Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: AEvo86 powered by TOYOTA MARKI/ŻERAŃ VTG JDL
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
skomo
MODEL:
- Toyota Corolla AE86, 1987r.

SILNIK:
- Evo 8, 4G63 ustawiony wzdłużnie

UKŁAD DOLOTOWY:
- kolektor ssący Magnus
- filtr stożkowy Pipercross
- orurowanie custom made/Samco

UKŁAD WYDECHOWY:
- 3" Greddy

UKŁAD PALIWOWY:
- wtryski HKS 650
- pompa zew Walbro 255

ELEKTRONIKA:
- powered by GUL
- remap by VTG

UKŁAD CHŁODZENIA:
- orurowanie custom chłodnica+wentylator evo8

UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia BMW
- przekładka skrzynia/silnik made by http://www.tok-frez.pl
- sprzęgło Radzikowski
- dyfer Nissan S13

ZAWIESZENIE:
- gwint XYZ/Tein
- stabilizatory Tanabe
- drążki reakcyjne tein
- cale zawieszenie tył od s13 z regulowanymi wahaczami Tein

INTERIOR:
- zegary temp oleju/wody; oil press, boost, rmp
- klatka made by Trela
- fotele kubełkowe Bimarco Futura
- pasy Sabelt

BODY KIT:
- ładny
- wszystko co możliwe w plastiku

PODZIĘKOWANIA:
- Toyota Marki/Żerań
- VTG Crew
- Daniel from JDL
-wszyscy którzy ubrudzili palce przy projekcie

na początku się zastanawialiśmy jakie auto zbudować...


wybór padł na popularną Toyote Corolle AE86


Treluch obspawał dokładnie karoserie i wstawił klatkę



wjechał zawias od Nissana S13




silnik od Evo 8 pasuje jak by był stąd




drobne zabiegi kosmetyczno/blacharskie





skrzynia biegów i sprzęgło od BMW



lakierowanie odbyło się w ASO Toyota Marki







układ wydechowy 3" Greddy


pierwsze działania marketingowe




całą elektrykę ogarnął GUL





już blisko końca



przerwa w pracy


strojeniem na hamowni zajął się GS




pierwsze testy na Dorodnej wypadły pozytywnie



najpiękniejszy element auta


pierwszy oficjalny trening odbył się bez awarii






bimmerholic
Nie no Skomo totalny wypas gratuluje....grabol coś mi wspominał ale nie myślałem że juz skończona SZOK ZAJEBISTA
w jaką moc celujesz?jak wrażenie lepiej niż 335 prowadzenie?pzdr.Błażej
berkut
Szczeka opada, swietny opis projektu, samo auto jeszcze lepsze....


10/10 smile.gif
Sportmile
gratulacje skomo za projekt , masz teraz naprawde dobra baze silnikowa i moze sie okazac ze jedna z najlepszych ae86 na swiecie zbudujesz
TJung
Słyszałem o projekcie dużo wcześniej i już byłem zachwycony. Generalnie leże i kwiczę, bo zrobiliście niezłą jazdę. Gratulacje !

PS. Jakim cudem połączyliście tą skrzynię od BMW z blokiem ?
hwojtek
Szacun. Szacun. Zazdroszczę auta.
specnaz14
gratulacje. niesmiertelna AE86 a do tego silnik z Evo. Pieknie poprostu.
Jeszcze raz gratuluje i zycze dłuuuugiej i bez awaryjnej jazdy. hehe
Pozdrooo
Hubanek
... wow ..hrhr


W czerwieni tez by jej dobrze bylo ..
Jaqo
Super, jeden z fajniejszych projektow tutaj. Gratulacje.
Szkoda tylko za blacharka/lakier takie troche niedokladne ale to ma jezdzic w sumie.
Sane
szczęka mi opadła... widać, że fantazji w budowaniu driftowozu nie zabrakło smile.gif
jaka skrzynia BMW została zastosowana? Jaka jest docelowa moc? Ile to auto waży?
240Z
CYTAT(TOMEKKK @ Wed, 29 Apr 2009 - 09:48) *
PS. Jakim cudem połączyliście tą skrzynię od BMW z blokiem ?


