Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S50B30 wyjecie glowicy demontaz vanosa pytania
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Wojtek
Witam kupilem caly silnik s50b30 z auta po wypadkowego (silnik skrzynia komp itd co do swap)
Silnik byl w satnie idealnym(110tys ciezko o s50b30 z tak malym przebiegiem) pokrywa zaworow czysiutenka miska tak samo w doloce nic nie naplute olejem jutro zrobie zdjecia z prac i dodam :)auto ze szwajcari bylo na szczescie nie z pl smile.gif
Niestety dostal w przod co spowodowalo zerwanie srob mocujacych kolo pasowe i to kolo od rozrzadu, w taki sposob ze urwaly sie rowno z walem, a niestety silnik jeszcze pracowal i spotkal sie tlok z zaworami
Na szczescie uszkodzenia nie sa duze bo zostaly ugiete tylko 2 zawory wydechowe na ostatnim cylindrze
Na kazdym innym jest kompresja i to co mnie dziwi bo przyzad pokazywal az po 14 bar a chyba ma byc 10,8 byc moze przyzad byl nie dokladny lub zle wyskalowany czy cos.
Silnik mam wyjety z auta wisi na podnosniku tak ze prace bede o wiele latwiejsze,
Dzis sciagnolem caly dolot i caly wydech pokrywe zaworow generalnie teraz pora na walki itd

WAZNE PYTANIA smile.gif

I tutaj moje pytanie jak zdjac calego vanosa bez rozbierania go i to tak zebym pozniej sobie poradzil z poskladaniem tego ?
zaczac na pewno od ustawienia silnika na znaki tak wiec ustawilem

Walki mam ustawione na znaki, I cylinder na gorze i teraz czy jak bede demontowal vanosa to z tego co tam patrzylem to dokola niego sa jak by sroby ktore przykrecaja go do glowicy i czy to wystarczy tylko je odkrecic i vanos wyjdzie caly i pozniej nie bede mial problemow z zalozeniem spowrotem ??
Czy musze tez demontowac te elementy ze znaczakami bmw zeby odkrecic walki od vanosa ?
Jak dokladnie wymontowac i zamontowac vanosa bardzo bede wdzieczny za inf
Dalej mysle ze sobie poradze smile.gif
Zawory wydechowe kupie nowe ktos moze sie orientuje jaki koszt ?
glowica oczywiscie pojdzie do planowania sprawdzenia szczelnosci itd
Jesli sa jeszcze jakies tajniki wiedzy lub jakies rzeczy ktore powinienem wiedziec przy robieniu glowicy to na pewno sie przydadza smile.gif

