Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silnik S52B32 USA jakieś doświadczenia???
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
rumpel_ski
Witam właśnie nabyłem dość tanio silnik S52B25 oznaczenie silnika 32 6S 2 , wiem było pisane, jednak chciałem zapytać o doświadczenia wasze i waszych kumpli z tą jednostką - miał ktoś doczynienia już z takim wynalazkiem???? Głównie chodzi o to jak się sprawuje i co z tym zakuciem tego silnika czy jest zakuty czy nie a jeżeli tak to co jest a co nie????

Niestety silnik nie posiada sterownika i będę go zaszczepiał na wiązkę od M52B28 jak sądzicie czy osiągnie swoją moc { pewnie nie } czy trzeba będzie podpinać coś dodatkowo i jeżeli tak to co polecacie do wystrojenia tej jednostki??


Dzięki za wypowiedzi. biggrin.gif
Koni
A zdecyduj sie czy S52B32 czy S52B25 wink.gif
piotres
CYTAT(Koni @ Thu, 01 Jan 2009 - 17:27) *
A zdecyduj sie czy S52B32 czy S52B25 wink.gif


Chyba nie istnieje cos takiego jak S52B25. Tylko S52B30 i S52B32 .
_robi_
Predzej chodzi o M52B25 czyli 2,5 z 323i.
rumpel_ski
Witam i przepraszam za pomyłkę :ooczywiście chodzi o silnik S52B32.
Koni
No to już jaśniej bo naprawde S52B25 byłby ostrym wynalazkiem biggrin.gif A na temat S52B32 ciezko cokolwiek znaleść bo to tylko na rynek USA szło i sam chciałem to kupic i szukałem info niestety bez skutecznie. Z tego co udało mi sie wyczytac jest to jednostka budową i parametrami nie porównywalna z żadnym innym M czy S z tych lat produkcji a ruszenie tego na na sterowniku B28 będzie problemem ale niech elektronicy sie wypowiedzą. Ponoć ma żeliwny blok i ponoc są dedydokawne kity turbo do niego w usa. Czesci zamienne rozrządu pasuja od M52 . Aha co zauwazyłem podczas jazdy próbnej że jak na 179kW to powinien średnie spalanie wskazywać mniejsze niż 20litrów a tak nie jest rolleyes.gif
rumpel_ski
Witam a co kto kolwiek sądzi o zastosowaniu wiązki od M50B25 jak wiadomo jest na OBD I, i łatwiejsza w adaptacji późniejszych ustawień, Przecież silniki S52B30 były właśnie na takiej wiązce. Tylko jaki komp polecacie do Wiązki z M50B25 czy z końcówką 413 jest oki???? i jaka kość, znaczy EPROM, może jakiś dodatkowy komp?? Na początek tak zrobię. czyli odpalę na seryjnej wiązce i się posprawdza AFR i wszystkie i wszystkie inne gazy. Wiązkę już przerobiłem,

A sam silnik ma faktycznie żeliwny blok, z wyglądu jak M52. ale bebechy są inne, kute korby, kuty wał, kute tłoki, inne wałki - ssący i wydech, sprzęgło od S50B30, skrzynia też od S50B30,


Piszę sam do siebie ---- odłęd??
rennen
Ciekawostką jest, że na amerykański rynek M52 miały odlewane żeliwne bloki, na europejski alu. No a z tym spalaniem 20 litrów to dziwna sprawa, jeżeli nie orałeś cały czas auta przez miasto na biegach 1-2 do odcinki to znaczy, że masz popsuty silnik - nawet S50 da się zejść poniżej 10 litrów na 100km.
rumpel_ski
No to widzę że nikt nic nie wie. a to szkoda. Myślałem podpytać to i tamto .
*Sajmon
To jak już jesteśmy w temacie silników "S" to ja zapytam, bo się trochę zamotałem.
S50B30 i S50B32 - 3.0 litry (286 KM) i 3.2 litra (321KM) w EU Spec.
S52B32 - 3.2 litra (240KM) w US Spec.

