Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Megane II 1.6 TURBO
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
pewexiusz
Witam Wszystkich,

Chciałbym przedstawić swój projekt Megane II 1.6 Turbo
Baza : Renault Megane II 1.6 DOHC 16V (K4M)

Podobno jest to pierwszy w Polsce uturbiony silnik K4M J

Modyfikacje:

Turbosprężarka KKK K03S

Przewody SAMCO SPORT

Intercooler robiony pod wymiar

BOV HKS SSQV

Układ wydechowy 2 cale zakończony tłumikiem Sebringa
Stożkowy filtr powietrza K&N
Komputer ecu master
Wskaźnik EGT oraz Turbo Boost AUTO GAUGE seria SM PEAK
Wydajniejsze wtryski od Nissana

Układ hamulcowy:

Przednie tarcze hamulcowe nawiercane i nacinane MIKODA
Klocki hamulcowe EBC GREEN STUFF

Zawieszenie:

Felgi 18 cali z oponami 225/40/18
Sprężyny obniżające - 30mm


Body kit:

Dokładka zderzaka przód i tył
Progi
Przyciemniane tylne szyby
Przednie lampy Angel eyes + xenon


obecnie na doładowaniu 0.5 bara wyszło 179 koni i 235Nm


Szczególne podziękowania dla Kamila Juszczyńskiego





matteusz
Gratki za realizacje pionierskiego projektu. Wreszcie ktoś pokazał, że nie jest tak, że Renault sie nie da ruszyć w żaden sposób. Jakie odczucia z jazdy? Robiłeś jakieś pomiary?
Jeżeli moge zapytać, to ile wyszło Cię zaturbienie i wszystkie zmiany mechaniczne z tym związane, może być na PW. Pytam, bo mam w domu taką Megane i może też bym coś takiego wymodził. wink.gif

Życze szybkiej i bezawaryjnej jazdy, na pewno pare osób sie natnie na światłach smile.gif
DeviLL
Niezly wynik jak na 0.5 bara , rozne opinie chodza o silnikach 1.6 reno , ciekawe jak to bedzie dzialac smile.gif
Sluger
Gleba i dystanse!
Fawor
Wynik jakby bliźniaczy do softa w Hondzie smile.gif Kto stroił ECUMastera?
bartekk
Wiecej fotek silnika poprosimy. biggrin.gif
Javie
CYTAT(bartekk @ Sat, 20 Jun 2009 - 17:45) *
Wiecej fotek silnika poprosimy. biggrin.gif

A obecne zmniejszyć.
Onyxt28
Moglbys podac wiecej szczegolow - jakie konkretnie wtryski, dlaczego taka mala srednica wydechu? Jakie jest EGT? Projekt bardzo odwazny smile.gif
pewexiusz
autko było strojone przez Coobcia i dla niego także wielkie podziękowania bo wszystko sprawuje się naprawde wyśmienicie:)
GIB
Ciśnie się na usta pytanie czemu nie 2.0T?
pewexiusz
jeśli chodzi o swap na 2.0T (od megane sport) to owszem były takie plany jednakże całkowite koszta zrobienia zdecydowanie przewyższyły by uturbienie takie jak jest teraz. wiele osób może się z tym niezgodzić no ale trudno nie będe z tym polemizować.
GIB
Jeszcze jedno, auto było odprężane? Jest tam natrysk oleju na tłoki?
pewexiusz
po konsultacjach z paroma osobami doszliśmy do wniosku że narazie silnik nie będzie odprężony, stopień sprężenia jest 10:1 i jeśli uszczelka nie wytrzyma to wtedy się go odpręży. w planach obecnie jest montaż selenoidu i dalsze wystrojenie ecumasterem tak aby moc wzrosła przy wyższych obrotach.
MuMineQ
2" wydech nie jest troche za ciasny? Aku chyba bym dał do bagażnika. Jak to teraz jeździ? Próbowałeś sie z kimś może albo mierzyłeś czasy?
rennen
IC z wyjściem i wejściem po jednej stronie chyba lepiej by się sprawdził niż taka rura w poprzek.. Generalnie ciekawe, ja podziwiam takich pasjonatów, widać prawdziwe serce do motoryzacji, mimo że pewnie za te pieniądze pewnie dałoby się zrobić coś dużo szybszego.. Dzięki tego typu projektom jest jakiś koloryt na scenie tongue.gif a nie tylko 1.8T, B16 itp
pewexiusz
ciesze się że ktoś wkoncu docenił innowacje takiego projektu smile.gif miało być i jest coś czego jeszcze nie było i wydaje mi się że nawet się udało smile.gif a co do wydechu to owszem lepiej jakby był np 2,5 cala jednakze kolektor ktory został zrobiony wyszedl na 2 cale i tak zostało pociągnięte już do końca - potraktuje to jako lekkie niedociągnięcie ale i tak sprawuje się naprawde dobrze dlatego nie powiem że jest to jakiś minus projektu.
MACH
fajnie, mialem taka megane z 6 lat temu to nikt sie niczego nie podejmowal w tym aucie, tym bardziej fajnie ze jestes pierwszy ;-)