Nastepne pytanie jak sprawa wyglada z uszczelka pod glowice ? najchetniej bym zalozyl orginal ale dzis jak dzwonielm do bmw i uslyszalem cene 680 zl ohmy.gif to lekko mnie zatkalo ...
Czy ktos moze stosowal jakis zamiennik czy cos ? czy lepiej sobie odpuscic i kupic orginal np dla porownania uszczelka victor rainz czy jak sie to pisze 350 zl
Wiem ze duzo pytan i troche sie zpisalem ale nie chce nic popsuc a ty jest grono osob posiadajace ogromna wiedze ktora moze pomoc smile.gif
Dzieki i pozdrawiam jutro postaram sie wrzucic jakies fotki z prac smile.gif
hz10
jeżeli moge to podpowiem że śmiało uszczelke od victora mozesz zamontować co do vanosów to proponuje zeby rozebrał to jednak ktos kumaty bo patrząc w monitor cięzko cos doradzić a mało skąplikowany on nie jest
Wojtek
Tez myslalem nad uszczelka victora tylko wlasnie chce poznac opinie a nie chial bym musiec za miesiac czy cos sciagac znow glowicy.
Wiesz ja go nie chce rozebrac calkiem, potrzebuje go tylko oddzielic od walkow aby moc je wyjac z glowicy nawet kol rozrzadu z walkow nie chce demontowac bo mam zdjeta tez oslone rozrzadu kolo pasowe itd wiec dostep do lancucha mam bdb duzo latwiej zdemontowac to kolo ze tak nazwe od rozrzadu co jest przy wale i dzieki temu bede mial dostatecznie luzny lancuch zeby wyjac walki , oczywiscie poznaczenie lancucha w ktorycj miejscach byl itd to podstawa,
A vanosa chce poprostu tylko odkrecic od glowicy zeby moc wyjac walki nie ze chce go rozebrac na kawalki smile.gif
Ogladalem zdjecia bodajrze MackaIS z wymiany takiej uszczelki pod glowica i wydaje mi sie wlasnie ze zdeomntowal jakos caly ten system bez rozbierania go zbytnio smile.gif ale nie chce niczego rozbierac poki nie bede wiedizal dokladnie jak bo nie chce nic popsuc smile.gif
mcgiver
hehe przyrzad ci dobrze pokazywał , bo miezyłes cisnienie spręzania.
a 10,8 to stopien spręzania , a to 2 rózne sprawy.
co do rozrządu to sadzę ze lepiej jak ci to zrobi ktoś kto kuma o co chodzi ,bo nikt ci nie napisze do tego gotowej instrukcji.
najlepiej poszukaj jakiejś literatury na ten temat ,moze uda ci się gdzies dorwać jakiegos manuala do M-ki. a jesli masz wał ucięty , to nowy cie zje finansowo , części do silników Sxxbxx sa masakrycznie drogie ,no ale zyczę powodzenia.
Wojtek
Wal ocalal smile.gif na szczescie sroby z niego wykrecily sie bez problemu smile.gif mysle ze sobie z tym poradze poszukam kogos kumtego do pomocy a jesli ktos napisze male instrukacje to na pewno sie przydadza smile.gif
maleckis
Najlepiej będzie jak zdemontujesz Vanosa, nie musisz go rozebrać, aby go odłączyć od głowicy. Odkręć wszystkie 9 śrub na Vanosie, wyciągnij czujnik GMP (nad Vanosem), zdemontuj taki pałąk (4 śruby imbusowe), który jest za Vanosem (leży na nim uszczelka pod pokrywę zaworów). Wówczas będziesz miał dostęp do śrub na kole pasowym wałka ssącego. Kręcąc wałem poluźnij każdą z tych śrub – nie odkręcaj, tylko poluźnij. Wróć na GMP na 1. cylindrze i wyciągnij Vanos – uważaj na mimośród łączący Vanosa z wałkiem wydechowym. Po wyjęciu Vanosa kręcąc wałem korbowym kręcisz tylko wałkiem wydechowym i wałem korbowym, wałek ssący stoi w miejscu.
Możesz spokojnie montować uszczelkę pod głowicę Victora Reinza. Seryjna uszczelka z BMW do M3 to uszczelka elringa, tylko że ze znaczkiem BMW. Jak będziesz montował Vanosa, daj znać – opiszę jak to zrobić.
Wojtek
Wielkie dzieki mysle ze powinienem sobie poradzic smile.gif bede pisal jak postepy z prac za jakas 2 godzinki uderzam do garazu smile.gif
Wojtek
CYTAT(maleckis @ Wed, 25 Mar 2009 - 14:47) *
Najlepiej będzie jak zdemontujesz Vanosa, nie musisz go rozebrać, aby go odłączyć od głowicy. Odkręć wszystkie 9 śrub na Vanosie, wyciągnij czujnik GMP (nad Vanosem), zdemontuj taki pałąk (4 śruby imbusowe), który jest za Vanosem (leży na nim uszczelka pod pokrywę zaworów). Wówczas będziesz miał dostęp do śrub na kole pasowym wałka ssącego. Kręcąc wałem poluźnij każdą z tych śrub – nie odkręcaj, tylko poluźnij. Wróć na GMP na 1. cylindrze i wyciągnij Vanos – uważaj na mimośród łączący Vanosa z wałkiem wydechowym. Po wyjęciu Vanosa kręcąc wałem korbowym kręcisz tylko wałkiem wydechowym i wałem korbowym, wałek ssący stoi w miejscu.
Możesz spokojnie montować uszczelkę pod głowicę Victora Reinza. Seryjna uszczelka z BMW do M3 to uszczelka elringa, tylko że ze znaczkiem BMW. Jak będziesz montował Vanosa, daj znać – opiszę jak to zrobić.


