36 m54b30 ? s3.15 czy s2.93 ? Orginalnie te silniki w e46 mialy 2.93 . Lepszy czas od 0-100 i 1/4 osiagne na krótszym czy dluzszym ? Na 3.15 zeby zrobic 100km/h musze wbic 3 , na 2.93 zrobie 100km/h na 2 biegu . Wiec chyba od 0-100 bedzie lepszy 2.93 ? A na 1/4 ?
tdserek
na cwiare rowniez lepszy bedzie krotszy:D gdyz bedziesz mozliwe ze mial 1 zmiane biegu mniej . musialbys ocenic ile obecnie km/h oraz na ktorym biegu konczysz 1/4 . wtedy mozna bylo by sprawdzic ktory most bylby dla ciebie lepszy

moge podeslac namiary na stronke gdzie sobie wpisujac przelozenia skrzyni srednice kol oraz przelozenia mostu i wszystko wyjdzie czarno na bialym:D
dobrus
CYTAT(tdserek @ Sun, 12 Jul 2009 - 14:48) *
na cwiare rowniez lepszy bedzie krotszy:D gdyz bedziesz mozliwe ze mial 1 zmiane biegu mniej . musialbys ocenic ile obecnie km/h oraz na ktorym biegu konczysz 1/4 . wtedy mozna bylo by sprawdzic ktory most bylby dla ciebie lepszy

moge podeslac namiary na stronke gdzie sobie wpisujac przelozenia skrzyni srednice kol oraz przelozenia mostu i wszystko wyjdzie czarno na bialym:D



tdserek wrzuć tego linka, proszę rolleyes.gif
Karol_e28
http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html

dobrus
dzięki biggrin.gif bardzo przydatny programik. pobawiłem się troche i nie mogę sie zdecydować który dyfer bylby najlepszy do mojego auta z perspektywy przyspieszenia np na 1/4? Auto to e30 z 2.8 m52, moc ca 210 ps , waga 1050kg, oponki 215/50 R15. Obecnie mam dyfer 3,45 i w sprintach startuje z ' dwójki ' poniewaz na 1 mieli w miejscu, choć i z 2 biegu dosc ciężko jest wystartowac bez nadmiernego poślizgu.

wg programu :

dyf 3,45
2 bieg 80,5 kmh
3 bieg 121,9 kmh
4 bieg 166 kmh
5 bieg 203,5

dyfer 2,93

2 bieg 94,8 kmh
3 bieg 143,6 kmh
4 bieg 195,4 kmh
5 bieg 239,6 kmh

dyfer 3,64

2 bieg 76,3 kmh
3 bieg 115,6 kmh
4 bieg 157,3 kmh
5 bieg 192,9


lub cos posredniego np 3,25 ?
Santino
To i ja sie dolacze do pytanie auto e46 330Ci. ori dyfer 2.93 zastanawiam sie zeby wstawic dyfer od automatu z przelozeniem 3.38 auto to dupowoz, i zalezalo by mi glownie na poprawie przyspieszenia. taki dyfer moglbym miec za free bo sprzedal lub zamienil bym za doplata na moj obecny. czy nei szczypac sie i szczepic ori most od M3 e46? co prawda to juz grubsz rzezba no ale bedzie juz szpera, przelozenie to 3.62
osti!
Obecnie w e36 m54b30 mam przelozenie 3.15, skrzynia 6b z 3.2 i jest troche za dlugo jak dla mnie, niedlugo zakladam 3.23 i minimalnie sie poprawi wink.gif Mysle ze w m54 stosujac przelozenie 2.93 zabijesz jego mozliwosci ;P Dol ma swietny ale stosujac krotsze przelozenie bedziesz bardziej zadowolony, najlepiej z 6b skrzynia ktora swietnie nadaje sie w dluzsze trasy.
Santino
dzieki za odpowiedz, powoli przymierzam sie do przekladki mosty od automatu czyli wlasnie 3.38 no i skrzyni 6b ktorych byl dosc duzy wybor np od e60 z silnikami M54 tez pasuja a kosztuja grosze (od 1200zl) mysle ze takie polaczenie powinno dac wiecej frajdy niz 2.93
osti!
Nie pasuja tak fajnie jakby sie moglo wydawac. Do takiej skrzyni musisz rzezbic wybierak i mocowanie do budy co w sumie nie jest najwiekszym problemem. Lipa jest bo musisz miec dwumase przystosowana do takiego sprzegla, ma ona w sobie lozysko do walka sprzeglowego, ktory jest krotszy niz we wszystkich skrzyniach i ma drobny wielowypust. Koszt samego sprzegla to ok 1200 zl i tylko oryginal. Dwumasa jak dla mnie wchodzila w gre tylko uzywka i swojego czasu nie znalazlem :/ Zalozylem skrzynke z S50 bo wyszlo taniej, a i rzezby mniej.
yeti24
Pytanie do osti może nie na temat ale jaki czasy robi e36 z takim silnikiem(do 100 i na 1/4) Mam obecnie m52 b28 na kolektorze od m50 i jak myślisz jest wogle sens takiego swapu do e36 dla tych + - 30 koni.Jeździłes dwoma autami ?Narawdę jest taka spora róznica?
Sory za OT
osti!
Moja to oryginalnie byla 328i, mialem w niej ssacy z M50 i caly wydech z 3.2 od baranow po koniec. Jezdzilo to bardzo przyzwoicie. M54 wdlubalem calkiem niedawno i nie zaluje. Jedzie lepiej, jest zywszy przede wszystkim z dolu i to chyba najbardziej mnie w nim zachwyca choc caly zakres obrotow jest lepszy. Jutro zmieniam tylna zawieche i zaloze most 3.23 ktory lepiej bedzie dzialal z ta skrzynka ktora mam teraz. Do M54 jak najbardziej wskazany jest program bo daje odczuwalna roznice, poki co mam serie ale niedlugo ulegnie to zmianie smile.gif Ogolnie swap godny polecenia. dlugo zastanawialem sie nad S50 ale przerazaja mnie ewentualne koszty napraw, brak dobrego serwisu w poblizu Szczecina i duza loteria zwiazana z trafienie zdrowego egzemplarza co nie ma miejsca jesli chodzi o M54.
yeti24
CYTAT(osti! @ Wed, 22 Jul 2009 - 00:09) *
dlugo zastanawialem sie nad S50 ale przerazaja mnie ewentualne koszty napraw, brak dobrego serwisu w poblizu Szczecina i duza loteria zwiazana z trafienie zdrowego egzemplarza co nie ma miejsca jesli chodzi o M54.

To też właśnie skłania mnie na m54(choć zdrowemu s50 chyba nic nie dorówna i ten górny zakres obrotów ehh)
Czy mozna twoje autko znależć na jakimś forum? chętnie bym ocenił i pomęczył paroma pytaniami tongue.gif
Jakby co byłbym wdzięczny dzidzia42@op.pl

Po za tym gratuluje i zazdroszczę auta i czekam na efekty z nowym dyfrem jak i po programie.Pzdr.
Misior
Sorki ze troche odgrzebie, ale moze ktos napisac jakie przelozenia ma skrzynia 5b z m54b30? Chodzi o e46 330Ci 2000r. Bede bardzo wdzieczny.
Pozdro
Santino
1- 4.21
2-2.49
3-1.66
4-1.24
5-1:00
przelozenie na moscie 2.93
Misior
Dzieki wielkie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.