Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: spadek mocy przy 5300obr 328i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
pakarod
Witajcie,

Zanabylem bete do weeekendowego upalania bokami. Z poczatku byla to 320 i ktos wlozyl do niej silnik 2.8 z jednym vanosem od 528i.
Autko chodzilo bardzo fajnie az do momentu kiedy postanowilem zmierzyc moc wyjsciowa przed modami. Na obciazeniowce auto sie zagotowalo
i w sumie pomiar pelny sie nie odbyl. Diagnoza byla bolesna - szpilki od glowicy byly urwane. Wymiana uszczelki, planowanie, i zlozenie. Aktualnie auto sie nie gotuje, ciagnie bardzo fajnie ale.... cos bylo nie tak. Mialem wrazenie, ze za nisko sie kreci. Pojechalem na hamownie (tym razem inercje) i doznalem szoku.
Mianowicie moc wyszla 176KM i 240Nm. W sumie nie zmartwilbym sie tym gdyby nie pewien problem:

Ta moc wyszla przy 5300obr i po tej barierze wzsystko poszlo leb na szyje. W ciagu chyba 200obr zeszlo do 100KM i na tym poziomie sie trzymalo. Pomiar byl robiony do 6450obr. Dopiero przy 6100 tak jakby znow mocy przybywalo (do 130KM) i znow malalo. Mysle, ze gdyby auto dalej ciagnelo jak ciagnac powinno to moc wyszlaby wieksza. Swoja droga orientuje sie ktos bo nie moglem znalezc w necie kiedy ten silnik osiaga swoje maksymalne wartosci? (jakby ktos mial seryjny wykres bylbym mega wdzieczny).

Pomyslalem inercja - wierzyc jej do konca nie mozna ale podobnie jak ja osoba, ktora hamowala auto stwierdzila, ze poprostu przy tej granicy 5300 auto stracilo moc. Obroty wzrastaly ale moc nie szla. Bylo to odczuwalne.
Na poczatku pomyslalem, ze moze przy swapie tuner nie wymienil pompy paliwa i ta nie daje rady ale dochodze do wniosku, ze auto poprostu by przerywalo i wykres kreowalby sie jako raczej cos gorzystego niz poprostu praktycznie na przestrzeni 200obr spadek o 70KM :/
Co to moze byc? Ma ktos jakis pomysl? Ostatnio zaczalem odczuwac uslizgajace sie sprzeglo ale cholera za duza ta roznica mocy sie zrobila jak na sprzeglo (tak tylko glosno mysle). Generalnie... pomocy

Wykres wkleje jutro bo jeszcze go nie dostalem :/
brus_ik
Maksymalną moc m52b28 ma właśnie coś około 5300-5400 obr/min co nie znaczy ze leci ona az tak na łeb na szyje potem (chociaż spada dosyć szybko).

Maksymalny moment to okolice 280nm przy około 3000obr/min i jezeli mialo by sie uslizgiwac sprzeglo to bardziej w tych rejonach predkosci obrotowej silnika niż przy maksymalnej mocy...

Generalnie w seryjnej 2.8 E36 na biegach wyższych niż 1 i 2 wyraźnie odczuwa się, że powyżej 5500obr/min silnik traci chęć do jazdy - zdecydowanie pomaga zmiana kolektora ssącego.

Ja bym podjechał jeszcze na jakąś hamownię zeby sie nie okazało że szukasz dziury w całym bo prawda jest taka że rozbieżności rzędu 10-15% się po prostu zdarzają (pomijając tajemniczy nagły spadek mocy wink.gif )
pakarod
Przedstawiam wykres z intercji

pakarod
Przeprowadzilem testy za pomoca dynometu i ku mojemu zdziwieniu auto ciagnelo do odcinki (prawie 7tys obr) a wykres wyszedl bardzo ladnie. Ktos udzielil mi informacji, ze moj komputer odcial dawke podczas hamowania na obciazeniowce dlatego, ze przednie kola w ktorych jest czujnik predkosci sie nie krecily. Czy moze to byc powodem?
ww#296
jakie"prawie 7 tys" odcinka w m52b28 na 6500 jesli wskazówka "zapedziła sie" dalej to tylko siłą bezwładności. i nie zależy od "czujnika" predkości na przednich kołach . (mówię o BMW E36 w innych może jest inaczej)
-=nOx=-
CYTAT(brus_ik @ Tue, 14 Apr 2009 - 23:01) *
zdecydowanie pomaga zmiana kolektora ssącego.


Na który konkretnie i na ile on jest plug&play ??
ww#296
kolektor od m50b25
nie jest Plug&Play
Trzeba troche poprzerabiać.
Ale ma minusy - silnik wyraźnie słabszy poniżej 4000 RPM no i wiecej pali przy spokojnej jezdzie.
brus_ik
CYTAT(ww#296 @ Fri, 01 May 2009 - 22:31) *
... Ale ma minusy - silnik wyraźnie słabszy poniżej 4000 RPM no i wiecej pali przy spokojnej jezdzie.


