pewexiusz
Sat, 20 Jun 2009 - 14:33
Witam Wszystkich,
Chciałbym przedstawić swój projekt Megane II 1.6 Turbo
Baza : Renault Megane II 1.6 DOHC 16V (K4M)
Podobno jest to pierwszy w Polsce uturbiony silnik K4M J
Modyfikacje:
Turbosprężarka KKK K03S
Przewody SAMCO SPORT
Intercooler robiony pod wymiar
BOV HKS SSQV
Układ wydechowy 2 cale zakończony tłumikiem Sebringa
Stożkowy filtr powietrza K&N
Komputer ecu master
Wskaźnik EGT oraz Turbo Boost AUTO GAUGE seria SM PEAK
Wydajniejsze wtryski od Nissana
Układ hamulcowy:
Przednie tarcze hamulcowe nawiercane i nacinane MIKODA
Klocki hamulcowe EBC GREEN STUFF
Zawieszenie:
Felgi 18 cali z oponami 225/40/18
Sprężyny obniżające - 30mm
Body kit:
Dokładka zderzaka przód i tył
Progi
Przyciemniane tylne szyby
Przednie lampy Angel eyes + xenon
obecnie na doładowaniu 0.5 bara wyszło 179 koni i 235Nm
Szczególne podziękowania dla Kamila Juszczyńskiego
matteusz
Sat, 20 Jun 2009 - 15:20
Gratki za realizacje pionierskiego projektu. Wreszcie ktoś pokazał, że nie jest tak, że Renault sie nie da ruszyć w żaden sposób. Jakie odczucia z jazdy? Robiłeś jakieś pomiary?
Jeżeli moge zapytać, to ile wyszło Cię zaturbienie i wszystkie zmiany mechaniczne z tym związane, może być na PW. Pytam, bo mam w domu taką Megane i może też bym coś takiego wymodził.
Życze szybkiej i bezawaryjnej jazdy, na pewno pare osób sie natnie na światłach
DeviLL
Sat, 20 Jun 2009 - 15:48
Niezly wynik jak na 0.5 bara , rozne opinie chodza o silnikach 1.6 reno , ciekawe jak to bedzie dzialac
Sluger
Sat, 20 Jun 2009 - 16:35
Gleba i dystanse!
Fawor
Sat, 20 Jun 2009 - 16:52
Wynik jakby bliźniaczy do softa w Hondzie
Kto stroił ECUMastera?
bartekk
Sat, 20 Jun 2009 - 17:45
Wiecej fotek silnika poprosimy.
Javie
Sat, 20 Jun 2009 - 17:47
CYTAT(bartekk @ Sat, 20 Jun 2009 - 17:45)
Wiecej fotek silnika poprosimy.
A obecne zmniejszyć.
Onyxt28
Sat, 20 Jun 2009 - 23:48
Moglbys podac wiecej szczegolow - jakie konkretnie wtryski, dlaczego taka mala srednica wydechu? Jakie jest EGT? Projekt bardzo odwazny
pewexiusz
Sun, 21 Jun 2009 - 00:02
autko było strojone przez Coobcia i dla niego także wielkie podziękowania bo wszystko sprawuje się naprawde wyśmienicie:)
GIB
Sun, 21 Jun 2009 - 00:13
Ciśnie się na usta pytanie czemu nie 2.0T?
pewexiusz
Sun, 21 Jun 2009 - 00:19
jeśli chodzi o swap na 2.0T (od megane sport) to owszem były takie plany jednakże całkowite koszta zrobienia zdecydowanie przewyższyły by uturbienie takie jak jest teraz. wiele osób może się z tym niezgodzić no ale trudno nie będe z tym polemizować.
