Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [E30} M54B30 na tor, jaka skrzynia i hamulce?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kondziu
A ja mam pytanko co do orginalnie montowanych skrzyń manualnych przy tych silnikach . Jaka jest różnica w wadze tych skrzyń? Ta od m54b30 była 5 czy 6 biegowa bo wydaje mi się ,że w różnych budach były inne? Jak 6 to chyba znacznie cięższa. Czy skrzynia m54b30 bez problemu może być zainstalowana w budzie od e30? Generalnie , którą bardziej polecacie do zabawy (nie drift tylko raczej zabawa na torze, OS-y). Chodzi mi o niezawodność, zestopniowanie i wagę?

Z góry dzięki za info.
brus_ik
CYTAT(kondziu @ Sat, 10 Jan 2009 - 22:42) *
A ja mam pytanko co do orginalnie montowanych skrzyń manualnych przy tych silnikach . Jaka jest różnica w wadze tych skrzyń? Ta od m54b30 była 5 czy 6 biegowa bo wydaje mi się ,że w różnych budach były inne? Jak 6 to chyba znacznie cięższa. Czy skrzynia m54b30 bez problemu może być zainstalowana w budzie od e30? Generalnie , którą bardziej polecacie do zabawy (nie drift tylko raczej zabawa na torze, OS-y). Chodzi mi o niezawodność, zestopniowanie i wagę?

Z góry dzięki za info.


W m54b30 były skrzynie 5 i 6 biegowe. Na tor nie ma się co napinać na 6 biegową ze względu na wyższą masę i praktycznie takie same przełożenia pierwszych 5 biegów - 6 to nadbieg o przełożeniu <1 - oraz jednocześnie dużo wyższe koszty jak się coś wysypie...

Nie wszystkie skrzynie od m52b28 pasują do m54b30. Powinny pasować wszystkie od m52b28TU. W ETK są dwa różne numery "dzwonu" skrzyni biegów (reszta numerów OE czyli tył skrzyni jest zawsze taki sam) w silnikach 2.8l - zmiana w 1997 roku nie pamiętam który miesiąc, ale o ile da się przykręcić bez problemu to cała skrzynia będzie "skręcona" o jakieś 20 stopni i nie będzie pasował mechanizm zmiany biegów i łapa skrzyni do nadwozia (przetestowane).

Skoro skrzynia 6b od s50b32 wchodzi bez większych problemów do e30 to i ta z m54b30 też wejdzie.
Różnica w masach 5 i 6b to okolice 16kg o ile dobrze pamiętam wg. ETK a tam raczej dane powinny być zgodne z prawdą.
kondziu
Wielkie dzięki brus_ik Dokładnie takie same miałem przemyślenia co do różnicy między 5 a 6 biegową skrzynką. Dzięki

Mam zamiar założyć sobie również tarcze oraz zaciski od e46 3.0 L Wie ktoś może jakie najmniejsze felgi na to wejdą. Pytam bo chcę przewidzieć koszt opon. Wydaje mi się , że 15' wyjdą dość korzystnie cenowo nie wiem natomiast czy się zmieszczą oraz czy będą zapewniać przyczepność w e30 z m54b30?

P.S.

Sorry za OT
piotres
CYTAT(kondziu @ Sun, 11 Jan 2009 - 00:57) *
Wielkie dzięki brus_ik Dokładnie takie same miałem przemyślenia co do różnicy między 5 a 6 biegową skrzynką. Dzięki

Mam zamiar założyć sobie również tarcze oraz zaciski od e46 3.0 L Wie ktoś może jakie najmniejsze felgi na to wejdą. Pytam bo chcę przewidzieć koszt opon. Wydaje mi się , że 15' wyjdą dość korzystnie cenowo nie wiem natomiast czy się zmieszczą oraz czy będą zapewniać przyczepność w e30 z m54b30?

P.S.

Sorry za OT



do przednich tarcz 325mm i zaciskow z 330i/d minimum to 17'
kondziu
CYTAT(piotres @ Sun, 11 Jan 2009 - 01:30) *
do przednich tarcz 325mm i zaciskow z 330i/d minimum to 17'


No właśnie tego się bałem......w takim razie poszukam czegoś mniejszego przynajmniej na zime i szuter. Przy masie auta ok.1050 kg na luźne nawierzchnie i tak nie trzeba będzie używać aż tak dużych tarcz a na oponach zaoszczędzę fortunę.

Dzięki i pozdrawiam
piotres
CYTAT(kondziu @ Sun, 11 Jan 2009 - 01:49) *
No właśnie tego się bałem......w takim razie poszukam czegoś mniejszego przynajmniej na zime i szuter. Przy masie auta ok.1050 kg na luźne nawierzchnie i tak nie trzeba będzie używać aż tak dużych tarcz a na oponach zaoszczędzę fortunę.

Dzięki i pozdrawiam



Moze hamulce z e36 328i ? maja 300 mm przednie o ile sie nie myle, felga 16' podchodzi, 15' juz chyba nie.
ww#296
z e36 328 sa hamulce nie pamietam dokładnie ale chyba 280, pietnastak bez zadnego problemu podchodzi.
brus_ik
CYTAT(ww#296 @ Sun, 11 Jan 2009 - 10:13) *
z e36 328 sa hamulce nie pamietam dokładnie ale chyba 280, pietnastak bez zadnego problemu podchodzi.


Do 1050kg na luźne nawierzchnie i pojeżdżawki typu superoes tor lublin, kielce itp też polecał bym zestaw z 328i E36 286mm i przód oraz tył wentylowany poradzi sobie bez problemu z taką masą auta i założysz 15tki bez problemu.

Jak chesz to mam komplet zacisków przód + tył z 328i (tylne jarzma szersze pod wentylowane tarcze niż w reszcie e36) - wszystkie tarcze chyba też gdzieś powinienem mieć.

Tak gwoli uzupełnienia poprzedniej wypowiedzi numery OE "dzwonów" skrzyni biegów:
E36
23 11 1 224 927 do 12/1996
23 11 7 504 102 od 01/1997

E46
23 11 7 504 102 do 03/2000
23 11 7 543 169 od 03/2000

Z3
23 11 7 504 102 do 04/2000
23 11 7 543 169 od 05/2000 1 miesiac!:)

Uzupełniając kolejne dane z poprzedniego posta:
Skrzynia 6b s50b32 - 46kg
Skrzynia 6b s50b32 SMG - 49kg (z mechanizmem i przewodami hydraulicznymi do niego)
Skrzynia 5b s50b30 - 35-36kg
Skrzynia 5b m52b28 - 33-35kg

Pozdr.
kondziu
Wielkie dzięki Panowie. Wiele rzeczy mi rozjaśniliście. Co do zakupu hamulcy to myślę, że jeszcze ok 3 tygodnie mi zejdzie zanim do nich dojdę ale brus_ik będę miał w pamięci i jak coś to odezwę się na priv.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.