A co to jest S52B30 ? Było coś takiego?
piotres
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32 wink.gif .
*Sajmon
Aha, dzięki. A wiesz może w jakich modelach M3 (bo domyślam się, że właśnie w M3) występował ten silnik? Tzn. wkładali go w jakichś latach, czy do modeli na jakimś innym rynku?
Tak żebym miał pełny obraz wink.gif
Koni
Myśląc analogicznie to pewnie w latach S50B30 europa było robione S52B30 USA i dalej gdy w europie S50B32 to w USA S52B32 z jakimiś niewielkimi róznicami w czasie, ale nic sobie uciąć za to nie dam tongue.gif
piotres
CYTAT(*Sajmon @ Wed, 07 Jan 2009 - 11:08) *
Aha, dzięki. A wiesz może w jakich modelach M3 (bo domyślam się, że właśnie w M3) występował ten silnik? Tzn. wkładali go w jakichś latach, czy do modeli na jakimś innym rynku?
Tak żebym miał pełny obraz wink.gif


Tez mi sie tak wydaje smile.gif
rennen
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=15#6

i

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14

te strony powinny rozwiać wątpliwości

jakbyście mieli problemy z szekspirowskim językiem mogę ewentualnie pomóc smile.gif
*Sajmon
Dzięki rennen smile.gif
Wszystko czarno na białym.
Szekspirowski ogarniam wink.gif
rumpel_ski
CYTAT(piotres @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:07) *
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32 wink.gif .


Niestety nie, - silniki występujące w /M3 USA miały swoje odpowiedniki w EU, z tym że były one słabsze i posiadały zupełnie inną konstrukcję jak wersje EUROPA. tak jak powyżej napisał kolega silnik S50B30 miał odpowiednika S52B30 i ten był wzorowany na M50B25, A silnik S52B32 to odpowiednik /M3 e36 S50B32 EUROPA z tym że jednak ma 286HP. a to za sprawą dwóch ostrych wałków, a nie jednego jak to miało miejsce w S52B30 gdzie wałek ssący był tylko inny. nie mówiąc o reszcie bebechów. Wszystkie rodzaje M USA były zadławione i miały EGR dla czystości emisji spalin, Jak się dowiedziałem chłopaki w stanach wywalają wiązki z silników S52B32 te ori i montują wiązki od M50B25 - niezatąpiony pod każdym wzgledem - a to z kolei cenią tam za mozliwość zakładania wirusów lub programowania samych kości EPROM tak aby w 100 a może wiecej % obsługiwały te jednostki. Wymieniają także jak i u nas kolektor na M50B25. Reszta to już strojenie.

Właśnie zabieram się do tego ciekawe ile wypluje na kole po hamowni.?????
kompot
Wg bmwregistry jednak moc pozostała "unchanged at 240hp" jakby komuś nie chciało się czytać.
rumpel_ski
A dla tych co czytają : ja nie doczytałem i z niewiedzy wynikł błąd: ohmy.gif ale się poprawiam:

rumpel_ski
Dodam do tego tematu że wszystko da radę. Silnik żyje i ma się dobrze. Wiązka OBD I jest git ale nie każda się nadaje. M52B28 to zabawka dla dzieci.
puz
prosze

w takim razie co polecasz dla mezczyzn? cool.gif
bmwkonin
M10 i minimum 45 psi... ale takiego kozaka to ze świecą szukać...
Mario
CYTAT(puz @ Fri, 13 Feb 2009 - 02:24) *
prosze

w takim razie co polecasz dla mezczyzn? cool.gif

Odpowiem krótko
FWD jest dla dziewczynek
RWD dla prawdziwych mężczyzn smile.gif
silnik to sprawa drugorzędna wink.gif
rumpel_ski
CYTAT(puz @ Fri, 13 Feb 2009 - 01:24) *
prosze

w takim razie co polecasz dla mezczyzn? cool.gif


he he dobre - dla mężczyzn to pewnie szybkie fury - i tak samo szybkie kobiety. A na poważnie to na piwo lepiej iść. A ja kreatorem mody nie jestem a m10 to ciekawy projekt by był jakby miał z 300HP. Tak napisałem że -dwa osiem - to zabawka, a już kilka fur zrobiłem i tylko co raz szybsze, ale jutro będę na hamowni. PUZ dowiesz się pierwszy ile się wypluło. Sam jestem ciekaw. jak będzie więcej niż seria na kombinowanej wiązce to już sukces. Poczekajmy zobaczyczymy. Zamieszczę wykres ale tylko taki z dobrym wynikiem, he he.
bmwkonin
Panowie... Pamiętajcie, że nie chodzi o ilość, ale o jakość. Rumpel, pamiętasz wykres z hamowni od B10-ki? Myślę, że do tego trzeba dążyć. Nie chodzi o 10 KM czy 20 Nm więcej, chodzi o to żeby było płasko na jednym a ukośnie na drugim :-)) Ja od lat jestem zafascynowany Alpiną, właśnie dlatego, że idą na jakość - poprawiają fabrykę a nie wyciągają "szpilki" w wąskim zakresie.

