rumpel_ski
Mon, 29 Dec 2008 - 23:39
Witam właśnie nabyłem dość tanio silnik S52B25 oznaczenie silnika 32 6S 2 , wiem było pisane, jednak chciałem zapytać o doświadczenia wasze i waszych kumpli z tą jednostką - miał ktoś doczynienia już z takim wynalazkiem???? Głównie chodzi o to jak się sprawuje i co z tym zakuciem tego silnika czy jest zakuty czy nie a jeżeli tak to co jest a co nie????
Niestety silnik nie posiada sterownika i będę go zaszczepiał na wiązkę od M52B28 jak sądzicie czy osiągnie swoją moc { pewnie nie } czy trzeba będzie podpinać coś dodatkowo i jeżeli tak to co polecacie do wystrojenia tej jednostki??
Dzięki za wypowiedzi.
Koni
Thu, 01 Jan 2009 - 17:27
A zdecyduj sie czy S52B32 czy S52B25
piotres
Thu, 01 Jan 2009 - 17:34
CYTAT(Koni @ Thu, 01 Jan 2009 - 17:27)
A zdecyduj sie czy S52B32 czy S52B25
Chyba nie istnieje cos takiego jak S52B25. Tylko S52B30 i S52B32 .
_robi_
Thu, 01 Jan 2009 - 19:41
Predzej chodzi o M52B25 czyli 2,5 z 323i.
rumpel_ski
Thu, 01 Jan 2009 - 22:39
Witam i przepraszam za pomyłkę :ooczywiście chodzi o silnik S52B32.
Koni
Sat, 03 Jan 2009 - 14:05
No to już jaśniej bo naprawde S52B25 byłby ostrym wynalazkiem
A na temat S52B32 ciezko cokolwiek znaleść bo to tylko na rynek USA szło i sam chciałem to kupic i szukałem info niestety bez skutecznie. Z tego co udało mi sie wyczytac jest to jednostka budową i parametrami nie porównywalna z żadnym innym M czy S z tych lat produkcji a ruszenie tego na na sterowniku B28 będzie problemem ale niech elektronicy sie wypowiedzą. Ponoć ma żeliwny blok i ponoc są dedydokawne kity turbo do niego w usa. Czesci zamienne rozrządu pasuja od M52 . Aha co zauwazyłem podczas jazdy próbnej że jak na 179kW to powinien średnie spalanie wskazywać mniejsze niż 20litrów a tak nie jest
rumpel_ski
Sun, 04 Jan 2009 - 23:22
Witam a co kto kolwiek sądzi o zastosowaniu wiązki od M50B25 jak wiadomo jest na OBD I, i łatwiejsza w adaptacji późniejszych ustawień, Przecież silniki S52B30 były właśnie na takiej wiązce. Tylko jaki komp polecacie do Wiązki z M50B25 czy z końcówką 413 jest oki???? i jaka kość, znaczy EPROM, może jakiś dodatkowy komp?? Na początek tak zrobię. czyli odpalę na seryjnej wiązce i się posprawdza AFR i wszystkie i wszystkie inne gazy. Wiązkę już przerobiłem,
A sam silnik ma faktycznie żeliwny blok, z wyglądu jak M52. ale bebechy są inne, kute korby, kuty wał, kute tłoki, inne wałki - ssący i wydech, sprzęgło od S50B30, skrzynia też od S50B30,
Piszę sam do siebie ---- odłęd??
rennen
Mon, 05 Jan 2009 - 12:03
Ciekawostką jest, że na amerykański rynek M52 miały odlewane żeliwne bloki, na europejski alu. No a z tym spalaniem 20 litrów to dziwna sprawa, jeżeli nie orałeś cały czas auta przez miasto na biegach 1-2 do odcinki to znaczy, że masz popsuty silnik - nawet S50 da się zejść poniżej 10 litrów na 100km.
rumpel_ski
Tue, 06 Jan 2009 - 19:52
No to widzę że nikt nic nie wie. a to szkoda. Myślałem podpytać to i tamto .
*Sajmon
Tue, 06 Jan 2009 - 22:29
To jak już jesteśmy w temacie silników "S" to ja zapytam, bo się trochę zamotałem.
S50B30 i S50B32 - 3.0 litry (286 KM) i 3.2 litra (321KM) w EU Spec.
S52B32 - 3.2 litra (240KM) w US Spec.
A co to jest S52B30 ? Było coś takiego?
piotres
Tue, 06 Jan 2009 - 23:07
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32
.
*Sajmon
Wed, 07 Jan 2009 - 11:08
Aha, dzięki. A wiesz może w jakich modelach M3 (bo domyślam się, że właśnie w M3) występował ten silnik? Tzn. wkładali go w jakichś latach, czy do modeli na jakimś innym rynku?
