zajac
Sun, 07 Dec 2008 - 21:14
Witam!
Kolejna sprawa...
chcialem sie dowiedziec jakich czesci potrzebuje zeby przerobic w e30 z 4 srub na 5..
mam kupione nowe hamulce ATE Sport (czy cos takiego - nacinane) hamuja naprawde super,
kupilem tez nowe bilsteiny b6, klocki tez sa ATE
nie chcialbym wymieniac tych czesci wiec jesli ktos wie czego potrzebuje to pniech napisze prosze
A jesli uwazanie ze bedzie to bez sensu to jakie polecicie felgi 16 lub 17 na tor zeby byly mocne
bo moim zdaniem na 15 w e30 m52b28 kiepsko bedzie sie prowadzic
Z gory dziekuje za pomoc
Maciek3er
Mon, 08 Dec 2008 - 20:03
zwrotnice z dowolnej e36, wachacze tylne compacta 36 najlepiej wersja 323ti bo wentylowane tarcze z tyłu, ew 318ti
rafal-LUBIN
Tue, 09 Dec 2008 - 09:09
dokladnie tak jak mowi Maciek3er.pozdrawiam
Fido_dido
Wed, 10 Dec 2008 - 08:42
po takim swapie jak będziemy kupywać gwint czy poliuretan to wtedy kupywac do e36 czy jak ?
_robi_
Wed, 10 Dec 2008 - 10:03
Najkonkretniej:
-Gwint od M3 e36
-Zaciski i jarzma cale z M3 e36
-Wahacze M3 3.2
-Gumki acentryczne M3 e30
-Tyl Compact
Jak sie wyrobisz w 4 tys to dobrze.
Mozna jeszcze tak jak koledzy napisali:
-Z tym ze mc phersony seryjne z e36 nie podejda beda obcierac takze tak czy siak czeka cie gwint
-Zaciski i jarzma musisz kupic
-Giac seryne wahacze co zmniejsza ich wytrzymalosc, ewentualnie bedziesz mial mocno cofniete kola
Mozesz tez zalozyc caly komplet z M3 e30 co jest drogie w zakupie, w dodatku ciezko cokolwiek dostac (sprzedalem kiedys komplet za 1700zl do poprawek) a ceny czesci sa drogie. Najbardziej polecam 1 zestaw, przy obecnej sytuacji na rynku czesci mozna poswiecic na szukanie troche wiecej czasu i wyrwac wszystko po dobrych cenach. Jesli sie w ktoryms momencie myle prosze mnie poprawic, sam z checia zainwestowal bym w taka operacje, chociaz poki co koszta mnie odstraszaja, sa wazniejsze rzeczy.
zajac
Wed, 10 Dec 2008 - 10:52
w takim razie jak koszta sa takie to w tym roku wymiekam:) ale dzieki za info
osa13
Thu, 26 Feb 2009 - 20:01
Ja własnie przerobiłem e30 na pieć śrub.
przód:
- piasty najlepiej z e36 m3 (dla zwykłej piasty będziesz miał koło cofnięte o 2 cm do tyłu), dodatkowo hamulce większe założysz.
- wahacze e36 m3 3.2 (inne znowu przesuną przednie koło za bardzo do tyłu)
- gumki acentryczne z e30 m3 (j.w.)
- amorek komplet z e36 lub e36 m3 (tutaj fajnie bo mocowanie stabilizatora jest do lagi)
- łożysko amortyzatora seryjne podchodzi
tył:
- komplet wahaczy z e36 compact 318ti (taki mam i wiem, że pasuje)
U mnie jest komplet (sprężyny + amory) koni sport z e36 compact 323ti i polecam obniżone zestawy (seria może być za wysoka !!)
Co do hamulców to z przodu jest e36 m3 (wentyl 315 mm), na tyle lite z e36 compact z zaciskami od e34 (wersja do nie wentylowanych) wsadzony na jażmo z e36 compact - pasuje idealnie, plusem jest większa średnica tłoka co daje bias zblizony do fabrycznego (ok, 71% przód, liczone ze średnic tłoków, w praktyce troche więcej z przodu ze względu na średnicę tarcz).
Wszystko zmontowane własnoręcznie, więc zaręczam, że pasuje.
Koszt: mi wyszło lekko licząc 7000, licząc nowy komplet koni, nowe: wahacze przód, łożyska amortyzatorów, łożyska piast, komplet poliuretanów, tarcze, klocki, linki. Reszta używki. liczyłem też felgi stalowe z e46 17" i używane opony.
PS: nigdy nie widziałem w serii wentylowanych tarczy w kompakcie. Jak chcesz wentyl to trzeba zrobić adaptery na zaciski z m3 (lub z 328, ale tu masz znowu problem z biasem) .
Pozdro.
filips_c
Thu, 12 Mar 2009 - 22:05
Jakie najmniejsze koła da się założyć przy tarczach i zaciskach z M3 e36?? Czy 15 nie będą za małe?
Bambus
Fri, 13 Mar 2009 - 08:52
17 cali
osa13
Fri, 13 Mar 2009 - 13:12
Dzisiaj robiłem zbieżność, z tyłu na wahaczach e36 compact 318ti wszystko jest ok.
osa13
Thu, 30 Apr 2009 - 14:40
Ta, tylko musiałem ściąć support sprężyny z lagi jakieś 2-3mm od strony koła bo haczyło o kielich przy mocnym dobiciu, zapasu jest ponad 5 mm. Do takiej przekładki lepiej poszukać czegoś o weższym supporcie niż koni sport, generalnie każdy gwint powinien bez problemu pasić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.