Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ford Escort RS Turbo Series 2
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
etam
Chciałem przedstawić Wam mój świeży nabytek.
Jest to Ford Escort Rs Turbo z roku 1989. Auto jest w 100% seryjne.
Niestety jest w opłakanym stanie, silnik jest na wykończeniu mimo równej kompresji 10bar na wszystkich cylindrach.
Wczoraj cały dzień auto było strojone, ale mimo to jeździ kiepsko. przy 3500obr łapie doła. Mam za mało doświadczenia z autem z turbo więc jeszcze nie doszedłem co może być tego przyczyną.

hamownia wypluła w najlepszym momencie 124hp i 189Nm co wydaje mi się przy aucie 20letnim dosyć dobrym wynikiem. oznacza to spadek mocy w granicach 7%.

autem przejeździłem na razie parę dni, ale nie mam wyjścia i muszę je wstawić do garażu w celu remontu.
ponieważ planuję remont od podstaw, to auto postoi a w między czasie pozbieram $.

jak to z takimi autami bywa, miało przygodę. przednie błotniki zostaly wymienione i pomalowane, podłużnice są całe, nie wiem co się działo. poprzedni właściciel nic o aucie nie wiedział.

tutaj parę fotek:






i wykres hamowni
rex
Pierwsze co musisz kupic to zegar cisnienia doladowania i sprawdzic ile laduje. Musisz tez sprawdzic jak jest z paliwkiem. Jak oni ci to stroili??

EDIT: Bardziej niz koniami martwilbym sie niutkami...koniecznie looknij to doladowanie
PUMA RST
CYTAT(rex @ Wed, 11 Mar 2009 - 10:44) *
Bardziej niz koniami martwilbym sie niutkami...koniecznie looknij to doladowanie


czemu??
rex
ok. Zle na wykres zerknalem. Wyglada niezle jesli o niutki chodzi smile.gif
etam
CYTAT(rex @ Wed, 11 Mar 2009 - 10:44) *
Pierwsze co musisz kupic to zegar cisnienia doladowania i sprawdzic ile laduje. Musisz tez sprawdzic jak jest z paliwkiem. Jak oni ci to stroili??



szkoda gadac jak oni to stroili. robilem to u chojnackiego. niestety jest zle wytrojone, widac ze jak auto nie ma kompa to nie umieją tego zrobić śrubką. stroili silnik 43 razy sad.gif tyle razy go hamowali a i tak jest lipnie zrobione.

wskaznik doladowania kupie na pewno, na razie szukam czegos porządnego. chojnacki powiedzial ze dmucha 0,5bar teraz.

martwi mnie ten dół na wykresie, dochodzę do wniosku ze to może jest spowodowane złym stanem okablowania rozdzielacza paliwa. gdzies musi gubić masę albo kabel jest skorodowany.
po jeździe czuć paliwo z przodu, rozdzielacz musi gdzieś je gubić. za parę dni auto wstawiam do garażu na dłuższy pobyt, może dojdę ocb.



GrzEE
Jestem bardzo ciekawy tematu, osobiście kupiłem kilka dni temu Escorta RS Turbo S2 (były samochód Piotrka RST z Poznania), samochód stał przez rok nieużywany w Gryfinie, zgarnałem go stamtąd i staram się z nim dojść do ładu. Niestety na KE-Jetronic'u się nie znam, jedyne co widzę to to, że strasznie go zalewa. Rex może podpowiesz coś, od czego zacząć itd.

Silniki N7A znam od podszewki, ale tego muszę się naumieć od podstaw...
rex
a) co do paliwa to najpierw trzeba ustawic mieszanke na wolnych obrotach i troche to wplywa na reszte podlewania. A robi sie to tak:

1. zdejmujesz filtr paliwa razem z ta pucha
2. na zapalonym silniku dotykasz tej klapy...deliktanie wciskasz na jakis 1-2mm. Jezeli essi sie przydusi to ma za bogato a jak obroty wzrosna to za ubogo.
3. deczko przegazowac i regulujemy. Jest taka srubka pomiedzy klapa a rozdzielaczem tych przewodow paliwowych. Tam trzeba wsadzic klucz ampulowy 3mm czy jakis inny maly (nie pamietam). Czasem jest ona zatkana jakas inna albo wystaje w tym miejscu jakis taki stozek i w niego sie aplikuje. Tak czy inaczej wkrecajac ta srubke wzbogacasz a wykrecajac zubazasz. Oczywiscie krecisz delikatnie. Potem znowu dotykaz klapy. Musi byc tak ze jak ja dotkniesz to nic sie nie dzieje z obrotami. Jak juz tak jest to deliaktnie wzobagacic.

cool.gif Pasowaloby jeszcze TPS ustawic. Tez jest na jakiegos ampula albo torx. Trzeba tak ustawic ze w momencie dotknieca przepuustnici slychac klikniecie.

c) Moglo byc cos kombinowane w elektromagnetycznym regulatorze cisnienia ale to juz trzbeaby z sonda ustawiac jak ktos grzebal bo wtedy to juz sa dobre harce.

Co do Chojnackiego to tez tam bylem. RST jest prosty w obsuldze jak ruski cep ale musi byc wszystko sprawne i wiedziec ktora srubka pokrecic.
CrocodileReggae
Fajne auta...
Gratuluje zakupu i życzę cierpliwości.
GrzEE
Ja dzisiaj pobawiłem się trochę pociśnieniami biggrin.gif Poczyściłem także wtyczki od rozdzielacza, czujników temp zasysanego powietrza itd. i odnotowałem lekką poprawę smile.gif Samochód zaczyna palić laczka na mokrym nawet na 3 biegu... Jednak dalej to nie jest to, co było za czasów Piotrka z Poznania... Rex napisz też, bo Piotrka samochód znasz, ile on powinien ładować boostu, ew. do ilu można go podciągnąć?

Etam, popatrz na podciśnienia, u mnie też był wyczuwalny dołek, po zabawie którą opisałem wyżej, problem zanikł...
PUMA RST
a ja powtórzę zmiana MFI na EFI.
GrzEE
Maćku, wiem, wiem że zmiana jest nieodzowna, ale pozwól by moja baba uspokoiła się trochę po kupnie tej zabawki. Ona ma dość, na warsztacie rozgrzebany Ess Cosworth, pod domem dwa RSy (jeden FWD, drugi AWD), teraz ERST tongue.gif
Jakbym miał rozgrzebać ERST, to chyba wystawiłaby mi walizki przed drzwi. Muszę trochę odczekać, może niedługo coś pomyślimy. Narazie MFI trzeba doprowadzić do ładu...


etam
jak powiedzialem żonce że remont fest wyjdzie ok 20 tysi powiedziała żebym lepiej porsche kupił tongue.gif

odnośnie tego dołka na moim wykresie, czy może to być wina pompy paliwa??? jak go odpalam na zimnym i na cieplym w sumie tez, to gasnie od razu. myslalem ze to czujnik temp silnika no ale teraz odpada. jakies pomysly?

Puma, Piesek oferuje mi na fkp efi ale nie jestem pewien co do tego. wiem ze latwiej to modyfikować i latwiej stroic, ale w zamysle mialem oryginal.
rex
etam...podbij jakos do mnie dzisiaj to sie looknie co i jak. Coobcio ma sonde to ci za pare zlotowek afr zmierzy i sie go doprowadzi do jako takiej uzywalnosci. Oczysicie ja to po kolezensku smile.gif Jedynie pewnie za AFR bys musial na piwko kopsnac.
GrzEE
Rex Ty się tak nie oferuj bo w Wrocławia do Wawy tak daleko nie jest, więc i ja będę Cię męczyć. Oczywiście nie za darmo tongue.gif

