Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pytania dotyczące mocno zmodyfikowanych Audi 2.2T 20V
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Stron: 1, 2
Driftman
Ten wątek został wydzielony z innego tematu tak by uporządkować dyskusje.

na początek lektura
Tuning Audi S2 - http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43646
Tuning Audi S2 czesc 2 - http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=52018
Pomysł na 500KM w 2.2 turbo 20V - http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58133

Albert



-------------------------------------------------------------

Albert gratuluje skończonego projektu, naprawdę grubo poszedłeś, auto całkowicie przebudowane ohmy.gif body też jest piękne, front jest po prostu kozacki !
Powinno trafić do gazet, może znowu będzie co czytać laugh.gif

Mam kilka pytań
-czemu zdecydowałeś się na panewki z rs2, a nie np. ACL
-czemu zrezygnowałeś z Tiltonów, powiedz coś więcej
-czy jeździsz na seryjnych półosiach i czemu ?
-jaka jest masa potwora
-kiedy następne video z upalania

powodzenia !
Albert
CYTAT(Driftman @ Fri, 12 Dec 2008 - 20:40) *
Mam kilka pytań
-czemu zdecydowałeś się na panewki z rs2, a nie np. ACL
-czemu zrezygnowałeś z Tiltonów, powiedz coś więcej
-cz ty jeździsz na seryjnych półosiach i czemu ?
-jaka jest masa potwora
-kiedy następne video


- panewki RS2 działają, nie wiem czy są w ogóle ACL
- mam Tiltona, pedały + siłowniki + regulator ciśnienia ... trochę trwało zanim dobrałem odpowiedni siłowniki do pedałów ale teraz jest juz ok
- seryjne półosie dają rade ...
- masa 1200kg bez kierowcy z wszystkimi płynami + ~15 litrów paliwa
- video na wiosnę
Sender
Albert, jeżeli można sie zapytać to jaka jest cena takiego kitu do suchej miski ??
Albert
poszło PW
lightman
ta pompa bierze napęd z rozrządu? możesz powiedzieć coś więcej odnośnie działania suchej miski w S2 z czym to się je i dlaczego zwykła pompa nie wydoli? wink.gif
Albert
napęd z koła pasowego. Generalnie to temat na inny w wątek, skrótowo, chodzi o to ze na zakrętach odpływa olej, smok zaciąga powietrze, nie ma smarowania ... jest boom.
Kali___
A temat ze skrzynią i lejącym sie olejem ogarniety ??
Albert
zobaczymy tongue.gif wydaje się że zlokalizowana została przyczyna
Mega
CYTAT(Driftman @ Fri, 12 Dec 2008 - 21:40) *
Albert gratuluje skończonego projektu, naprawdę grubo poszedłeś, auto całkowicie przebudowane ohmy.gif body też jest piękne, front jest po prostu kozacki !
Powinno trafić do gazet, może znowu będzie co czytać laugh.gif

Mam kilka pytań
-czemu zdecydowałeś się na panewki z rs2, a nie np. ACL
-czemu zrezygnowałeś z Tiltonów, powiedz coś więcej
-czy jeździsz na seryjnych półosiach i czemu ?
-jaka jest masa potwora
-kiedy następne video z upalania

powodzenia !


Panewki ACL można tylko dobrać z innego auta,(podobno całkiem nieźle pasują podajże z dodge srt4) ale nie każdego to interesuje, do S2 nie występują orginalne zamienniki z tej firmy...
Albert
CYTAT(Mega @ Sat, 13 Dec 2008 - 09:40) *
Panewki ACL można tylko dobrać z innego auta,(podobno całkiem nieźle pasują podajże z dodge srt4) ale nie każdego to interesuje, do S2 nie występują orginalne zamienniki z tej firmy...


całkiem nieźle to mogą pasować buty, ale panewki to raczej muszą pasować idealnie. Panewki z RS2 działają bardzo dobrze. Są drogie, dostępne w ASO, ale są sprawdzone, a to najważniejsze.
Joker
CYTAT(Albert @ Sat, 13 Dec 2008 - 08:49) *
zobaczymy tongue.gif wydaje się że zlokalizowana została przyczyna

rozumiem, że nie ma pewności, ale co wygląda na przyczynę na dzień dzisiejszy?
guzior
A skoro mowa o panewkach:
Albert, wiem ze w tamtyce 2,2T jestes juz mocno zakorzeniony, przeczytałes juz setki tematów na najrózniejszych forach itp. itd. to moze bedziesz wiedział jak jakosciowo wyglada panewki 034 coated na tle tych RS2?
MuMineQ
Może załóżcie temat, "pytania do Alberta" wink.gif czy sucha miska ma jakieś wady, pomijamy $ i minimalne straty mocy z racji napędu z paska (odczuwalne wogóle?).
Gul
CYTAT(MuMineQ @ Sat, 13 Dec 2008 - 10:39) *
Może załóżcie temat, "pytania do Alberta" wink.gif czy sucha miska ma jakieś wady, pomijamy $ i minimalne straty mocy z racji napędu z paska (odczuwalne wogóle?).