Domyślam się, że dzięki adapterowi umieszczonemu między blokiem silnika a dzwonem skrzyni. smile.gif

Najfajniejsze w tym projekcie jest to, że wszystko zostało zrobione w Polsce. Mam tylko parę pytań...

1. Dlaczego zmieniliście tylny zawias? Na sztywną oś w Hachi jest cały pierdylion patentów. smile.gif
2. Dlaczego padł wybór na 4G63, a nie np. na SR20DET?
3. Czy oprócz wyspawania mocowań silnika i skrzyni i połączenia bloku Mitsu ze skrzynią BMW musieliście coś jeszcze zrobić żeby dostosować silnik do wzdłużnego umocowania?
4. Czy ja dobrze widzę, że cięliście ścianę grodziową żeby cofnąć silnik?
5. Z którego BMW wzięliście skrzynię?
Chester
Świetny projekt, jaka jest waga tego pojazdu ?
Strasznie musi się to zbierać smile.gif
Camil
Strzelam, ze skrzynia albo getrag 260 albo 265/262. Pewnie problem byl z czujnikami do skrzyni.
mihau_dst
piękny, piękny... pure JDM... BTW GS przestraszył się mocy na strojeniu?? laugh.gif
cannabolic
Ciekawe combo:D

Macie więcej fotek z akcji włożenia tylnego setupu?
Karol_e28
Bravo
KajaK
Projekt przekozak !! GRATULACJE !! Szkoda tylko, że z hachi to to już nie ma nic wspólnego poza wyglądem sad.gif Cały urok pałowania z gazem w podłodze poszedł się .... smile.gif
Będziesz startował w DS ??
skomo
dzięki za miłe słowa,
poproszę sebka żeby dał link do całego fotostory...

sanki od s13 bo sztywny most w hachi ma półosie cieńsze od małego palca...
silnik 4g bo do sra trzeba wsypać wywrotkę pieniędzy żeby zrobić 400KM a evelina przyjmuje w serii
skrzynia od bmw bo jest ich około dziesięćset tysięcy w okolicy i ma dobra cene, a przeżyła w moim byłym bmw 540Nm i 340KM przez cały sezon
hachi bo to fajne auto i chyba na razie jedyne w sds
silnik poszedł do tyłu ile sie dalo ale nie ruszając miski

pozdrawiam
Gul

Na razie z mocą jest delikatnie, żeby sprawdzić czy wszystko działa i czy jest w ogóle potrzebne więcej.. jak będzie potrzebne, to się zrobi, bo auto jest mapowalne jak każde inne seryjne EVO VIII i równie podatne na modyfikację smile.gif
PMN
Projekt madafaka. Respecta!
SajneK
MEGA RESPECT!!!!!!! wow.
Gratulacje.

dAYTONA
Projekcik super, w czerwonym ładnie jej było ;-)

CYTAT(240Z @ Wed, 29 Apr 2009 - 11:59) *
1. Dlaczego zmieniliście tylny zawias? Na sztywną oś w Hachi jest cały pierdylion patentów. smile.gif
2. Dlaczego padł wybór na 4G63, a nie np. na SR20DET?


1. Cały tylni most/zawieszenie AE86 został zastąpiony kołyską/mostem z nissana. Na sztywną oś AE86 nie ma całego pierdyliona patentów. Pozatym nic go tak nie wzmocni jak wymiana na coś innego. Most w AE86 jest najsłabszym elementem auta, wraz ze skrzynią...

2. SR20DET wcale nie jest łatwiejszy do wsadzenia do AE86, to że swapy takie są robione wszędzie wynika tylko z tego faktu że silniki były (i nie wiem, może są) nadal tańsze od silników z mitsu evo. Pozatym orginalności nigdy za wiele.
Grzesieek
Sick! Szkoda tylko, że już z hachi to ma nie wiele wspólnego... Chyba jeden z ciekawszych projektów na forum.
Pozdro
tery
jak juz wiele razy mowilem, jeden z 2 projektow na ktore bym wymienil swojego nissana. Jest przekocurem!