[Edit] Rex, dzisiaj pobawiłem się miesznką na wolnych obrotach... Oto co zauważyłem:
- moje "wejście do śruby, było zatkane plastkiem" ściągnałem ten plasticzek i zacząłem regulować
- kręciłem tym chyba z godzine, raz zubażając mieszankę dochodziłem do punktu kiedy samochód gasnął - czyli nie było paliwa - raz wzbogacając mieszankę dochodziłem do punktu kiedy gasł - zalewał się na maxa
- idąc małymi ruchami (przekręcanie śruby o zaledwie 1-2') od kompletnego zubożenia mieszanki do kompletnego zalania na wolnych nie znalazłem punktu w którym, po dotknięciu klapki nie przydusiłby się, lub nie wzrosły obroty, wydaje mi się, że nie da się trafić w ten idealny punkt - mogę się oczywiście mylić - lub poprostu mam coś skopane
- co ciekawego zauważyłem, na wolnych obrotach w tej dziurce, w ktorej znajduje się śrubka do regulacji, występuje podciśnienie, w momencie próby regulacji samochód całkiem inaczej zachowuje się z zatkaną dziurką, a niżeli z otwartą. Czy tak powinno być?
- kręcąc śrubą regulacji, bardzo płynnie zmieniają się obroty, można znaleźć punkt kiedy jest 900obr, a można ustawić go by trzymał 1500obr

Gdybyś miał chwilę wypowiedz się o co może chodzić w tym przypadku.
Byłbym też wdzięczny, gdybyś jasno napisał, który wąż idzie do ktorego wejścia w SEM-ie.

P.S Etam, podczas regulacji wystąpił u mnie taki problem jak Ty masz, gaśnięcie po chwili od odpalenia, problem wystąpił gdy za bardzo wzbogaciłem mieszankę...
etam
tez mi sie tak wydaje ze jest za bogata. czy u siebie regulowales wolne obroty sruba na przepustnicy? jest ona na dole po strone czujnika polozenia przepustnicy. tym regulujesz wolne, a srubka na rozdzielaczu paliwa regulujeszz sklad mieszanki.
rex
ta dziurka musi byc czyms zatkana...powinienes wyregulwac, zatkac ja palcem czy czyms...sprawdzic czy jest ok wtedy akcja z klapa. Musi dzialac ale ta dziura musi byc zatkana.

a'propos Piotra Rst to on chyba cos grzebal przy rozdzielaczu zeby miec wiecej paliwa na jakims tam booscie wiec moze cos regulowal tym elektromagnetycznym regulatorem cisnienia paliwa. Z tego co pamietam to byl jakis drut upgrade wiec proponowalbym ustawic boost na 0,6 i patrzec wtedy co sie dzieje.
GrzEE
Obecnie doszedłem już do stanu zadowalającego mnie... Boost 0,8 bara i nie mogę utrzymać go na 3 biegu... Narazie dość dzwinie się prowadzi, muszę powymianiać wszystko z zawiasu i będę mógł coś więcej powiedzieć na temat przyspieszania.
Potwierdziłem też, wyciagając kompa i sprawdzając go, że komp jest na 187ps z Turbosystems, były obawy że poprzedni właściciel mógł włożyć serię...

Na tą chwilę, jestem na poziomie walki ze składem mieszanki na wolnych, ciężkim odpalaniem gdy jest zimny (jakieś 15-20sek krecenia), zapala na 3cyl, dopiero po jakiś 30sek przechodzi na 4ry...
Etam, nie regulowałem wolnych przepustnicą, ale jutro coś pogrzebie - zobaczymy. Narazie starałem się dojść do ładu samą mieszanką. Jutro skręce przepustnice na min i wtedy bedę się bawić od nowa mieszanką...
rex
odlacz wtyczke od tego piatego wtrysku i wtedy zobacz...to sie z reguly jebie. Wiesz zalewa go za bardzo na zimnym i potem lipa. A z tym gasnieciem to zapewne mieszanka na wolnych jeszcze. A ten komp to podejrzewam ze z mojego importu hehe. Powinien na 1.1 bara smigac bez problemu biggrin.gif
etam
na razie esrt sie rozładował i nie wiele mogę sprawdzić z mieszanką i wtryskiem.

tutaj jeszcze parę fotek po zakupie ale przed wyjechaniem z garażu po zmianie turbo.
intercooler Forge, dwa razy pojemniejszy od seryjnego


kupiłem Recaro, ale te są do fiesty i są za szerokie do erst. tak więc zamontowałem do fiesty a do ersta będę szukał

no i wszędobylkie dziury i ruda. czekam aż się ociepli i będę spawał, malował i naprawiał.



