Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E21 remont
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
boss881123
WITAM przymierzam sie do remontu mojego zasluzonego e21.I mam kilka pytan:
1-otoz te auto ma slaba podloge i chcem wyciac ja cala i wstawic nowa tylko zastanawia mnie jaka blache wstawic???
2-jak kazdy milosnik wie ze ich wada to tylne kielichy co z nimi zrobic jeden juz byl latany jakos sie trzyma a drugi gorne mocowanie wyrwane ???Łatac ???wstawic drugi??
ps auto bedzie mialo motor m20b25 lub m30b35 i bedzie sluzylo do niedzielnych wypadow
ZA ODPOWIEDZI DZIEKI
k11
CYTAT(boss881123 @ Wed, 04 Feb 2009 - 10:16) *
WITAM przymierzam sie do remontu mojego zasluzonego e21.I mam kilka pytan:
1-otoz te auto ma slaba podloge i chcem wyciac ja cala i wstawic nowa tylko zastanawia mnie jaka blache wstawic???


A nie ma już dostępnych elementów podłogi? Jak będziesz coś lepił z blachy, to zazwyczaj wychodzi z tego jakaś kupa. E21 chyba zasługuje na to, żeby przywracać ją do stanu możliwie zbliżonego do fabrycznego.

r.
boss881123
Zgadzam sie z toba w 100% ale cieżko jest znalesc cos w polsce <praktycznie nie realne> a bulic kosmiczna cene za podloge mi sie niewidzi za kielichy rozumiem.Co radzicie zrobic?? zwlaszcza z kielichami ???
boss881123
Chłopaki doradzcie
rumpel_ski
popytaj w serwisie BMW nie wszystko jest drogo. a jak nie to nie zastąpiona jest blacha kwasoodporna.
240Z
Do niedawna funkcjonował sklep internetowy, gdzie można było spokojnie kupić sporo blacharskich zamienników do różnych niemieckich aut (większość robionych przez Gerpart). Nie są to może najlepszej jakości zamienniki, ale zawsze lepsze to niż jakiś gówniany Klokkerholm, ale ceny były atrakcyjne (np. 300zł za przedni błotnik do E28 za 300zł, oba progi 500zł itp.). Niestety sklep jest niedostępny, chyba coś nie tak ze stroną. Tak czy inaczej lepszy średni zamiennik niż dorabianie wszystkiego na sztukę.
PietereQ
Wejdź na forum www.youngtimer.pl i w dziale galeria jest kilka świetnych projektów. Jedna pomarańczowa e21 pierwszej serii (nick usera Pablo). Drugą restauruje chłopak pracujący w ASO BMW, odbudowuje bawarkę na fabrycznych częściach, i z tego co widzę wszystko wydaje się dostępne do tego auta. Popytaj ich, na pewno wiele będą mieli do powiedzenia w kwestii tego modelu.
robson99
jeśli podłoga nie jest za skomplikowana można ją dogiąć, ostatnio dorabiałem progi do mercedesa 123 coupe, wyszły rewelacyjnie, kształt identyczny jak oryginał i cena poniżej 200zl
boss881123
Mam jeszcze pytanie jak robic podloge z blachy jakiej blachy uzyc ??
bmwkonin
Witam.
Ja też przeprowadzam remont E21 - a raczej totalną 100% odbudowę. Jak głęboko remontuję to widać na załączonych na dole fotkach. Niestety z blachami do E21 jest problem. Co prawda błotniki, pas przedni, progi i reperaturki błotników dostaniesz bez problemu. Ja natomiast szukałem podłogi bagażnika i pasa tylnego - powiem krótko: pustka. Dla tych części musiałem kupić drugie auto, licząc się jednoczeście z tym, że i tak będę musiał te blachy regenerować. Koszt w salonie ponad 2000zł za podłogę bagażnika, pas i rozpórki podłogi bagażnika. Szczerze radzę rozejrzeć się za drugim autem na części... Szkoda, że nie zauważyłem Twojego posta wcześniej bo 2 dni temu wywiozłem na złom tylne kielichy w stanie perfect oraz całkiem znośną (przynajmniej po stronie pasażera) podłogę. Oto kilka fotek z mojego remontu - jak widać determinacja jest duża, ale roboty jeszcze więcej... Powodzenia w remoncie Twojego i do zobaczenia kiedyś na ulicy smile.gif Planowany wyjazd mojego - okolice 2010.




















Kędzior
CYTAT(bmwkonin @ Sun, 15 Feb 2009 - 21:42) *
Witam.
Ja też przeprowadzam remont E21...


Rewelacja! Można spytać jaki specyfik położyłeś na gołą blachę? I czy można gdzieś zobaczyć więcej fotek z odbudowy?

