Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: m50b20 ciagnie nierowno
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
opornick
witam.
mam maly problem z m50b20.
poczas jazdy kiedy trzymam pedal przyspieszenia w jednej pozycji auto przyspiesza sobie i nagle zaczyna jeszcze lepiej przyspieszac tak jakby sie "odblokowalo"

albo podczas wyprzedzania nagle zaczie lepiej przyspieszac i od razu gorzej

generalnie nie ciagnie rowno

co to moze byc?

1 pompa paliwa

sprawdzilem tak jak wedlug ksiazki sprawnosc, nasikala 1L w ciagu 30 sek

2. jak sprawdzic czjnik polozenia przepustnicy? w ksiazce nie moge wylukac a na pewno musi miec jakas rezystencje itd

3. lambda. ktos juz cos kombinowal. tzn nie ma oryginalnego zlacza tylko kable sa skrecone recznie:/ podejrzewam ze labda byla wymieniana na jakas ze szrotu i taka prowizorka. ale odbiegajac od tego i nie sugerujac sie ty.

chcialem sprawdzic sygnal z sondy czy pracuje prawidlowo i niestety sygnalu nie znalazle. tzn na przewodach byl albo sygnal 0 albo stale +iles tam woltow (na kabelku od podgrzewania jak mniemam kolor bialy)

szukalem rozpiski jakie kolory powinny miec kable od sondy a jakie od strony silnika bo moze ktos zle polaczyl
wiec jakby ktos mial jakis schemat albo wiedze na ten temat to z gory dzieki

4. wtryskiwacze

5. nie wiem co jeszcze

i tak to wyglada... co myslicie?
SONIC
sprawdz swiece jak pozdejmujesz cewki i na ktorejs bedzie olej to uszczelka pokrywy zaworow jakies 100zl [3 uszczelki] i godzina roboty [aha zacznij zdejmowac od ostatniego cyl bo tam najgorsze chlodzenie i najczesciej puszcza choc to nie jest regula] ale 95% ze to uszczelka
pzdr
mktech
Hej !

Mam pytanko - jaki związek ma uszczelka pokrywy zaworów z wspomnianym problemem ?. Chodzi
o nieszczelności (lewe powietrze) dostające się tą drogą ?

Pozdr
M.K.
SONIC
nie- poprostu olej leje sie na swiece a te [w moim przypadku 1 cylinder raz chodzil raz nie] jak moj braciak wsiadl i pojechal w trase to zadzwonil i sie pytal gdzie to nitro i jak wlaczyc na stale laugh.gif wiec posciagaj cewki i sprawz jezeli w ktoryms gniazdzie bedzie olej tzn ze mam racje aha jak bedziesz to robil odlacz akumulator ;] a jak bedziesz chcial wymienic uszczelki[bo w sumie sa 3] o daj znac to Ci napisze co i jak...
mktech
Hej !

Co do oleju to już potwierdzone ;-). W zasadzie wszystkie "stoją" sobie w oleju.
Uszczelki (3 szt.) już zanabyłem (Elring) i teraz pytanie. Czy są jeszcze jakieś
inne elementy do wymiany ?