Dzis spedzilem troche czasu w garazu i udalo mi sie zdemontowac vanosa oraz walki smile.gif
Zrobilem to tak jak opisales, odkrecilem wszystkie 9 srub na vanosie wyciagnolem czujnik GMP , zdemontowalem ten pałąk, walki mialem na znaki 1 cyl w gorze i zaczolem poluzniac te sruby na kole pasowym walka ssacego w taki sposob ze jedna srobe na gorze kola pozostawilem walek byl na znaku zostawilem zakrecona aby moc na samym koncu odkrecic a zeby walek mi sie nie przesuwal jak bede krecil walem,
Tak wiec krecilem walem poluznilem wszystkie pokolei z wyjatkiem tej jeden i wrocilem na GMP na 1 cyl i znaki i wtedy poluznilem ta ostatnia na gorze
I udalo mi sie wyjac vanosa, poznaczylem co i jak sie dalo co gdzie bylo na kolach pasowych itd:) jutro sciagne glowice zawioze do zrobienia
Poszukuje 2 zaworow wydechowych ma ktos jakis namiar ? bo nowe 320 zl sztuka sad.gif
Jak pozniej sprawa wyglada z zamontowaniem tego vanosa ? bo walek musi chyba byc identycznie skrecony z kolem jak byl ale to mam zaznaczone pozatym widac tez gdzie przylegalo to do siebie no i chyba tryb od vanosa musi wejsc w to samo miejsce w walku w ktorym bylo ?
Walek ssacy ma ta regulacje tylko po to zeby bylo latwiej wyjac vanosa ? widomo ze mozna w taki sposob tez regulowac i przestawiac walek czy jest sens przestawienia takiego walka ? i czy ktos wie jak ? czy nie ma sensu tego ruszac
maleckis
Montaż jest trochę trudniejszy i pochłania więcej czasu. Jak pewnie zauważyłeś, po poluźnieniu śrub na kole zębatym wałka ssącego możesz nim kręcić, a sam wałek stoi w takiej samej pozycji. Na kole wałka ssącego jest tzw. sensor pin – taki wystający „dziubek”.



Aby silnik odpalił (czujnik GMP) sensor pin musi się spotykać z takim wybrzuszeniem na pałąku (kiedy silnik jest ustawiony na GMP tłoka na 1. cylindrze), który dziś odkręcałeś - wybrzuszenie znajduje się po stronie kół zębatych rozrządu. Musisz ustawić koło zębate tak, aby podczas przykręcania wałka ssącego sensor pin spotykał się z tym wybrzuszeniem. Wcześniej też naciągnij łańcuch rozrządu od strony pompy wody (od wału korbowego do "zębatki ssącej"). Staraj się także podczas tego ustawiania, aby położenie wałka ssącego wiele nie odbiegało od "wcięcia" - niewielkie korekty w ustawieniu wałka ssącego możesz zrobić bez spotkania się tłoków z zaworami. Ustawiając w naszym M3 miałem krzywki na 1. cylindrze równolegle leżące do głowicy w stronę wałka wydechowego i mogłem spokojnie przestawić wówczas wałek na znak. Podczas przykręcania nie możesz korygować pozycji sensor pinu, ponieważ masz już założony łańcuch i nie ma miejsca pomiędzy ścianką głowicy a kołem zębatym, aby go podnieść.
Jeżeli sensor pin spotyka się z wybrzuszeniem, oba wałki, wał masz ustawiony na znakach, to przesuwasz to "pokrętło" na kole ssącym w prawo (patrząc na zdjęcie, które dodałem do postu), aby sensor pin był po lewej stronie w tej przerwie. Wówczas razem z mimośrodem (uważaj, aby nie wpadł na dół wink.gif ) wkładasz Vanosa do pozycji, w której skręcona zębatka na Vanosie spotyka się z zębatką skręconą na kole pasowym i wpychając prostopadle Vanosa jednocześnie przesuwasz "pokretło" na kole w lewo. Trochę prób będziesz miał, więc spokojnie biggrin.gif . Nie ma sensu przestawiać wałka ssącego w S50B30 inaczej niż fabryka.
Wojtek
Super opis naprawde nie wiem jak ci dziekowac smile.gif to forum to skarbnica wielkiej wiedzy smile.gif
dzis jade zamowic uszczelki itd i oddam glowice do zrobienia tak ze na dniach bede to skladal ale to dam znac smile.gif
wczoraj zrobilem troche zdjec z prac dzis jak bede sciagal glowice to tez jeszcze pare zrobie wink.gif
Wojtek
Jutro bede zakrecal glowice i robil dalej zdjecia pozniej wszystko wrzoce smile.gif
Jaki olej kupic do tego silnika ?
mcgiver
dedykowany to Castrol TWS 10w60 , choć wielu nie uznaje tego oleju.
Wojtek
Kupilem castrola edge sport 0w40 ponoc ma byc ok