GIB
Sun, 21 Jun 2009 - 10:45
Jeszcze jedno, auto było odprężane? Jest tam natrysk oleju na tłoki?
pewexiusz
Sun, 21 Jun 2009 - 11:14
po konsultacjach z paroma osobami doszliśmy do wniosku że narazie silnik nie będzie odprężony, stopień sprężenia jest 10:1 i jeśli uszczelka nie wytrzyma to wtedy się go odpręży. w planach obecnie jest montaż selenoidu i dalsze wystrojenie ecumasterem tak aby moc wzrosła przy wyższych obrotach.
MuMineQ
Sun, 21 Jun 2009 - 11:20
2" wydech nie jest troche za ciasny? Aku chyba bym dał do bagażnika. Jak to teraz jeździ? Próbowałeś sie z kimś może albo mierzyłeś czasy?
rennen
Sun, 21 Jun 2009 - 12:12
IC z wyjściem i wejściem po jednej stronie chyba lepiej by się sprawdził niż taka rura w poprzek.. Generalnie ciekawe, ja podziwiam takich pasjonatów, widać prawdziwe serce do motoryzacji, mimo że pewnie za te pieniądze pewnie dałoby się zrobić coś dużo szybszego.. Dzięki tego typu projektom jest jakiś koloryt na scenie
a nie tylko 1.8T, B16 itp
pewexiusz
Sun, 21 Jun 2009 - 12:36
ciesze się że ktoś wkoncu docenił innowacje takiego projektu
miało być i jest coś czego jeszcze nie było i wydaje mi się że nawet się udało
a co do wydechu to owszem lepiej jakby był np 2,5 cala jednakze kolektor ktory został zrobiony wyszedl na 2 cale i tak zostało pociągnięte już do końca - potraktuje to jako lekkie niedociągnięcie ale i tak sprawuje się naprawde dobrze dlatego nie powiem że jest to jakiś minus projektu.
MACH
Sun, 21 Jun 2009 - 16:31
fajnie, mialem taka megane z 6 lat temu to nikt sie niczego nie podejmowal w tym aucie, tym bardziej fajnie ze jestes pierwszy ;-)
uwazaj tylko na te plastelinowe skrzynie biegow !
agentczor
Mon, 22 Jun 2009 - 11:48
Pięknie
Ciekawe ile wytrzyma motorek... Nie słyszałem jeszcze o utorbionych K4M... E7J, F7P i F7R owszem
Ciekawy projekt!!!
Wydech nie jest za wąski? Ja mam w N/A w F7P 2,25'
!markos
Mon, 22 Jun 2009 - 20:27
kto robi takie zgrabne intercoolery?
pewexiusz
Mon, 22 Jun 2009 - 20:50
niestety nie jestem w stanie powiedzieć skąd jest intercooler gdyż załatwiał go Piotr Zatchij z Energy. ile silnik pociągnie zobaczymy narazie w planie jest zamontowanie solenoidu i podciągnięcie mocy w górnym zakresie obrotów.
Obecnie podejrzewam że pękł kolektor wydechowy:/ bo jest dzwięk jakby dziurawego wydechu i ciśnienie z 0,55 bara spadło na 0,25:/
CINEK_
Mon, 22 Jun 2009 - 22:09
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 20:27)
kto robi takie zgrabne intercoolery?
To przeciez IC od
http://www.re5pect.pl/Pozdro
DeviLL
Mon, 22 Jun 2009 - 22:10
Moze "tylko" uszczelke przy kolektorze , badz jakas srubke wydmuchalo , mialem tak niedawno ze zaslepka w DP wyleciala i glosniej brzeczalo , chyba nawet boost spadl lekko , dziwne
pewexiusz
Mon, 22 Jun 2009 - 22:26
jutro się okarze mam nadzieje że to faktycznie będzie jakaś "głupota" która da się szybko i sprawnie naprawić
!markos
Mon, 22 Jun 2009 - 22:51
CYTAT(CINEK_ @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:09)
CYTAT(pewexiusz @ Sat, 20 Jun 2009 - 14:33)
Intercooler robiony pod wymiar
nie wynika z tego, ze jest to (przeciez) intercooler od re5pect, ale skoro tak mowisz.. dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona
bobr4
Mon, 22 Jun 2009 - 23:37
IC wyglada na chinola
co do cisnienia, to moze ktoras zlaczka sie zsunela i dlatego cisnienie ucieka?
