Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: SZPERA REGENERACJA TARCZEK I INNE
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
tdserek
Witam posiadam most ze szpera seryjna 25% wiem ze szpera juz nie trzyma tak jak kiedys i jest to wina tarczek.. chcialbym sie dowiedziec gdzie mozna dostac tarczki poza kupnem ich w serwisie oraz ile tarczek jest w lsd 6-8 czy wiecej??
Znacie moze jakiego magika ktory robi takie tarczki ...

Przy okazji dodam ze mam szpere w moscie 2.56 przelozenie posiadam tdsa
i zakupilem most bez szpery za to zespawany czyli zrobiona elektroszpera z przelozeniem 2.93
chcialbym przelozyc do tego mostu lsd i z tego co wiem to nie ma problemu. ale wolalbym sie upewnic

Jak wplynie zmiana przelozenia z 2.56 na 2.93 rozumiem ze auto bedzie szybciej przyspieszalo a mialo mniejsza predkosc max ale czy jest jakis przelicznik dzieki ktoremu bede mogl mniej wiecej wiedziec jakie beda to roznice np
obecnie 3 wrzucam przy 80km/h a 4 przy 130 jak moze byc teraz?

czekam na wszelkie info pozdrawiam
mcgiver
CYTAT(tdserek @ Sun, 12 Apr 2009 - 13:42) *
Witam posiadam most ze szpera seryjna 25% wiem ze szpera juz nie trzyma tak jak kiedys i jest to wina tarczek.. chcialbym sie dowiedziec gdzie mozna dostac tarczki poza kupnem ich w serwisie oraz ile tarczek jest w lsd 6-8 czy wiecej??
Znacie moze jakiego magika ktory robi takie tarczki ...

Przy okazji dodam ze mam szpere w moscie 2.56 przelozenie posiadam tdsa
i zakupilem most bez szpery za to zespawany czyli zrobiona elektroszpera z przelozeniem 2.93
chcialbym przelozyc do tego mostu lsd i z tego co wiem to nie ma problemu. ale wolalbym sie upewnic

Jak wplynie zmiana przelozenia z 2.56 na 2.93 rozumiem ze auto bedzie szybciej przyspieszalo a mialo mniejsza predkosc max ale czy jest jakis przelicznik dzieki ktoremu bede mogl mniej wiecej wiedziec jakie beda to roznice np
obecnie 3 wrzucam przy 80km/h a 4 przy 130 jak moze byc teraz?

czekam na wszelkie info pozdrawiam


jest jakiś kolo chyba daniel325 który regeneruje szpery , oraz robi dowolne przełozenie poszukaj bo jest kilka tematów.
co do ruznicy to vmax spadnie ci o około 7% na kazdym biegu przy tej zmianie jaką planujesz.
tyle ze to co napisałeś że 3 przy 80km/h ,a 4 przy 130 to jeżdzisz chyba jak emeryt lub masz dizla laugh.gif .
ja w swojej e34 m50b25 zmieniłem z 3,23 na 3,45 i przy odcince 2 mi sie kończy na 100km/h a 3 przy 150km/h.
wcześniej miałem na odcince 2 do 107km/h a 3 do 160 km/h.
tyle ze ja mam przesunietą odcinkę o jakieś 300rpm do góry(7100rpm) co daje około 7-8km/h wiecej.
chipa miałem wcześniej niż zmiane dyfra więc oba wyniki już są na przesunietej odcince więc jest to miarodajne porównanie.
ciągniecie do odcinki daje najbardziej miarodajny wynik moim zdaniem , jeśli chcesz porównać .
tyle że to na własną odpowiedzialność tongue.gif , ja już tak jeżdzę ponad dwa lata i nie ma problemów cool.gif .
tdserek
Witam... JAK PISALEM posiadam tdsa. czyli diesla. 2.5 litra
Orientuje sie ktos gdzie mozna nabyc tarczki ktos tym handluje z forum?

czyli mniej wiecej powinien v max spasc o okol o 30 km/h

Jak to sie przenioslo u ciebie na przyspieszenie do 100km/h pozdrawiam
mcgiver
CYTAT(tdserek @ Mon, 13 Apr 2009 - 09:38) *
Witam... JAK PISALEM posiadam tdsa. czyli diesla. 2.5 litra
Orientuje sie ktos gdzie mozna nabyc tarczki ktos tym handluje z forum?

czyli mniej wiecej powinien v max spasc o okol o 30 km/h

Jak to sie przenioslo u ciebie na przyspieszenie do 100km/h pozdrawiam

nie do czytałem ze masz tds , tylko zgadywałem biggrin.gif
a z kad ci się wzieło 30km/h ? teraz lecisz ponad 300km/h? nie sumój strat na kazdym biegu tylko przesuń zakres predkości niżej.
u mnie na moście 3,23:1 było do odcinki (7100rpm):
1-55 , 2-107 ,3-160, 4-210 , 5-???

teraz na moście 3,45:1 jest tak:
1-50, 2-100 , 3-150 , 4-200 , 5-???

