Toldi
Tue, 25 Nov 2008 - 10:42
Witam.
Po rozmowie z Sachsperformance dowiedzialem sie ze sprzegła do silnika AGN, wzmacniane wytrzymuja tylko 250NM, jest to sporo za mało jak dla mnie.
Pytanie moje brzmi : czy do silnika AGN (Seat) bez wymiany skrzyni biegów, pasuje jakies inne sprzegło ktore wytrzyma powiedzmy 350-370Nm ?
Ktos napisał na innym forum ze seryjny jednomas + sprzegło 228mm i docisk z VR6.....Czy to pasowało by?
Jak by ktos cos wiedział niech napisze, bo co do sprzegła to nie mam pojęcia jak to zrobic, nad czym myslec...
Pozdrawiam
kidzio_r5gtt
Tue, 25 Nov 2008 - 11:05
może lepiej pomyśleć o zmianie skrzyni, ponieważ jak już sprzęgło wytrzyma to puści coś innego no i sprzęgło będziesz miał 240 mm.
Toldi
Tue, 25 Nov 2008 - 11:11
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 25 Nov 2008 - 11:05)
może lepiej pomyśleć o zmianie skrzyni, ponieważ jak już sprzęgło wytrzyma to puści coś innego no i sprzęgło będziesz miał 240 mm.
Wiem ze tak najlepiej by było.....tylko jak mysle o wymianie półosi i wszystkiego innego to odechciewa mi sie.....
..... jakies propozycje jeszcze...?
LCQ
Tue, 25 Nov 2008 - 13:55
zadzwoń do Radzikowskiego, napewno pomoże
http://www.sprzegla.com/
Toldi
Tue, 25 Nov 2008 - 14:23
Od radzikowskiego jezdzilem kiedys na spiekach na 315Nm i nie zdawaly egzaminu...8 tys KM i wymiana, zrobil mi pozniej na seryjnej tarczy cos tam, wzmocnil sporo docisk i jezdzilo, ale widze ze kolo zamachowe zaczyna głośno walic i pewnie w przyszlym sezonie pojdzie caly zestw do wymiany....
GTO
Tue, 25 Nov 2008 - 17:36
zrób jak pisales - jednomas z g60/abf + tarcza zwykła nowa + nowy docisk - tak robiłem w mk3 z APY i wytrzymuje , dziwne że na spieku robisz 8tyś km, bo ja zmieniam spieka co 2 lata czyli jakieś 35-40tyś km a samochód jeździ na codzień
the.wolf
Wed, 26 Nov 2008 - 02:03
skrzynie z poprzeczniakow mialy takie same sprzegla jak w wzdluznych. Moja seria spokojnie radzila sobie z 300Nm. Kolega ma Sachsa Racinga wlasnie 228mm przy 400Nm i tez wszystko gra....
no chyba ze jest problem z podpasowaniem skrzyni od np AGU.
Toldi
Wed, 26 Nov 2008 - 09:17
CYTAT(GTO @ Tue, 25 Nov 2008 - 17:36)
zrób jak pisales - jednomas z g60/abf + tarcza zwykła nowa + nowy docisk - tak robiłem w mk3 z APY i wytrzymuje , dziwne że na spieku robisz 8tyś km, bo ja zmieniam spieka co 2 lata czyli jakieś 35-40tyś km a samochód jeździ na codzień
ale mowisz o seryjnej tarczy i docisku z AGN'a czy z VR6??
a jesli z VR6 to rozne wersje byly...chocby mocowe, wiec jak z tym?
pozdrawiam
GTO
Wed, 26 Nov 2008 - 10:18
docisk z VR6 jest taki sam jak w G60 i ABF , załóż koło zamachowe z ABFa/G60 i tarcza ABF/G60+docisk ABF/G60/VR6 - czyli kup kompletne sprzęgło do ABFa, tarcza z VR6 nie wejdzie bo ma inny offset i delikatnie wadzi o sruby którymi jest przykrecone koło do wału.