Dzis odebralem glowice z planowania i zaczolem to skladac tak wiec zalozylem glowice droga czesc glowicy walki lancuch przepustnice wtryski itp
Jutro zabieram sie za tego vanosa rano dodam zdjecia czy na pewno dobrze mam to zrobione ale raczej tak
lancuch mam w tym miejscu na kolach zebatych gdzie byl (zaznaczylem przed demontarzem)
I cylinder w gorze
Walki sa ustawione na znaki
Napinasz przy wydechu wkrecony
krzywki na I cyl sa skierowane do siebie do srodka glowicy
Jesli ktos ma jeszcze jakies wskazowki przy montazu vanosa to poprosze chodz mysle ze z tym opisem wyzej sobie poradze wink.gif
mcgiver
co do gmp pierwszego cylindra to zablokój sobie wał korbowy w specjalnym do tego celu otworze pod rozrusznikiem.
mi weszła śruba m 12 odpowiernio zafrezowana na końcu w kształcie grubego końca srubokrętu.
sam napinacz nic nie da , w tym celu wkręca sie specjalny przyrząd w celu wstępnego dośc mocnego napiecia łańcucha , lub podłóż jakieś grube podkładki w celu utwardzenia spręzyny na maxa. Dopiero wtedy ustawiaj wałki do pozycji wyjściowej. wiem ze to silnik s50 a ja mam m50 ale to praktycznie ta sama baza.
Wojtek
Wrzucam troszke zdjec i pewnie rownie tyle pytan smile.gif
Wole sie zapytac przed poskladaniem do konca itd zeby nic nie popsuc smile.gif

tutaj ustawienie walkow I cyl na gorze oczywiscie


Lancuch dokladnie na kolach zebatych w tych miejsach gdzie byl przed rozebraniem


To samo z innej perspektywy


I teraz zostalo zalozyc vanosa zeby nic nie popsuc niedlugo sie za to biore tylko poczekam jeszcze na jakies inf

I jeszcze kilka innych pytan


Jedno to urzadzenie to jhakis jak by separator oleju czy cos podlaczona jest do niego odma czy mozna wywalic to urzadzenie a odme pusic pod auto ? otwor w misce zaslepic, czy lepiej tego nie ruszac ??
A jak sprawa wyglada z tym drogim urzedzeniem na zdjeciu to jest jakies cos zwiazane z cyrkulacja spalin itd czy to podlaczac tak jak ma byc czy tak samo mozna to zaslepic i sie pozyc tego ?

A tu jeszcze foto pokrywy wyglada na swierza miska rowniez tez taka czysciutka wiec moze i ktos dbal

hz10
dbał lejąc dobry olej
Wojtek
Maleckis
tak mi sie to ma zgadzac ?




