Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: bmw e30 344 kilka pytań technicznych
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
dobrus
cześć!

wiosną chciałbym zacząć realizacje mojego 'dream-car' czyli jak w temacie. Założenie jest następujące - kupić e30 316 koniecznie coupe w super stanie, bez żadnego wypasu (masa) i wpakować pod maskę nieco konkretniejszy silniczek. W związku z tym mam kilka pytań bo wiem,ze podobne projekty byly tu już uskuteczniane :

1. lapy pod silnik - czy ktoś ma jakies rysunki techniczne, ew. móglby wykonac dla mnie takowe - jakie koszty ?
2. zapewne trzeba przerobić ściane grodziową - czy ktoś dysponuje jakimiś fotkami lub opisem jak to konkretnie zrobić, czy jeszcze coś z blachy trzeba przerabiać
3. czy skrzynia manualna z silnika m60 3.0 spasuje z blokiem m62 4.4 bez problemu?
4. wał napędowy - od czego wziąć, od m60, skrócić, przerobić flansze na dyfer z e30 i wyważyć, tak ? smile.gif
5. czy dyfer i polosie od 325 wytrzymają presje, ewentualnie na jak długa starczą
6. elekronika - czy jest to szczególnie trudne, rozumiem,ze EWSa trzeba zdjąć, coś poza tym?
7. serwo hamulcowe trzeba przerzucić na przód - ale rozumiem,ze to nie jest duzy problem, wystarczy przedluzyc przewody i tyle, czy tak?
8. pompa paliwowa - czy wystarczy od 325 czy trzeba coś rzeźbić?
9. mechanizm zmiany biegów, tzn od lewarka do skrzyni - jak to zrobić? musze go miec razem ze skrzynią i jakos zaadoptowac do e30? duzo z tym problemów?
10. sprzeglo w m60 o ile sie nie mylę jest hydrauliczne, a w e30 chyba nie - co z tym zrobić ?

no i to w zasadzie byloby na tyle póki, wielkie dzięki za wszelkie sugestie, pozdr
Misior
CYTAT(dobrus_m30 @ Fri, 13 Mar 2009 - 12:30) *
10. sprzeglo w m60 o ile sie nie mylę jest hydrauliczne, a w e30 chyba nie - co z tym zrobić ?


w wiekszosci e30 jakie widzialem bylo hudrauliczne sprzeglo, wiec chyba wszystkie modele e30 takie maja.
jendrek e-30
Cos chłopie malo się orientujesz mówiąc o sprzęgle, bez znaczenia jaki motor hydrauliczne, ściany nie ruszać, łapy wsadź silnik ustaw go w komorze i sobie wyspawaj. Skrzynia nie jestem pewien ale raczej pasuje, dyfer od 325 za krótki a presje raczej by zniósł ,elektronika heheh czy ni jest trudna oprócz ews hehehe to jest jedyna i największa przeszkoda, pompa paliwa może tak może nie okaże się, mechanizm musisz mieć w ręku i coś wyrzeźbić jak by to było proste to każdy by sobie wkładał 4,4, wał napędowy wymierz i oddaj do firmy co się zajmuje skracaniem i tak dalej, nie wykluczam że od czegoś może podejść(znaczy od jakiegoś modelu e30. A generalnie chciałbym zobaczyć ten twój projekt (dream-car) boś coś mi się zdaje że gitarę zawracasz. Powodzenia w kontynuacji czekam na efekty.



POZDRO ph34r.gif
tomek_7
Skrzynie z M60 musisz zmodyfikować bo w M62 czujnik położenia wału zbiera impuls z koła i jest zamocowany w dzwonie. No chyba że da się zrobić jak w M60 żeby był z przodu ale nie wiem co na to ECU.
osa13
Pompa paliwa musi być inna, skrzynia najlepiej z m62 3,5 (5 biegów). Wał zostaje z e30 tylko skrócić.

Ja w swojej e30 zamierzam niedługo wrzucić M62B44. Play są poważne, więc możemy się zgadać jak coś.
Planuję zrobić to porządnie i przede wszystkim dobrze wyważyć auto, więc temat mam rozpoznany jeśli chodzi o mase.

Dużo info znajdziesz: www.e30.de , tam z boku masz link '340i' (jesli problem z niemieckim to: http://translate.google.pl/translate?prev=...l=de&tl=en)

Jestem przeciwnikiem standardowych rozwiązań jeśli chodzi o serwo w e30 344 - podnosi masę przodu sporo. Będę próbował umieścić pompę wewnątrz auta. Obecnie próbuję skompletować wspomagane hydrauliczne (występowało w e32 e28 e24 przed '88) - bierze ciśnienie z pompy wspomagania kierownicy, sumarycznie całość nie jest cięższa od standardowego i zajmuje sporo mniej miejsca.

Oprócz hamulców sporym wyzwaniem jest zrobienie kolektorów wydechowych. Generalnie nic z serii nie podchodzi i trzeba robić customy.

co do czujnika położenia wału to tomek_7 ma rację, sprawdziłem:
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/535i-...23/ill-23_0232/
i w m60 jest inaczej.

Pozdrawiam.
osa13
Co do dyfra to coś w granicach 2,62 - 2,91 powinno być. Będę próbował przerobić szpere 3,25 na inne przełożenie.
thorez
CYTAT(tomek_7 @ Fri, 13 Mar 2009 - 21:08) *
Skrzynie z M60 musisz zmodyfikować bo w M62 czujnik położenia wału zbiera impuls z koła i jest zamocowany w dzwonie. No chyba że da się zrobić jak w M60 żeby był z przodu ale nie wiem co na to ECU.

Da sie a ecu czuje sie z tym bardzo dobrze cool.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.