Tak żebym miał pełny obraz
Koni
Wed, 07 Jan 2009 - 18:50
Myśląc analogicznie to pewnie w latach S50B30 europa było robione S52B30 USA i dalej gdy w europie S50B32 to w USA S52B32 z jakimiś niewielkimi róznicami w czasie, ale nic sobie uciąć za to nie dam
piotres
Wed, 07 Jan 2009 - 19:41
CYTAT(*Sajmon @ Wed, 07 Jan 2009 - 11:08)
Aha, dzięki. A wiesz może w jakich modelach M3 (bo domyślam się, że właśnie w M3) występował ten silnik? Tzn. wkładali go w jakichś latach, czy do modeli na jakimś innym rynku?
Tak żebym miał pełny obraz
Tez mi sie tak wydaje
rennen
Wed, 07 Jan 2009 - 22:45
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=15#6i
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14te strony powinny rozwiać wątpliwości
jakbyście mieli problemy z szekspirowskim językiem mogę ewentualnie pomóc
*Sajmon
Wed, 07 Jan 2009 - 23:12
Dzięki
rennen Wszystko czarno na białym.
Szekspirowski ogarniam
rumpel_ski
Thu, 08 Jan 2009 - 00:03
CYTAT(piotres @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:07)
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32
.
Niestety nie, - silniki występujące w /M3 USA miały swoje odpowiedniki w EU, z tym że były one słabsze i posiadały zupełnie inną konstrukcję jak wersje EUROPA. tak jak powyżej napisał kolega silnik S50B30 miał odpowiednika S52B30 i ten był wzorowany na M50B25, A silnik S52B32 to odpowiednik /M3 e36 S50B32 EUROPA z tym że jednak ma 286HP. a to za sprawą dwóch ostrych wałków, a nie jednego jak to miało miejsce w S52B30 gdzie wałek ssący był tylko inny. nie mówiąc o reszcie bebechów. Wszystkie rodzaje M USA były zadławione i miały EGR dla czystości emisji spalin, Jak się dowiedziałem chłopaki w stanach wywalają wiązki z silników S52B32 te ori i montują wiązki od M50B25 - niezatąpiony pod każdym wzgledem - a to z kolei cenią tam za mozliwość zakładania wirusów lub programowania samych kości EPROM tak aby w 100 a może wiecej % obsługiwały te jednostki. Wymieniają także jak i u nas kolektor na M50B25. Reszta to już strojenie.
Właśnie zabieram się do tego ciekawe ile wypluje na kole po hamowni.?????
kompot
Thu, 08 Jan 2009 - 00:43
Wg bmwregistry jednak moc pozostała "unchanged at 240hp" jakby komuś nie chciało się czytać.
rumpel_ski
Mon, 12 Jan 2009 - 22:48
A dla tych co czytają : ja nie doczytałem i z niewiedzy wynikł błąd:
ale się poprawiam:
rumpel_ski
Sun, 01 Feb 2009 - 01:42
Dodam do tego tematu że wszystko da radę. Silnik żyje i ma się dobrze. Wiązka OBD I jest git ale nie każda się nadaje. M52B28 to zabawka dla dzieci.
puz
Fri, 13 Feb 2009 - 01:24
prosze
w takim razie co polecasz dla mezczyzn?
bmwkonin
Sun, 15 Feb 2009 - 14:04
M10 i minimum 45 psi... ale takiego kozaka to ze świecą szukać...
Mario
Wed, 18 Feb 2009 - 21:18
CYTAT(puz @ Fri, 13 Feb 2009 - 02:24)
prosze
w takim razie co polecasz dla mezczyzn?
Odpowiem krótko
FWD jest dla dziewczynek
RWD dla prawdziwych mężczyzn
silnik to sprawa drugorzędna
rumpel_ski
Thu, 19 Feb 2009 - 23:00
CYTAT(puz @ Fri, 13 Feb 2009 - 01:24)
prosze
w takim razie co polecasz dla mezczyzn?
he he dobre - dla mężczyzn to pewnie szybkie fury - i tak samo szybkie kobiety. A na poważnie to na piwo lepiej iść. A ja kreatorem mody nie jestem a m10 to ciekawy projekt by był jakby miał z 300HP. Tak napisałem że -dwa osiem - to zabawka, a już kilka fur zrobiłem i tylko co raz szybsze, ale jutro będę na hamowni. PUZ dowiesz się pierwszy ile się wypluło. Sam jestem ciekaw. jak będzie więcej niż seria na kombinowanej wiązce to już sukces. Poczekajmy zobaczyczymy. Zamieszczę wykres ale tylko taki z dobrym wynikiem, he he.