uwazaj tylko na te plastelinowe skrzynie biegow !
agentczor
Pięknie biggrin.gif Ciekawe ile wytrzyma motorek... Nie słyszałem jeszcze o utorbionych K4M... E7J, F7P i F7R owszem biggrin.gif
Ciekawy projekt!!! biggrin.gif

Wydech nie jest za wąski? Ja mam w N/A w F7P 2,25'
!markos
kto robi takie zgrabne intercoolery?
pewexiusz
niestety nie jestem w stanie powiedzieć skąd jest intercooler gdyż załatwiał go Piotr Zatchij z Energy. ile silnik pociągnie zobaczymy narazie w planie jest zamontowanie solenoidu i podciągnięcie mocy w górnym zakresie obrotów.
Obecnie podejrzewam że pękł kolektor wydechowy:/ bo jest dzwięk jakby dziurawego wydechu i ciśnienie z 0,55 bara spadło na 0,25:/
CINEK_
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 20:27) *
kto robi takie zgrabne intercoolery?


To przeciez IC od http://www.re5pect.pl/

Pozdro
DeviLL
Moze "tylko" uszczelke przy kolektorze , badz jakas srubke wydmuchalo , mialem tak niedawno ze zaslepka w DP wyleciala i glosniej brzeczalo , chyba nawet boost spadl lekko , dziwne wink.gif
pewexiusz
jutro się okarze mam nadzieje że to faktycznie będzie jakaś "głupota" która da się szybko i sprawnie naprawić smile.gif
!markos
CYTAT(CINEK_ @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:09) *
To przeciez IC od http://www.re5pect.pl/

CYTAT(pewexiusz @ Sat, 20 Jun 2009 - 14:33) *
Intercooler robiony pod wymiar

nie wynika z tego, ze jest to (przeciez) intercooler od re5pect, ale skoro tak mowisz.. dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona tongue.gif
bobr4
IC wyglada na chinola wink.gif

co do cisnienia, to moze ktoras zlaczka sie zsunela i dlatego cisnienie ucieka?
Spoot
CYTAT(bobr4 @ Mon, 22 Jun 2009 - 23:37) *
IC wyglada na chinola wink.gif

co do cisnienia, to moze ktoras zlaczka sie zsunela i dlatego cisnienie ucieka?


Ten ICek wygląda zupełnie jak ten u mnie czy u Rasty (jeśli Rasta nie zmieniał smile.gif). Jeśli się nie mylę, to faktycznie jest to chinolek. smile.gif
Jak na obecną chwilę do tych 300hp+ nam wystarcza. smile.gif

Piotrek.
Mati79
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:51) *
... dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona tongue.gif


zobaczysz po strojeniu za warto było tyle zapłacić wink.gif chyba ze chiales zgrabny i ładny to przepłaciłeś tongue.gif a na softa to praktycznie kazdy IC jest dobry
CINEK_
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:51) *
nie wynika z tego, ze jest to (przeciez) intercooler od re5pect, ale skoro tak mowisz.. dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona tongue.gif


W znaczeniu chinol

Pozdro
pewexiusz

zdjęcie kolektora w trakcie montażu kitu (temat tego kolektora był poruszany nawet na forum) - już wiadomo że ciśnienie uciekło bo puściły spawy :/
pewexiusz
co do pochodzenia intercoolera to niestety go nie znam ale przeglądając strony musze przyznać że napewno nie był on robiony na wymiar i napewno nie jest tym z najwyższej półki ... zresztą wychodzi coraz więcej niedociągnięć i rozbierzności (niedopowiedzeń) w tym co jest w aucie faktycznie a co było mówione że będzie... do tego jakość niektórych podzespołów lub wykonania niektórych elementów także pozostawia wiele do życzenia...
agentczor
Takie moje gdybanie... Czy do K7M nie podejdzie kolektor wydechowy z F7P? Bo takowe pod turbo są na re5pect.pl i są to odlewy...
pewexiusz
ale ja mam K4M a nie K7M
!markos
CYTAT(Mati79 @ Tue, 23 Jun 2009 - 08:07) *
zobaczysz po strojeniu za warto było tyle zapłacić wink.gif chyba ze chiales zgrabny i ładny to przepłaciłeś tongue.gif a na softa to praktycznie kazdy IC jest dobry
hehe, chcialem dobry, staram sie nie schodzic ponizej pewnego poziomu wink.gif
bobr4
pawexiusz - co jeszcze powychodzilo nie tak?

