O.B.R.S.O.
Tue, 14 Apr 2009 - 15:58
Witam!
Mam pytanie.
Czy ktos z Was slyszal lub spotkal sie z tematem swapu silnika z bmw e36 m3 do duzego fiata?
Jesli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam!
240Z
Tue, 14 Apr 2009 - 16:48
Nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nawet o tym nie słyszałem, ale nawet jeśli dałoby się zrobić to robota byłaby niezmiernie trudna. Nie dość, że komora silnika Kredensa jest mała, to do tego musielibyście wszystkie mocowania wyspawać sami, zrobić elektrykę od podstaw, a na dodatek wzmocnić układ napędowy i hamulce. Nie wiem czy jakikolwiek seryjny most pasujący do 125p wytrzymałby obciążenie silnikiem S50, a na dokładkę trzeba by było przełożyć znacznie mocniejszy układ hamulcowy z innego samochodu.
Mówiąc krótko - rzeźba w g...ie.
dejv667
Tue, 14 Apr 2009 - 17:05
ewentualnie spawać ramę, mocować do niej wszystko od bmw i przykryć to buda 125p. Cholera tylko wie po co? Da się zbudować kilka innych, ciekawszych popierdolek z tym silnikiem mniej sie przy tym babrząc.
O.B.R.S.O.
Tue, 14 Apr 2009 - 17:05
Ja chce kupic cale e36 m3 w wersji angielskiej i wkladac po kolei do kanta. Dzieki temu mam kpl. dawce czesci...
O.B.R.S.O.
Tue, 14 Apr 2009 - 17:10
Zgadzam sie z Toba kolego... Tylko wkladanie silnika z m3 do e 30 jest bardzo oklepanym tematem a kant z tym motorem to byl by oryginal...
kamil.k
Tue, 14 Apr 2009 - 21:01
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 17:10)
Zgadzam sie z Toba kolego... Tylko wkladanie silnika z m3 do e 30 jest bardzo oklepanym tematem a kant z tym motorem to byl by oryginal...
swap w e30 moze i oklepany ale przynajmniej jezdzi
ten silnik do 125p wsadzic można na pewno ale lepiej go nie odpalac
ciekawe czy znalazl by sie ktos tak szalony żeby to wszystko poskladac bo jak dla mnie to trzeba tam zrobic wszystko od podstaw może poza karoseria
RESPECT
Tue, 14 Apr 2009 - 21:06
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 15:58)
Witam!
Mam pytanie.
Czy ktos z Was slyszal lub spotkal sie z tematem swapu silnika z bmw e36 m3 do duzego fiata?
Jesli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam!
Ze trzy/cztery lata temu po Warszawie jeździł Borewicz z silnikiem 2.5 z BMW niestety słuch o nim zaginął. Nie miał wzmocnienia przedniego aby zmieścił się silnik.
BARANEK
Tue, 14 Apr 2009 - 21:31
Taffarel
Tue, 14 Apr 2009 - 22:01
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 17:05)
Ja chce kupic cale e36 m3 w wersji angielskiej i wkladac po kolei do kanta. Dzieki temu mam kpl. dawce czesci...
nie bylbym taki pewny, czy wiazka z anglika podejdzie, poza tym lepiej kup to "oklepane" e30 i tam to zamontuj, bo wieksze masz szanse na jazde, po prostu
TWISTER
Wed, 15 Apr 2009 - 13:53
CYTAT(Taffarel @ Tue, 14 Apr 2009 - 22:01)
nie bylbym taki pewny, czy wiazka z anglika podejdzie,
a co za różnica czy skrzynka z przekaźnikami jest po prawej czy lewej stronie ? a nawet jeżeli jest już jakimś problemem to można przedłużyć kabelki i przenieść ją na lewą strone, wiekszego problemu nie widze z wiązką, ale z całą resztą niestety tak
matteusz
Wed, 15 Apr 2009 - 15:03
Wymiary i proporcje E30 są bardzo zbliżone do 125p (długość 10cm, rozstaw osi 7cm na korzyść BMW, szerokość i wysokość prawie bez różnicy). Wiem, wiem nie to forum i pewnie mi dowalicie za to, co powiem, ale może prościej włożyć silnik do e30 i zrobić z niej 125p
Chyba, że chcesz jeździć szybkim 125p, a nie żeby inni myśleli że jeździsz 125p, wtedy ten pomysł odpada. Poza tym nie wiem jak by wyglądało takie upodabnianie, ale mam wrażenie, że będzie prościej niż przy swapie.