Wie ktos moze z jaka sila dokladnie powinny byc dokrecone walki ? bo narazie dokrecilem tak na wyczucie w rekach a chce skrecic to z taka sila jak fabryka przewiduje
Wojtek
dzis zalozylem vanosa i probolwame obrocic silnikiem no i daje sie oborocic nic sie nie spotyka
(nie uzywalem sily zeby w razie czego niczego nie pogiac)
tylko jedna rzecz mnie bardzo dziwi bo lancuch zalozylem dokladnie na walki i i kolo to zebate przy wale w te miejsca gdzie byl (mialem zaznaczone)
vanosa zamontowalem dokladnie tak jak Maleckis opisal
w momencie w ktorym tlok na 1 cyl jest w najwyzszym punkcie to walka jeszcze brakuje jakis 1 mm do znakow i to jest dziwne bo lancuch jest na swoich miejscach
czego to moze byc wina ?
maleckis
CYTAT(freebsd @ Wed, 01 Apr 2009 - 09:19) *
I jeszcze kilka innych pytan
Jedno to urzadzenie to jhakis jak by separator oleju czy cos podlaczona jest do niego odma czy mozna wywalic to urzadzenie a odme pusic pod auto ? otwor w misce zaslepic, czy lepiej tego nie ruszac ??
A jak sprawa wyglada z tym drogim urzedzeniem na zdjeciu to jest jakies cos zwiazane z cyrkulacja spalin itd czy to podlaczac tak jak ma byc czy tak samo mozna to zaslepic i sie pozyc tego ?

Jeżeli nie będziesz instalował oil catch cana, to najlepiej zostaw separator oleju na swoim miejscu. Wypuść jedynie odmę w atmosferę i zaślep otwór na nią w kolektorze ssącym - nie będziesz musiał po ostrej jeździe czyścić go z oleju/szlamu. U siebie wyrzuciłem separator oleju, ale mam 1l catch can.

To drugie urządzenie jest związane z pompą powietrza. Na tym zdjęciu masz przedstawione wszystko, co możesz wyrzucić wink.gif :



Zaślep jedynie otwory: na listwie podciśnieniowej oraz w głowicy wychodzący do pompy powietrza:



CYTAT(freebsd @ Wed, 01 Apr 2009 - 20:37) *
dzis zalozylem vanosa i probolwame obrocic silnikiem no i daje sie oborocic nic sie nie spotyka
(nie uzywalem sily zeby w razie czego niczego nie pogiac)
tylko jedna rzecz mnie bardzo dziwi bo lancuch zalozylem dokladnie na walki i i kolo to zebate przy wale w te miejsca gdzie byl (mialem zaznaczone)
vanosa zamontowalem dokladnie tak jak Maleckis opisal
w momencie w ktorym tlok na 1 cyl jest w najwyzszym punkcie to walka jeszcze brakuje jakis 1 mm do znakow i to jest dziwne bo lancuch jest na swoich miejscach
czego to moze byc wina ?

Oba wałki są spóźnione o 1mm? Wał ustawiłeś według znaku na tłumiku drgań? Na zdjęciu wygląda wszystko ok. Ruszałeś może wałkiem ssącym, aby ułatwić sobie montaż Vanosa? Wstępne napięcie łańcucha rozrządu możesz zrobić długim śrubokrętem, opierając go o prowadnicę.
BartekS
A ten 1 mm przesunięcia na znakach nie jest spowodowany niższą niż fabryczna (bo planowaną) głowicą?
Wojtek
nie walkiem nie krecilem przy montazu vanosa o to nie ma obawy
gdy walki ustawie na sa na znaki sensor pin sie spotyka z tym wybrzuszeniem moze wal jest gdzies na dole o zab przestawiony dzis jeszcze bede na to dolaldnie patrzyl z takim znajomym i pisal co i jak smile.gif
Dziekuje bardzo za pomoc
artix
a ja wlasnie krece walkiem przy wkladaniu wanosa , walek ustawiam w ten sposub ze gdy wkladam wanos na wieloklinie do walka to on przekreca sie na swoje miejsce i laduje na "znakach "
Wojtek
Wtaim przez kilka dni nie bylem w garazu bo mialem troche innych zajec, dzis troche pogrzebalem i doszedlem do tego za lancuch musi byc zle o zab (moze przeskoczyl jakos albo gdzies przez moja nie uwage albo jeszcze przy wypadku) i przestawiploem go o zab i sprawa wyglada tak
Wal jest ustawiony na znak na tym tlumiku drgan walu
napinaczwkrecony
walek ssacy i sensor pin sa w idealnych pozycjach walek ssacy lezy dokladnie w swojej przerwie a sensor pin spotyka sie z tym wybrzuszeniem na palaku
walek wydechowy jest praktycznie tak samo w idealniej pozycji chodz jemu moze brakuje jakies 1/3 milimetra zeby byl idealnie w wycieciach nie wiem czy to korygowac jeszcze jakos probowac czy nie ? a jesli korygowac to jak ?

