Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: SWAP S50B32 DO FIATA 125P
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
O.B.R.S.O.
Witam!
Mam pytanie.
Czy ktos z Was slyszal lub spotkal sie z tematem swapu silnika z bmw e36 m3 do duzego fiata?
Jesli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam!
240Z
Nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nawet o tym nie słyszałem, ale nawet jeśli dałoby się zrobić to robota byłaby niezmiernie trudna. Nie dość, że komora silnika Kredensa jest mała, to do tego musielibyście wszystkie mocowania wyspawać sami, zrobić elektrykę od podstaw, a na dodatek wzmocnić układ napędowy i hamulce. Nie wiem czy jakikolwiek seryjny most pasujący do 125p wytrzymałby obciążenie silnikiem S50, a na dokładkę trzeba by było przełożyć znacznie mocniejszy układ hamulcowy z innego samochodu.

Mówiąc krótko - rzeźba w g...ie.
dejv667
ewentualnie spawać ramę, mocować do niej wszystko od bmw i przykryć to buda 125p. Cholera tylko wie po co? Da się zbudować kilka innych, ciekawszych popierdolek z tym silnikiem mniej sie przy tym babrząc.
O.B.R.S.O.
Ja chce kupic cale e36 m3 w wersji angielskiej i wkladac po kolei do kanta. Dzieki temu mam kpl. dawce czesci...
O.B.R.S.O.
Zgadzam sie z Toba kolego... Tylko wkladanie silnika z m3 do e 30 jest bardzo oklepanym tematem a kant z tym motorem to byl by oryginal...
kamil.k
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 17:10) *
Zgadzam sie z Toba kolego... Tylko wkladanie silnika z m3 do e 30 jest bardzo oklepanym tematem a kant z tym motorem to byl by oryginal...

swap w e30 moze i oklepany ale przynajmniej jezdzi biggrin.gif

ten silnik do 125p wsadzic można na pewno ale lepiej go nie odpalac laugh.gif

ciekawe czy znalazl by sie ktos tak szalony żeby to wszystko poskladac bo jak dla mnie to trzeba tam zrobic wszystko od podstaw może poza karoseria
RESPECT
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 15:58) *
Witam!
Mam pytanie.
Czy ktos z Was slyszal lub spotkal sie z tematem swapu silnika z bmw e36 m3 do duzego fiata?
Jesli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam!


Ze trzy/cztery lata temu po Warszawie jeździł Borewicz z silnikiem 2.5 z BMW niestety słuch o nim zaginął. Nie miał wzmocnienia przedniego aby zmieścił się silnik.
BARANEK
Daje rade Borewicz wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=Hm5GiBI6RpU
Taffarel
CYTAT(O.B.R.S.O. @ Tue, 14 Apr 2009 - 17:05) *
Ja chce kupic cale e36 m3 w wersji angielskiej i wkladac po kolei do kanta. Dzieki temu mam kpl. dawce czesci...


nie bylbym taki pewny, czy wiazka z anglika podejdzie, poza tym lepiej kup to "oklepane" e30 i tam to zamontuj, bo wieksze masz szanse na jazde, po prostu
TWISTER
CYTAT(Taffarel @ Tue, 14 Apr 2009 - 22:01) *
nie bylbym taki pewny, czy wiazka z anglika podejdzie,


a co za różnica czy skrzynka z przekaźnikami jest po prawej czy lewej stronie ? a nawet jeżeli jest już jakimś problemem to można przedłużyć kabelki i przenieść ją na lewą strone, wiekszego problemu nie widze z wiązką, ale z całą resztą niestety tak tongue.gif
matteusz
Wymiary i proporcje E30 są bardzo zbliżone do 125p (długość 10cm, rozstaw osi 7cm na korzyść BMW, szerokość i wysokość prawie bez różnicy). Wiem, wiem nie to forum i pewnie mi dowalicie za to, co powiem, ale może prościej włożyć silnik do e30 i zrobić z niej 125p tongue.gif

