Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowa Hamownia.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
MACIOR
Mamy nową Hamownie w Lublinie na ul.Szańcowej. Hamownia jest do 800km, 800mn jak mnie pamięc niemyli, jest to najnowocześniejsza w PL. Jak ktoś chce wiedzieć coś więcej moge podać telefon do Tomka na priva.

Tak na osłodzenie wykres mojego seryjnego szrota po którym spodziewałem się 55km z 60seryjnych Troche się zaskoczyłem jak wyszło 72 22% przyrostu na mocy, na momencie 7nm mniej Ale czego można się spodziewać po katowanym włochu

Yasieq
Vtech ma najnowoczesniejsze hamownie?
MACIOR
Z tego co się dowiedziałem to tak. Mierzone było na sofcie V-techu, producenta hamowni niepamiętam (ach ta skleroza), a co do zakładu to jest to prywaciarz z przedstawicielstwem V techu.
bobik
Zonk najnowocześniejsza w Lublinie chyba.
MACIOR
W Lublinie jednyna
bobik
Dlatego najnowocześniejsza, tak dobrze mnie zrozumiałeś.
MACIOR
Nie nie mój przyjacielu z tego co się dowiedziałem najnowocześniejsza w PL. Ile jest u nas hamowni które do 800km mierzą ???
vampeer
maha obciazeniowa nie jest lepsza??
Piotrekk
Macior jeszcze pewnie nie skalibrowana i stad te nadwyzki mocy we wloszczyznie
bobik
Np maha w jetronicu do 1000km i jedyna w polsce 4x4 więc proponuje zweryfikować swoje info zwłaszcza jeśli chodzi o hamownie made by V-tech.
Lmac
nie wdawalbym sie zbytnio w szczegoly - najlepsza, nienajlepsza, funkcje swoja spelnia, bajek nie prawi, cena natomiast nalezy do najbardziej konkurencyjnych, o ile nie najlepszych w Polsce
MACIOR
Bobik zwracam honor.

A co do podwyższonej mocy to odpada. Byłem chyba 15 osobą która się shamiła pare seryjnych furek przedemną i wyniki wychodziły podobne do fabrycznych, lekkie zmiany 2-3 kobyły.
Anonymous
http://www.nakazdytemat.com
bobik
CYTAT("MACIOR":23ti3lrt)
Bobik zwracam honor.

A co do podwyższonej mocy to odpada. Byłem chyba 15 osobą która się shamiła pare seryjnych furek przedemną i wyniki wychodziły podobne do fabrycznych, lekkie zmiany 2-3 kobyły.


I oto tu chyba chodzi, prawidłowy pomiar i powtarzalność a klienci będą walić.......
spoon
Do kolegi "Trumwal"... Jak Cie rodzice nie kochają (albo gorzej-kochają ale cieleśnie) to weź wyskocz z okna, a nie zaśmiecaj nam forum. Yasiu, nie dałoby sie jego IP zablokowac?
Mancer
CYTAT("bobik":93mjosly)
I oto tu chyba chodzi, prawidłowy pomiar i powtarzalność a klienci będą walić.......

Czesem jeszcze przydalo by sie AFR sprawdzic i cisnienie doladowania na wykres naniesc. Bez tego funkcjonalnosc hamowni spada o polowe.
Spawos
Hamownia moze dokladna bo mi wyszlo 88 KONI sad.gif: a mialo seryjnie 100 hmm.. moze komus przesle wykresik i go zamisci bo jest troche dziwny ???
RUfi
Hamownia 4x4 jest chyba też w Krakowie w TTC??
szymic
nie. tylko ośka MAHA.
TTomek
Witam, przepraszam ,że tak bez powitania się wcinam ale temat bezpośrednio mnie się tyczy wiec troche wyjaśnień (może nie wszystkich forumowiczów satysfakcjonujących, ale zawsze to coś)
Panowie bez nerw.

Małe sprostowanko i wydaje mi sie ,że bedzie po temacie:

Jest to hamownia inercyjna, wiec porównywanie jej z obciążeniową MAHA jest cokolwiek niepotrzebne.