Ze spalaniem sie nie wypowiadam bo nie zdarzalo mi sie nigdy przejezdzic spokojnie na tyle duzo zeby mierzyc w takich warunkach zuzycie paliwa ale absolutnie nie zgadzam sie z tym ze jest wyraznie slabszy ponizej 4000 obr/min.

Nie potwierdziły tego ani wykresy przebiegu momentu obrotowego z ECUMASTERA pzed i po zamontowaniu kolektora ani testy "z rolki" z kilkoma samochodami - do okolo 5000 obr/min nie było u mnie zadnych zmian na "-" była natomiast wyrazna poprawa od 5500obr/min do odcinki.

Za to pozbycie sie katalizatorów owszem odbiło się odczuwalnym pogorszeniem osiągów w niskim zakresie prędkości obrotowych smile.gif
GIB
A może komuś się pomyliło i włożył M52B25 z 523i, te silniki łatwo odróżnić?
ww#296
Brusik - tez słyszałem, zanim załozyłem klektor, miedzy innymi od Ciebie że dół ok. Inny znajomy (z tym ze mało wiarygodny) tez twierdził ze po zmianie super i wogole bomba. Zmieniłem tylko kolektor - nic wiecej. Maje wrażenia sa subiektywne, ale probowałem sie tez z rolki z autem kolegi. Wczesniej jechalismy prawie równiutko od 2 000 RPM potem aby wygrać z nim rolke musiałem zaczynac od 4000 RPM z tym ze wygrywałem wiecej niz przez zmiana.
Auto mam w pełni seryjne jezdze w dłuzsze trasy czesto z kompletem pasażerów i bagażami - jak chce dynamicznie wyprzedzic musze redukowac tak aby miec nie mniej niz 4000 RPM jak nie zrerdukuje to tak jakbym jechał zwykła dwulitrówka...

Przy ostrej jezdzie na torze i ulicy jest zawsze lepiej poniewaz i tak utrzymuje sie wysokie obroty, chociaż czasem na wolnych nawrotach przydałoby sie wiecej na wolnej dwójce.
Mam też seryjne przełożenia (długi most bez szpery).
dobrus
CYTAT(ww#296 @ Mon, 04 May 2009 - 23:51) *
Brusik - tez słyszałem, zanim załozyłem klektor, miedzy innymi od Ciebie że dół ok. Inny znajomy (z tym ze mało wiarygodny) tez twierdził ze po zmianie super i wogole bomba. Zmieniłem tylko kolektor - nic wiecej. Maje wrażenia sa subiektywne, ale probowałem sie tez z rolki z autem kolegi. Wczesniej jechalismy prawie równiutko od 2 000 RPM potem aby wygrać z nim rolke musiałem zaczynac od 4000 RPM z tym ze wygrywałem wiecej niz przez zmiana.
Auto mam w pełni seryjne jezdze w dłuzsze trasy czesto z kompletem pasażerów i bagażami - jak chce dynamicznie wyprzedzic musze redukowac tak aby miec nie mniej niz 4000 RPM jak nie zrerdukuje to tak jakbym jechał zwykła dwulitrówka...

Przy ostrej jezdzie na torze i ulicy jest zawsze lepiej poniewaz i tak utrzymuje sie wysokie obroty, chociaż czasem na wolnych nawrotach przydałoby sie wiecej na wolnej dwójce.
Mam też seryjne przełożenia (długi most bez szpery).



to ja nie wiem jak wy zmieniacie te kolektory... ja wlasnie wczoraj skonczylem przekladke samego kolektora (dolot seryjna puszka z filtronem) + wywalenie podgrzewania przepustnicy, oparów,tego podcisnieniowego patentu z klapką w koncowym tlumiku i otwarta odma). Wydech mam seryjny, jedynie zamiast katów wstawilem 2 tlumiki przelotowe. Na seryjnym kolektorze auto wyplulo 192,8 PS na hamowni, po zmianie jest lepiej w CAŁYM zakresie prędkości obrotowej, od samego dołu (2000obr) auto ciągnie odczuwalnie lepiej. Na górze także - brak efektu zadyszki powyżej 5 tyś, niemiłosiernie mknie do przodu. Nie jest to na 100% moje subiekywne odczucie, bo zrobilem kilka testów i jak przed zmianą ciężko bylo zapiąć boka na ''dwójce'' przy 2300-2500obr tak teraz auto zamiata aż miło. Zrobiłem też trasę testową i predkosci max na poszczegolnych odcinkach są wyższe. Dziś jeszcze musze wymienic czyjnik IAT - bo aktualnie mam ten z m50 i jak podpiolem auto do kompa pokazuje duuuzo za wysoką temp bo aż 50st podczas gdy na dworze bylo ok 18, po zmianie powinno byc jeszcze lepiej. Jutro wybieram się znów do V-tech na hamownie, przedstawię wykresy.