hwojtek
Wed, 15 Apr 2009 - 15:12
A ja bym to zrobił, kurna. Szaleć, to szaleć, nawet jeśli trzeba spawać ramę, żeby ją zmontować z karoserią.
rottie
Wed, 15 Apr 2009 - 15:38
Caly dzien minal i jeszcze nie zamkniete?
O.B.R.S.O.
Wed, 15 Apr 2009 - 16:28
Dziekuje panowie za odpowiedzi. Widze ze ten temat ma wiecej przeciwnikow niz zwolennikow ale coz...
Poprostu rozbiore fiata, wezme miarke pomierze wszystko:)
Osobiscie wolal bym fiata 125 ///M3 niz e30 ///M3
Jeszcze raz dzieki za odpoiwedzi.
Z czasem bede sie odzywal.
Pozdrawiam!
SONIC
Wed, 15 Apr 2009 - 17:04
w plocku jest 125p z silnikiem 2.7 eta albo super eta[nie wiem nie znam sie] wiem gdzie stoi wiec wezme aparat i pogadam z wlascicielem [choc to beret jest]
arczi27
Thu, 16 Apr 2009 - 22:16
O.B.R.S.O super fajny temat 125pM3:) jesli chodzi o tego kanta co jest na filmiku to nasz warsztatowy wydziw który oficjalnie nigdy niewyjechał bo zabrakło weny najwiekszy problem to był taki ze chłodnica sie niezmiesciła do komory i jak widzisz byla przed autem ale to szystko do zrobienia bo np. wsuniesz sinik do srodka i zrezygnujesz z ogzewania to napewno chłodnica sie zmiesci bo pozatym to zaden problem ani z wiązką ani ze skrzynią
powodzonka w projekcie
O.B.R.S.O.
Fri, 17 Apr 2009 - 11:32
Wiem ze fajny temat:)
Ogolnie interesuje mnie fiat 125.
Niedawno moj brat kupil bmw e30 i wsadzil w nią motor z 528 - 193 km.
Bardzo ladnie mu to chodzi lecz pomyslalem sobie ze mozna wsadzic cos mocniejszego:)
I tak tez laczac te dwie rzeczy moglo by wyjsc cos ciekawego...
Jesli kolego mogl bys zrobic fotke tego kanta z silnikiem ETA to byl bym ci wdzieczny:)
O.B.R.S.O.
Fri, 17 Apr 2009 - 11:34
ARCZI27
Napisz mi cos wiecej o tym waszym projekcie.
Czemu poszerzaliscie kanta?
Jaki daliscie most i skrzynie?
jendrek e-30
Fri, 17 Apr 2009 - 20:51
Dołączę się do tematu, kozak pomysł myślę że dasz radę bo to nic czego by się nie dało zrobić. A co do tego Kanta to silnik skrzynia BMW komplet m20b25 most kant zaspawany, poszerzony żeby ładniej wyglądał. Ten kant został skończony na zewnątrz, a silnik został wyjęty bo po prostu okazało się że głowica pęknięta, i był tam inny silnik o ile kojarzę to 2.0 od fiata. Mamy też kolegę który miał polda z silnikiem m20b25 co on nim wyprawiał poezja, i powiem też że ten kolega co miał polda w między czasie miał kilka BMW teraz znów kupił polda z myślą o wsadzeniu silnika m20b25 silnik ma i wszystko co potrzebne więc za jakiś czas to się wydarzy. Ja z ciekawości spytałem czemu to robisz, powiedział, e30 podłubanych lata dużo a polonezów kilka jak nie żaden. Podsumowując pomysł zajefainy (popieram) roboty masa lub nawet troszkę więcej, ale za to jaka satysfakcja i efekt końcowy kozak, mam nadzieje że to powstanie jak będzie potrzeba o jakieś niuanse to pytaj jak będziemy mogli to pomożemy.