Jest to jedna z pierwszych hamowni o znacznie podwyższonej wadze rolek, co jak jesteście dobrze zorientowani w budowie i działaniu "rolek" znacznie podnosi jej rozdzielczość i dokładność pomiaru.( w/g prod. 0.12 KM błędu względnego)

Zgadza sie, że jest to pierwsza hamownia w okolicach Lublina i w końcu my mamy hamownie, ...ale gdzież nam do stolicy!!!

Hamownia była kalibrowana i efekty są naprawde bardzo dobre, jak również jej dokładność a przede wszystkim powtarzalność.

Że nie ma sondy AFR???: nie od razu Kraków zbudowano, najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu już bedzie, nie wydaje mi sie zeby pierwsza hamownia w Wa-wie lub innym dużym mieście Polski była uzbrojona " po zęby" we wszystkie czujniki dodatkowe.

Co do tego ,że hamownia jest prod V-techu i z ich oprogramowaniem , to wydaje mi sie , że każdy w swojej okolicy chwali swoje i każdy prod. lub firma posiadająca hamownie ma zarówno zwollenników jak i przeciwników,
wiec dyskusja staje sie bardzo jałowa, a czesto zdażało sie i to w Waszych wypowiedziach, że cudowne hamownie zachodnich producentów rypały konie w te albo w drugą i to jakoś ucichło. Temat rzeka.

Pozdrawiam
Tomek
bobik
CYTAT("Mancer":57fn169x)
CYTAT("bobik":57fn169x)

I oto tu chyba chodzi, prawidłowy pomiar i powtarzalność a klienci będą walić.......

Czesem jeszcze przydalo by sie AFR sprawdzic i cisnienie doladowania na wykres naniesc. Bez tego funkcjonalnosc hamowni spada o polowe.


Kiedyś były to dla mnie trzy literki niewiele znaczące o których dowiedziałem się na tym forum, już po pierwszym pomiarze 14.7(przy ogniu) wiedziałem, że mało wachy i są jeszcze rezerwy do wykorzystania ale uni sobie z tym poradził, tak z ciekawości dodam, że w Kucharowym lancerniku AFR sięgał momentami 45 (przy padniętym motecu).

pozdro
TTomek
Bobik , hamownia została dopiero otwarta.

Poza tym nie neguje ważności parametru jakim jest AFR, i nawet nie sni mi sie próba strojenia jakiegoś auta lub modyfikacji bez tego czujnika , ale przez ten tydzien są to pomiary czysto informacyjne, kto ile co ma.

I dziwi mnie "śmiech" ludzi z Polski "A" gdzie hamowni jest po kilka w miescie, co jakoby miałoby wykluczać istnienie być może dokładniejszego urządzenia niż to które jest u nich w mieście.
Miniac
CYTAT("bobik":dwmv961z)
w Kucharowym lancerniku AFR sięgał momentami 45


45 ... niby czego?
MACIOR
CYTAT("Miniac":3sqagg4t)
CYTAT("bobik":3sqagg4t)
w Kucharowym lancerniku AFR sięgał momentami 45


45 ... niby czego?



Spalania chwilowego
bobik
CYTAT("TTomek":1d3m9w8x)
Bobik , hamownia została dopiero otwarta.

Poza tym nie neguje ważności parametru jakim jest AFR, i nawet nie sni mi sie próba strojenia jakiegoś auta lub modyfikacji bez tego czujnika , ale przez ten tydzien są to pomiary czysto informacyjne, kto ile co ma.

I dziwi mnie "śmiech" ludzi z Polski "A" gdzie hamowni jest po kilka w miescie, co jakoby miałoby wykluczać istnienie być może dokładniejszego urządzenia niż to które jest u nich w mieście.


No offence Nie mam nic przeciwko twojej hamowni wręcz przeciwnie każda kolejna hamownia jak najbardziej mile widziana, większa konkurencja, lepsza obsługa, niższe ceny.
TTomek
I chyba o to chodzi przede wszystkim a nie o szarpanie sie o to ,że hamownia która działa w rejonie z przewagą wyższych ciśnień atm. jest o niebo dokładniejsza od tej na nizinie.( lub odwrotnie)