Chyba, że chcesz jeździć szybkim 125p, a nie żeby inni myśleli że jeździsz 125p, wtedy ten pomysł odpada. Poza tym nie wiem jak by wyglądało takie upodabnianie, ale mam wrażenie, że będzie prościej niż przy swapie.
hwojtek
A ja bym to zrobił, kurna. Szaleć, to szaleć, nawet jeśli trzeba spawać ramę, żeby ją zmontować z karoserią.
rottie
Caly dzien minal i jeszcze nie zamkniete? biggrin.gif wink.gif
O.B.R.S.O.
Dziekuje panowie za odpowiedzi. Widze ze ten temat ma wiecej przeciwnikow niz zwolennikow ale coz...
Poprostu rozbiore fiata, wezme miarke pomierze wszystko:)
Osobiscie wolal bym fiata 125 ///M3 niz e30 ///M3 smile.gif
Jeszcze raz dzieki za odpoiwedzi.
Z czasem bede sie odzywal.
Pozdrawiam!
SONIC
w plocku jest 125p z silnikiem 2.7 eta albo super eta[nie wiem nie znam sie] wiem gdzie stoi wiec wezme aparat i pogadam z wlascicielem [choc to beret jest]
arczi27
O.B.R.S.O super fajny temat 125pM3:) jesli chodzi o tego kanta co jest na filmiku to nasz warsztatowy wydziw który oficjalnie nigdy niewyjechał bo zabrakło weny najwiekszy problem to był taki ze chłodnica sie niezmiesciła do komory i jak widzisz byla przed autem ale to szystko do zrobienia bo np. wsuniesz sinik do srodka i zrezygnujesz z ogzewania to napewno chłodnica sie zmiesci bo pozatym to zaden problem ani z wiązką ani ze skrzynią biggrin.gif powodzonka w projekcie tongue.gif
O.B.R.S.O.
Wiem ze fajny temat:)
Ogolnie interesuje mnie fiat 125.
Niedawno moj brat kupil bmw e30 i wsadzil w nią motor z 528 - 193 km.
Bardzo ladnie mu to chodzi lecz pomyslalem sobie ze mozna wsadzic cos mocniejszego:)
I tak tez laczac te dwie rzeczy moglo by wyjsc cos ciekawego...

Jesli kolego mogl bys zrobic fotke tego kanta z silnikiem ETA to byl bym ci wdzieczny:)
O.B.R.S.O.
ARCZI27

Napisz mi cos wiecej o tym waszym projekcie.
Czemu poszerzaliscie kanta?
Jaki daliscie most i skrzynie?
jendrek e-30
Dołączę się do tematu, kozak pomysł myślę że dasz radę bo to nic czego by się nie dało zrobić. A co do tego Kanta to silnik skrzynia BMW komplet m20b25 most kant zaspawany, poszerzony żeby ładniej wyglądał. Ten kant został skończony na zewnątrz, a silnik został wyjęty bo po prostu okazało się że głowica pęknięta, i był tam inny silnik o ile kojarzę to 2.0 od fiata. Mamy też kolegę który miał polda z silnikiem m20b25 co on nim wyprawiał poezja, i powiem też że ten kolega co miał polda w między czasie miał kilka BMW teraz znów kupił polda z myślą o wsadzeniu silnika m20b25 silnik ma i wszystko co potrzebne więc za jakiś czas to się wydarzy. Ja z ciekawości spytałem czemu to robisz, powiedział, e30 podłubanych lata dużo a polonezów kilka jak nie żaden. Podsumowując pomysł zajefainy (popieram) roboty masa lub nawet troszkę więcej, ale za to jaka satysfakcja i efekt końcowy kozak, mam nadzieje że to powstanie jak będzie potrzeba o jakieś niuanse to pytaj jak będziemy mogli to pomożemy.



POZDRO ph34r.gif
arczi27
2.0 to bylo wtym kredensie http://www.youtube.com/watch?v=XXtj8LTQgak a jesli chodzi o tego z m20b25 to niebyl skonczony zostal sprzedany bez zespolu napedowego sama buda
tomyboy
Spoglądam na temat i zapowiada się ciekawy projekt!! jak wcześniej napisał jendrek e-30 poraz drugi przymierzam się do włożenia m20b25 do poldka. Może nawet turbo?? wszystko wyjdzie w praniu,jakbyś miał jakieś pytania,to wal. m3 w 125p brzmi bardzo ciekawie,ale fiat ma wąską komorę silnika i chyba nie obejdzie się bez cięcia,chociazby po to aby zmieścić barany. Ja miałem problem z zwykłym kolektorem w polonezie. Jednak fajnie byłoby zobaczyć taką wydumkę!!! trzymam kciuki!!!
kamil.k
a możecie powiedziec jak sie prowadzi taki fiat z m20 pod maska.krecenie bąków to nic wielkiego.chodzi mi o szybsza jazde bokiem itd. bo nie wierze ze prowadzi sie tak dobrze jak e30
tomyboy
Ogólnie to e30 też nie jest najlepsze,bo potrafi zaskoczyć. Fiat był nie ukończony więc nie było nam dane dobrze się wjeżdzić,o poldku mogę powiedzieć tyle,ze na mokrym był do ogarnięcia i dało się go przewidzieć tyle, że mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało podziwianie ulicy boczną szybka wink.gif jednak był to fajny cichociemny! a miny kierowców (również BMW) którzy nie dali rady były bezcenne wink.gif Niebawem opisze jak poldek się sprawuje,gdyż będzie robiony z poprawką na doświadczenie zebrane po poprzednim poldzie 2.5.
artix
projekt jak najbardziej wykonalny, choc potrzeba do tego troche umiejetnosci i wyobrazni aby auto bylo czyms wiecej
niz fiat z silnikiem BMW

to ma jezdzic skrecac i chamowac , a to wymaga troche wiecej od konstruktora
rumpel_ski
CYTAT(sonic1983 @ Wed, 15 Apr 2009 - 17:04) *
w plocku jest 125p z silnikiem 2.7 eta albo super eta[nie wiem nie znam sie] wiem gdzie stoi wiec wezme aparat i pogadam z wlascicielem [choc to beret jest]