POZDRO
arczi27
Fri, 17 Apr 2009 - 22:35
2.0 to bylo wtym kredensie
http://www.youtube.com/watch?v=XXtj8LTQgak a jesli chodzi o tego z m20b25 to niebyl skonczony zostal sprzedany bez zespolu napedowego sama buda
tomyboy
Sat, 18 Apr 2009 - 12:30
Spoglądam na temat i zapowiada się ciekawy projekt!! jak wcześniej napisał jendrek e-30 poraz drugi przymierzam się do włożenia m20b25 do poldka. Może nawet turbo?? wszystko wyjdzie w praniu,jakbyś miał jakieś pytania,to wal. m3 w 125p brzmi bardzo ciekawie,ale fiat ma wąską komorę silnika i chyba nie obejdzie się bez cięcia,chociazby po to aby zmieścić barany. Ja miałem problem z zwykłym kolektorem w polonezie. Jednak fajnie byłoby zobaczyć taką wydumkę!!! trzymam kciuki!!!
kamil.k
Sat, 18 Apr 2009 - 17:15
a możecie powiedziec jak sie prowadzi taki fiat z m20 pod maska.krecenie bąków to nic wielkiego.chodzi mi o szybsza jazde bokiem itd. bo nie wierze ze prowadzi sie tak dobrze jak e30
tomyboy
Sat, 18 Apr 2009 - 18:07
Ogólnie to e30 też nie jest najlepsze,bo potrafi zaskoczyć. Fiat był nie ukończony więc nie było nam dane dobrze się wjeżdzić,o poldku mogę powiedzieć tyle,ze na mokrym był do ogarnięcia i dało się go przewidzieć tyle, że mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało podziwianie ulicy boczną szybka
jednak był to fajny cichociemny! a miny kierowców (również BMW) którzy nie dali rady były bezcenne
Niebawem opisze jak poldek się sprawuje,gdyż będzie robiony z poprawką na doświadczenie zebrane po poprzednim poldzie 2.5.
artix
Sun, 19 Apr 2009 - 12:54
projekt jak najbardziej wykonalny, choc potrzeba do tego troche umiejetnosci i wyobrazni aby auto bylo czyms wiecej
niz fiat z silnikiem BMW
to ma jezdzic skrecac i chamowac , a to wymaga troche wiecej od konstruktora
rumpel_ski
Sun, 19 Apr 2009 - 21:46
CYTAT(sonic1983 @ Wed, 15 Apr 2009 - 17:04)
w plocku jest 125p z silnikiem 2.7 eta albo super eta[nie wiem nie znam sie] wiem gdzie stoi wiec wezme aparat i pogadam z wlascicielem [choc to beret jest]
HHM ciekawe nie słyszałem chyba że od niedawna jest taki wechikół, w naszym mieście, ale swoją drogą to byłby ciekawy projekt, jeśli by podejść do tego profi i nie szczędzić kasy na budowę to efekt murowany na plus - ze swojej strony polecam sztywny most, są mocniejsze jednak w polkiej motoryzacji występują bez szpery, to może być nie fajne,
drazu1
Wed, 03 Jun 2009 - 20:33
Magika który by się tego podjoł????
drazu1
Wed, 03 Jun 2009 - 20:35
sorki coś mi urwało jaki dyferencjał był w fiacie i czy znacie kogoś kto by to zrobił??????????/
bimmerholic
Thu, 04 Jun 2009 - 00:51
miałem okazję jezdzic kantem z silnikiem od 318 m10b18...4ka skrzynia na gazniku i robiło naprawde szał
w fiaciorze...strach pomysleć z silnikiem m3...oby sie udało.
a jak z szer.komory?
kanta ma szerokie kielichy i płaszcz..w m10 było malo miejsca juz..
k11
Thu, 04 Jun 2009 - 14:36
Skoro są wykopki, to ja sobie skomentuję:
r.
rpautosport
Thu, 04 Jun 2009 - 22:54
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.
pinin
Fri, 05 Jun 2009 - 23:52
... ale przyznasz, że to ma klimat
Ja bym chetnie zobaczył, czy sie da. Ale bez obudowania jakiegokolwiek BMW budą fiata.
kremat0r
Sat, 06 Jun 2009 - 09:32
Da się wszystko da . Jak weszło m20b25 to m-power też nie będzie mieć problemu. Chłodnice można zamontować w bagażniku i już mamy więcej miejsca.
