Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 S50B30 bład krokowego
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Wojtek
Witam
Nie wiem do czego szedl przewod gumowy (patrz rysunek) zaraz za rurka nr 11
Ktora idzie za silnikiem i wychodzi od strony kolektora wydechowego a tam jest gumowy przewod ktory mam uciety i nie wiem do czego ma byc podlaczony
Bo ktos go obciol jak wyciagal silnik,
Zaslepilem to miejsce gdzie jest uciete a ta metalowa rurka laczy sie z trojnikiem od krokowego silnika z listwa podcisnieniowa.
Na kompie wywala mi blad wlasnie silnika krokowego i sondy lambda
Mechanik twierdzi ze lambde wywala przez to ze krokowy zle pracuje
I nie wiem wlasnie czy to wina tego ze to podcisnienie jest uciete czy z krokowym cos nie tak

czerwone strzalki to nr 11 z tamtego rysunku i po stronie kolektora wydechowego tam gdzie jest zaznaczone niebieska strzalka jest juz gumowy przwod ale ja go mam obcietego i nie wiem do czego ma isc i tego wlasnie chce sie dowiedziec wink.gif


Silnik nie chodzi za rowno i po przekroczeniu jakis 5-6 tys obrotow nie chce zejsc ponizej 3 tys zachowuje sie tez tak jak by mial opozniony zaplon bo czasem sluchac ze paliwo dopala sie w kolektorze wydechowym
Krokowy mam zdemontowany podlaczalem do niego napiecie to i sie zamyka i otwiera tylko gdy nie ma napiecia to tak luzno lata jak by tzn ustawia sie w jedna pozycje ale bez problemu mozna tym potrzasnac w rekach i slychac jak cos tam uderza w srodku
pozdrawiam !
maleckis
Przewód #11 idzie do filtra węglowego (odpowietrzenie baku paliwa). Jeżeli go jeszcze masz, to znajduje się on pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Spokojnie możesz wyrzucić filtr węglowy, przewód idący od silniczka krokowego zaślepić bliżej, a na przewód idący od baku paliwa do filtra węglowego założyć jakiś filtr paliwa, aby żaden paproch nie przedostał się czasem do baku.