Z drugiej jednak strony sam jestem ciekaw co by było gdyby te wszystkie hamownie postawić obok siebie , i w tym samym czasie mierzyć to samo auto. jak wtedy wyszłaby dokładność???
bobik
45 AFR przecież napisałem, w Motecu wyskakiwały jakieś błędy i Sonda autronica z palmtopikiem:) wyrzucała 45.
Tomo_HC3D
Tak TTomku ale podbono nie mierzysz aut do odcięcia tylko na oko do wysokich oborotów. Co mi się wydaje karygodnym błedem. Sprostuj jesci sie mylę.
TTomek
jedne tak inne nie,

czas pokaze co jest lepsze, natomiast po obrotomierzu widać kiedy auto przestaje ciągnąc i zaczyna sie mozolne wspinanie , nie widze dalszego sensu katowania auta ktore jest już poza górką maks momentu i mocy, a jak narazie chodzi o mierzenie maksa.

PZDR
DUNCZYK
Chyba bedzie trzeba przyjechac i zrobic maly check out nowej hamowni czyli przedewszystkim jej dokladnosci.Dla mnie jedynym odnosnikiem czyli wzorem jest hamownia UNITRONIC w Wawie i jak do tej pory jeszcze nikt nie powiedzial zlego slowa.Andzrej ma naprawde porzadny sprzet
TwinTurbo
Super!

Szkoda, że to kolejna inercyjna...

Obciążeniowa hamownia to jest hamownia... inercyjna nawet nie powinna się nazywać hamownią

NO OFFENCE
Spawos
na moim pomiaze nie zostal dociagniety do odciecia sad.gif no szkoda bo dopiero cos stozek zaczynal dzialac przy 5700 i nie dalo sie zobaczycz wszystkiego
MACIOR
Spawos wytargaj wreszcie ten gaz i zacznij jeździć jak cywilizowany człowiek, a nie ciągle narzekasz.
Spawos
nie nazekam a gazu raczej nie da rady wytargac ale jak na 88 koni ale idze jak 120

ps: moze ktos wie ile moze wazyc pusta butla od gazu (taka 40L jako kolo zapasowe?????? )
Morley
A ja bym sie zapytał, bo tego po prostu nie wiem.
Dlaczego na hamowni trzeba ciągnąć silnik do odcięcia? I jak wpłynie na wynik trzymanie samochodu przez TTomka tylko do dośc ruchliwego i intuicyjnego momentu kiedy przestaje ciągnąć...

Z tego co wiem moje B16A2 TTomek też ne kręcił do odcięcia... Jedynie do 8500 RPM
KJO
Wykres Spawosa



seria: 100 koni i 130,8 Nm
TwinTurbo
CYTAT("Morley":1p2z5z6w)
A ja bym sie zapytał, bo tego po prostu nie wiem.
Dlaczego na hamowni trzeba ciągnąć silnik do odcięcia? I jak wpłynie na wynik trzymanie samochodu przez TTomka tylko do dośc ruchliwego i intuicyjnego momentu kiedy przestaje ciągnąć...

Z tego co wiem moje B16A2 TTomek też ne kręcił do odcięcia... Jedynie do 8500 RPM


Bo czasami charakterystyka silnika jest porąbana i masz górki i dołki.
Tomo_HC3D
A jak sprawdza TTomek obroty ? Bo ten komp vtechu myli się przy wiliczaniu obrotów hond. Więc skoro nie wiadomo ile było dokładnie obrotów to jak można podać sensowny wynik w KM ? Jakby zakręcić do odcinki silnik to można sobie potem wpisać fabryczną odcinkę a tak?
Zoltar
CYTAT("Spawos":3jftxugv)
na moim pomiaze nie zostal dociagniety do odciecia sad.gif no szkoda bo dopiero cos stozek zaczynal dzialac przy 5700 i nie dalo sie zobaczycz wszystkiego


Test na benzynie ?

To wina zwężki w dolocie.
TTomek
Jeżeli ktoś chce sprawdzić wiarygodność i dokładność tej hamowni , nie widze przeszkód i nie sądzę abym sie wstydził za to urządzenie.

Co do "hamowni" to istnieje możliwośc wyposażenia jej w hamulec elektrowirowy , ale taka zabawka o zadowalających parametrach ,a nie byle co zniekształcające wyniki, kosztuje wiecej niż ta hamownia, więc chwilowo poprzestałem na "hamowni" inercyjnej , gdyz nie zapominajcie Panowie ,że jest to Lublin i jedna hamownia jest przedsiewzieciem na granicy ekonomicznego ryzyka , a nie tak jak u Was , że jest ich kilka i kazda się prawie non-stop kręci.