W parach mozna jeszcze za nim nadarzyc wink.gif
ale jak kierownik sie wjezdzi to bedzie miazga.

pzdr
Kosiarz
super projekt naprawde ciekawie zbudowana zabaweczka !
rennen
Mistrzowstwo smile.gif

Nie mogę się doczekać zawodów z tym autem smile.gif
jendrek e-30
Pięknie, wzór do naśladowania w budowie jakiegokolwiek auta, możesz przybliżyć od jakiego silnika jest tam skrzynia. Jeszcze raz duże brawa za odwagę



POZDRO ph34r.gif
skomo
mysle ze sebek nie bedzie krzyczal tu link do prawie kompletnego fotostory
jak ktos ma ochote i chwile.

http://picasaweb.google.pl/www.vtg.pl/Toyo...CJuv3e_G1fjXBA#

Gul
Kilka fotek spod maski, bo jakoś Skomo o nich zapomniał..


gimon3
pewnie to głupio zabzmi ale chcę sie spytać czy odległosć BOV od tej rury ma jakiś wpływ na cos=ś? chodzi mi o długość tej rurki łaczącej BOV z główna rurą
Gul
nie ma to większego znaczenia. seryjny zawór w evo jest na długim, gumowym wężu.
autoR
Pięknota, pod maską miód malina minimalizm - to co lubię cool.gif
plasma555
madafaka turbokiller ... nic dodać nic ująć .... całuję nóżki biggrin.gif

jakie dalsze plany?
gimon3
a czy camber nie powinnien byc w drugą strone? bo te mocowania z przodu to chyba w inną strone powinny isc
skomo
cambery sa maksymalnie na zewnatrz celowo... chyba nie posadzasz nas o nie mienie pojecia jak to powinno byc.
a czemu tak sam sobie odpowiesz jak sie chwile zastanowisz:)
dlasze plany to jakas kosmetyka... oklejenie wyczyszczenie pomalowanie do konca
jak bedzie dluzsza przerwa miedzy zawodami to moze jakis stage 2,
wieksze turbo i jakis map pod 400km w koncu czyms jechac trzeba...smile.gif
bobson
Niesamowite! Gratulacje za projekt!

Jakieś video?smile.gif
Hteb
Piekne smile.gif Nic dodać nic ująć cool.gif
boss881123
ohmy.gif
Gul
CYTAT(KajaK @ Wed, 29 Apr 2009 - 13:23) *
Cały urok pałowania z gazem w podłodze poszedł się .... smile.gif

Spoko! "cały urok" nigdzie nie poszedł, tylko przeniósł się na wyższe biegi smile.gif Dziś w Modlinie był testowany "cały urok" na czwórce i ma się świetnie.. niestety jakoś nikt nie zabrał kamery.. za to kilka fotek jest na naszym fotologu - click, click
bajcik
od czego jest ta cienka rurka?

skomo
woda do turbo... smile.gif
jakoś temp. trzeba zdejmować.
pzdr
kowalskitk4
jaki wyszedl rozklad masy po modyfikacjach?
i ile wazy teraz auto?
skomo
jeszcze nie zdążyłem zważyć, wydaje mi sie że powinna ok 900kg.
skorygujemy te przemyślenia jak wrócimy z wagi:)
KajaK
W sumie to taka NiMitasuJota to bardzo japoński wóz wink.gif Myślałeś, żeby może jakoś szczyptę niemieckości zaakcentować wizualnie smile.gif Może takie kapselki na koła z biało niebieskim śmigiełkiem wink.gif
Gdybyś chciał się pokusić to mam takie wink.gif
Tak serio serio to naprawdę projekt imponujący ale trochę bez sensem imho było pchanie tego wszystkiego w budę AE86. Jest bardzo dużo nadwozi które mają płytę podłogową AE86 a można je kupić za 500-1000zł w naprawdę dobrym stanie. Takie rozwiązanie mam mnóstwo plusów:
- zaoszczędziłbyś pewnie kilka tysi albo w cenie jednej budy miałbyś kilka bądź jedną uzbrojoną w laminaty
- nie skundliłbyś legendy
- zapasowych lamp to za 70zł mógłbyś Sobie całą piwnicę zagracić wink.gif
- nadwozie mogłoby być jeszcze lżejsze
- Byłby większy szoł, Twoje auto zapewne było by mylone z BMW e21 bądź eksportową wersją dużego fiata wink.gif