Zacznij od sprawdzenia dokładnie szczelności układu ssącego od przepływomierza do przepustnic (nie wzrokowo wink.gif ).
Wojtek
Ok dzis wyciagne przeplywke i sproboje to szczelnie zatkac i gdzies przez jakis przewod lub cos wdmucham troche powietrza do srodka i zobaczy czy robi sie cisnienie czy nie jesli bedzie jakas nie szczelnosc to pewnie nie zrobi sie w ogole cisnienie
bono-e30
krokowy jest ok, tak powinien sie zachowywać jak nim potrząśniesz, to ta przepustniczka powinna sobie tam śmigać na luzie
Wojtek
To tak sobie smiga zobacze jeszcze czy dostaje sygnal z komputera bo krokowy wlasnie wydaje sie byc ok
Wojtek
ten problem ogarniety
hz10
proponuje podjechać do kogoś z komputerem ktory ma mozliwość sprawdzenia parametrów pracy silnika online a w szczególności wałków rozrządu wink.gif
Wojtek
W mojej okolicy ciezko pewnie z takim kims czy to potrzeba tylko odpowiednie oprogramowanie ? bo tutaj bylem u kolesia to mowil ze wlasnie bladk krokowego wywala i lamby ale nie mowil mi nic aby mial mozliwosc monitorowania pracy walkow
Wojtek
Witam odswierzam troche temat bo juz wszystko przy aucie w miare porobione i jeszcze jest problem z tym krokowym - chyba
Samochod zachowuje sie dokladnie tak:
silnik chodzi idealnie rowniutko cudnie jak nalezy nie zaleznie od tego czy zimny czy cieply a po chwili lapie jakis blad glownie po gwaltowniejszej jezdzie ale nie tylko i obroty zaczynaja falowac w granicach 500-1500 ze czasem prawie gasnie i slabna hamulce, chwile tak jest za chwile przestaje i znow chodzi super a za chwile znowu dostaje swira, w momencie gdy pracuje rowno auto jedzie rowno rowno przyspiesza itd a np gdy obroty wariuja to po dodaniu gazu czuc szarpniecie.
Wczoraj udalo sie nam wpiac dosc dobrym kompem i polaczylismy sie z kompem od silnika i sprawa wyglada tak;
bledy to nr chyba 29 i 32 ale pozniej dokaldnie sprawdze w kazdym badz razie pisze w obu wypadkach ze Idle speed actuator - w jednym ze closed drogim ze open
Sugeruje to blad silnika krokowego lecz wyciagalem go podlaczalem do niego napiecie i chodzi w obie strony na kablach do krokowego sprawdzalem i tez jest napiecie
W momencie gdy bylismy wpieci kompem w auto to gdy silnik chodzil rowno to wszystkie parametry sa idalnie a w momencie w ktorym zaczyna pracowac nie rowno sondy lambda pokazuja ze mieszanka jest troche za uboga, wystarczy zgasic auto lub na kompie usunac blad i silnik zaczyna pracowac normalnie kompem jesli sie usunie nawet w momencie gdy silnik pracuje to zaczyna chodzic normalnie. Nawet podczas normalej jazdy chwile swiruje chwiel jest idalnie.
Ktos ma jakies pomysly co robic ? bo krokowca wyciagale wydaje sie ok to cos lata tam w srodki i po podlaczeniu napiecia rusza sie w jedna i droga strone chyba ze moze dzieje sie cos takiego ze sie np przyblokowuje alob cos ?
Naprawde nie wiem co moze byc serwis tez rozklada rece mowi zeby sprobowac wymienic krokowy
pinin
Spróbuj podmienić krokowy.
Wojtek
Witam podmiana krokowego nic nie dala,
blad jest w momencie gdy krokowy sygnal dostanie do otwarcia sie i juz w takiej pozycji zostaje przez to slabna hamulce bo nie ma dobrego podcisnienia na serwo i silnik pracuje nie rowno
co steruje praca krokowego ? slychac ze zostaje otwarty bo syczy powietrze pozatym sciagalem tez kolektor i patrzylem dokladnie co i jak,
np po zgaszeniu auta lub skasowaniu bledu na kompie zaczyna wszystko byc normalnie
nie raz silnik pracuje nie rowno jest wlasnie problem z krokowym i za chwile samo to mija slychac ze krokowy sie przymknie bo juz tak nie syczy i silnik pracuje normalnie
jak sciagnolem kolekotr ssacy zeby miec latwy dostep do krokowego to np gdy krokowy zostanie w pozycji otwartej i silnik pracuje nie rowno wystarczy odpiac wtyczke od krokowca zacznie pracowac rowniech chodz beda za niskie obroty i po podlaczeniu wtyczki chodzi calkiem normalnie obroty sa rowne itd
czego to moze byc wina ?
hz10
np tps.
Wojtek
kompa nie pokazuje bledu tpsu jak sprawdzic czy jest sprawny lub czy to wina tego ?
mktech
TPS - czujnik położenia przepustnicy jeśli dobrze dekoduję skrót - czujnik rezystancyjny 3 pinowy.

Ma liniową charatkterystykę więc omomierz w ręke i do dzieła smile.gif.