dzieki za pomoc smile.gif
Wojtek
to zdjecie pokazuje jak walek wydechowy jest ustawiony to jest w sumie zdjecie z przed wyjecia ale teraz jest dokladnie w takiej samej pozycji
maleckis
Łańcuch rozrządu masz nowy?
Wojtek
nie lanucha nie zmienialem bo silnik po 110 tys wiec nie powinien byc jakos specjalnie naciagniety
artix
a napinacz wkrecony ?
Wojtek
ten od strony kolektora wydechowego tak nie zakrecilem tego jeszcze co idzie nad vanosem ale nie wiem czy to ma wieksze znaczenie ?
Wojtek
jeszcze pytanie czy jesli zakrecilem vanosa gdy wal byl przestawiony o zab wiec pewnie nie byl w gmp a walki byly na znakach to musze go wyjac i teraz od nowa zalozyc czy nie przeszkadza to ?
Wojtek
Pomozcie cos w temacie smile.gif
artix
masz przekrecic wal dwa razy w kierunku w jakim pracuje silnik i wszystkie znaki maja byc na swoim mjejscu ,
jak jest cos nie tak to musisz przestawic poprostu lancuch
rumpel_ski
Powiedzcie koledze jeszcze że jak nie będzie miał sił na dokręcanie poszczególnych śróbek to pewnie nie pojeździ za długo.
Wojtek
przekrecilem silnikiem i wszystko jest ok gdy wal jest w gmp walki laduja na znaki wydechowy poprostu sprawia wrazenie jak by 0,1 mm przestuniety wzgledem wciecia
Wojtek
Jeszcze jedno w sumie pewnie glupie pytanie
tutaj na zdjeciu widac jak wyglada ''pokretlo'' w ktore wkladamy vanosa
w tej pozycji jak widac na 1 zdjeciu jest to skrecone teraz
a wczesniej przed wyjeciem vanosa (zdjecie 2) bylo to tak skrecone ze
nie bylo widac tej przerwy (po lewej obok sensora pin) ktora zaznaczylem czerwona strzalka
ta krawedz ''pokretla'' zaznaczona zolta strzalka dochodzila mniej wiecej do konca tej przerwy(zaznacoznej czerwona strzalka) ze ja delikatnie zakrywala
mniejwiecej dochodzilo to do tego miejsca gdzie jest zolta linia
czy to ma jakies znaczenie ze teraz jest inaczej ?
to zdjecie pokazuje jak jest teraz
1

a tutaj jeszcze przed tym jak wyjolem vanosa i silnik byl skrecony ''seryjnie''