co do kopyta to rużnicę czuć ,ale nigdy nie robiłem zadnych pomiarów , bo stwierdziłem ze nie mam do tego warunków ,aby nie było to obarczone duzym błędem.
7% spadku vmax podałem orientacyjnie z wyliczeń w pamieci smile.gif , jak spadnie 10-12km/h to jest max.
co do tarczek i regeneracji poszukaj na forum tematów o regeneracji szpery bo jest kilka ,
Don Pablo
Tu policzysz sobie jak zmieniają się prędkości, musisz tylko znać przełożenia swojej skrzyni biegów
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
Co do specjalisty- tak jak napisał Mcgiver - skontaktuj się z Danielem z FWMotorsport - on ogarnia szpery, może Ci przełożyć samą blokadę, zaciśnie jak sobie życzysz etc. Różnica prędkości na bezpośrednim przełożeniu 1.00- przy 4000 rpm- na dyfrze 2.56 190.7km/h, dyfer 2.93- 166.6 km/h dla standardowej w e36 opony 205/65/15- także v max spadnie około 30km/h spokojnie, chyba że tds ma długi nadbieg
tdserek
Dziekuje bardzo:D o to mi chodzilo.wasza pomoc byla bardzo cenna:D

co do zrobienia szpery hmm zaciesniac chyba bym nie chcial tylko wymienic tarczki stad tez wymienic moge sobie sam a zaciesnianie polega na dolozeniu tarczek tak?

pozdrawiam i wesolych posprawdzam po przekladce mostu jak wyglada to na poszczegolnych biegach i wrzuce info z 1 reki:D zakladalem tak czy siak ze predkosc powina spasc wlasnie kolo 30km/h ciekaw jestem jak to sie przelozy na osiagniecie 1 setkiD:
mcgiver
jak już będziesz miał namiary na tarczki po rozsądnych cenach to napisz w temacie lub na priva , bo wiem ze temat jest ciężko dostepny ,a koleś o którym mowa ma to obcykane i robi to w rozsadnych pieniądzach , tyle że wysyłkowo to trzeba się liczyć z conajmniej tygodniowym postojem auta.
a co do zacieśniania to podobno pomaga skasowanie luzu między tarczkami cienką przekładką z blachy.
jakbym miał drugą szpere to bym to dawno sprawdził , a tak ; nie będę ryzykował z jedyną szperą którą mam.
powodzenia i napisz jak zwalczysz temat smile.gif .
m52owner
Potrzebna pomoc.Na bieżni mechanizmu szpery tam gdzie występuje kontakt z tarczką cierną jest dość nierówna powierzchnia .Prawdopodobnie jest to (wgryziony)przyklejony materiał z tarczki .I teraz pytanie co z tym zrobić przed montażem nowej tarczki?Myślałem aby zebrać to mechanicznie do uzyskania równej powierzchni (np. na magnesówce)tylko czy po splanowaniu tego materiału o powiedzmy te kilka dyszek ,trzeba będzie oddać element do ponownego utwardzania czy coś w tym stylu?






Tutaj tarczka

Pietrek.L
m52owner zapytaj tutaj
https://facebook.com/ftwlmotorsport/
tdik
Olx i chłop z buska robi Szpery
perlik
Znajomy brał jakieś blaszki z olx to mu padły szybko, niby były zrobione ze słabej blachy i się wycieraly. Nie wiem gdzie i od kogo to bral ale miał taki przypadek.
Karolo jak sprzedaje to raczej ma dobre płytki ale to trzeba kogoś opinni zaczerpnąć.
Karolo
Rampy szlifujesz i o wartość zebranego materiału dajesz grubsze przekładki z uszami. Do 188 są jeszcze dostępne oryginale płytki BMW jak komuś zależy na technologii producenta. Przekładek z uszami już nie kupisz bo nie ma w sprzedaży, tak jak i płytek 168 i 210 mm.
gorolm3
oryginalne tarczki do typ 168 miały być dostępne pod koniec grudnia,pytanie jaki wymiar wewnętrzny ,bo były dwa rodzaje w starszych i nowszych szperach,prawde powie nr.z kosza szpery wink.gif
gulba
Pana z buska nie polecam, kupiłem dyfer od tego pana i katastrofa
m52owner
Ogólnie temat już ogarnięty(za flaszkę :-D ).Rampę do idealnej płaszczyzny należało zebrać 0,08mm.Narazie z wymiarami czekam bo zastanawiam się jakie tarcze kupić czy ori czy "zamienniki".Jak będę miał wszystko w łapkach to będę wszystko liczył. Robię dyfer na 4 płytkach .Oryginały są po 173 zł sztuka, gdyby nie x4 + to bym nie kombinowował.
Tak na marginesie to jeździł ktoś na szperze z minimalnym napięciem wstępnym?Myślałem aby zrobić szperę z minimalnym preloudem.Niby na szybsze pokonywanie zakrętów i luźniejsze nawierzchnie powinno być lepiej ale pewnie do takiej szpery trzeba będzie częściej zaglądać aby niwelować luzy.Wolałbym aby jednak jakiś użytkownik się wypowiedział.
Ps:Karolo masz w swojej ofercie zmianę ramp.Powiedzmy 30/90 ewentualnie przerobienie seryjnych z na 30/45?
Karolo
Robimy wszystko co chcesz. Natniemy elektrodrążarką i ulepszymy dowolne rampy na koszyku w trybie 1 1.5 albo 2 way o wybranym kącie. Preload możesz sobie zmniejszyć. Jest to wskazane przy dyfrach 4 płytkowych, aby go utemperować. Seria to 2 way 2x45*. Polecam 2x30 na dwóch płytkach. Jest streetowa charakterystyka a jak złapie to jak 4 płytka.
flapjck1
Karolo, zajmujesz sei tylko szperami z BMW czy mozesz zreanimowac dowolna plytkowa?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.