bmwkonin
Fri, 20 Feb 2009 - 02:07
Panowie... Pamiętajcie, że nie chodzi o ilość, ale o jakość. Rumpel, pamiętasz wykres z hamowni od B10-ki? Myślę, że do tego trzeba dążyć. Nie chodzi o 10 KM czy 20 Nm więcej, chodzi o to żeby było płasko na jednym a ukośnie na drugim :-)) Ja od lat jestem zafascynowany Alpiną, właśnie dlatego, że idą na jakość - poprawiają fabrykę a nie wyciągają "szpilki" w wąskim zakresie.
Rumpel, 3mam kciuki za wynik :-)))
Pozdro
puz
Fri, 20 Feb 2009 - 08:59
hyhyhyhyhy z mojego doświadczenia wiem, że im bardziej sie kombinuje tym efeekty na hamowni sa gorsze ale trzymam kciuki
co do mocnego M10 ciekawy projekt a własnie skonczylem to
hamownia wypluła jakies 391 KM i 502 Nm
masakrator udało mi sie zbudowac kilka aut ale co to robi hyhyhyhyh .........
BartekSz
Fri, 20 Feb 2009 - 10:42
@ PUZ
Auto na zdjęcie to E28 użytkownika Sosen
?
bmwkonin
Fri, 20 Feb 2009 - 11:09
Taa, nowy sosnowóz. Respect
rumpel_ski
Sat, 21 Feb 2009 - 22:02
No no - drogi projekt gratuluję klienteli, a co do mojego S52B32 jeszcze nie byłem na hamowni , pewnie do Wawy pojadę w przyszłym tygodniu i tam zmierzę auto bo u nas coś chłopcy się z posprzątaniem na wjazd się nie kwapią i myślą że łaskę robią bo trzeba w jakiejś kolejce czekać. Ale podziwiam PUZ twój zapał i umiejetności.
rumpel_ski
Sat, 21 Feb 2009 - 22:05
No i widzę że sprawdzonych wentylatorów używasz
rumpel_ski
Thu, 05 Mar 2009 - 22:53
Podaję dane z hamowni: 218Hp przy 6650obr/min, moment 246N/4425obr/min. ?? zamontuję wykres to będzie. Aktualnie jest grzebane w elektronice i chyba z dobrym skutkiem????? zobaczę co z tego wylezie. Jeszcze wydech jest nie taki troszeczkę za mały srednicą. ale jak się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy..
pyjor
Mon, 13 Apr 2009 - 19:17
Witam, akurat będziemy ze znajomym po świętach wkładać taki silnik do auta, niestety jeszcze nigdy nie odpalaliśmy tego silnika;) Co do dylematów konstrukcyjnych mogę pomoc , bo okładaliśmy silnik do najdrobniejszej śrubki ;;) ale to po świętach w wolnym czasie...
Nasze zmiany:
Obrobiona głowica, większe zawory, podwójne sprężyny zaworów, kolektory od 2,8, przepływka od S50, barany od S50, tłumiki środkowy1212 Hamman przelotowy, końcowy od Alpiny, jedno masowe koło zamachowe 18KG, stalowa uszczelka, wtryski od euro , leża też od evo ale to już inna historia;) komputer Megasquirt II, 2x Innovate Motorsports LC-1 Lambda -LSU4.2 Sensor oraz parę innych rzeczy
,...., zupełnie nowy środek naszej koncepcji obszyty w bardzo ciekawy sposób (jedyna bezproblemowa modyfikacja
)
Samochód kupiony 1 rok temu w US, niestety przyszedł jak to zwykle bywa w innym stanie niż zakładaliśmy....... ale czas wyjazdu bliższy niż dalszy;)...
E36 M3 S52 cabrio
rumpel_ski
Sun, 19 Apr 2009 - 22:12
Dzięki auto ma się dobrze a nawet lepiej, w zasadzie pytałem tylko o wiązkę ale już temat ogarnięty- po poprawie programu jest 264Hp i 346Nm co to potrafi to sam się dziwię, banał - powiem tyle że wiązka od E36 e34 m50B25 jest git. poprawia się tylko program i gotowe - oczywiście wryski zostają od silnika ori, ale czujniki od wiązki M50B25. słyszałem że niektórzy kombinowali i klops.