Jakie straty?!? Z tego co pamiętam w hądach zmiana ori pompy na Petersona dawała zyski kilku koni...
Tu się rospisał prof.Ryży w temacie suchej miski, przy okazji zakładania jej do civica: http://racehonda.pl/viewtopic.php?f=8&...e538c3eb25ce1cf
MuMineQ
CYTAT(Gul @ Sat, 13 Dec 2008 - 10:06) *
Jakie straty?!? Z tego co pamiętam w hądach zmiana ori pompy na Petersona dawała zyski kilku koni...
Tu się rospisał prof.Ryży w temacie suchej miski, przy okazji zakładania jej do civica: http://racehonda.pl/viewtopic.php?f=8&...e538c3eb25ce1cf


Dzięki, widzisz ja to dupa jestem rolleyes.gif , sie biore za czytanie...

EDIT: Dobre to jest...
Driftman
Moje pytanie dotyczące panewek, nie było skierowane konkretnie do ACL. Wiadomo, że przy takich projektach wymienia się z czasem "cały samochód".

Czy nie lepiej było by poszukać jakichś [ dla przyjkładu ! ] powlekanych teflonem ? wykonanych na zamówienie ?
Albert
w jakim celu ? RS2 działają i przy 800KM też nie robią problemu
Necak
CYTAT(Driftman @ Sat, 13 Dec 2008 - 13:37) *
Moje pytanie dotyczące panewek, nie było skierowane konkretnie do ACL. Wiadomo, że przy takich projektach wymienia się z czasem "cały samochód".

Czy nie lepiej było by poszukać jakichś [ dla przyjkładu ! ] powlekanych teflonem ? wykonanych na zamówienie ?


Ale Albert chyba wyraźnie napisał ze te z RS2 są sprawdzone i działają bardzo dobrze.

EDIT:Albert byleś szybszy smile.gif
guzior
Albert - rozumiem ze zarówno główne jak i korbowe nalezy kupowac od RS2?
Czy sa dostepne na rózne szlify?
Bo np. w dowiadywałem sie w InterCarsie o główne panewki GLYCO, sputtery i sa dostepne tylko na nominał.
Albert
ja kupuje główne i korbowodowe od RS2 silnik ADU

niestety nie wiem, zawsze kupowałem na nominał, przekręć do ASO i się do wiesz

podobno te ASO RS2 to dokładnie to samo co panewki kolbensmit ale tego jeszcze nie sprawdziłem.
Driftman
Już wszystko rozumiem smile.gif
guzior
W jakims starszym temacie wyczytałem że bardzo dobre zestawienie wałków to wydechowy od 7A (taki mam) i dolotowy od RS2. Jednak analizujac ETKE to RS2 (ADU) ma taki sam wałek ssacy jak ABY, i niektóre AANy. Czy to prawda? Ma ktos (zapewne Albert ma smile.gif ) dane tych wszystkich wałków (chodiz mi tylko o inlet), wydechowy mam juz docelowy.

PS. A własnie opropo docelowosci: zestaw wałków ssacy ADU (RS2) - wydechowy 7A do jakich mocy spełnia swoje zadanie?


PS2. OK, znalałem timingi na s2forum:
< usunąłem bo miałeś złe dane wałków 7A - Albert >
Albert
RS2 ma te same parametry jak ADU/ABY tyle że ma inaczej ustawiony wałek na łańcuszek. Co powoduje że jest ostrzejszy.

Wydaje mi się że wałek z 3B/AAN In + 7A Ex da radę. Nie wiem czy wałek dolotowy ADU/AAN ma zębatkę na palec rozdzielacza.

