Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW 2.5 VANOS 192 KM Z JAKĄ SKRZYNIĄ ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
young 0012
Witam wszystkich . Ostatnio kupiłem e30 do driftu - mam silnik 2.5 vanos ale nie wiem z jaką skrzynią i mostem go ożenić żeby pasowało do wspomnianej e30 i nadawało się na drift ? proszę o pomoc ..
Taffarel
rozumiem, ze masz m50, wiec z tego co pamietam wiekszosc skrzyn pasujacych do tego silnika mialy bardzo podobne przelozenia... ja bym zostawil jaka jest/jaka masz.
young 0012
CYTAT(Taffarel @ Sun, 31 May 2009 - 23:43) *
rozumiem, ze masz m50, wiec z tego co pamietam wiekszosc skrzyn pasujacych do tego silnika mialy bardzo podobne przelozenia... ja bym zostawil jaka jest/jaka masz.



własnie problem jest ten iż silnik był na automacie -ja na stanie mam skrzynie od 1.6 1.8 oraz dwulitrówki -przymierzałem się założyć od 1.6 ?
arek-lin
Wszystkie skrzynie biegów od 1.6 po 2.5 były takie same. Jedynie 2.8 ma skrzynie innego producenta choć podobno też pasuje. Było już o tym na forum
SONIC
No proste skrzynie sa p&p szukac tylko dyfra z duzą głową i do tego bedzie trza pospawac

a no własnie ktos kiedys wstawiał fotke pospawanego dyfra moze wstawi jeszcze raz??
young 0012
dzięki za podpowiedź- w zasadzie to się w tym upewniłem -pozostaje przekladka .... mam nadzieje że z okablowaniem silnika nie będzie większych problemów smile.gif
choody
silniki m50b25 były zdaje się ze skrzyniami od dwóch producentów getrag i zf, ten drugi podobno kiszka straszna - awaryjne. Ale nie wiem czy różnią się przełożeniami.
Ogólnie w e-34 były montowane getragi - mają wytłoczenie getrag na lewej stronie obudowy przy wysprzęgliku można je poznać po tym że montuje je się na wale napędowym od ety lub diesla w e30 (potrzebny duży łącznik), a zf były montowane w e36 i można je montować na wale od m20b25 w e30 (mały łącznik) to tyle co wiem na ten temat jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

pozdrowionka
Grzesi(E30)k
ZF lub częściej sie posypać. Puścić plame, zaciąć się. Ale źle nie jest chodź jak znajdziesz Getraga do M50 (ja nie widziałem jeszcze żadnego) to bierz bez zastanowienia bo o ile Getrag nawet z mega ubytkami oleju nadal pracuje wzorowo to ZF rzęzi jak by miał się zaraz zablokować i wysypać. (chodź ja na takim nakręciłem już z 5000km)

Od razu mówie ze Getrag z M20 to zły setup i będzie przekręcony o ~20* w prawo i z racji że nie wypoziomujesz za dobrze to będzie rwało gumowy tłumik na wale i oring na wałku skrzyni.


Duży i mały łącznik, nie wiem jak ale w E34 chyba nie było małego wogóle ale w E36 były i małe i duże.
choody
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 02 Jun 2009 - 18:03) *
ZF lub częściej sie posypać. Puścić plame, zaciąć się. Ale źle nie jest chodź jak znajdziesz Getraga do M50 (ja nie widziałem jeszcze żadnego) to bierz bez zastanowienia bo o ile Getrag nawet z mega ubytkami oleju nadal pracuje wzorowo to ZF rzęzi jak by miał się zaraz zablokować i wysypać. (chodź ja na takim nakręciłem już z 5000km)

Od razu mówie ze Getrag z M20 to zły setup i będzie przekręcony o ~20* w prawo i z racji że nie wypoziomujesz za dobrze to będzie rwało gumowy tłumik na wale i oring na wałku skrzyni.


Duży i mały łącznik, nie wiem jak ale w E34 chyba nie było małego wogóle ale w E36 były i małe i duże.


Ja kupiłem m50b25 non vanos z e34 92 rok z getragiem - więc dużego problemu w znalezieniu nie ma:)Z tego co wiem duże łączniki są w getragach małe w zf, a getrag z m20+m50b25 to fakt zły pomysł.
korona
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 02 Jun 2009 - 18:03) *
ZF lub częściej sie posypać. Puścić plame, zaciąć się. Ale źle nie jest chodź jak znajdziesz Getraga do M50 (ja nie widziałem jeszcze żadnego) to bierz bez zastanowienia bo o ile Getrag nawet z mega ubytkami oleju nadal pracuje wzorowo to ZF rzęzi jak by miał się zaraz zablokować i wysypać. (chodź ja na takim nakręciłem już z 5000km)



CYTAT(choody @ Tue, 02 Jun 2009 - 18:31) *
Ja kupiłem m50b25 non vanos z e34 92 rok z getragiem - więc dużego problemu w znalezieniu nie ma:)Z tego co wiem duże łączniki są w getragach małe w zf, a getrag z m20+m50b25 to fakt zły pomysł.


Getrag jest na małym łączniku, ZF na dużym. ZF wytrzymuje sporo więcej, ma szersze koła zębate i jest montowana w najmocniejszych wersjach BMW z "małymi szóstkami" (M3, 328, 528). Getrag jest do słabszych wersji, jest mniejsza i delikatniejsza, wyskakujące biegi i huczące łożyska to częsta przypadłość.

Getraga łatwiej dostać, jest ich co najmniej 20 razy tyle co ZF... Niemniej nawet Getrag wytrzymuje sporo i mogę śmiało go polecić, mimo ostrego użytkowania i duuużo większego momentu i mocy nie mam z nią większych problemów.
choody
http://www.motone.pl/index.php?topic=26.75 - link do stronki na której pewien gość wkłada m50 do e30, a tam:

"skrzynia bedzie ZF" - czyli gość miał getraga
"Niestety wał od 325 jest na małej flanszy i nie idzie to spasowac ze skrzynia"

Czyli nie wiem już jak to jest :/ jutro pomierze swojego getraga i podam jak to wygląda z mojej strony.
Wojtek
dokladnie jak napisal korona ja mam silnik z m3 s5b30 i skrzynia to ZF a stary silnik lezy w garazu jutro sprawdze jaki producent
lukopr
Witam wszystkich. Mam małe pytanie odnośnie skrzyni w e36 M50B25 Vanos. Otóż parę dni temu posypała mi się skrzynia, nie mogę wrzucić dwójki, coś wyje itd. Dziś położyłem się pod samochodem i odczytałem oznaczenia na obudowie: GETRAG 220.0.0225.96 Z tego co przeczytałem na forum każda skrzynia będzie pasować? 316i-325i? czy to prawda? Pamiętam że jakiś czas temu wymieniałem łącznik elastyczny skrzyni z walem i ta cześć też była do 316i-325i, czy mogą być jakieś różnice w rozstawie śrub lub wielkości dzwona itp? Przy okazji chciał bym też zmienić tarcze sprzęgła, jaką najlepiej wsadzić? czy każda do 325i będzie pasować?
Wojtek
jak cos to mam taka skrzynie do sprzedania
mcgiver
jaki olej do tej skrzyni polecacie?? mowa o skrzyni z e34 m50b25
mam pomarańczową wywieszkę czyli w/g Castrola ma być ATF OIL TQ DEXTRON 3.
MOBIL , CASTROL czy coś innego?
co do oznaczenia czy getrag czy zf to wczoraj próbowałem znależć i nic nie widziałem...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.