pyjor
Mon, 20 Apr 2009 - 22:15
Dzisiaj zostaly zamontowane kolektory od EURO M3 w oplocie DEI Thermal Heat Header Exhaust Wrap
Jutrojak bedewgarazu, to zrobie fotke i zamieszcze. Generalnie zoplotem bawilem sie dwa dni, by zrobic perfekcyjnie. Jutro oslona termiczna ktorej nie mam zostanie zrobiona z blachy alu 1mm oraz wieszaki pod tlumik srodkowy .
http://www.youtube.com/watch?v=55U2ArzgZf4
piotres
Mon, 20 Apr 2009 - 22:38
Pyjor, prosze zaloz temat w dziale projekty - bo chyba cos ciekawego tworzysz mimo ze nie celujesz w kosmiczna moc
.
pyjor
Sun, 26 Apr 2009 - 02:52
Obiecałem coś zamieścić więc wrzucam fotki z tego tygodnia robione podczas prac związanych z instalacji oplotu DEI na kolektorach od EURM3, które zamontowałem w silniku S52:) Brakowało oryginalnej blachy refleksyjnej temperaturę. Oczywiście zapaliła się żarówa;) Przyjrzałem sie OEM na realoem.com i zrobiłem trochę bardziej rozwiniętą wersję "Castom Made"
Oczywiście dla kogoś to nie oryginał, ale jak dla mnie wyzwanie i frajda przy robieniu czegoś własnego pomysłu pod maskę M3 robiącego lepszą robotę niż oryginał he he... 3h trwało profilowanie z malowaniem oraz 1h montaż
Prace mają na celu zmniejszenie temperatury kolektora i dolotu. Oczywiście praca przepływki bardziej stabilna oraz danych czujnika MAP. Większa masa powietrza dolotowego - zysk. Poprzez izolacje kolektorów podtrzymujemy temperaturę spalin na większym poziomie niż normalnie na odcinku potrzebnym na opróżnienie komory. Większa temperatura to w tym wypadku mniejsza masa spalin, które sprawniej ewakuują się z silnika. Mniejsze opory ... - zysk
Taśma zaimpregnowana silikonową farbą 800stopni do wydechów
Niższa temperatura pod maska wpłynie korzystnie na chłodzenie silnika
Wyrównany spaw który był dla mnie niedopuszczany w seryjnej formie;)
Środkowy nierdzewny tłumik Hammana zamiast katalizatorów (używany, wzmocnione spawy ponieważ był na brzegu przytarty)
rumpel_ski
Sun, 26 Apr 2009 - 20:52
Nieźle kombinowane ale poczekajmy na wykres mam nadzieje że dobrze dobraliście wydech oraz dolot. czekam na rozwój projektu.
pyjor
Mon, 27 Apr 2009 - 00:09
Obrobiona głowica, dolot od M50 z przemontowanym panelem wejściowym zacząłem robić w sobotę
Przepustnica główna została obrobiona wejście wyjście 71mm. Muszę obrobić jeszcze pierwsza od trakcji. Srednica wewnętrzna to 56 reszty wydechu
Oryginalny otwór zaślepiony, a panel powędrował na górę
M-Technic
Sun, 27 Dec 2009 - 05:15
CYTAT(*Sajmon @ Tue, 06 Jan 2009 - 22:29)
To jak już jesteśmy w temacie silników "S" to ja zapytam, bo się trochę zamotałem.
S50B30 i S50B32 - 3.0 litry (286 KM) i 3.2 litra (321KM) w EU Spec.
S52B32 - 3.2 litra (240KM) w US Spec.
A co to jest S52B30 ? Było coś takiego?
CYTAT(piotres @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:07)
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32
.
musze cos napisac bo dziwie sie ze nikt tego nie poprawil
w bmw e36 m3 wystepowaly silniki :
S50b30
S50B30us
S50b32
S52b32
Wiec bajke o s52b30 zakonczmy a jak ktos uwaza ze silnik istnieje to prosze przynajmniej foto dac
Pozdrawiam
m52owner
Tue, 05 Jan 2010 - 15:18
I jak Panowie, jak te silniki się spisują? Jakieś postępy w pracach są?
Yar
Wed, 20 Jan 2010 - 01:40
CYTAT(rumpel_ski @ Sun, 01 Feb 2009 - 01:42)
Dodam do tego tematu że wszystko da radę. Silnik żyje i ma się dobrze. M52B28 to zabawka dla dzieci.
Szanuję działania z S52, ale opinia o M52 mocno przesadzona. I jak tam się ma ten S52, żyje jeszcze?
Sultan of spin
Wed, 20 Jan 2010 - 04:28
CYTAT(Yar @ Wed, 20 Jan 2010 - 01:40)
Szanuję działania z S52, ale opinia o M52 mocno przesadzona. I jak tam się ma ten S52, żyje jeszcze?
Żyje i ma się dobrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.