Powodzenia!
boss881123
Gratuluje odbudowy Moj projekt tez chwilowo sie wstrzymal <brak pracy> piaskujesz bude ??? czy jakims szczotkami tak czyscisz blache ???
robson99
taki efekt można uzyskać szczotka doczołową na kątówkę

napisz proszę, co to za podkład na golą blache
bmwkonin
Minia ołowiana :-) Jest zajebiaszcza, ale malujemy w maskach... :-))) Polecam zaopatrzyć się w najkimś starym SKR albo innej chłopskiej spółdzielni. Ta farba oficjalnie jest wycofana ze sprzedaży ze względu na zawartość ołowiu. Poza tym jest to jeden z lepszych sposobów na rdzę. Minię trochę rozcięczam nitro i maluję pistoletem lakierniczym. Na to dopiero pójdzie podkład antykorozyjny i dalej to już wiadomo. Bardzo polecam też DINITROL CR800 czy coś takiego (pytać w lakierniczych) - to środek wiążący rdzę spowrotem w metal. Ten specyfik widać na poniższym zdjęciu.



Więcej fotek na http://bmw.coel.pl/viewforum.php?f=9
robson99
nie znam się za bardzo, ale czy nie lepiej na golą blachę zastosować jakiś inny, nowszy środek niż minia (nawet ta ołowiana)
bmwkonin
A polecisz jakiś z czystym sumieniem? To jest sprawdzone, a eksperymentować raczej nie będę - chyba, że ktoś poręczy swoją głową. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które odrestaurowują oldtimery. Twierdzą, że są jakieś cuda WURTH'a, ale są drogie i jednak w praktyce nic nie zastąpi starej mini. Nie pęka, nie kruszy się, nie reaguje z niczym, nie jest palna i można ją szlifować.

A tak btw. to może ktoś doradzi jak wzmocnić nadwozie E21? Póki co przygotowane są dodatkowe profile na podłogę (coś a'la podłużnice), jest rozpórka tylnych kielichów mocowana dodatkowo do belki pod bagażnikiem oraz obspawane przednie kielichy, podłużnice i fartuchy. Myślałem jeszcze o jakiejś rozpórce między podłużnicami i firewallem. Ktoś może doradzić w tej kwestii?
robson99
no tak tylko gdzie ją dostać? objeździłem wczoraj pól miasta, łącznie ze sklepami rolniczymi i ni ma
bmwkonin
Oj, ten specyfik jest wycofany ze sprzedaży (zakaz sprzedaży w krajach uni - środek toksyczny). Możesz próbować w jakiś starych sklepach spółdzielni rolniczych itp. Ja dorwałem na jakiejś wsi w SKR. Ewentualnie popytaj znajomych.

http://www.allegro.pl/item555563519_minia_...uper_farba.html

W niestety stanie stałym, ale to nie problem, rozdrabnia się, rozrabia z Nitro i zostawia na troche do "przegryzienia" :-)
przemekGTI
CYTAT(robson99 @ Tue, 17 Feb 2009 - 15:37) *
nie znam się za bardzo, ale czy nie lepiej na golą blachę zastosować jakiś inny, nowszy środek niż minia (nawet ta ołowiana)



oczywiście, że warto. Mogę to polecić z czystym sumieniem http://www.novol.pl/strony/1/i/72.php, na to kładziesz akrylowy, a jak chcesz miec super zabezppieczenie to możesz po cienkiej warstwie akrylowego połozyc dwie cienkie epoxydu
robson99
przemekGTI, bmwkonin - dziękuje za odpowiedzi
Kędzior
CYTAT(przemekGTI @ Wed, 18 Feb 2009 - 13:05) *
oczywiście, że warto. Mogę to polecić z czystym sumieniem http://www.novol.pl/strony/1/i/72.php, na to kładziesz akrylowy, a jak chcesz miec super zabezppieczenie to możesz po cienkiej warstwie akrylowego połozyc dwie cienkie epoxydu


a czy są jakieś przeciwskazania, żeby na podkład rektywny, położyć od razu epoksydowy?
Krzychu Autim
CYTAT
Minia ołowiana :-) Jest zajebiaszcza, ale malujemy w maskach... :-))) Polecam zaopatrzyć się w najkimś starym SKR albo innej chłopskiej spółdzielni. Ta farba oficjalnie jest wycofana ze sprzedaży ze względu na zawartość ołowiu. Poza tym jest to jeden z lepszych sposobów na rdzę. Minię trochę rozcięczam nitro i maluję pistoletem lakierniczym. Na to dopiero pójdzie podkład antykorozyjny i dalej to już wiadomo. Bardzo polecam też DINITROL CR800 czy coś takiego (pytać w lakierniczych) - to środek wiążący rdzę spowrotem w metal. Ten specyfik widać na poniższym zdjęciu.

W dzisiejszych czasach używanie mini do zabezpieczania antykorozyjnego jest co najmniej dziwne. Podkłady reaktywne są bardzo skuteczne, a dodakowo pokryte podkładem epoksydowym stanowią bardzo dobrą bazę dla następnych warstw uszczelniająco- wygłuszających. Mam to już trochę sprawdzone:
http://www.youtube.com/watch?v=O6J6tFGdOm4
http://www.youtube.com/watch?v=ih9705WSmos
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.