Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e30] silnik (m20b25) sie grzeje
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
tomciu
witam,

przy szybszej jezdzie grzeje mi sie silnik. czy wiecie jaka chlodnica bylaby wydajniejsza i czy zakladanie chlodnicy oleju ma sens? a moze jakis dodatkowy wiatrak bo tez czytalem na forum ze niektorzy cos takiego montuja. prosze o rady od jakiego modelu najlepiej chlodnice zeby lepiej chlodzila, jaka chlodnice oleju lub jaki wiatrak.
michaś
moze masz termostat juz padniety albo visco nie zamyka sie na szybki bieg. sprawdz to najpierw. co do wiatraka to ja założyłem u siebie wiatrak klimy od e34 taki z duzymi łopatami i chłodzi w oczach. niewiem czy na przykład chłodnica z e36 ci podejdzie ze względu na to ze do m20 idą troche dziwnie węże. mozesz tez dla pewnosci zlac płyn chłodzący i zalac go na nowo bo m20 łatwo sie zapowietrza dlatego trzeba go uważnie zalewać. troche chaotycznie ale mam nadzieje ze cos pomogłem smile.gif
pakarod
CYTAT(tomciu @ Sun, 10 May 2009 - 21:05) *
witam,

przy szybszej jezdzie grzeje mi sie silnik. czy wiecie jaka chlodnica bylaby wydajniejsza i czy zakladanie chlodnicy oleju ma sens? a moze jakis dodatkowy wiatrak bo tez czytalem na forum ze niektorzy cos takiego montuja. prosze o rady od jakiego modelu najlepiej chlodnice zeby lepiej chlodzila, jaka chlodnice oleju lub jaki wiatrak.


piszesz, ze silnik Ci sie grzeje... ale co to znaczy konkretnie silnik? Jakie sa objawy? Auto do czego jest uzywane? Chlodnica oleju fajna sprawa ale jesli auto jest uzywane na codzien i od czasu do czasu do katowania to nie weim czy jest sens. Zanim zagotuje Ci sie olej to juz dawno wywali wode i na tym bym sie skupil. Przede wszystkim zamienilbym visco na wiatraki elektryczne. Nie wiem jak jest w e30 ale z cale pewnoscia wymienic chlodnice na wieksza (wydajniejsza) i najleipej zamontowac wskaznik temp wody (to co pokazuja te seryjne to jakas masakra).
michaś
polecam od e36. pasuje na mocowania do e30 a mia wyraźnie wiekszy rdzeń. do m20 spokojnie wyda. niepamietam tylko czy węże sie zgodzą ale to akurat najmniejszy problem dosztukować
tomciu
CYTAT(pakarod @ Sun, 10 May 2009 - 22:16) *
piszesz, ze silnik Ci sie grzeje... ale co to znaczy konkretnie silnik? Jakie sa objawy? Auto do czego jest uzywane? Chlodnica oleju fajna sprawa ale jesli auto jest uzywane na codzien i od czasu do czasu do katowania to nie weim czy jest sens. Zanim zagotuje Ci sie olej to juz dawno wywali wode i na tym bym sie skupil. Przede wszystkim zamienilbym visco na wiatraki elektryczne. Nie wiem jak jest w e30 ale z cale pewnoscia wymienic chlodnice na wieksza (wydajniejsza) i najleipej zamontowac wskaznik temp wody (to co pokazuja te seryjne to jakas masakra).



