Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: polozenie silnika e30 vs e36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
ade
Witam, czy dobrze zaobserwowalem, ze silnik w e36 jest bardziej cofniety wzgledem przedniej osi niz w e30??


makaveli
dobrze zaobserwowales , jest zdecydowanie do tylu.
ade
czyli mozna w duzym uproszczeniu powiedziec, ze e36 z tym samym silnikiem i zawieszeniem bedzie sie z zasady lepiej prowadzic mimo wiekszej masy??
makaveli
na moje niewprawne oko 328i prowadzi sie calkiem dobrze, mam porownanie do e21 323i - ale to inne zawieszenie niz w e30.
wiec nie wiem jak to wyglada w e30.
rennen
E36 generalnie prowadza sie znacznie lepiej od E30, z racji bardziej do tylu przesunietego silnika oraz lepszej konstrukcji zawieszenia (glownie z tylu) - ja jezdzilem wieloma E30 i E36, E30 jest znacznie bardziej nerwowe, latwo lapie "boki" i trzeba z nim uwazac.. E36 zachowuje sie duzo spokojniej i trzeba je mocniej "zmuszac" do bokow. Wg mnie duzo lepszy niz w E30 jest tez uklad kierowniczy w E36.
jendrek e-30
Hm ciekawe powiedz m czym się różni zawias przedni e30 a e36 tylni zgadza się ale w compakcie takie samo oprócz małej różnicy w springach przednich, ale bez wielkiej kombinacji zakładasz spring przedni od e30 do e36 tak samo i z tyłem. Układ kierowniczy nie różni się niczym o prócz troszkę mniejszego skoku magla a wszystko to samo. Sama budowa zawiasu przedniego e36 względem e30 nie różni się niczym są niuanse co do amorków(bo inaczej mocowane) . Co do ścisłości nie silnik cofnięty do tyłu tylko belka przedniego zawieszenia wysunięta do przodu (miska e36 za belką a nie przed) długość auta można rzec że to samo tylko rozstaw osi inny. A co do prowadzenia to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje, co do nerwowości e30 jak jest nie odpowiednie zawieszenie(za miękkie za twarde za wysokie) to wtedy e30 jest bardzo nerwowe i nie przewidywalne a jak jest setup ok. to i auto się zachowuje jak trzeba. Co do e36 jak cięższe to i więcej mocy trzeba, e30 z m50b25 miło lata a e36 z m50b25 to troszkę odczuwalne braki, ale za to większy wybór zawieszenia do e36 gwinty nie gwinty, i tak można by było jeszcze długo. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to wsadzić zawias od e36 (5\120) do e30 zainstalować ładny gwint ( już w serii jest kawałek tarczy) i raczej wtedy z nastawem zawiasu nie będzie problemu.



POZDRO ph34r.gif
ww#296
mniejszy rozstaw osi - nizsza waga - jasne ze bedzie bardziej "nerwowe" ale to perzeciez nie wada - eg mnie własnie e36 jest za bardzo "ocieżałe" czyli w zwykłej jeżdzie łatwiejsze do prowqdzenia i bezpieczniejsze. mysle ze porównujac podobne samochody - czyli e30 4 cylindr i e36 4 cylindry samochody beda bardzo porównywalne z niewielką korzyscia przy sportowej jezdzie na torze dla e30. Po zmienia pewnych elementóe na nowoczesniejsze w e30 czyli zawieszenie i przekładnia które sa lepsze w e36 mamy po prostu lepszy samochód - lżejszy o krótszym rozstawie osi i E36 bez jakiegoś handicapu w postaci np swietnego silnika 2.8 nie da rady e30.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.