Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap n52b30 ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
nonam3
Witam. Czy slyszal ktos o swapie N52B30 w budzie e36 lub e30 ? Za jakiekolwiek info bede wdzieczny .
PioterW
może to robota PUZa ph34r.gif
nonam3
Ja nie pytam czy to robota puza , tylko czy ktos widzial/slyszal o takim swapie w PL lub zagranica.
PioterW
no to ja Ci odpowiadam, a że nie wiem co widziałeś, to piszę "może"
brus_ik
CYTAT(PioterW @ Wed, 24 Jun 2009 - 07:41) *
no to ja Ci odpowiadam, a że nie wiem co widziałeś, to piszę "może"


Wnioskuję z odpowiedzi, że Ty widziałeś silnik N52b30 (nie mylić z M54b30) włożony do E36/E30 i była to robota PUZa ?
nonam3
KOD
no to ja Ci odpowiadam, a że nie wiem co widziałeś, to piszę "może"


Ja takiego swapa jeszcze nie widzialem w PL !! Dlatego zadalem pytanie czy ktos widzial/ slyszal o takim swapie ! Chodzi mi taki swap po glowie i chcialbym jakies info odnosnie lap , skrzyni itp.
mktech
Hej !

Nie widziałem takiego cuda, ale może troszkę Ci pomoże co napisze. Silnik N52B30 można obejrzeć w każdym dobrym ASO "na stojaku" - w Krakowie np. w M-Cars. Gdy już obejrzysz to cudeńko zauważysz że jest nieco bardziej "kwadratowy" od M54Bxx, tzn. Długość jest "na oko" mniejsza od M54 (max. taka sama), natomiast wydaje się zdecydowanie szerszy.

Co do mechaniki więcej nie chcę się wypowiadać bo żaden ze mnie spec w tym temacie.

Jeśli chodzi natomiast o elektrykę to spraw jest kilka

1). CAS zamiast EWS
2). Pojazdy z N52 są całkowicie CAN'owe, co z jednej strony utrudnia zycie, a z drugiej można dość prosto symulować moduły
niezbędne do pracy a niechciane w naszym biorcy (np. ABS+DSC).
3) CAN jest rodzielony na PT-CAN, K-CAN System, LWL-MOST, + K-Pheriperials (np. w nowej 7-ce). Ma to o tyle znaczenie że pomiędzy PT-CAN (więc między DME a rzesztą świata),
jest CAN-Gateway.

Suma sumarum, mająć dawcę silnika + kompletnej elektryki można zacząć rzeżbić. W związku z tym że wg. mnie to byłby pionerski swap, pasowało by też jakieś narzędzie do analizy CAN'a
(np. kttóraś z kart Vector'a + zacny soft) i troszkę doświadczenia smile.gif.
Wg. mnie elektryka jest jak najbardziej wykonalna o ile tylko dawca będzie kompletny. Później (po odpaleniu), można zacząć usuwać zbędne moduły zastępując jej symulatorem(ami).

Pozdr
M.K.

p.s.
Gdybyś porywał się na elektrykę mógłbym co nieco pomóc o ile dawcą byłby E6x
PioterW
@brus_ik, osobiście nie widziałem - poddaję trop, bo wiem, że coś takiego jest, ale o szczegółach nie wiem - dlatego tak lakonicznie wink.gif
arczar
https://ssl.allegro.pl/show_item.php?item=610514057
brus_ik
CYTAT(PioterW @ Wed, 24 Jun 2009 - 09:03) *
@brus_ik, osobiście nie widziałem - poddaję trop, bo wiem, że coś takiego jest, ale o szczegółach nie wiem - dlatego tak lakonicznie wink.gif


Nie ma nic takiego - pytałem dziś PUZa i jeszcze N52 nigdzie póki co nie włożył. Ma taki silnik ale nigdzie go nie swapował.
kremat0r
Gra warta świeczki ? Nie lepiej wrzucic m60 ? Pomijam kwestie "pionierstwa"
nonam3
kreamat0r myslisz ze m60 wsadzic do e36 to takie hop siup ? Mozna szybko wsadzic ( ale niechce miec druciarstwa ) Pozatym chce wsadzic nowszy silnik .
Joker
CYTAT(mktech @ Wed, 24 Jun 2009 - 08:50) *
Silnik N52B30 można obejrzeć w każdym dobrym ASO "na stojaku" - w Krakowie np. w M-Cars.

nie wiem czy dobrze zrozumiałem - jest jako wystawowy?
Czy często się sypie i ten stojak to warsztatowy? Jeśli to drugie to opisz co konkretnie.
LUKAS_E30
CYTAT(joker @ Sat, 27 Jun 2009 - 15:58) *
nie wiem czy dobrze zrozumiałem - jest jako wystawowy?.


Tak jako wystawowy.

N52 jest tak lekki dzięki magnezowemu bloku i aluminiowej głowicy, ale to chyba nie jest dokońca trafne połączenie, ponieważ w N53 i N54 (czyli następcach) BMW wróciło do aluminiowego bloku silnika.

Co do awaryjności ... z tymi silniikami nic sie niedzieje, znam jeden przypadek ze zawiesił się Valvetronic, ale to wyjatek potwierdzjacy regółę.
N52 tak w porownaniu do N53 (bezpośredni wtrysk paliwa) jest mniej awaryjny, bo w N53 stosunkowo czesto wymienia sie wtryski i pompę wysokiego ciśnienia, a w N52 olej w silniku swiece i filtry cool.gif . N53 zato ma spowrotem tradycyjną przepustnicę zamiast Valvetronica...

Silnik serii Nxx w E30/E36 byłby bardzo ciekawym projektem, ale wydaje mi się, że samo wrzucenie tego do budy to PIKUŚ, bo podłączyć to, to już inna bajka.
Ale zobaczymy kto zrobi to pierwszy, znając zycie, niestety pewnie zachód nas wyprzedzi ...


PZDR!!
mktech
Hej !

Elektronika to nie problem gdy ma się odpowiednie narzędzia i troszkę wiedzy systemowej o sieciach CAN w BMW.

Problem to zebrać dobrego mechanika i elektronika w tym samym miejscu smile.gif

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.