Tak jeszcze w temacie to warto przy zakupie auta przyjrzeć się dachowi.U mnie gość kupił Zafirę B po lekkim dachowaniu. Jezdził nią długi czas,poszycie było pomięte, ale słupki całe.Przed sprzedażą nagle zrobiła się lepsza opcja bo wylądował dach z solardachem.Więc czasami dobrze się temu przypatrzeć, bo wtedy poszła zafira jako bezwypadek.
artix
Fri, 15 Oct 2010 - 22:40
CYTAT(Marlon @ Fri, 15 Oct 2010 - 21:55)
Większość z tych blacharzy, którzy chętnie wstawiają ćwiartki czy nawet połówki, tymi samymi samochodami jeżdżą. Nawet je rozbijają i żyją dalej więc jeśli jest to z głową zrobione, to zachowuje się rzeczywiście jak fabryka. Tylko uczciwość sprzedawcy by wymagała, żeby nabywca wiedział o przeszłości auta (na szczęście takich też znam)
w Mercedesie w Malmö gdzie pracuje pewne naprawy blacharskie tez wydawaly mi sie przegieciem , ale niestety ubezpieczalnie nie chca juz placic jak dawniej i trzeba ciac i wymieniac elementy nawet w Szwecji
lecz gdy robi sie to z glowa i fochowo to nie ma problemu
Mercedes nawet zalecil dzis nitowanie pewnych elementow zamiast punktowania aby nie korodowaly
ryczko100
Fri, 15 Oct 2010 - 23:13
CYTAT(Marlon @ Fri, 15 Oct 2010 - 21:55)
Większość z tych blacharzy, którzy chętnie wstawiają ćwiartki czy nawet połówki, tymi samymi samochodami jeżdżą. Nawet je rozbijają i żyją dalej więc jeśli jest to z głową zrobione, to zachowuje się rzeczywiście jak fabryka.
No chyba nie chcesz powiedzieć że podłoga rozcięta (no bo trudno zaspawać 2 warstwy) i zaspawana na zakładkę ma taką samą wytrzymałość przy wypadku jak element nie cięty ? +korozja związana z czasem, choć troche nieumiejętnym spawaniem czy z innego powodu ?
CYTAT(artix @ Fri, 15 Oct 2010 - 22:40)
lecz gdy robi sie to z glowa i fochowo to nie ma problemu
A spawanie dwóch połówek jest z głową ? (nie zrozum mnie źle, nie mam na myśli, że masz to na myśli)
jankes
Fri, 15 Oct 2010 - 23:26
Problem jest tego typu że jest to bardzo nagminne w PL (no pewnie w Rosji też) że Ludzie przyjeli to jako normalke i teksty typu: " wszystko ok, jak fabryka, blacharze tym jeżdza co takie auta robią" weszły w świadomość głeboko i cieżko przemówić im do rozsądku tymbardziej że to wszystko ma podłoże finansowe......takie moje 5groszy
art...
Fri, 15 Oct 2010 - 23:39
Trochę zajmowałem się ,,rozbitkami,, i powiem tak : jeżeli jest dobry fachowiec to wymiana dachu OK , wymiana ćwiartki OK , czy ustawienie na ramie podłużnicy ale wymiana dachu plus połowa auta cięta w poprzek to juz lekka przeginka
przedstawiam Wam szanowni koledzy ałtomat do chleba !! http://allegro.pl/altomat-do-chleba-i1276173954.html Polecam też inne aukcje tego aukcjonera - można znaleźć ciekawe nowe słowa - odpowiedniki - aukcja,odbiór,spuszczę itp gość jest MEGA analfabeta :/
the.wolf
Sat, 16 Oct 2010 - 11:14
CYTAT(art... @ Fri, 15 Oct 2010 - 23:39)
Trochę zajmowałem się ,,rozbitkami,, i powiem tak : jeżeli jest dobry fachowiec to wymiana dachu OK , wymiana ćwiartki OK , czy ustawienie na ramie podłużnicy ale wymiana dachu plus połowa auta cięta w poprzek to juz lekka przeginka
btw ta Lantra wcale tak swietnie nie byla naprawiania. spawy wyjda przy podglebnej kontroli... Dzisiaj masz juz tak ze wieksozsc fur w lakierze do 180 mikronów ma wstawiane polowki cwiary w kolor.
jagus
Sat, 16 Oct 2010 - 11:24
czyli chodzi o to, że potrafią pomalować na grubość 180 mikrometrów? czy jak?