Co ciekawe znalazlem na YT filmik kolegi Just chyba z tego forum - http://www.youtube.com/watch?v=fWcTmw-G9D0
podobno ma shamowane 222PS czy jakoś tak, ale po tym filmie tego wogole nie widać.. to jedzie gorzej niz moje calkowicie seryjne 328 na dyfrze 2,93 ze szperą..
i to duzo gorzej..

pozdrawiam
Just
Heh, musze skasowac ten film to bylo nagrywane w trakcie grzebania, pozniej okazalo sie, ze byl przytkany dolot - zamontowalem airboxa BMC nieco druciarsko, wyssalo pare warstw szerokiej tasmy ktora "wyrownalem" srednice gumy idacej z dolotu i przeplywki i zrobila sie zwezka tuz przed przeplywka.

Nie sugerujcie sie tym co jest na tym filmie, jakby auto tak jezdzilo dostawalbym od 325i a nie zdarzylo sie.
dobrus
moje wykresy

seria :



a tutaj zamontowany kolektor od m50, usuniete podgrzewanie przepustnicy, caly uklad oparów z baku oraz podcisnienie do klapki w tlumiku koncowym. Poza tym czysta fabryka.





Jak widać po zmianie kolektora przyrost rzędu ca 17 PS i 5 Nm ... jak na n/a i zainwestowane 200zł calkiem nieźle biggrin.gif

PS. Ma ktoś pomysl dlaczego brakuje 21 Nm? bo wykres wygląda ładnie, wiec raczej ze sterowaniem wszystko wporządku. Moc takze katalogowa, a wiec mechanika chyba też ok. Silnik nie bierze nic oleju (motul 5w40), nie kopci, chodzi równo, pompa paliwa ok, filtry i swiece są nowe. Czy moze to bcy spowodowane faktem wyciętych katalizatorów? w ich miejsce są zamontowane tłumiki przelotowe.

Pozdrawiam
ww#296
Ciekawe - czyli nie masz katalizatorów?
różnice w stosunku do mnie - mam kompletny układ wydechowy a kolektor przerobiony tak jak w m52 czyli seryjna odma i wszystkie poscisnienia czujniki itp - tak samo jak w oryginale.
Ktory rok masz tej BM-ki? - dlaczego na wykresie silnik rozkrecił sie ponad 6500 RPM (może to tajemnica brakujących NM)?
Przyjedz kiedys do Krakowa sprawdzimy realne osiagi.
dobrus
CYTAT(ww#296 @ Tue, 12 May 2009 - 20:22) *
Ciekawe - czyli nie masz katalizatorów?
różnice w stosunku do mnie - mam kompletny układ wydechowy a kolektor przerobiony tak jak w m52 czyli seryjna odma i wszystkie poscisnienia czujniki itp - tak samo jak w oryginale.
Ktory rok masz tej BM-ki? - dlaczego na wykresie silnik rozkrecił sie ponad 6500 RPM (może to tajemnica brakujących NM)?
Przyjedz kiedys do Krakowa sprawdzimy realne osiagi.


nie mam katów, aktualnie jestem w trakcie budowy wydechu. W tym tygodniu zalozylem makarony i zrobilem dolot BMC DIA no i znow jest 'lekka' przepasc w stosunku do tego co bylo po zmianie samego kolektora... obstawiam ze gdy ukoncze wydech bedzie to okolica 230ps. W perspektywie kilku tygodni zamierzam jeszcze zrobic w tym aucie program w jakims V-techu ... ma ktos jakies doswiadczenia na ile ten silnik jest podatny na chiptuning? czy wogóle warto?

rok mojej bmw '95. Nie wiem dlaczego rozkrecil sie do 6500, odcinka jest w okolicach 6800, choc raz zakrecil sie do 7000 na hamowni. Nie wiem od czego to zalezy, elektronika jest seryjna, wszystko sprawne. Moze to błąd hamowni. W krk bywam raz na jakiś czas, podaj jakis kontakt do siebie to sie kiedys odezwę smile.gif Pozdrawiam
ww#296
masz oryginalne tarcze na zegarach? - nikt przy zegarach nie majstrował?
Ja mam rocznik 1996 czyli po tkz liftingu troszke inny komputer daj znac jakie modyfikacje zrobiłem i co sie zmieniło.
tel do mnie - 604876255
dobrus
Tak tarcze na zegarach są ori. Czy nie bylo w nich cos dlubane to nie mam pojęcia... mam samochód od calkiem niedawna, ja nic nie grzebalem tam w kazdym razie smile.gif Ale wg. hamowni obroty przy odcięciu tez są ciut za wysokie hmm... mam nadzieje,ze nie rozwale silnika przez to kiedyś. Nie wiem co o tym mysleć. Dziś jeszcze raz sprawdze to odcięcie na biegu jałowym.