Ale już się nie czepiam 3mam kciuki za auto i Ciebie... no i czekam na przewózkę ... może wreszcie ktoś mnie przekona do mocnej AE wink.gif
Pozdrawiam!
gapa
W sumie to taka NiMitasuJota to bardzo japoński wóz wink.gif Myślałeś, żeby może jakoś szczyptę niemieckości zaakcentować wizualnie smile.gif Może takie kapselki na koła z biało niebieskim śmigiełkiem wink.gif
Gdybyś chciał się pokusić to mam takie wink.gif

- nie skundliłbyś legendy

Wydaje mi się, że to co napisaleś samo się wyklucza. To tak jakbyś to m3 zamontował skrzydło od evo cool.gif
k-meal
CYTAT(gapa @ Tue, 19 May 2009 - 17:49) *
W sumie to taka NiMitasuJota to bardzo japoński wóz wink.gif Myślałeś, żeby może jakoś szczyptę niemieckości zaakcentować wizualnie smile.gif Może takie kapselki na koła z biało niebieskim śmigiełkiem wink.gif
Gdybyś chciał się pokusić to mam takie wink.gif

- nie skundliłbyś legendy

Wydaje mi się, że to co napisaleś samo się wyklucza. To tak jakbyś to m3 zamontował skrzydło od evo cool.gif

nie przyszlo Ci do glowy, ze z tym "niebieskim smigielkiem" to byl zart?
gapa
nie sleep.gif
flapjck1
CYTAT
Jest bardzo dużo nadwozi które mają płytę podłogową AE86 a można je kupić za 500-1000zł w naprawdę dobrym stanie. Takie rozwiązanie mam mnóstwo plusów:


mozna prosic wiecej info?
KajaK
CYTAT(flapjck1 @ Tue, 19 May 2009 - 19:03) *
mozna prosic wiecej info?


Nie wink.gif Skomo wie o co mi chodzi, zresztą przy tak gruntownej przebudowie równie dobrze mógł wybrać nadwozie Levina AE111 i godzinę dłużej z flexem i spawarką postać dry.gif
skomo
hmmm,
mysle ze do mocnej ae nikogo nie trzeba przekonywac... sami sie przekonaja.
ktos kiedys powiedzial ze urok z wklepana 4ka umknal--sadze ze wrecz przeciwnie jest caly czas i do tego fajnie dymi.
auto kupilem za 45000 slowackich zwierzakow wiec chyba nie duzo jak na kompletna niepognita ae 3d
czy ja wiem czy skundlilem, z zewnatrz wyglada jak fajna drYftowa ae, a w srodku co jest nie trzeba pokazywac
rozumiem ze pocisk byl w to ze rozwalilem auto w kielcach, nie bede sie chwalil za ile kupilem i ile mi to zajelo zalatwienie lampy do ae (chyba z jeden dzien)
lzejsze nadwozie nie potrzebne przy tej motorynce, a z laminatu i tak wszystko jest (poza drzwiami, ktore odpadly na drugim treningu, pozdrawiam kolege z abmotosport z poznania)
wydaje mi sie ze za sprawa kreskowki to dosc fajne i popularne auto, do tego fajnie wyszlo wiec po co jezdzic cos na ksztalt fiata, skoro mozna miec ksztalt poloneza...
wracajac do akcentu niemieckiego to skrzynka jest od beemweee--takze akcent niewidoczny ale jest
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.