moze ktos wie po co jest ten odwaznik na drucie WG?
pewexiusz
szkoda gadać o tym co było najważniejsze aby teraz wszystko grało jak należy smile.gif
hz10
CYTAT(bobr4 @ Tue, 23 Jun 2009 - 13:34) *
moze ktos wie po co jest ten odwaznik na drucie WG?

wygląda jak tłumik drgań
chedder
Tego IC faktycznie mozna by zmienic na taki z wlotem i wylotem po jednej stronie - skrocilbys sporo dlugosc dolotu - zmniejszyl pojemnosc ukladu.
Aku do bagaznika i mozna cuda zrobic z dolotem. No i odetkac wydech lub zrobic wiekszy DP.
bobr4
z tym ze pewnie bylby mniej efektywny - z wejsciem i wyjsciem po tej samej stronie.
kidzio_r5gtt
CYTAT(chedder @ Wed, 24 Jun 2009 - 12:36) *
Tego IC faktycznie mozna by zmienic na taki z wlotem i wylotem po jednej stronie - skrocilbys sporo dlugosc dolotu - zmniejszyl pojemnosc ukladu.
Aku do bagaznika i mozna cuda zrobic z dolotem. No i odetkac wydech lub zrobic wiekszy DP.


po mojemu to po takim zabiegu to zmniejszy się trochę pojemność układu, ale długość nie za bardzo, więc nie wiem czy jest sens...
chedder
gdyby rura szla do lewej lampy i dalej prosto pod kolektor to napewno bylby krotszy.
Czy efektowynosc spadlaby w znaczacym stopniu nie wiem, specem nie jestem, ale to tylko Soft...
kidzio_r5gtt
no z tym krótszy to pamiętaj że wtedy intercooler jest jakby 2 x dłuższy więc oszczędność długości nie jest duża a spadek wydajności znaczny,
Żeby było OK trzeba by założyć większy czyt. grubszy intercooler z wyjściem i wejściem po jednej stronie a z kolei taki do softu to będzie trochę duży...
Coobcio
Zostaw te rury i IC w spokoju, na V biegu i tak pełne doładowanie łapiesz poniżej 2000obr.min - jeszcze panewkę wyciśnie albo korbę złamie...
Chester
o kurde... to mnie Paweł zaskoczyłeś. Jakoś omijałem ten temat, ładnie pocisnąłeś z tematem smile.gif.
Myślę że jak na seryjny motor nie ma co kombinować z wydechem, IC i rurkami.
Jak będziesz miał plany na większe moce, wtedy będzie miało to większe znaczenie i można się bawić.
Powodzenia cool.gif
michal_wwy
siemano wczoraj miałem okazje zobaczyć i usłyszeć auto na prawdę dobrze się prezentuje i ma bardzo ładny dżwiek często jesteś w Wyszkowie
pewexiusz
w Wyszkowie jestem bardzo często smile.gif
michal_wwy
jak bedziesz w ten weekend na wyszkowie to mozemy sie ugadać gdzieś
Valeczek
Wszystko super i wszystko fajnie, ale to taka trochę sztuka dla sztuki. Nie lepiej było pakować F4Rt (pomijam wiązkę, UCH, itd.). Nie, nie czepiam się tylko zastanawia mnie ten fakt.

Pozdrawiam
pinin
Nie, bo odgrzebałeś kotleta. Autora już od długiego czasu na forum nie ma.
RESPECT
turbo w samochodzie też już nie ma
Valeczek
CYTAT(pinin @ Wed, 20 Oct 2010 - 20:48) *
Nie, bo odgrzebałeś kotleta. Autora już od długiego czasu na forum nie ma.


Ale kto pyta nie błądzi wink.gif

CYTAT(RESPECT @ Wed, 20 Oct 2010 - 21:03) *
turbo w samochodzie też już nie ma


A można wiedzieć co się stało ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.