Już wiem,ze bede w Krakowie w tą sobote - na dyno day w Project XS, kojarzysz ich? bede tam jakos od rana, godz. 10-11 także zadzwonie.. jak bedziesz mógł to wpadnij, ja bede sie hamował to zobaczymy co z tych moich modyfikacji wyjdzie wink.gif Koszt hamowni w ten dzien to 50zl, jedyny minus,ze to zwykla inercja niestety. Pozdrawiam
ww#296
w sobotę jestem w pracy do 14 - 15 co najmniej.
Co do Project XS - kojrzę to moi koledzy do niedawana a ostatnio jeden odczuwa do mnie wyjątkowo silną antypatię - trudno taki człowiek - nie pisze który bo napewno sam rozpoznasz. W związku z tym nie wpadnę.
Ja też sie tam hamowałem - myśle że spokojnie hamownia dla tego silnika wystarczy. Z powyższym wyjątkiem polecam.
dobrus
hehe, ja zbytnio ich nie znam, bylem tam ostatnio jakiś rok temu, nie wiem kto tam teraz siedzi - wtedy byl taki szczuply wysoki ziomek i drugi taki grubszy..oboje wydali mi sie sympatyczni, pogadalismy, coś mi tam doradzili etc. Natomiast dobrego slowa o hamowni nie moglem wtedy powiedziec - o ile na autach o wzglednie malej mocy pokazywala dobrze, to na mocniejszych powychodziły głupoty. Zobaczymy jak to teraz bedzie wink.gif A co do naszego spotkania to ja jestem elastyczny - w projektach troche posiedze, bo kumpel u nich stroi swoje home-made turbo wiec chetnie pooglądam tą furę smile.gif Takze mozemy się spotkać kolo 15 gdzieś na miescie lub na pasie, będę dzwonił.
dobrus
kolejny wykres mojej padliny :



Niestety znów się zawiodłem na Project XS. Nawiew na hamownie był zepsuty, więc auto bylo hamowane rozgrzane na maxa po jezdzie w korkach przez Kraków.. także dolot BMC chyba wiecej zlego narobil w takich warunkach niż dobrego. Być może gdyby dolot był zimny byłoby parę kuca więcej smile.gif Do tego źle je zapieli na hamowni i podczas pomiaru przeskoczyło, co widac na wykresie. No cóż, działam dalej.. planuję docelowo osiagnąć 250ps n/a w tym silniku.

Dotychczas zostalo zrobione:

-kolektor m50
-dolot BMC DIA
-makarony pro-racing
-wydech (środkowy przelotowy duza puszka, końcowy komorowy) - duzo jezdze autem na codzien, wiec tutaj niestety trzeba bylo pójść na kompromis.



Mam jeszcze kilka pytań w związku z tematem :

1. czy wałki z S50 podejdą PnP do m52?
2. czy warto robić program w wolnossącym silniku?
3. jakie modyfikacje jeszcze byście polecali w celu zwiększenia mocy (tylko n/a)



Pozdrawiam
racesupport
troche sie zainteresowałem tym tematem bo również chce u siebie założyć kolektory z M50, silnik mam dość zdrowy, mój wykres:



Wydech ori bez katów, końcowy tłumik M3 E46, filtr ITG odgrodzony. Boje sie tylko spadku NM przy kolektorze z M50, mam sie czego obawiać ? Jestem teraz także w trakcie montażu kompletnego wydechu z M3 E46 (2x 2,5cala) z ori katami do tego barany sportowe. Chce zrobić pomiar z katami i potem bez, wydaje mi sie, że będzie mniej NM bez katów, takie odczucie lekkie dostałem przy wycinaniu z ori wydechu 328i.





Jeżeli chodzi o inne mody n/a, no myśle, że można jeszcze pokombinować z polerowaniem kanałów itp, nie jestem w tym tak dobrze obeznany ale domyślam się, że jest tutaj ktoś na tym forum czekający z konkret odp smile.gif Jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl, to lekkie koło zamachowe zamiast dwumasu, ja mam takowe właśnie, tzn. ja nie mam lekkiego (chyba smile.gif) ale zapewne lżejsze od dwumasu bo mam koło zamachowe jednomasowe, do tego rozrusznik z E34 czy E32 nie wiem dokładnie, docisk oraz tarcze mam nową z LUK'a do kompletu.

Tak wygląda mój zamach, może Cię to zainteresuje:





Jedyna przeróbka poza rozrusznikiem...



A tak wygląda moja tarcza nowa, po 50km, 2 opcje, koło dwumasowe miało bicie bądź wadliwe nity na tarczy...

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.