Pozdr
M.k.
SONIC
nie to by bylo wszystko co potrzeba:] [no mozesz sobie swiece sprawdzic] reszta juz jest prosta a co mozna jeszcze zrobic??? jak zdejmniesz dekiel to mozesz go dokladnie wyczyscic karcher albo ON i pedzelek;]
zanim zalozysz przetrzyj miejsce styku papierem sciernym, sroby dorecasz po przekatnej na 2 lub 3 razy , wszystko najlepiej w zamknietym garazu zeby piachu albo innego syfu nie nawialo na walki ,
to chyba wszystko;] jak cos to pisz
pzdr
wav
pozwole się wtrącić do dyskusji posiadam m50b20 .wg mnie to nie uszczelka kolega opornick pisze o nierwnomiernym pszyśpieszaniu a nie regularna iskra czy też słaba iskra ma nie wiele do tego ja stawiam na czujnik wału czy też wałka rozrzadu moze podawać wałszywe dane ....... . Ja miałem taki sam problem wymieniłem przepływke i czujnik wałka rozrządu i jest gites dodam ,że auto nigdy nie wąchało gazu ........... . Może się myle .... ja podpiął bym auto pod kompa ......
SONIC
ok Opornick nie odpisal wiec do konca nie wiadomo , podalem recepte jak sprawdzic jedna[latwa do rozpoznania] usterke ktora usuwalem juz w 2 m50b20 - to raz
dwa: do dyskusji wlaczyl sie 'mktech' - i tu moja diagnoza online okazala sie sluszna wiec dopisalem troche wiecej info.
trzy: nie mowie o nie regularnej iskrze tylko o tym ze czasem cylinder zalapie a czasem nie u mnie przy takich objawach bylo tak jak napisalem w poprzednich postach..... oczywiscie nie sugeruje ,ze nie masz racji w koncu to forum dyskusyjne;] jesli opornick sprawdzi swiece a beda suche to niech szuka dalej i tutaj Twoje podpowiedzi sa ok [zreszta sam w pozniejszym czasie chcialem to zasugerowac] btw zauwaz , ze wymieniles 2 rozne rzeczy ktore nie moga pasc naraz wiec dokladnie nie wiesz co dalo d...
co do gazu to sadze ze uzytkownicy tego forum omijaja lpg szerokim lukiem [mam taka nadzieje]
pzdr i mam nadzieje ze koledzy szybko sie uwina z usterkami;]
mktech
Hej !

Jeśli chodzi o kompa, to nie wiele można na tym dziadziusiu zobaczę (BOSH DME 3.1).
Przepływka (gorący drut), i wszystkie czujnik już są sprawdzone, na ten moment jest magiczne zachowanie lambdy w momencie gdy samochód źle pracuje.
Przez magiczne rozumiem wkazywanie ciągle za ubogiej mieszanki. Podgrzewanie sondy, połączenia itd. są ok. poza tym patrząc na logi odczytu napięc sądy z jazdy wygląda na to że najpierw samochód dostaje głupawki a później zaczynają się zle (a może dobre ;-) ), wskazania lambdy - Efekt taki jak by DME nie było w stanie wyregulować składu.
opornick
cewki pozdejmowalem. suchutko zero sladow oleju. swiece wygladaja ok.
dwie cewki sa inne tzn ktos pewnie wczesniej zmienial albo cos.

sprawdzilem czujniki walu i walka i wedlug omomierza wygladaja na ok teoretycznie.

sonda...

po wnikliwej analizie okazalo sie ze sonda jest jeszcze inna. dwa brazowe jeden kremowy prawie brazowy i jeden fioletowy kabel. wiec jeszcze z czegos innego.
wedlug innego forum kabel od wiazki koloru zoltego to kabel sygnalowy
i u mnie wygladalo na to ze byly zamienione kable (masa z sygnalowym)

po zmianie na teoretycznie dobrze odpalilem obroty zaczely falowac ale po jakims czasie sie uspokoily. wskaznik sondy nie wskazywal za wiele tzn jak juz wskazywal to sonda oscylowala wokol ubogiej mieszanki na jalowym.

jazda probna:
nie bylo przymulenia ani raz. ale na gornych obrotach cos jakby delikatnie go dlawilo i odblokowywalo ale delikatnie.

musze wiecej pojezdzic zeby sie upewnic.

ale pewnie skonczy sie na kupieniu sondy lambda wlasciwej i moze wtedy bedzie ok.

aha od wiazki wraz z kablem od sondy idzie kabel niebiesko/zolty i zielono/zolty. nie jest nigdze podlaczony a w skrzyni z boku od strony pasazera jest jakas wtyczka/czujnik nie podlaczony co to moze byc?
opornick
sonda zmieniona objawy zostaly.
jak bylo wszystko dobrze to przy 4.5 tys obr/min nastepowalo charakterystyczne "kopniecie" i ladnie ciagnal do 6 tys

teraz przy 4.5 tys jest zmulenie , czkawka i do 6 tys ledwo ciagnie.

co sie dzieje przy 4.5 tys jak jest wszystko dobrze? zaplon sie przestawia i stad ten "power" ?

moze tym tropem uda mi sie cos ustalic bo

przeplywke podmienilem dalej to samo
sonda nowa

zostaja mi tylko czujniki polozenia walu i walka (chociaz na mierniku wychodzi ze sa dobre)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.