In
AAN, ABY, 3B___ Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
ADU__________ Opens 13° ATDC, closes 35° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
NM __________ Opens 0° ATDC, closes 32° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm
7A___________ Opens 6° AFTER(not before) TDC, closes 38° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm

Ex
AAN, ABY, 3B___ Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm
ADU__________ Opens 24° BBDC, closes 1° ATDC, duration 205°, lift 9,5mm
NM __________ Opens 35° BBDC, closes 3° BTDC, duration 212°, lift 9,6mm
7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 219°, lift 10,3mm

Co do mocy to ABY/7A daje radę do 500KM+
guzior
Mój bład - skopiowałem z pierwszej odpowiedzi, dopiero dalej jest korekta wink.gif

Cieszy mnie ze na jakis czas mam zestaw optymalny smile.gif
Ale czy np. wymiana wałków na jakies "sportowe/tunigowe" nie poprawia ogolnej charakerystyki auta nawet gdy mamy sporo mniej niz te, rzeczone 500hp? Albo czy nie pozwala uzyskac wiekszej mocy przy tym samym doładowaniu?
Albert
jedyne rozsądne wałki jakie znam posiada Schrick. Inne wynalazki jakoś do mnie nie przemawiają.

Najwięcej da ci regulacja kółek na wałkach, ale ja to planuje dopiero za jakiś czas.

Najwięcej wg mnie dają dobre kolektory + dobrze zrobiona głowica. Te wałki seryjne dają radę.
guzior
Jesli wiec mowa o dobrze zrobionej głowicy:
Czy w przypadku jej robienia (bo jesli ja zdejme do ogledzin to głupio jej nie zrobic) czy jest sens wstawiac te wieksze, akcesoryjne zawory pasujace do ori gniazd, dostepne chociazby w 034/na niemieckim eBay-u? Czy zostac przy seryjnych?
Albert
Ja mam powiększone +0.5mm. Pasują do ORI gniazd. Te w 034 to są Supertechy.
guzior
Chodzi mi bardziej o to czy gra jest warta swieczki, czy beda po takim zabiegu odczuwalne róznice w jezdzie itp. itd
Albert
zawsze większe zawory pomagają. wg mnie od 400km+ warto jeśli jest taka możliwość
Mega
Sorry za odgrzanie kotleta ale nie obserwowałem tematu przez jakiś czas...

CYTAT(Albert @ Sat, 13 Dec 2008 - 11:04) *
całkiem nieźle to mogą pasować buty, ale panewki to raczej muszą pasować idealnie. Panewki z RS2 działają bardzo dobrze. Są drogie, dostępne w ASO, ale są sprawdzone, a to najważniejsze.


Dostałem info, że pasują tak jak trzeba.Kwestia tylko jak będzie to się sprawować na dłuższą metę..
Wiesz dobrze o tym,że to właśnie jest słaby punkt 2.2T przy mocach sporo przekraczających wartości seryjne..
Dlatego też niektórzy starają się coś w tym temacie pokombinować, czy w dobrą stronę to się okaże podczas eksploatacji.
L5turbo
CYTAT(Albert @ Sun, 04 Jan 2009 - 16:41) *
RS2 ma te same parametry jak ADU/ABY tyle że ma inaczej ustawiony wałek na łańcuszek. Co powoduje że jest ostrzejszy.


wygląda na to, że trzeba przyspieszyc ssacy o 10st i mamy tak jak w RS2. ile to ząbków na łańcuszku? 1?
guzior
1 ząb to 14,4 stopnia (przynajmnije tak wychodzi z liczby zebów na wałku)
bobr4
OT - guzior - oczysc skrzynke. przepraszam ale nie mam jak sie skontaktowac.
guzior
OK, mozesz słac.

A wracajac do tematu: Albert, jak to jest z tym wałkiem przestawionym na łancuszku? Da sie zrobic to na seryjnych kolach/zebatkach czy trzeba wsadzac regulowane? Bo nie wiem w jaki inny sposob zrobic z wałka AAN wałek ADU

PS. I pytanie odemnie:
czy jest jakas graniczna moc/wielkosc wtrysków/wydajnosc pompy przy której konieczna jest wymiana listwy wtryskowej? Moze sie ona "zapycha" czy tez zachodzic w niej kawitacja?
L5turbo
CYTAT(guzior @ Fri, 13 Feb 2009 - 15:47) *
1 ząb to 14,4 stopnia (przynajmnije tak wychodzi z liczby zebów na wałku)


kółko zębate od łańcuszka ma 25 ząbków, czyli tak jak napisales jeden ząbek to 14,4st obrotu wałka rozrządu, czyli 28,8st. obrotu wału korbowego, bo ten kreci sie dwa razy szybciej.
stad wynika, ze jak przestawimy jeden zabek na lancuszku, np. opoznimy, to przesuniemy sie z 3st ATDC na 31,8 ATDC. Czy dobrze rozkminiam?
Te 10st obrotu wału to będzie ~1/3 ząbka na łąńcuszku na wałku rozrządu.

to jak ten ADU ma to zrobione? zębatke pod innym kątem założną?
audi3b
Mam pytanie dotyczące paska rozrządu,czy przy zastosowaniu podwójnych sprężyn trzeba dać mocniejszy pasek jeśli tak to może macie namiary na coś takiego.
guzior
Dahlback robi zarówno szersze kółka, jak i ma w ofercie, z tego co pamietam, szersze paski.