tzn ze wskazowka ktora pokazuje temperature silnika dosc szybko dochodzi do czerwonego pola. auto uzywane jest do KJSow i tym podobnych jazd (nie jest to auto na codzien). Jesli chodzi o zamontowanie wiatraka elektrycznego to czy musze wywalic visco czy jedno drugiemu nie przeszkadza ? nie wiesz moze jaka chlodnice, dokladnie od ktorego modelu? chodzi o to ze jak bedzie za 'gruba' to moze wiatrak sie o nia obcierac.
przem
witam
podstawa to sprawne wisko,dalej termostat. zwroc uwage szczegulnie na wisko bo jednak z biegiem lat czesto spotyka sie niesprawnosci w tym elemencie.co do chlodnicy oleju w m20b25 montowanym w e30 była ona na seryjnym wyposazeniu wiec najlatwiej bedzie zamontowac taka;) kolejna sprawa to chlodnica. wiele osob poleca chlodnice od e30 diesla, sa to najgrubsze i najwieksze chlodnice seryjnie montowane w e30 i podobno daja rade z najrozniejszymi silnikami w tej budzie. od siebie moge dodac ze seryjna chlodnice wymieniłem na taka od m20b27, powierzchnia chlodzaca jest taka jak w dieslu ale chlodnica jest sporo ciensza. samochod miał pare intensywnych wypadów i nigdy nie było problemu z chodzeniem. ostatnia sprawa przy zakupie chłodnicy takzeby nie miec problemów to zwroc uwage gdzie masz wejscie/wyjscie z chlodnicy bo zaleznie od rocznika bylo roznie a po co sie meczyc skoro mozna dobrac odpowiednia;)
pozdrawiam
pakarod
CYTAT(tomciu @ Mon, 11 May 2009 - 09:23) *
tzn ze wskazowka ktora pokazuje temperature silnika dosc szybko dochodzi do czerwonego pola.

Znaczy to, ze grzeje Ci sie plyn chlodzacy. Byc moze masz zle odpowietrzony uklad albo juz troche nadruszona uszczelke pod glowa i wystarczy tym sie zajac a chlodnica oleju wcale nie musi byc obowiazkowa.

CYTAT
auto uzywane jest do KJSow i tym podobnych jazd (nie jest to auto na codzien). Jesli chodzi o zamontowanie wiatraka elektrycznego to czy musze wywalic visco czy jedno drugiemu nie przeszkadza ? nie wiesz moze jaka chlodnice, dokladnie od ktorego modelu? chodzi o to ze jak bedzie za 'gruba' to moze wiatrak sie o nia obcierac.


Nie musisz usuwac visco, bedziesz potrzebowal czujnik do chlodnicy razem z wtyczka, 2 przekazniki, kable.
Chris320
Tomciu a przy spokojnej jeździe też się grzeje?
Tak jak pisali koledzy termostat i pompa wody - koniecznie sprawdź.Visco pomaga chłodzić przy małych prędkościach i na postoju.W czasie szybkiej jazdy ma drugorzędne znaczenie,więc dobrze założyć elektryczny wiatrak.Chłodnica od Ety to dobry wybór,jest jeszcze druga duża chłodnica dedykowana do m20b25 - to chłodnica od wersji z klimą - ja taką mam w mojej e30 i spokojnie daje radę.Wydaje mi się ,że wszystkie m20b25 miały chłodnicę oleju.
tomciu
CYTAT(Chris320 @ Mon, 11 May 2009 - 20:15) *
Tomciu a przy spokojnej jeździe też się grzeje?
Tak jak pisali koledzy termostat i pompa wody - koniecznie sprawdź.Visco pomaga chłodzić przy małych prędkościach i na postoju.W czasie szybkiej jazdy ma drugorzędne znaczenie,więc dobrze założyć elektryczny wiatrak.Chłodnica od Ety to dobry wybór,jest jeszcze druga duża chłodnica dedykowana do m20b25 - to chłodnica od wersji z klimą - ja taką mam w mojej e30 i spokojnie daje radę.Wydaje mi się ,że wszystkie m20b25 miały chłodnicę oleju.


przy wolnej jezdzie sie nie grzeje. zaczyna sie problem przy ostrzejszej jezdzie. zazwyczaj musze wtedy zwolnic i na wysokim biegu przejechac odcinek na spokojnie i wraca do normy. Visco mam nowe. sprawdze ten termostat i pompe wody.

Jesli chodzi o chlodnice od ety to czy bede cos musial zmieniac (inne weze czy mocowania) czy wchodzi bez problemu. A co myslisz o chlodnicy od 324d e30?

A jesli chodzi o wiatrak ten elektryczny to z tego wynika ze nie ma znaczenia czy od Poloneza (ktos taki ma zalozony) czy od E34? gdzie sie go w ogole montuje bo nigdy tego nie robilem. trzeba potem kable do kabiny poprowadzic i jakis przelacznik zrobic pewnie.

pz
SONIC
no wiatrak to chyba oczywiste,ze na chlodnicy wody a chlodnica oleju to jest w serii
bono-e30
Musisz sprawdzić :

1 . Poziom płynu w zbiorniczku
2. Pompę wody
3. Visko
4. Termostat.