GREGOR10
Sat, 16 Oct 2010 - 11:35
CYTAT(jagus @ Sat, 16 Oct 2010 - 11:24)
czyli chodzi o to, że potrafią pomalować na grubość 180 mikrometrów? czy jak?
Z tego co zrozumiałem to odwrotnie, lakier ma tak cienka warstwe ze jak bys dal cwiare z innym kolorem to po pomalowaniu byłaby duża roznica w grubosci lakieru co latwo sprawdzic.Ale lepiej niech sie wypowie autor.
SSkowronPL
Sat, 16 Oct 2010 - 11:58
chodzilo oto chyba ze dobierane sa cwiartki w tym samym kolorze aby nie lakierowac calego auta i zeby na wiekszosci auta pozostala seryjna grubosc lakieru
art...
Sat, 16 Oct 2010 - 12:13
Dokładnie , człowiek z ręki nie pomaluje jak robot takiej cienkiej warstwy ...
the.wolf
Sat, 16 Oct 2010 - 12:17
faktycznie troche zagmatwalem.
Chodzilo mi o to ze bardzo wielu blacharzy wstawiajac cwiary, polowki, dachy etc wstawiaja je w kolor. Zgrzewaja w miejscach fabrycznych i nie ma bata zeby to wyszlo przy standardowych ogledzinach w ASO czy u mechanika. We wspomnianej Lantrze cieli slupek A w polowie i wstawiali kawalek progu przy tylnich drzwiach, co na dobra sprawe latwo wykryc. Fachury dupe wstawiaja w fabrycznych miejscach laczenia.
Jesli nie ma elementów w kolor to lakier jest darty do zera i nakladny do grubosci fabrycznej. Trzeba jednak pamietac ze to wymaga sporej wprawy lakiernika, co by zadnych sladow nie zostawil. Jest to jak najbardziej mozliwe bo sam sie mocno tym zdziwilem ogladajac kilka samochodow w zaprzyjaznionym warsztacie.
Znajomy handlarz ostatnio sprzedawal samochod z nowym tyłem, progami i dachem. Klient ogladal i wszystko super, a na przegladzie u mechanika zle przylozyli miernik lakieru i wyszlo z przedni blotnik lakierowany. Klient nie kupil bo nie chcial wypadkowego samochodu . O tym ze polowa fury byla wymieniona nawet nie wiedzial.
BARANEK
Sat, 16 Oct 2010 - 13:28
Marlon
Sat, 16 Oct 2010 - 14:18
first time parkour
artix
Sat, 16 Oct 2010 - 15:17
nie , wstawianie polowek to troche przegiecie , no ale jak koledzy wczesniej sie wypowiedzieli nawet to ciezko zauwazyc
ja mam w pracy doczynienia rzczej z wstawianiem nowych elemetow karoseri prosto z fbryki , a ten kto pracuje w branzy wie o czym mowie , blacharke auta mozna kupic w czesciach , prawie wszystko
ale garazownikow to nie interesuje bo w ten sposob nie zarobili by grosza
CYTAT(ryczko100 @ Fri, 15 Oct 2010 - 23:13)
No chyba nie chcesz powiedzieć że podłoga rozcięta (no bo trudno zaspawać 2 warstwy) i zaspawana na zakładkę ma taką samą wytrzymałość przy wypadku jak element nie cięty ? +korozja związana z czasem, choć troche nieumiejętnym spawaniem czy z innego powodu ?
A spawanie dwóch połówek jest z głową ? (nie zrozum mnie źle, nie mam na myśli, że masz to na myśli)
ryczko100
Sat, 16 Oct 2010 - 18:23
CYTAT(the.wolf @ Sat, 16 Oct 2010 - 12:17)
We wspomnianej Lantrze cieli slupek A w polowie i wstawiali kawalek progu przy tylnich drzwiach, co na dobra sprawe latwo wykryc. Fachury dupe wstawiaja w fabrycznych miejscach laczenia.
A co to jest fabryczne miejsce łączenia dupy ? Bo ile moja wiedza nie jest przestarzała, to zgrzewa się na taśmie całą podłogę z tyłem, dopiero na to poszycie tylnych błotników.