rumpel_ski
To wcięcie to zakres pracy Vanosa, więc po prawidłowym złożeniu wcięcie powinno wyglądać tak:
mcgiver
rumpel ski z linkiem zdjecia jest coś nie tak i nie da sie powiekszyć.
Wojtek
no walsnie przydalo by sie wieksze to zdjecie
to opis montazu czy demontazu ? bo na ost zdjeciu wyglada jak by vanos byl jeszcze nie zalzony
rumpel_ski
zdjęcie jest w 500mpx , a zdjęcia są z programu serwisowego przy montażu Vanosa ten X= 1mm i do tego najlepiej użyć blachy w tym rozmiarze a po krótce: w momencie gdy już złożymy vanosa kołek dla czujnika ma być w owej pozycji ze zdjęcia przy zamontowanej blaszcze 1mm i podłożonej pomiędzy tłok a pierścień przy zewnętrnej obudowie. wtedy mamy pewność że podczas przyśpieszania wałek ssący przekręci się do końca wcięcia co przestawi zapłon. można to sprawdzać na sucho po złożeniu : złap za sam wałek - ma miejsce i przekręć go celem przyśpieszenia i obserwój kołek i tłok vanosa. jak kołek się przesunie do końca a tłok vanosa nie będzie wcześniej blokował to sukces. większość o tym zapomina i auto niby jeżdzi ale ma większe spalanie i może się trząchać na wolnych obrotach.
Wojtek
zlozylem to tak jak Malecki_is opisal na I stronie wiec chyba bedzie ok ?
rumpel_ski
będzie dobrze jeśli złożyłeś.
Wojtek
Oki ciesze sie smile.gif dzieki wszystkim naprawde bardzo wielkie za wszelaka pomoc smile.gif
jeszcze pytanie czy chlodnicy wody szukac odrazu od m3 czy moze pasuje jakas np z e30 2,5 ? bo np zbiorniczki wyrownawcze sa identyczne
Chlodnica od m50 jest na pewno mniejsza wiec chyba kiepski pomysl zeby ja wykorzystac chodz na chwile moze ? oczywiscie elektryczny wentylator z klimy bedzie zamontowany do chlodnicy moze nawet jak sie zmiesci to za chlodnica (ponoc lepiej ?) no i klima oczywiscie zdemontowana i nie wiem jeszcze czy zakladac visco czy nie ma sensu bo moze elektryczny ogarnie a visco to jakies tam straty niby...
mcgiver
CYTAT(freebsd @ Mon, 20 Apr 2009 - 09:56) *
...a visco to jakies tam straty niby...


jakie straty?? jak się zmiesci to zostaw visco .
Wojtek
czytalem kiedys ze wlasnie visco powoduje odczuwalne i mierzalne straty
Wojtek
Dzis udalo mi sie odpalic auto smile.gif
Bardzo dziekuje wszystkim ktorzy pomogli smile.gif w szczegulnosci za opisy itd jak poskladac silnik smile.gif
w poniedzialek pewnie zaloze wydech to nagram jakis filmik smile.gif
pyjor
Witam pozwolę sobie przyłączyć się do tematu i zamieścić wyniki tego co znalazłem jak skręcany był rozrząd.. w sumie silnik złożyłeś ale będzie w temacie dla tych którzy przyjdą po nas wink.gif



1. Strona Pelicana - części zamienne czasami w dobrych kwotach (szybka dostawa ok - 5-6 dni)

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticl...haft-timing.htm -instrukcja krok po kroku

2. http://www.drvanos.com DrVanos - firma specjalizująca się w dostarczaniu układów Vanos jako zregenerowane na nowych uszczelniaczach, szlifie itp ...

http://www.drvanos.com/docs/stage1.pdf

Jak dla mnie Drvanos bardziej profi przedstawia temat natomiast w pelikanie są dwa punkty uzupełniające dokładność tego opisu

3. Postanowiłem zrobić sobie przyrząd do blokady walków i znalazłem pdf;)







Osobiście bym go trochę zmodyfikował !! Jak widać na rysunku, na bokach głowicy leży na otworach, lekko je przykrywając. Tak jest w rzeczywistości, dlatego polecam trochę przerobić ewentualnie rysunek i na końcach robił dodatkowe wysunięcie w którym można zrobić otwór lub wyfrezować kanał, przez który można było by przykręcić do głowicy...

źródło: http://www.6enligne.net/html/faq.php3?faq=267

Kupiłem nowy uszczelniacz Vanos przez koleżkę z klubu BMW Polska. oryginalny produkt Beisan Systems http://www.beisansystems.com/products



Mam nadzieje, że udało mi się trochę przybliżyć temat instalacji;)


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.