CYTAT
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.
Ale jaka mina innych kierowników jak taki "armani w gumiakach" objeżdża ich jak chce
jagus
Sat, 06 Jun 2009 - 20:15
fajna sprawa taki kant w wersji "M"
tylko ze sleeperem to to nigdy nie bedzie bo bez wstawienia jakiejs klatki itd na pewno sie nie odejdzie.
nie mozna zapomniec ze samo wstawienie silnika nic nie da. przy pierwszej probnej jezdzie pewnie wszystko sie rozsypie.
moze jakby zrobic to na ramie??
najlatwiej nalozyc bude kanta na podwozie bmki
PioterW
Sat, 06 Jun 2009 - 21:05
CYTAT(rpautosport @ Thu, 04 Jun 2009 - 21:54)
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.
na eleganckim przyjęciu w takim stroju zrobiłbyś niezłe zamieszanie, jednak trzeba mieć sporo charakteru żeby się odważyć - tak samo jest z tym projektem
bardzo bym chciał zobaczyć efekt końcowy - uważam, że to mógłby być kozak na miarę słynnej swego czasu Syreny-Porsche
BTW - rozumiem, że nie wszyscy kochają BMW, a niektórzy maja z nimi złe skojarzenia, ale nie widzę powodu, żeby zaraz porównywać je do gumiaków
Joker
Sat, 06 Jun 2009 - 21:45
CYTAT(PioterW @ Sat, 06 Jun 2009 - 21:05)
BTW - rozumiem, że nie wszyscy kochają BMW, a niektórzy maja z nimi złe skojarzenia, ale nie widzę powodu, żeby zaraz porównywać je do gumiaków
Nie zrozumiałeś
gumiaki to nasz Fiat, a wdzianko Armaniego to BMW
a dokładnie jego motor.
PioterW
Sun, 07 Jun 2009 - 00:42
CYTAT(joker @ Sat, 06 Jun 2009 - 20:45)
Nie zrozumiałeś
gumiaki to nasz Fiat, a wdzianko Armaniego to BMW
a dokładnie jego motor.
poważnie? ... jakby Ci to powiedzieć?
pinin
Sun, 07 Jun 2009 - 00:57
To, że silnik wejdzie, to wiadomo. Ściana grodziowa i nadkola to tylko kawałki blachy - przy pełnej klatce można je modować. Ale m20 ma coś kiela 170KM, a s50 okolice 300. Mówiąc szczerze, to buda musiała by być w stanie idealnym, pełna klatka... a i to pewnie by nie wystarczyło - Dodatkowe wzmocnienia przy podłużnicach, mocowaniach tylnych wahaczy... Fiaton jest z papieru, biorąc pod uwagę wiek, materiały jak i jakość montażu to bardzo kiepsko to widzę.
To, że silnik wejdzie to wiadome. Pytanie, czy po 1-2 godzinach katunku się nie rozejdzie doszczętnie...
k11
Sun, 07 Jun 2009 - 11:39
CYTAT(pinin @ Sun, 07 Jun 2009 - 00:57)
To, że silnik wejdzie, to wiadomo. Ściana grodziowa i nadkola to tylko kawałki blachy - przy pełnej klatce można je modować. Ale m20 ma coś kiela 170KM, a s50 okolice 300. Mówiąc szczerze, to buda musiała by być w stanie idealnym, pełna klatka... a i to pewnie by nie wystarczyło - Dodatkowe wzmocnienia przy podłużnicach, mocowaniach tylnych wahaczy...
Moim skromnym zdaniem tylko rama przestrzenna z nałożonymi nań resztkami nadwozia DF-a.
r.
ww#296
Sun, 07 Jun 2009 - 12:59
nie wiem jak, ale wiem ze wolał bym takie rozwiazania od oryginału E36 albo od e30.