więcej wkrótce
rex
zamiast tego forge trzeba bylo zalozyc z forda probe. Po malych przerobkach pasuje pod to samo orurorwanie i jest z przodu przed chlodnica.Zaslania ja tylko w polowie wiec sie nie grzeje furka.
GrzEE
Rex napisz coś wiecej o tym IC z Probe - co dokładnie trzeba zrobić smile.gif
rex
tzn ja sie przynam szczerze ze go wsadzilem bez rzadnych przerobek....poprostu pod te rury i wcisnalem. On jest bardzo podobny ale 2 razy szerszy wiec go pakujesz w to samo miesjsce i wystaje poprostu. porzadnie byloby troche te rury poprowadzic pod skosem i po robocie....SFMIC smile.gif Za 100pln
GrzEE
Rex kolejna zagadka. Moje (Piotra) RST ładuje w piku 1,0bara, nie ważne jak ubogą, czy jak bogatą dawkę ustawie i tak przeładowuje. Niby ten komputer Turbosystems powinien ogarnąć 187ps i doładowanie do około 0.8bara, jednak przeładowywanie zaczyna się już w okolicach 0.6, 0.7bara. Co z tym fantem zrobić.

Druga rzecz to SEM ma 3 wyjścia pierwsze z góry idzie do rozdzialacza paliwa. Środkowe powinno iść do aktuatora, a na samym dole do muszli, czy na odwrót?
Przy podłączeniu srodkowy - aktuator, dolny - muszla, ładuje w piku 0,5bara i nie kicha zbiera się na mojej dupohamowni jak 140konny samochodzik. Jak dam z aktuatora na dolny, z muszli na środkowy to ładuje w 0.9 - 1.0 zaczyna się zbierać, ale niestety kicha i odcina... Napisz jak być powinno. Myślę że Etam też skorzysta z tych informacji...
etam
ja nie wiem co to SEM

co do auta, to caly czas nie ustawiłem mieszanki. może dzisiaj po pracy coś pogrzebię.
wczoraj spędziłem trochę czasu na wymyciu komory silnika. może to moje halu, ale po tym zabiegu daje się słyszeć pssttt przy zmianie biegu.











taśma kaolinowa, do owinięcia wydechu. mam nadzieję, że pomoże to aby ciepło uchodziło szybciej. bo za bardzo mi się grzeje woda.
układ wtryskowy trochę przeczyściłem Carb Cleanerem, nie wiem czy coś to pomoże ale świadomość, że użyłem będzie lepsza smile.gif

mam do wymiany na prętce tarcze i klocki i prawy wahacz.
etam
jeszcze jedno, co robić ze śrubą od wolnych obrotów przy przepustnicy? jak ją ustawić? jak zmieniam mieszankę to albo się dusi albo jest za duzo obrotów i co wtedy z nia?
rex
ten eleltroregulator od turbiny to najlepiej wyjebac ze tak powiem i wstawic zwykle mbc albo ustawic akturatorem tylko. Ja sobie zalozylem mbc i wtedy mozna idealnie ustawic doladowanko z minimalnym Overboostem.
GrzEE
Etam SEM to jest takie dziadostwo na skrzynie biegów do ktorego wchodzą 3 przewody podciśnieniowe/nadciśnieniowe, a z boku wychodzi wtyczka z dwoma kabelkami. Nie da się tego nie zauważyć (pomiędzy filtrem a termostatem).
Co do regulacji wolnych obrotów, Rex dokładnie opisał to na pierwszej stronie. Jeśli jednak wychodzą Ci zbyt wysokie obroty to poprostu zamknij przepustnicę (wykręć śrubkę) skręć linkę na pancerzu...