Spoot
Mon, 22 Jun 2009 - 23:49
CYTAT(bobr4 @ Mon, 22 Jun 2009 - 23:37)
IC wyglada na chinola
co do cisnienia, to moze ktoras zlaczka sie zsunela i dlatego cisnienie ucieka?
Ten ICek wygląda zupełnie jak ten u mnie czy u Rasty (jeśli Rasta nie zmieniał
). Jeśli się nie mylę, to faktycznie jest to chinolek.
Jak na obecną chwilę do tych 300hp+ nam wystarcza.
Piotrek.
Mati79
Tue, 23 Jun 2009 - 08:07
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:51)
... dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona
zobaczysz po strojeniu za warto było tyle zapłacić
chyba ze chiales zgrabny i ładny to przepłaciłeś
a na softa to praktycznie kazdy IC jest dobry
CINEK_
Tue, 23 Jun 2009 - 09:45
CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:51)
nie wynika z tego, ze jest to (przeciez) intercooler od re5pect, ale skoro tak mowisz.. dzieki. zastanawiam sie tylko za co tyle zaplacilem kupujac precisiona
W znaczeniu chinol
Pozdro
pewexiusz
Tue, 23 Jun 2009 - 11:40
zdjęcie kolektora w trakcie montażu kitu (temat tego kolektora był poruszany nawet na forum) - już wiadomo że ciśnienie uciekło bo puściły spawy :/
pewexiusz
Tue, 23 Jun 2009 - 11:47
co do pochodzenia intercoolera to niestety go nie znam ale przeglądając strony musze przyznać że napewno nie był on robiony na wymiar i napewno nie jest tym z najwyższej półki ... zresztą wychodzi coraz więcej niedociągnięć i rozbierzności (niedopowiedzeń) w tym co jest w aucie faktycznie a co było mówione że będzie... do tego jakość niektórych podzespołów lub wykonania niektórych elementów także pozostawia wiele do życzenia...
agentczor
Tue, 23 Jun 2009 - 12:14
Takie moje gdybanie... Czy do K7M nie podejdzie kolektor wydechowy z F7P? Bo takowe pod turbo są na re5pect.pl i są to odlewy...
pewexiusz
Tue, 23 Jun 2009 - 12:21
ale ja mam K4M a nie K7M
!markos
Tue, 23 Jun 2009 - 12:50
CYTAT(Mati79 @ Tue, 23 Jun 2009 - 08:07)
zobaczysz po strojeniu za warto było tyle zapłacić
chyba ze chiales zgrabny i ładny to przepłaciłeś
a na softa to praktycznie kazdy IC jest dobry
hehe, chcialem dobry, staram sie nie schodzic ponizej pewnego poziomu
bobr4
Tue, 23 Jun 2009 - 13:34
pawexiusz - co jeszcze powychodzilo nie tak?
moze ktos wie po co jest ten odwaznik na drucie WG?
pewexiusz
Tue, 23 Jun 2009 - 13:41
szkoda gadać o tym co było najważniejsze aby teraz wszystko grało jak należy
hz10
Tue, 23 Jun 2009 - 18:16
CYTAT(bobr4 @ Tue, 23 Jun 2009 - 13:34)
moze ktos wie po co jest ten odwaznik na drucie WG?
wygląda jak tłumik drgań
chedder
Wed, 24 Jun 2009 - 12:36
Tego IC faktycznie mozna by zmienic na taki z wlotem i wylotem po jednej stronie - skrocilbys sporo dlugosc dolotu - zmniejszyl pojemnosc ukladu.
