Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: szpera do e36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
PalMac
Witam.
Chce zalozyc szpere do swojego bmw 328 e36 touring. wybor padl na szpere 3.15. I tu powstaje kilka pytan. Czy zalozenie takiego dyfra ze szpera 3.15 wymaga jakiego kolwiek przerabiania czy jest to plug&play? No i ostatnie pytanko, czy macie kogos zaufanego kto mi taki sprzet sprzeda i za 3 miesiace nie bede musial szukac nastepnej biggrin.gif?
Z gory dzieki za pomoc.
slawo
jesli bedzie to szpera z e36 325i,328i to pasuje plug'n'play wink.gif
z m3 3.0 flansze musisz zmienic
z m3 3.2 nie pasuje - ale tam byla chyba 3.23
sulek
No właśnie też mnie to męczy, myślę nad założeniem, ale kompletnie nie wiem jaką i czy jest jakaś różnica, któraś lepsza lub gorsza to M52B25 E36323i, mam zamontowane ASC, takze nie wiem jakby to działało ze szperą, trzeba by wtedy (po założeniu szpery) wymontować??
slawo
3.15 najlepiej i bedzie dzialac z ASC
sulek
Znajomy ma do sprzedania szpere, więc pytam, bo on ma szpere do sprzedania z E36 328i, a sprzedaje ją dlatego, bo będzie zakładał sobie z M3,czy to jest jakaś różnica chyba każda jest zblokowana w 25%?

3,15 to chodzi o przełożenie, a czy wszystkie 323 mają dużą głowę czy moze trafić się mała, czy wszystkie szpery 3,15 mają dużą głowę? Warto szpere spinać mocniej na lato na asfalt, ale żeby była normalna możliwość skręcania? Czy we Wro można gdzieś oddać taki element do regeneracji - elementy gumowe, nowy olej i może można coś jeszcze wymienić przed założeniem?
slawo
moze zajechana jest i Ci kit wciska wink.gif
kazda seryjna szpera ma 25%
zaciesnianie jest super! ja mam spieta sporo mocniej i super sie jezdzi! jak tro okreslil daniel325 - bardziej meska! i wiecej moim zdaniem wybacza!
wszystkie 325i,323i 328i, i m3 3.0 to duza glowa

co do zacisniania lub regeneracji - olsztyn - szeszkin motorsport - http://www.jgmoto.cba.pl/ , lub swidnik http://fwmotorsport.pl/
sulek
Tylko się teraz zastanawiam czy brać od niego tą szpere od 328i, ale w sumie jak i tak będę chciał dać ją do regeneracji to chyba nie ma znaczenia w jakim stanie jest????
slawo
ma znaczenie wink.gif im mniej zajechana tym mniej roboty i kasy w czesci, jak trzeba bedzie wymienic wszystkie plytki to zrozumiesz czemu wink.gif
sulek
No w sumie macie racje, pewnie najdroższe są te płytki cierne. Masz spiętą sporo mocniej czyli ile, da się jeździć autem na co dzień, jak promień skrętu?? Ci Panowie przeprowadzający regeneracje mogą spiąć mocniej?? Przypominam, ze autem jeżdżę też na co dzień i chciałbym skręcać normalnie, nie chciałbym mieć nagle promienia zawracania 15 metrów tongue.gif
slawo
nie jezdze na codzien,to auto zlotowe i do zabawy w niedziele
da sie jezdzic normalnie! promien skretu bez zmian - polecam! swietnie sie auto prowadzi!
sulek
Czyli mógłbym spiąć mocniej szpere, ale o ile, bo nadal nie wiem, może jakieś sugestie?? A to ASC nie będzie gryzło się ze szperą 3,15 jak piszecie, bo to w sumie pic na wodę fotomontaż jest to ASC, choć działa, w zimie przetestowałem, ale jak szpere założę to czy nie będzie mnie spowalniać czy zakłócać pracy szpery? A przełożenie 3,15 nie jest krótsze od seryjnego przełożenia M52B25?
StrD
W 328 jest 2,93, w 325 3,15. Jeśli samochód jest do jazdy na co dzień to zepnij na ok. 40%. Całkowice wystarcza do zabawy z tylnym napędem. Przy większym spięciu na szybkich łukach będzie Ci d... uciekać, przy ciasnych zakrętach bez zainicjowanego poślizgu uciekać będzie przód.
sulek
Będą jakieś komplikacje (ASC) jak założę do siebie dłuższe przełożenie - 2,93????
StrD
Przy normalnej eksploatacji nie powinno być żadnych problemów. A kedy zapragniesz wykorzystać "potencjał" szpery i tylnego napędu poprostu ASC wyłączysz
sulek
Na takiej zasadzie, a może lepiej po prostu zdemontować to ASC??? Jak wygląda sytuacja z zimie ze szperą i ASC?? To mogę zamontować 2,93 do ASC, czy musi być 3,15????
StrD
Wielkość przełóżenia nie ma znaczenia na działanie ASC. W ziemie sytuacja powinna się poprwaić ponieważ dzięki szperze moment rozdzielany jest bardziej równomiernie na dwa koła. Dzięki temu koło o większej przyczepności "ciągnie" auto > ograniczony jest poślizg koła o małej przyczepności > ASC nie musi interweniować smile.gif .
ASC masz wł/wył w aucie?
Just
Wrzucilem dawno temu do 328 zamiast ori 2.93 bez szpery 3.15 ze szpera z 325i.

Co prawda ASC wylaczam na ogol zaraz po wlaczeniu silnika, ale zdarzalo mi sie wiesc rodzine na trasie po deszczu z ASC i nigdy nie bylo zadnych problemow przez szpere.
sulek
ASC włącza się automatycznie po włączeniu silnika, pytam o przełożenie, bo 3,15 jest krótsze, a wolałbym zostać przy dłuższym przełożeniu.


Just przy pomocy kolektora dolotowego M50 i BMC tak zwiększyłeś moc?? W jakim celu jest zainstalowany ten regulator ciśnienia?? Czy potrzebne jest strojenie po montażu nowego M50 i BMC, wymiany wymaga sam kolektor czy tez przepustnica i coś jeszcze?
Just
Mialem na mysli to, ze 99% czasu jezdze bez ASC, wciskam pstryczek jak tylko silnik sie odpali wiec duzo nie postestowalem szpery i ASC wlaczonej razem.

Dodatkowe konie wyszlo na hamowni po podanych przerobkach, bez zadnych remapow, zmian w wydechu itp.
Regulator cisnienia PODOBNO ma zadanie jakos przeciwdzialac tendencji komputera w M52B28 do ograniczania dawki paliwa w celu ekonomii/ekologii - sterowniki w M52B28 optymalizuja mapy wlasnie pod tym katem. Patent sciagniety z http://www.bmw-syndikat.de/

Ile w tym prawdy, nie wiadomo. Drogi nie byl wiec zmienilem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.