TOMO-HC3D, co do obrotów to jest tak ,że jeżeli obrotomierz jest wiarygodny w przybliżeniu korzysta się z niego ale wtedy auto przeważnie jest kręcone do odciecia aby tak jak mówisz ustawić to pózniej w programie.
Jeżeli auto nie posiada takowego lub obrotomierz pokazuje głupoty , zapinany jest diagnoskop na przewody WN i z tego można bardzo precyzyjnie wyliczyć obroty. Natomiat niedługo bedzie zprzegniete urządzenie , które bedzie jeszcze bardziej precyzyjne i to bez względu na markę.

I jeszce jedna uwaga: na tej hamowni jakich by nie wpisał obrotów przy odcieciu i niezależnie od wpisanego przełożenia, zmierzone KM bedą zawsze takie same bedzie sie natomiast zmieniał moment i jego przesuniecie wzgledem obrotów.
Spawos
ZOltar
na benzynie a zwezka byla wyjeta
TTomek
A nie zastanowiło was , że u spawosa wykres ładnie sie pnie , po to żeby go coś uwaliło przed samymi 2000 obr i póżniej jest powtórka zaraz po 4000 obr. Może to jednak nie hamownia buchnęła Spawosowi te koniki tylko jakieś inne cholerstwo.

Jak na auto które zbyt wiele nie miało dłubane wykres odbiega znacznie od krzywych innych aut którym moc wychodziła dobrze i gdzie nie było tąpnięć.
Tomo_HC3D
CYTAT("TTomek":1loim0mo)
KM bedą zawsze takie same bedzie sie natomiast zmieniał moment i jego przesuniecie wzgledem obrotów.


To wlasnie o tym mowilem. Jak się moment przesunie wyżej to i koni będzie wiecej.
Morley
I to jest kurde najciekawsze... Bo jak TTomek przesuwał przełożenie biegów wirtualnie na wykresie, to moment rósł a moc stała jak zaklęta...
Więc w tym wypadku jakoś moment nie proporocjonuje się do mocy...
Elberoth
CYTAT("TTomek":15d08fbp)
I jeszce jedna uwaga: na tej hamowni jakich by nie wpisał obrotów przy odcieciu i niezależnie od wpisanego przełożenia, zmierzone KM bedą zawsze takie same bedzie sie natomiast zmieniał moment i jego przesuniecie wzgledem obrotów.


To chyba na odwrót ....
kazik
jedyny minus hamowni-brak nawiewu,ale ttomek obiecał,że już wkrótce będą ,czekamy!!!
TTomek
Elberoth właśnie nie. KM stoją w miejscu.

Jak było na początku topica ( i to o czym jest ten topic) jest to nowa hamownia z nowym oprogramowaniem i innymi rozwiązaniami technicznymi.

I jeszcze raz napisze, jeżeli ktoś nie doczytał: na mojej hamowni wraz ze zmianą przełożenia i obrotów granicznych zmienia sie moment oraz przesuniecie przebiegu mocy i momentu wzgledem predkości obrotowej silnika.

Spawos zapraszam na ponowne przechamowanie za FREE , przciągnę Ci auto do odciecia i udowodnie że nic sie nie zmieni, poza tym że upadający moment bedzie schodził coraz nizej az do odciecia i nawet stożek nie przeszkodzi krzywej w opadaniu.

Pozdrawiam
Tomek
wujek_
Odkopię temat hamowni w Lublinie (kórfa 15 lat), gdzie to się wybrać żeby było miarodajnie? FM? Techmax? Nałęczów? Kraśnik?

RWD +/- 300PS
CZUCZU
Nałęczów w
ultraspool
CYTAT(wujek_ @ Mon, 20 Aug 2018 - 12:14) *
Odkopię temat hamowni w Lublinie (kórfa 15 lat), gdzie to się wybrać żeby było miarodajnie? FM? Techmax? Nałęczów? Kraśnik?

RWD +/- 300PS


To moze maly dyno day. Ja tez jestem chetny na pomiar. Tez RWD 300+.
W kilka osob moze byc taniej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.