Rex jeśli zakładasz MBC do gdzie podłączasz wężyk od regulatora paliwa, ktory jest na SEM-ie?
rex
Ten wezyk to tylko podcisnienie i sie go zatyka srubka. Po robocie. Potem mbc miedzy turbo a aktuator i juz. Ten solenoid od regulacji to pierwsza rzecz ktora sie psuje i przez nia sa rozne opcje z doladowaniem. Albo za duzo, albo przeladowuje itp. Od tego trzeba zaczac. Z drugiej strony jak dziala poprawnie to doladowanie stoi na wybranym poziomie jak wiadomo co wink.gif Jak to w tym samochodzie najszybciej sprawdzic metoda prob i bledow dry.gif
GrzEE
Ja już odpowiedź znalazłem biggrin.gif Wczoraj został założony całkiem nowiuteńki SEM - szczęśliwie mam jakieś układy we Wrocławiu (to badziewie kosztuje 330zł tongue.gif). Problem z doładowaniem, kichaniem i innymi pierdołami poszły do lasu i samochód zaczął jechać jak powinien smile.gif
etam
ja przeczyściłem trochę przewody gumowe, zamontowałem je porzadnie i tez czuję różnicę, ale cały czas jest mały dołek od 3200obr/min.
chyba też zainwestuję w sem.
swoją drogą mieszankę ustawiłem wg instrukcji Rexa i jest dobrze ale jeszcze muszę poregulowac. odpala prawie od razu i dobrze jedzie.
GrzEE wrzuć fotki auta
etam
GrzEE napisz jak nazywa się to ustrojstwo SEM żeby wiedzieć jak zamówić. jest to zawór czy co.


podłączyłem wskaźnik doładowania. ładuje 0,5bar. czasami jak jest dołek to 0,2 i nie idzie więcej.
GrzEE
Powiedz w sklepie specjalizującym się Fordem, że chcesz SEM do Escorta RST i napewno dostaniesz... Jeśli nie będą wiedzieć to - to zmień sklep tongue.gif
Rex nazwał ten SEM jako solenoid, elektrozawór od Turbo.
Etam, może lepiej naprawdę za radami kupić MBC (Manual Boost Controller) niż wywalać kasę na to coś, co i tak może się popsuć tongue.gif Zresztą tak jak napisałem w detalu to wydatek 330zł, mnie udało się to dorwać za śmieszny pieniądz, więc nie wybrzydzałem...

Co do regulacji, u mnie jakoś opornie ta regulacja idzie. Jak wyreguluję tak jak REX napisał to wydaje mi się, że mam dużo za ubogo bo topią mi się uszczelki aluminiowe miedzy kolektorem a Turbo tongue.gif Muszę go zdecydowanie bardziej podlać, żeby nie występowało to zjawisko.
Pozatym, nie ważne jak wyreguluje i tak kręcę na zimnym jakieś 15sek, żeby zapalił... tnią

Ostatnią możliwością jest przestawienie zapłonu, ale ja się w to nie będę bawić. Muszę oddać jakiemuś mechanikowi starej daty, który zrobi to przy mnie... Może wtedy zmieni się EGT i przestanę mieć problemu z odpalaniem na zimnym.

P.S Co do zdjęć, muszę się wziąć za ich zrobienie. Wrzucę niebawem/po świętach...
etam
takie coś?
http://www.burtonpower.com/prodpics/large/...eed%20Valve.jpg
rex
nie no panowie to co ja podalem to jest regulacja mieszanki na wolnych no i moze srednich obrotach ale przy pelnym doladowanu to juz jest inna sprawa...skoro pali uszczleki to musi byc cos innego nie tak. Tym sposobem mozna i go zalac na chama i i tak bedzie za ubogo na doladowaniu. Nie wiem co jest nie tak ale cos musi....mysmy pod AFR podlaczali i ten sposob jest w 100% pewny. Jezeli jest za ubogo to cos innego szwankuje.
GrzEE
Zobaczymy, ja ustawie jeszcze zapłon i będę badać temat. REX wiesz może jak powinien być prawidłowo ustawiony zapłon w RST?
Etam - tak to jest jakiś tam MBC, za małe pieniądze...
etam
dzisiaj trochę poleżałem pod autem. okazało się, że w serwisie gdzie stroili nie dokręcili actuatora do obudowy turbo i latało. po dokręceniu okazało się, że ładuje 0,7bar a nie 0,5 jak miało być...

swoją drogą auto powoli dochodzi do sił. dzisiaj wyczyściłem tapicerkę. w tygodniu postaram się załatwić sprawę dziur w podłodze. potem poskładam wnętrze dodam audio i na razie starczy
Arek G.
Mam sentyment do tego modelu Escorta.