Aku do bagaznika i mozna cuda zrobic z dolotem. No i odetkac wydech lub zrobic wiekszy DP.
bobr4
Wed, 24 Jun 2009 - 12:51
z tym ze pewnie bylby mniej efektywny - z wejsciem i wyjsciem po tej samej stronie.
kidzio_r5gtt
Wed, 24 Jun 2009 - 12:51
CYTAT(chedder @ Wed, 24 Jun 2009 - 12:36)
Tego IC faktycznie mozna by zmienic na taki z wlotem i wylotem po jednej stronie - skrocilbys sporo dlugosc dolotu - zmniejszyl pojemnosc ukladu.
Aku do bagaznika i mozna cuda zrobic z dolotem. No i odetkac wydech lub zrobic wiekszy DP.
po mojemu to po takim zabiegu to zmniejszy się trochę pojemność układu, ale długość nie za bardzo, więc nie wiem czy jest sens...
chedder
Wed, 24 Jun 2009 - 19:49
gdyby rura szla do lewej lampy i dalej prosto pod kolektor to napewno bylby krotszy.
Czy efektowynosc spadlaby w znaczacym stopniu nie wiem, specem nie jestem, ale to tylko Soft...
kidzio_r5gtt
Wed, 24 Jun 2009 - 20:00
no z tym krótszy to pamiętaj że wtedy intercooler jest jakby 2 x dłuższy więc oszczędność długości nie jest duża a spadek wydajności znaczny,
Żeby było OK trzeba by założyć większy czyt. grubszy intercooler z wyjściem i wejściem po jednej stronie a z kolei taki do softu to będzie trochę duży...
Coobcio
Thu, 25 Jun 2009 - 00:36
Zostaw te rury i IC w spokoju, na V biegu i tak pełne doładowanie łapiesz poniżej 2000obr.min - jeszcze panewkę wyciśnie albo korbę złamie...
Chester
Thu, 25 Jun 2009 - 08:24
o kurde... to mnie Paweł zaskoczyłeś. Jakoś omijałem ten temat, ładnie pocisnąłeś z tematem
.
Myślę że jak na seryjny motor nie ma co kombinować z wydechem, IC i rurkami.
Jak będziesz miał plany na większe moce, wtedy będzie miało to większe znaczenie i można się bawić.
Powodzenia
michal_wwy
Fri, 17 Jul 2009 - 11:03
siemano wczoraj miałem okazje zobaczyć i usłyszeć auto na prawdę dobrze się prezentuje i ma bardzo ładny dżwiek często jesteś w Wyszkowie
pewexiusz
Mon, 20 Jul 2009 - 10:24
w Wyszkowie jestem bardzo często
michal_wwy
Mon, 20 Jul 2009 - 17:47
jak bedziesz w ten weekend na wyszkowie to mozemy sie ugadać gdzieś
Valeczek
Wed, 20 Oct 2010 - 20:39
Wszystko super i wszystko fajnie, ale to taka trochę sztuka dla sztuki. Nie lepiej było pakować F4Rt (pomijam wiązkę, UCH, itd.). Nie, nie czepiam się tylko zastanawia mnie ten fakt.
Pozdrawiam
pinin
Wed, 20 Oct 2010 - 20:48
Nie, bo odgrzebałeś kotleta. Autora już od długiego czasu na forum nie ma.
RESPECT
Wed, 20 Oct 2010 - 21:03
turbo w samochodzie też już nie ma
Valeczek
Wed, 20 Oct 2010 - 21:04
CYTAT(pinin @ Wed, 20 Oct 2010 - 20:48)
Nie, bo odgrzebałeś kotleta. Autora już od długiego czasu na forum nie ma.
Ale kto pyta nie błądzi
CYTAT(RESPECT @ Wed, 20 Oct 2010 - 21:03)
turbo w samochodzie też już nie ma
A można wiedzieć co się stało ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.