Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Customowy kolektor pod turbo M50/M52
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
elmo0104
Chcę zrobić własnymi siłami kolektor pod turbosprężarkę i poszukuje wymiarów flanszy montowanej do głowicy M50.M52. Interesują mnie wymiary prosto z głowicy a nie z uszczelki albo z orginalnych kolektorów gdyż tam są one inne a ja chcę jak najlepiej dopasować flanszę do głowicy. Jeśli ktoś ma te wymiary albo gotowy rysunek w CADzie to byłoby super.smile.gif wrzucam rysunek(zachowane proporcje) flanszy wykonywanej przez jakąś firmę ale nie ma ona wymiarów. więc jak ktoś ma głowice na stole to poprosze o pomiary jeśli to możliwe.


szaddy
Mam głowice na stole.wieczorem pomierze.na rano bedzie.tylko ze to jest głowica od m52b28. Moze byc?
elmo0104
ale jest to M52 z jednym vanosem tak ? Jeśli jest to z jednym vanosem to jak najbardziej będzie pasowaćsmile.gif I byłbym wdzięczny za te wymiary smile.gif
elmo0104
jeszcze jakby miał ktoś rysunek flanszy downpipe'u do t28 to również byłbym wdzięczny.
szaddy
sorki ze to tyle trwało ale kumple sie zjechali i mielismy "debate" nad projektem "i flaszka". wysyłam ci na PW.
krismax
Mam cały zestaw turbo od m3 - moze jesteś zainteresowany ??
elmo0104
a co w jego skład wchodzi i jakie pieniądze? czy chcesz wszystko sprzedac czy na części tez możesz?
krismax
całość za 8000 - skład: wszystko na soft !!
elmo0104
smile.gif no i zrobilem rysunek mam nadzieje ze M54 ma podobne wyloty jak M52 czy M50 bo porownywalem z głowicą M54.wygląda to tak:

k64
kup sobie org kolektor z m50 za 50zl i juz masz wszystko
bobr4
autor wyraznie napisal ze chce wymiary z glowicy a nie z kolektora
k64
CYTAT(bobr4 @ Tue, 09 Jun 2009 - 22:41) *
autor wyraznie napisal ze chce wymiary z glowicy a nie z kolektora
ale przeciez z glowicy to jest to samo co kolektor - wkoncu jest przykrecany a org napewno ma identyczne wymiary co glowica, wystarczy odmalowac... chyba ze nie czaje huh.gif
Mario
Średnice kanałów w kolektorach są zazwyczaj ciut większe niż wyjścia w głowicy ale nie widzę zbytniego sensu by dawać flanszę o wymiarach dakładnie takich jakie są w głowicy.
Ograniczamy się wtedy z przyszłymi modyfikacjami głowicy
elmo0104
no właśnie ja przymierzałem to do głowicy silnika M54 i boki otworów są węziej niż na rysunku ale to poprostu jakimś dremelem można obrobic to do równości i tak zrobie. Jeśli kanał w głowicy jest mniejszy to występują zawirowania spalin powodujące utrudnienia w ich odprowadzaniu no ale to jest teoria w praktyce może być inaczej:) Dzięki za zainteresowanie.
hz10
igrasz z ogniem próbując frezować kanały wydechowe w m54 , mam pociętą taką głowice i aluminium jest na piczny włos do płynu
jendrek e-30
Ja mam zrobiony projekt na wzór uszczelek i od m50 i od m30 dawałem już do wycięcia laserem i okazało się że na wzór uszczelek jak i w jednym tak i w drugim przypadku flansze są większe niż otwór w głowicy.


POZDRO ph34r.gif
elmo0104
hz10 Ale nie nie ja nie chce obrabiać kanałów w M54 tylko narysowaną flanszę przymierzałem do tegosilnika bo innego nie bylo, generalnie wydech robię do M50.

jendrek e-30 obrabiałeś jakoś kanały w głowicy w M50 skoro mniejsze były? czy zostawiłeś tak jak było? Jakieś obróbki cieplne po spawaniu są wymagane? Z czego robileś ten wydech?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.