Samym szerszym paskiem az tak bym sie nie przejmowal - zatroszcz sie o dolne kolo pasowe - dorób drugi klin, itp.
audi3b
Masz może fotke albo jakiegoś linka do takiego pomysłu jak drugi klin .









guzior
ja zrobiłem taki cos u siebie, jak jeszcze miałem reanimowac 2.2T. Jak masz wał na wierzchu, to wieziesz go razem z kołem pasowym do slusarza.W miejscu klinu w kole pasowym niech zrobi rowek na klin i 90st. od niego drugi identyczny. W wale to samo - tam gdzie byl orginalny rowek - niech zbierze go tak, by nie miał zakonczenia "łukowego" tylko proste, i 90st. od niego niech wyfrezuje drugi rowek. Do tego ciasno pasowane kliny.
audi3b
Jeszcze wszystko na wierzchu, a masz namiary na tego ślusarza ?
guzior
Poszukaj w okolicy jakiegos kolesia co ma frezarke - naprawde nie trzeba jakich super umiejetnosci zeby to ogarnac.
Jutro zrobie fotki jak to miało wygladac u mnie i wrzuce na forum.
Maniek85
Witaam , jestem szczęśliwym posiadaczem s2 2,2t , sprowadziłem je niedawno , auto jest całkowicie seyjne , chccialbym zabrac sie za zwiekszanie mocy przeprowadzilem juz niezbedne czynnosci zgodnie z 1 etapem napisanym przez Alberta co dalej?
guzior
A w co celujesz?
Maniek85
chcialbym osiagnac 420-480km , i nie wyslac silnika na tamten swiat po 50km smile.gif jakie to koszta + - , skad brac czesci
guzior
GT30R (ew. tansza opcja, Holset HX35 jakis custom z np. Litwy) - ebay lub USA (ew. moge miec HX35 z muszla goraca od K26 - 750 euro)
wtryski cos w okolicach 550cc/min - 1000zł (przy obecnym kursie euro)
kolektor wydechowy - seryjny to porazka. Jak ma byc tanio to celował bym w chinola z eBay + podpóka o łape silnika - 800-1000zł
dolotowy w ostatecznosci moze zostac
wydech - 3 cale cena zalezy od tego gdzie bedziesz robił - okolice 1800-2000zł
wiekszy IC - dajmy na to +/-600PLN
siakies mocniejsze sprzegło - SPEC albo radzikowski
pompa paliwa - chyba najlepiej bedzie załozyc Boscha 044 - 250 euro

Po poskładaniu do kupy i wysytrojeniu (albo ori komp albo montaz StandAlone-a) powinno wypluc ponad 400 kuca spokojnie.

Przed dłubaniem jednak, radziłbym zajrzec chociaz do panewek i załozyc cos mocniejszego - czyli np. Sputtery z ebay-a
Maniek85
mam problem ze skrzynia w siliku 3b (5biegowa) do wymiany jest lozysko i jakis walek , lozysko kosztuje 500zl co bym przezyl ale ten walek 4500 , czy nie da rady zamienic tej skrzyni na inna ? czy pasuje skrzynia od aby ? co zrobic w tym przypadku?
Albert
poszukaj na allegro skrzyni od 3B
Maniek85
jaka mam pewnosc ze nie bedzie zmeczona tak jak moja
?
da rade wstawic te od aby?
Albert
to juz większy problem

1. skrzynia
2. drążek zmiany biegów
3. inny wał od skrzyni do dyfra
4. inne łożysko igiełkowe

cos tam jeszcze ... poszukaj na s2forum.com w dziale Transmision & Differential
lightman
Albert jaka jest waga maski od Ciebie? http://www.albertracing.pl/?page_id=3
Czy można do niej bez problemu przykręcić fabryczne zawiasy, zamek i blokade otwarcia. Jak się zachowuje pod wpływem temp. czy trzeba montować jakies wygłuszenie/izolacje żeby się nie odkształciła?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.