Rumpel, 3mam kciuki za wynik :-)))

Pozdro
puz
hyhyhyhyhy z mojego doświadczenia wiem, że im bardziej sie kombinuje tym efeekty na hamowni sa gorsze ale trzymam kciuki

co do mocnego M10 ciekawy projekt a własnie skonczylem to




hamownia wypluła jakies 391 KM i 502 Nm tongue.gif

masakrator udało mi sie zbudowac kilka aut ale co to robi hyhyhyhyh .........
BartekSz
@ PUZ

Auto na zdjęcie to E28 użytkownika Sosen wink.gif ?
bmwkonin
Taa, nowy sosnowóz. Respect
rumpel_ski
No no - drogi projekt gratuluję klienteli, a co do mojego S52B32 jeszcze nie byłem na hamowni , pewnie do Wawy pojadę w przyszłym tygodniu i tam zmierzę auto bo u nas coś chłopcy się z posprzątaniem na wjazd się nie kwapią i myślą że łaskę robią bo trzeba w jakiejś kolejce czekać. Ale podziwiam PUZ twój zapał i umiejetności.
rumpel_ski
No i widzę że sprawdzonych wentylatorów używasz tongue.gif wink.gif
rumpel_ski
Podaję dane z hamowni: 218Hp przy 6650obr/min, moment 246N/4425obr/min. ?? zamontuję wykres to będzie. Aktualnie jest grzebane w elektronice i chyba z dobrym skutkiem????? zobaczę co z tego wylezie. Jeszcze wydech jest nie taki troszeczkę za mały srednicą. ale jak się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy..
pyjor
Witam, akurat będziemy ze znajomym po świętach wkładać taki silnik do auta, niestety jeszcze nigdy nie odpalaliśmy tego silnika;) Co do dylematów konstrukcyjnych mogę pomoc , bo okładaliśmy silnik do najdrobniejszej śrubki ;;) ale to po świętach w wolnym czasie...

Nasze zmiany:


Obrobiona głowica, większe zawory, podwójne sprężyny zaworów, kolektory od 2,8, przepływka od S50, barany od S50, tłumiki środkowy1212 Hamman przelotowy, końcowy od Alpiny, jedno masowe koło zamachowe 18KG, stalowa uszczelka, wtryski od euro , leża też od evo ale to już inna historia;) komputer Megasquirt II, 2x Innovate Motorsports LC-1 Lambda -LSU4.2 Sensor oraz parę innych rzeczy wink.gif ,...., zupełnie nowy środek naszej koncepcji obszyty w bardzo ciekawy sposób (jedyna bezproblemowa modyfikacja smile.gif )


Samochód kupiony 1 rok temu w US, niestety przyszedł jak to zwykle bywa w innym stanie niż zakładaliśmy....... ale czas wyjazdu bliższy niż dalszy;)...

E36 M3 S52 cabrio

rumpel_ski
Dzięki auto ma się dobrze a nawet lepiej, w zasadzie pytałem tylko o wiązkę ale już temat ogarnięty- po poprawie programu jest 264Hp i 346Nm co to potrafi to sam się dziwię, banał - powiem tyle że wiązka od E36 e34 m50B25 jest git. poprawia się tylko program i gotowe - oczywiście wryski zostają od silnika ori, ale czujniki od wiązki M50B25. słyszałem że niektórzy kombinowali i klops.
pyjor
Dzisiaj zostaly zamontowane kolektory od EURO M3 w oplocie DEI Thermal Heat Header Exhaust Wrap rolleyes.gif Jutrojak bedewgarazu, to zrobie fotke i zamieszcze. Generalnie zoplotem bawilem sie dwa dni, by zrobic perfekcyjnie. Jutro oslona termiczna ktorej nie mam zostanie zrobiona z blachy alu 1mm oraz wieszaki pod tlumik srodkowy .