Trudno mi wyobrazić sobie jak ćwiara ma być w miejscach fabrycznych skoro fabrycznie podłoga z tyłu, czy ściana z przodu nie są przecięte na pół ?
Mam pytanie, w jaki sposób ci fachowcy radzą sobie z pospawaniem/połączeniem profilu wewnątrz, np. w zaznaczonych miejscach? Z założenia w tych miejscach jest to profil ciągły a cięcie go i spawanie tylko z zewnątrz chyba znacząco osłabia konstrukcję?
ryczko100
Sat, 16 Oct 2010 - 19:52
Tną z zewnątrz gdzie się da, spawają, i od góry hyc na zakładke.
przedstawiam Wam szanowni koledzy ałtomat do chleba !! http://allegro.pl/altomat-do-chleba-i1276173954.html Polecam też inne aukcje tego aukcjonera - można znaleźć ciekawe nowe słowa - odpowiedniki - aukcja,odbiór,spuszczę itp gość jest MEGA analfabeta :/
CYTAT
WITAM POSIADAM LAPTOPA KTURY NIE POSIADA ZASILACZA ani zaślepki na dysk dysk KUPIŁEM TOSHIBA 40GB PROCESOR 3.O6 GHZ 512RAM WGRAŁEM WINDOŁSA XP HOME EDIITION ORGINALNEGO KTUREGO DOKŁADAM A JEZELI NIKT NIEKCE TO SPŁUSZCZE Z CENY NAGRYWARKA DVD WI FI 3usb. LAPTOP JEST PRZYWIEZIONY Z ZAGRANICY LAPTOP JEST W BARDZO DOBRYM WSTANIE NR514-345-441 TRZEBA WGRAĆ STEROWNIKI LUB ODBIUR OSOBISTY
Scarface
Sun, 17 Oct 2010 - 12:43
Baranek110 - genialne, rzadko kiedy wybucham takim śmiechem przeglądając ten wątek.
Kumulacja w totolotku, 10 milionów do zgarnięcia, dziennikarka pyta ludzi pod kolekturą co zrobiliby z potencjalną wygraną
Podjeżdża starszy dziadek zdezelowanym maluszkiem - dziennikarka pyta na co przeznaczyłby wygraną -A wie pani, może jakiś remont w mieszkaniu, samochód bym lepszy kupił.. może 3 letnie daewoo albo opel astra -No dobrze, a w takim razie co z resztą pieniędzy? -A wie pani może jakieś obligacje, inwestycje..
Podjeżdża facet fordem focusem, babka pyta go o to samo -A wie pani kupiłbym sobie dom, jakieś lepsze auto, może wypasionego merca albo porsche.. -No dobrze, a co zrobi pan z resztą pieniędzy? -No może jakiś interes, albo inwestycja w giełdę..
Podjeżdża facet najnowszym mercem, garniak, teczka, gada przez 4 komórki naraz, pyka coś na palmtopie.. Dziennikarka ledwo zdołała go spytać na co przeznaczy wygraną -Ja spłacę ZUS, podatek od nieruchomości, KRUS, komornika, wypłacę zaległe pensje pracownikom.. -No rozumiem, ale w takim razie co z resztą? -Reszta niech k**** czeka!
przedstawiam Wam szanowni koledzy ałtomat do chleba !! http://allegro.pl/altomat-do-chleba-i1276173954.html Polecam też inne aukcje tego aukcjonera - można znaleźć ciekawe nowe słowa - odpowiedniki - aukcja,odbiór,spuszczę itp gość jest MEGA analfabeta :/
a ja przedstawiam, że markjeting polegający na celowym pisaniu z nutą analfabetyzmu, dalej jest najlepszą reklamą biorąc pod uwagę efektywność/nakłady.
Czacza
Sun, 17 Oct 2010 - 21:52
Ale to nie jest "nuta" analfabetyzmu
machon
Sun, 17 Oct 2010 - 22:28
Ja uważam, że koncepcja astona jest fajna. Ludzie, którzy nie lubią/nie chcą/nie potrzebują dużych samochodów do jazdy po mieście a chcący jeździć czymś fajniejszym niż fiat panda mają problem. A tak ktoś kto nie lubi wozić powietrza a chce mieć luksusowy wóz kupi sobie takiego astona