To takie podstawy , mozliwe że poprostu termostat wisi i nei daje płynu na duży obieg i sie grzeje

Co do chłodnicy..
Na torze wystarcza zwykła seria od 325i, choc nie przeszkodzi jak założysz z 325e albo z diesla, są szerokie dosyć, wydajniesze etc. wszystko w sumie tam pasuje plug&play.
neranr1
ja mam podobny problem tylko na wolnych obrotach hmm pompa wymieniona chłodnica szczelna - teraz pytanie jak sprawdzić Visco mam w sumie 2 =D więc może jedna będzie działać
arczi27
tomciu. sprawdz czy jest drożny przelew z chłodnicy do zbiorniczka jak odkrecisz korek na pracującym silniku powinien przelewac płyn POZDRO.
tomciu
a co wy na to zeby termostat w ogole wywalic? (zakladajac iz jest to problem z termostatem, co sprawdze w poniedzialek)
bono-e30
bedziesz miał niedogrzany motor wiecznie , w trasie nei wyjdzie ci poza niebieskie pole, w rezankach wyłapie z 70st może.
tomciu
Witam,

Pompa i wisko dobre, chlodnica (oryginalna) przeczyszczona, termostat wywalony zupelnie, plyn nowy, uklad odpowietrzony a fura nadal sie grzeje. chlodnicy oleju nie mam bo tu silnik byl przekladany.
nic nie pozostalo tylko zalozyc ten wiatrak elektryczny a jak to juz nie pomoze to chlodnice jeszcze zaloze od diesla albo od 2,7.
PioterW
ktoś wyżej wspominał, że możesz mieć naruszona głowicę - to dość częsty powód awarii w m20b25, bo głowice w tych silnikach niestety lubią pękać - pęknięcie może nie być duże, dlatego nie widzisz radykalnych zmian w chłodziwie/oleju

a z nawiewów daje gorące powietrze? zobacz, czy jak się silnik zagrzeje i włączysz max gorący nawiew, to temp. spadnie
tomciu
jesli chodzi o ubytki oleju to troche tam ubywa wink.gif ale to dopiero od niedawna, a grzeje sie juz od dluzszego czasu. jak wlacze grzanie to leci cieple/gorace powietrze z nawiewów i temperatura spada ale powoli. w jaki sposob moge sprawdzic czy

jak moge sprawdzic czy glowica jest peknieta, bo zakladam ze jest to raczej malutkie pekniecie trudne do zweryfikowania okiem, czy sie myle?

a tak przy okazji, jesli dymi z rury jak odejmuje noge z gazu to pierscienie, uszczelki na zaworach czy moze cos jeszcze innego?
tomciu
a jeszcze przy okazji, to czy macie problem z wrzucaniem drugiego biegu (przy redukcji) przy wyzszycg obrotach ? cos czuje ze skrzynia bedzie do wymiany niedlugo.
PioterW
można sprawdzić zawartość spalin w chłodziwie, ale jeśli nie są to duże ilości, to domowym sposobem się tego raczej nie zrobi - trzeba jechać do warsztatu, gdzie mają taki przyrząd. Jeśli spaliny dostają się do płynu w większej ilości, to płyn wyciekający przez odpowietrznik będzie 'nabomblowany"

a wywala Ci płyn? bo jak mimo grzania nie, to jeszcze bym się wstrzymał z głowicą i szukał w układzie chłodzenia
tomciu
plynu nie raczej nie wywala. zajme sie zamontowaniem wiatraka a jesli juz to nie pomoze to wymienie chlodnice na inna.
zet340i
Przed głowicą,spróbuj wszystkiego czyli też czujnik temp. raczej nie ma takich objawów,ale warto spróbować,w b35 miałem pęknięty czujnik i było podobnie,dopiero jak go ruszyłem strzeliła sprężynka,a nawet nie widziałem pęknięcia na tym starym sparciałym tworzywie,włśnie wtedy pokazywał mi ok 7-10 stopni więcej.

Drugą opcją jest niestety przegrzany wcześniej silnik,wtedy wody będą krążyć a to nic nie da na pierścionki itp.Tego nie wiem na 100%ale moj mechcio mówił,że czasami wymiana pierścieni nie pomaga na już raz przegrzany silnik i właśnie wtedy temp.bedzie leciała do ok 100

Pozdro
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.