Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 M3 silnik S52 179 kW USA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Koni
Czym te silniki na rynek USA sie róznią od europejskich że jest taka różnica w mocy ? Czy da się go odblokować do normalnych 236 kW i czy inne podzespoły zamontowane w aucie to wytrzymają jak np skrzynia i most. Poproszę świadomych o wszelkie info w tym temacie. Pozdro.
korona
CYTAT(Koni @ Sat, 29 Nov 2008 - 14:46) *
Czym te silniki na rynek USA sie róznią od europejskich że jest taka różnica w mocy ? Czy da się go odblokować do normalnych 236 kW i czy inne podzespoły zamontowane w aucie to wytrzymają jak np skrzynia i most. Poproszę świadomych o wszelkie info w tym temacie. Pozdro.


Ten silnik to nie kastrat europejskiej wersji S52 tylko całkowicie inny silnik, w zasadzie to M50/M52 tyle że z większą pojemnością
Koni
CYTAT(korona @ Sat, 29 Nov 2008 - 14:56) *
Ten silnik to nie kastrat europejskiej wersji S52 tylko całkowicie inny silnik, w zasadzie to M50/M52 tyle że z większą pojemnością



Czyli oznaczenie te same a inny silnik ?? Oho to jakos tak nie po niemiecku wink.gif A sa jakies znane opinie na temat tego motoru ? Awaryjny czy nie ? Trwalszy czy nie ? Zawracać sobie nim głowe czy szukać innej M3 ?
rennen
Szkoda zachodu. Silnik ma inne oznaczenie - S52, wszystkie europejskie Mki E36 to S50. Nie mają nic wspólnego, jak masz kupować to amerykańskie "m3" to lepiej kupić 328i i oszczędzić parę złotych.
Koni
CYTAT(rennen @ Sat, 29 Nov 2008 - 16:19) *
Szkoda zachodu. Silnik ma inne oznaczenie - S52, wszystkie europejskie Mki E36 to S50. Nie mają nic wspólnego, jak masz kupować to amerykańskie "m3" to lepiej kupić 328i i oszczędzić parę złotych.



S50 to 3.0 o ile sie orientuję a S52 to 3.2 i takie same oznaczenie czy to Europa czy USA
buni
Euro s50b30 - 3.0
Euro s50b32 - 3.2

a wersja USA to ma blizej do m50 niz do EuroS.
w sumie to fajny silnik zeyb go dmuchnac.. duzo gotowych kitow z USA jest do tego silnika
rennen
CYTAT(Koni @ Sat, 29 Nov 2008 - 16:26) *
S50 to 3.0 o ile sie orientuję a S52 to 3.2 i takie same oznaczenie czy to Europa czy USA


Wydaje mi się, że jednak źle się orientujesz.

S50B30 - 286 KM 3.0 M3 europa
S50B32 - 321 KM 3.2 M3 europa
S52B30 - M3 3.0 USA 240 PS
S52B32 - M3 3.2 USA (wydaje mi się że też taki twór powstał, nie pamiętam ile mocy)
S54B32 - M3 E46
Koni
Aha no to trochę mi rozjasniliscie rolleyes.gif Czyli to takie dziwactwo lekko lepsze od 328 i lekko gorsze od M3 3.0 ! A nikt mi nie odpisał jakie opinie sa o awaryjnosci i kosztach eksploatacji tego silnika ?
maleckis
CYTAT(rennen @ Sat, 29 Nov 2008 - 16:41) *
S52B32 - M3 3.2 USA (wydaje mi się że też taki twór powstał, nie pamiętam ile mocy)

Tyle samo, co w S52B30. Moment obrotowy został zwiększony o 11 lb/ft. S52B32 to ewolucja M52; w stosunku do S52B30 ma zmieniony kolektor ssący, układ wydechowy, układ zaworowy ze zredukowaną masą oraz wprowadzony system OBD II. Sporo osób w USA wykorzystuje komponenty z silnika S52B32 do różnych hybryd, np. głowica M50, blok M52 (żeliwny) oraz wałki rozrządu wraz z wałem korbowym z S52B32.
Os_
O żywotności to się więcej dowiesz pewnie w US. Tylko po co, chcesz zrobić nim 500.000 km?
Koni
CYTAT(Os_ @ Sat, 29 Nov 2008 - 18:17) *
O żywotności to się więcej dowiesz pewnie w US. Tylko po co, chcesz zrobić nim 500.000 km?



Nie, ale do 300tyś bo 195tyś to już ma w kołach huh.gif
artix
eee tyle to niewytrzyma haha ...
piotres
CYTAT(artix @ Sat, 29 Nov 2008 - 21:44) *
eee tyle to niewytrzyma haha ...


to zart ? mellow.gif
rennen
Jak katujesz to nigdy nie wiadomo ile wytrzyma. Pytanie też jak katujesz. Ja katuje oporowo (rozgrzewam delikatnie, jak złapie temperature to ogień 100% prawie zawsze - do jazdy zwyczajnej mam inne auta) i moje M50 wytrzymało już 230 tysięcy, z czego ostatnie 30 to pełne katowanie przeze mnie. Tylko po co komu bmw 6 cyl i brak katowania? blink.gif Jakoś się trzymają, ja w E36 najczęściej wymieniam sprzęgła, opony i drążki kierownicze od driftów w krawężniki sad.gif
Kruszon
To taki silnik jek w tej aukcji?
czy jakas inwencja właściciela? tylko jakos z moca przesadził

M3 USA?
Koni
Jezeli jest to z USA to tak ma 179kW no i w opisie jest że to automat tak więc będzie zwykła skrzynia jak u nas były np przy 328 bo SMG chyba nie było przy tych silnikach USA. Także moze być troche lipka jak na skrzyzowaniu zostawi cie z tyłu 328 w manualu biggrin.gif
Teo
Ktos sie chyba zagalapował z mocą. silnik wygląda na wersje US(czyli 240km) , tutaj fotki dla porównania :
http://i15.photobucket.com/albums/a392/sha...2ti/engine6.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a392/sha...2ti/engine8.jpg

A tutaj , s50b32 czyli wersja europejska 321 km :

http://myndasafn.bmwkraftur.is/d/8583-2/IMG_3290.jpg

I m3 w automacie wychodziły tylko na USA, "u nas" był albo 6 biegowy manual albo smg( w 3.2) i 5 biegowy manual w 3.0.

Tak więc cabrio z linku to defintywnie m3 bieda edyszyn czyli wersja USA.

Z ciekawości, ktoś wie jak to jeździ na tle wspomnianego już 328?
Koni
Powiem Ci że różnicy nie widać na kożyść M3 USA bo w tym akurat przypadku raz Cabriolet ma troche wiecej masy niż Coupe a dwa ta skrzynia go strasznie zwalnia, mam tu u siebie takie tylko czerwone cacko to byłem rozczarowany jazdą i temu zaczałem ten wątek pytając o oddławienie tego hehe... a jak sie okazało że to kompletnie inna jednostka to sobie odpuściłem zakup bo tak jak wspomniał rennen po co płacić za droga eksploatację M3 skoro walory jazdy sa jak 328 rolleyes.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.