Pozdr
M.K.
hz10
czy w tym komputerze można odczytać tylko kody błędu? jak tak to proponuje jak wyżej post 7
Wojtek
to dosc dobry komp ten ktorym sie wpinalismy bodajrze bosch jakis mozna monitorowac dokladna prace silnika i blad pisze - idle speed actuator - open a czasem tak samo tylko - closed ...
wiec pewnie jutro pomierze tps
komp pokazuje dokladna prace walkow itd wszystko jest ok
do poki wlasnie nie pojawia sie ten blad
nawet jak pojawi sie blad to reszta parametrow ok troszke wtedy wtedy lambdy pokazuja tez dziwna mieszanke ale to nic dziwnego jesli krokowy zostaje w pozycji otwartej ...
kody bledow to tak
01- brak sterowania masa pompa paliwa mam to na krotko podpiete ale to chyba na pewno nie wina tego
02- idle speed actuator - open
28 idle speed actuator - closed
nie wiem czy closed/open nie odwrotnie bo juz nie pamietam dokladnie...
hz10
przepływomierz mieści sie w normach? sprawdź jakie jest podciśnienie poszczególnych cylindrach(manometrem)
Wojtek
przeplywka ok
Wydaje mi sie ze to jakas pierdola po prostu wywoluje ten blad bo do poki sie nie pojawi silnik chodzi idealnie
tylko nie wiadomo dlaczego krokowy wlasnie zostaje w otwartej pozycji i przez to silnik glupieje
Prosze sie nie sugerowac I postem i tym co tam napisane bo tamto dawno juz nie aktualne
poki nie ma bledow wszystko slicznie ladnie pieknie a jak jest blad obroty faluja brak hamulcow bo serwo slabnie i za chwile przechodzi i czuc ze krokowy sie przymyka bo serwo dziala jak nalezy i silnik pracuje ok
hz10
a ciśnienie paliw jest oki ?, może regulator sie zacina
Wojtek
regulator mam zmieniony na taki z manometrem wszystko z nim ok
hz10
sprawdź jeszcze synchronizacje przepustnic oraz wyczyść je dokładnie
Wojtek
wyczyszczone sa dokladnie bo skladalem caly silnik jeszcze jak byl poza autem wiec wszsytko czyste szczelnosc dolote tez sprawdzalem wszystko wyglada ok
silnik jak juz wlozylem do auta podlaczalem elektronike itd to podlaczylem odwrotnie czyjnik polozenia walka ssacego z czujnikiem od tsp (bo kostki sa niestety takie same) w sumie silnik odpalil pracowal itd nic tam sie niepokojacego nie dzialo ale nie chodzil do konca dobrze wiec wiedzialem ze cos nie tak i szybko to podlaczylem tak jak ma byc lecz wlasnie jest problem taki jak jak jest ....
wydaje mi sie ze podlaczenie tego na odwrot moglo spowodowac jakis blad
odrazu mowie ze walek ssacy jest na swoim miejscu vanos dziala itd
Wojtek
Witam nagralem filmik o co dokladnie chodzi, sorki za jakosc ale cos bylo zle ustawione...
silnik cieply widac ze wntylator sie wlacza zeby ktos nie mowil ze zimnego katuje smile.gif

A wiec tak jak widac na filmie po odpaleniu wszystko ok troszke sie pogazuje i zacyzna sie falowanie i tak trzyma chwile walcze gazujac z tym zeby sie uspokoilo lecz dopiero pod koniec filmiku sie uspokolilo jak pedalem ruszylem gaz i widac ze silnik po chwili pracuje ok czasem starcza tylko raz rusyzc gaz i jest ok a czasem zchodzi i tyle co na filmie

http://www.youtube.com/watch?v=RwKv7ITfJMM

slychac ze w tym momencie gdy zaczyna falowac ze bardziej slychac jakeis syczenie jest to spowodowane wlasnie tym ze krokowy zostaje w otwartej pozycji .... i przez to taka wariacja ...
Wojtek
Bawilem sie znow troche z tym krokowym i tak
sprawdzilem tps niby ok opornosc sie zmienia w zaleznosci od tego ile sie przekreci
a badalem napiecie na krokowym i na obu kalbach ktore nim steruja gdy nie ma bledu jest napecie w granicach 6v na jednym a 8v na drogim i krokowy jest w dobrej pozycji
a gdy powstanie blad to na kablu ktory zamyka krokowy jest okolo 0-0,5v a na tym ktory go otwiera 13v wiec wiadome ze to tego wina tylko pytanie
skad krokowy bierze sygnal do tego i co moze powodowac taki blad ze sie tak zachowuej a nie inaczej ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.