Mam pytanie - sory za OT - jaka sondę ma RS? Czy to możliwe aby w nim zastosowano szerokopasmową Lambdę?

PUMA RST
on wogóle nie ma sondy
GrzEE
Arek, piszesz że masz sentyment do tego modelu. W pytaniu jednak używasz sformuowania RS. Czy pytasz o sondę w RS Turbo, czy RS 2000, bo samo RS nie wiele mówi tongue.gif

RS Turbo - tak jak pisze Puma, nie ma sondy
RS 2000 - ma dwie sondy, osobno na 1-4, 2-3
Arek G.
Mam sentyment do opisywanego modelu, rocznik do '90. Nie znam szczegółów technicznych - pierwszym moim autem -naście lat temu był 1.4 '88 już z wtryskiem. RS Turbo mocno poszukiwalem biggrin.gif wówczas, i na tym się skończylo. Dziś, gdyby nie konieczność płacenia stałego OC chętnie postawiłbym takie autko u siebie, uważam że to dobry okres na znalezienie ciekawego egzemplarza. Widze tez, że samochód cieszy się dużą popularnością w drugiej polsce (UK) i jest chętnie modowany.
A RS 2000..... to wolnossak i poj. 2.0 jak pamiętam z głowiczka 16V (jak nie, to mnie skorygujcie) był od 91 roku.
Zapytalem o sondę, bo znajomy montując inny silnik poszukiwał sondy z Escorta 1.6 Turbo - takiej kazali szukać rolleyes.gif ..... no i to tyle, sorki za OT i dzięki za info.
etam
auto stało trochę w serwisie bosch w piasecznie. mają tam magika od tych układów wtryskowych ke-jetronic.
okazało się, że przyczyną złej pracy był sterownik jetronic i wtryskiwacze. na szczęscie miałem drugi więc podmienili. wtryskiwacze dałem do czyszczenia ultradzwiękowego. pomogło. auto chodzi nareszcie dobrze. odpala od razu, nie gasnie. przyspiesza jak trzeba.
w najbliższej przyszłości będę musiał zainwestowac w nowe wtryski.

w drodze do mnie są fotele recaro więc auto bedzie jak trzeba.
na pokład weszły także nowe tarcze i klocki ate.

najbliższa sesja po ogarnięciu wnętrza.
pzdr.
GrzEE
Cholerka - Piaseczno jest troche daleko tongue.gif Ja dalej mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, kręci i kreci, a odpalić nie chce. Dopiero po 15sek kręcenia łapie, łapie i odpala.
Etam, jesteś w stanie zapytać się ich czy mogą polecić kogoś od k-jeta we Wrocławiu lub okolicach?
etam
zadzwoń i zapytaj
22 757 21 22
być może znają kogoś, jak nie to http://bosch-service.pl/ i szukaj
u ciebie też może być problem z wtryskiwaczami lub sterwonikiem. do tego zły skład mieszanki.
zorientuj się tam czy mają jakiegoś magika od ke-jetronic.
Emilio
Witam. Też mam takiego Escorta RS Turbo 2.1. Borykam się ze wszystkimi opisywanymi sprawami smile.gif. Opiszę go w Projektach jak tylko ogarnę się ze wszystkim smile.gif
Powodzenia Pozdrawiam
Żółwik Tuptuś
Emilio - ZVH tak ?
Emilio
ZVH oczywiście smile.gif
etam
mały update o aucie.

jak pisalem wczesniej, auto stroili w autotronic w piasecznie. zrobili tak, jak powinni. auto zaczelo porzadnie jezdzic. niestety wtryskiwacze juz swoje przepracowaly i dwa z nich zle rozpylały paliwo. tak więc mieszanka byla ustawiona na bogato spalał dużo ale jakos jezdzil.
po paru dniach jeżdżenia strzelilo sprzęglo
foto ponizej.








z tej okazji nabylem pare gratow, nowe sprzeglo, nowe wtryskwiacze bosch, fotele recaro i inne pierdoly.








To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.