http://www.youtube.com/watch?v=55U2ArzgZf4
piotres
Pyjor, prosze zaloz temat w dziale projekty - bo chyba cos ciekawego tworzysz mimo ze nie celujesz w kosmiczna moc wink.gif.
pyjor
Obiecałem coś zamieścić więc wrzucam fotki z tego tygodnia robione podczas prac związanych z instalacji oplotu DEI na kolektorach od EURM3, które zamontowałem w silniku S52:) Brakowało oryginalnej blachy refleksyjnej temperaturę. Oczywiście zapaliła się żarówa;) Przyjrzałem sie OEM na realoem.com i zrobiłem trochę bardziej rozwiniętą wersję "Castom Made" wink.gif Oczywiście dla kogoś to nie oryginał, ale jak dla mnie wyzwanie i frajda przy robieniu czegoś własnego pomysłu pod maskę M3 robiącego lepszą robotę niż oryginał he he... 3h trwało profilowanie z malowaniem oraz 1h montaż smile.gif

Prace mają na celu zmniejszenie temperatury kolektora i dolotu. Oczywiście praca przepływki bardziej stabilna oraz danych czujnika MAP. Większa masa powietrza dolotowego - zysk. Poprzez izolacje kolektorów podtrzymujemy temperaturę spalin na większym poziomie niż normalnie na odcinku potrzebnym na opróżnienie komory. Większa temperatura to w tym wypadku mniejsza masa spalin, które sprawniej ewakuują się z silnika. Mniejsze opory ... - zysk

Taśma zaimpregnowana silikonową farbą 800stopni do wydechów

Niższa temperatura pod maska wpłynie korzystnie na chłodzenie silnika smile.gif




Wyrównany spaw który był dla mnie niedopuszczany w seryjnej formie;)











Środkowy nierdzewny tłumik Hammana zamiast katalizatorów (używany, wzmocnione spawy ponieważ był na brzegu przytarty)
rumpel_ski
Nieźle kombinowane ale poczekajmy na wykres mam nadzieje że dobrze dobraliście wydech oraz dolot. czekam na rozwój projektu.
pyjor
Obrobiona głowica, dolot od M50 z przemontowanym panelem wejściowym zacząłem robić w sobotęwink.gif Przepustnica główna została obrobiona wejście wyjście 71mm. Muszę obrobić jeszcze pierwsza od trakcji. Srednica wewnętrzna to 56 reszty wydechu


Oryginalny otwór zaślepiony, a panel powędrował na górę
M-Technic
CYTAT(*Sajmon @ Tue, 06 Jan 2009 - 22:29) *
To jak już jesteśmy w temacie silników "S" to ja zapytam, bo się trochę zamotałem.
S50B30 i S50B32 - 3.0 litry (286 KM) i 3.2 litra (321KM) w EU Spec.
S52B32 - 3.2 litra (240KM) w US Spec.

A co to jest S52B30 ? Było coś takiego?



CYTAT(piotres @ Tue, 06 Jan 2009 - 23:07) *
Bylo cos takiego jak S52B30 i takze mialo 240KM , tylko nizszy moment od S52B32 wink.gif .


musze cos napisac bo dziwie sie ze nikt tego nie poprawil
w bmw e36 m3 wystepowaly silniki :
S50b30
S50B30us
S50b32
S52b32

Wiec bajke o s52b30 zakonczmy a jak ktos uwaza ze silnik istnieje to prosze przynajmniej foto dac
Pozdrawiam
m52owner
I jak Panowie, jak te silniki się spisują? Jakieś postępy w pracach są?
Yar
CYTAT(rumpel_ski @ Sun, 01 Feb 2009 - 01:42) *
Dodam do tego tematu że wszystko da radę. Silnik żyje i ma się dobrze. M52B28 to zabawka dla dzieci.


Szanuję działania z S52, ale opinia o M52 mocno przesadzona. I jak tam się ma ten S52, żyje jeszcze?
Sultan of spin
CYTAT(Yar @ Wed, 20 Jan 2010 - 01:40) *
Szanuję działania z S52, ale opinia o M52 mocno przesadzona. I jak tam się ma ten S52, żyje jeszcze?


Żyje i ma się dobrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.