HHM ciekawe nie słyszałem chyba że od niedawna jest taki wechikół, w naszym mieście, ale swoją drogą to byłby ciekawy projekt, jeśli by podejść do tego profi i nie szczędzić kasy na budowę to efekt murowany na plus - ze swojej strony polecam sztywny most, są mocniejsze jednak w polkiej motoryzacji występują bez szpery, to może być nie fajne,
drazu1
Magika który by się tego podjoł????
drazu1
sorki coś mi urwało jaki dyferencjał był w fiacie i czy znacie kogoś kto by to zrobił??????????/
bimmerholic
miałem okazję jezdzic kantem z silnikiem od 318 m10b18...4ka skrzynia na gazniku i robiło naprawde szał

w fiaciorze...strach pomysleć z silnikiem m3...oby sie udało.



a jak z szer.komory?
kanta ma szerokie kielichy i płaszcz..w m10 było malo miejsca juz..


k11
Skoro są wykopki, to ja sobie skomentuję:



smile.gif

r.
rpautosport
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.
pinin
... ale przyznasz, że to ma klimat wink.gif

Ja bym chetnie zobaczył, czy sie da. Ale bez obudowania jakiegokolwiek BMW budą fiata.
kremat0r
Da się wszystko da . Jak weszło m20b25 to m-power też nie będzie mieć problemu. Chłodnice można zamontować w bagażniku i już mamy więcej miejsca.

CYTAT
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.


Ale jaka mina innych kierowników jak taki "armani w gumiakach" objeżdża ich jak chce smile.gif
jagus
fajna sprawa taki kant w wersji "M"
tylko ze sleeperem to to nigdy nie bedzie bo bez wstawienia jakiejs klatki itd na pewno sie nie odejdzie.
nie mozna zapomniec ze samo wstawienie silnika nic nie da. przy pierwszej probnej jezdzie pewnie wszystko sie rozsypie.
moze jakby zrobic to na ramie??
najlatwiej nalozyc bude kanta na podwozie bmki
PioterW
CYTAT(rpautosport @ Thu, 04 Jun 2009 - 21:54) *
125p + BMW S50, to tak jakby do garnituru od Armaniego założyć gumiaki.

na eleganckim przyjęciu w takim stroju zrobiłbyś niezłe zamieszanie, jednak trzeba mieć sporo charakteru żeby się odważyć - tak samo jest z tym projektem
bardzo bym chciał zobaczyć efekt końcowy - uważam, że to mógłby być kozak na miarę słynnej swego czasu Syreny-Porsche

BTW - rozumiem, że nie wszyscy kochają BMW, a niektórzy maja z nimi złe skojarzenia, ale nie widzę powodu, żeby zaraz porównywać je do gumiaków happy.gif

ph34r.gif
Joker
CYTAT(PioterW @ Sat, 06 Jun 2009 - 21:05) *
BTW - rozumiem, że nie wszyscy kochają BMW, a niektórzy maja z nimi złe skojarzenia, ale nie widzę powodu, żeby zaraz porównywać je do gumiaków happy.gif

Nie zrozumiałeś smile.gif gumiaki to nasz Fiat, a wdzianko Armaniego to BMW smile.gif a dokładnie jego motor.
PioterW
CYTAT(joker @ Sat, 06 Jun 2009 - 20:45) *
Nie zrozumiałeś smile.gif gumiaki to nasz Fiat, a wdzianko Armaniego to BMW smile.gif a dokładnie jego motor.

poważnie? ... jakby Ci to powiedzieć?

laugh.gif ph34r.gif
pinin
To, że silnik wejdzie, to wiadomo. Ściana grodziowa i nadkola to tylko kawałki blachy - przy pełnej klatce można je modować. Ale m20 ma coś kiela 170KM, a s50 okolice 300. Mówiąc szczerze, to buda musiała by być w stanie idealnym, pełna klatka... a i to pewnie by nie wystarczyło - Dodatkowe wzmocnienia przy podłużnicach, mocowaniach tylnych wahaczy... Fiaton jest z papieru, biorąc pod uwagę wiek, materiały jak i jakość montażu to bardzo kiepsko to widzę.