Tz ja był wolał włożyć do nadwozia Poloneza bo jednak 125p to juz raczej klasyk i z silnikiem oryghinalnym i nadwoziem z lat 60 mogłby być droższy i bardzij oryginalny niz + S50
\A polonez wygladający na serie na stalówkach (pewnie trzeba by co najmnij 16 lub 17 - na szczescie sa takie stalówki) i masakrujacy wszystko - ech moze kiedyś...
Z technicznej strony - trzeba by zaadaptować zawieszenie i układ przeniesienia z BM-ki - z tyłu mysle ze to jest bez problemu do wykonania bo przeciez prosta podłoga - ale ostra blacharska przeróbka.
Przód nie wim - ale mysle ze tez no i oczywiscie wzmocnione wszystko klatka...
Ach - Duzy fiat i Polonez maja dokładnie taką samą komore silnikową - w Fiatach przed chyba 1985 rokiem był weższy tunel pod kabina - na skrzynie - pozniej identycznie jak w Polonezie.
k11
Mon, 08 Jun 2009 - 13:39
ZTCP Polonek ma trochę więcej miejsca na długość.
r.
Joker
Mon, 08 Jun 2009 - 19:38
CYTAT(PioterW @ Sun, 07 Jun 2009 - 00:42)
poważnie? ... jakby Ci to powiedzieć?
hehe, no tak
CarlosSainz
Fri, 07 Aug 2009 - 19:06
Pomysł jak najbardziej oryginalny i ciekawy. Życzę powodzenia, bo sam wiem jak to jest gdy po głowie chodzą myśli, żeby włożyć jakiś potężny silnik do Poloneza czy dużego Fiata.
Osobiście myślałem o silniku 1UZ-FE ale roboty z tym byłoby od groma, lecz dźwięk silnika V8 w 125p byłby bezcenny. Taki Polish Muscle Car.
Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesu w budowie
GIB
Fri, 07 Aug 2009 - 21:44
wykopek ciąg dalszy, może do małej komory fiatona wsadzić mały silnik wankla?
Patryk.
Fri, 07 Aug 2009 - 21:59
wsadz f20 z s2000
VTEC
Fri, 07 Aug 2009 - 23:00
Jak już rzeźbić to F20 jest pomysłem najbardziej bezsensownym i nietrafionym. Ale wankiel byłby mega, szczególnie B20. Gdzieś na jutubie jest filmik jak Trueno gania z takim własnie silnikiem wsadzonym, to jest po prostu niesamowitość.
choody
Fri, 07 Aug 2009 - 23:10
co ciekawe takie b20 z mazdy cosmo w wolnossaku podobno nawet 700 - 900 koników daje
700 koników - sprawdzone - w teamie red bulla w stanach lata fd o takiej mocy z takiego motorka
....a niby dwa litry to mało
pozdrowionka
GIB
Fri, 07 Aug 2009 - 23:47
B20 jest raczej ciężko zdobyć, co do mocy 700 KM to się zgodzę ale czy to jest wolnossące i czy ma dwa litry pojemności SKOKOWEJ to już nie.
specnaz14
Sat, 08 Aug 2009 - 13:53
i czy ktos wydajac GÓRE kasy zeby zrobic te 700KM w tym silniku wsadziłbym go do 125P lub Poldka? Nie sadze. Robiac takiego swapa najlepiej udezyc w cos szerzej dostepnego i tanszego.
choody
Sat, 08 Aug 2009 - 17:55
GIB te b20 na 100% jest wolnossące a czy ma nadal 2 litry - nie wiem.
specnaz14 - racja - info o b20 podałem jako ciekawostkę. Buda df-a fajna ale nie do m-ki - bardziej mi się widzi silnik od kadeta gsi + jakieś doładowanko ,sr20det ,lub ca18det. Jak będzie z głową wyrzeźbione zawieszenie i buda dobrze przygotowana to będzie dobrze latać po zakrętach i na prostej taki fiaton.
Pozdrowionka
artix
Sat, 08 Aug 2009 - 18:04
CYTAT(choody @ Sat, 08 Aug 2009 - 17:55)
GIB te b20 na 100% jest wolnossące a czy ma nadal 2 litry - nie wiem.
tak leciutko podkrecony wolnossak 350 hp z litra
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.