To, że silnik wejdzie to wiadome. Pytanie, czy po 1-2 godzinach katunku się nie rozejdzie doszczętnie...
k11
CYTAT(pinin @ Sun, 07 Jun 2009 - 00:57) *
To, że silnik wejdzie, to wiadomo. Ściana grodziowa i nadkola to tylko kawałki blachy - przy pełnej klatce można je modować. Ale m20 ma coś kiela 170KM, a s50 okolice 300. Mówiąc szczerze, to buda musiała by być w stanie idealnym, pełna klatka... a i to pewnie by nie wystarczyło - Dodatkowe wzmocnienia przy podłużnicach, mocowaniach tylnych wahaczy...


Moim skromnym zdaniem tylko rama przestrzenna z nałożonymi nań resztkami nadwozia DF-a.

r.
ww#296
nie wiem jak, ale wiem ze wolał bym takie rozwiazania od oryginału E36 albo od e30.
Tz ja był wolał włożyć do nadwozia Poloneza bo jednak 125p to juz raczej klasyk i z silnikiem oryghinalnym i nadwoziem z lat 60 mogłby być droższy i bardzij oryginalny niz + S50 smile.gif
\A polonez wygladający na serie na stalówkach (pewnie trzeba by co najmnij 16 lub 17 - na szczescie sa takie stalówki) i masakrujacy wszystko - ech moze kiedyś...

Z technicznej strony - trzeba by zaadaptować zawieszenie i układ przeniesienia z BM-ki - z tyłu mysle ze to jest bez problemu do wykonania bo przeciez prosta podłoga - ale ostra blacharska przeróbka.
Przód nie wim - ale mysle ze tez no i oczywiscie wzmocnione wszystko klatka...

Ach - Duzy fiat i Polonez maja dokładnie taką samą komore silnikową - w Fiatach przed chyba 1985 rokiem był weższy tunel pod kabina - na skrzynie - pozniej identycznie jak w Polonezie.
k11
ZTCP Polonek ma trochę więcej miejsca na długość.

r.
Joker
CYTAT(PioterW @ Sun, 07 Jun 2009 - 00:42) *
poważnie? ... jakby Ci to powiedzieć?

laugh.gif ph34r.gif

hehe, no tak smile.gif
CarlosSainz
Pomysł jak najbardziej oryginalny i ciekawy. Życzę powodzenia, bo sam wiem jak to jest gdy po głowie chodzą myśli, żeby włożyć jakiś potężny silnik do Poloneza czy dużego Fiata.
Osobiście myślałem o silniku 1UZ-FE ale roboty z tym byłoby od groma, lecz dźwięk silnika V8 w 125p byłby bezcenny. Taki Polish Muscle Car.

Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesu w budowie
GIB
wykopek ciąg dalszy, może do małej komory fiatona wsadzić mały silnik wankla?
Patryk.
wsadz f20 z s2000
VTEC
Jak już rzeźbić to F20 jest pomysłem najbardziej bezsensownym i nietrafionym. Ale wankiel byłby mega, szczególnie B20. Gdzieś na jutubie jest filmik jak Trueno gania z takim własnie silnikiem wsadzonym, to jest po prostu niesamowitość.
choody
co ciekawe takie b20 z mazdy cosmo w wolnossaku podobno nawet 700 - 900 koników daje smile.gif 700 koników - sprawdzone - w teamie red bulla w stanach lata fd o takiej mocy z takiego motorka

....a niby dwa litry to mało smile.gif

pozdrowionka
GIB
B20 jest raczej ciężko zdobyć, co do mocy 700 KM to się zgodzę ale czy to jest wolnossące i czy ma dwa litry pojemności SKOKOWEJ to już nie.
specnaz14
i czy ktos wydajac GÓRE kasy zeby zrobic te 700KM w tym silniku wsadziłbym go do 125P lub Poldka? Nie sadze. Robiac takiego swapa najlepiej udezyc w cos szerzej dostepnego i tanszego.
choody
GIB te b20 na 100% jest wolnossące a czy ma nadal 2 litry - nie wiem.

specnaz14 - racja - info o b20 podałem jako ciekawostkę. Buda df-a fajna ale nie do m-ki - bardziej mi się widzi silnik od kadeta gsi + jakieś doładowanko ,sr20det ,lub ca18det. Jak będzie z głową wyrzeźbione zawieszenie i buda dobrze przygotowana to będzie dobrze latać po zakrętach i na prostej taki fiaton.

Pozdrowionka
artix
CYTAT(choody @ Sat, 08 Aug 2009 - 17:55) *
GIB te b20 na 100% jest wolnossące a czy ma nadal 2 litry - nie wiem.



unsure.gif

tak leciutko podkrecony wolnossak 350 hp z litra rolleyes.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.