Toldi
Wed, 26 Nov 2008 - 11:49
Bardzo dziekuje za pomoc, teraz wiem czego mam zaczac szukac
GTO
Wed, 26 Nov 2008 - 11:58
jeszcze musisz mieć śruby do wału takie jak w g60/ABF ale to chyba nie problem, niekiedy dają gdy kupuje sie kompletne sprzęgło.
Toldi
Wed, 26 Nov 2008 - 12:07
CYTAT(Toldi @ Wed, 26 Nov 2008 - 11:49)
Bardzo dziekuje za pomoc, teraz wiem czego mam zaczac szukac
A moze od razu jak juz to cos takiego, od razu mocniejsze
-->
http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-r...0899/index.html
Gr00bY
Wed, 26 Nov 2008 - 15:03
VR'owe sprzegło znosiło 480Nm bez problemu. Z jednym ale - tylko docisk Sachs'a - Valeo puszczało przy niewiele ponad 400Nm.
Toldi
Wed, 26 Nov 2008 - 16:49
CYTAT(Gr00bY @ Wed, 26 Nov 2008 - 15:03)
VR'owe sprzegło znosiło 480Nm bez problemu. Z jednym ale - tylko docisk Sachs'a - Valeo puszczało przy niewiele ponad 400Nm.
Ale tak jak GTO napisal tarcza VR'owa nie wejdzie do mnie, wiec problem rozwiazany
GTO
Wed, 26 Nov 2008 - 16:53
tarcze sa prawie takie same, jakby inne ET minimalnie środka tarczy
Gr00bY
Wed, 26 Nov 2008 - 18:51
O wytrzymałości sprzęgła w większości IMO decyduje siła docisku i średnica sprzęgła więc nie martwiłbym się tym, że tarcza od VR'a nie pasuje. Także do Ciebie trzeba by dać docisk od VR6 + tarcza ABF/G60. Śruby kosztują z Sachsa niecałe 20zł komplet
Cały zestaw wyjdzie poniżej 1000zł.
TJung
Thu, 27 Nov 2008 - 06:35
Potwierdzam słowa GTO. U mnie seryjne sprzęgło ABF/VR6 (było chyba LUKa) dzielnie znosiło moje kombinacje z podtlenkiem i ostre starty na R888, a w piku tych Nm u mnie troszkę było
Toldi
Thu, 27 Nov 2008 - 10:44
CYTAT(TOMEKKK @ Thu, 27 Nov 2008 - 06:35)
Potwierdzam słowa GTO. U mnie seryjne sprzęgło ABF/VR6 (było chyba LUKa) dzielnie znosiło moje kombinacje z podtlenkiem i ostre starty na R888, a w piku tych Nm u mnie troszkę było
Widziałem jak jezdziła Cordi, całkiem szybko
wiec moge byc pewien ze taki zestaw sprzegła wytrzyma i u mnie
dzieki jeszcze raz za odpowiedzi......zaczynam sie rozglądac
Gr00bY
Thu, 27 Nov 2008 - 11:27
W detalu docisk Sachsa 450zł, tarcza 500zł - w Intercarsie
Kenet
Fri, 02 Jul 2010 - 16:05
Panowie odświeżam kotleta, ale właśnie klęknęło seryjne sprzęgło w ABFie. Trochę ostatnio dostało, w dodatku zostało bezmyślnie przypalone i wczoraj po założeniu R888 poddało się (ostro się ślizga). Przejechało i tak sporo, bo jeszcze za czasów NA dostawało w d.pę, a teraz przy 400 Nm dokończyło żywota.
Czy docisk z ABFa i VRa jest taki sam? Czytając temat zrozumiałem, że najlepsze będzie kompletne sprzęgło seryjne do ABFa od Sachs'a, a tarcza od VRa jest za duża i nie podejdzie p&p. Jest jakaś alternatywa w miarę łatwa do ogarnięcia ? Dosyć pilnie potrzebujemy zmienić, bo za tydzień Seat Racing i wypada się pokazać. A może radzikowski jakoś na prędkości? Pozdr
GTG SQUAD1
Sat, 03 Jul 2010 - 07:30
VR czy ABF to taka sama średnica sprzęgła. Ponoć tarcza i docisk z transportra T4 wytrzymuje więcej niutów a ma tą samą średnicę. Koło zamachowe zostaje z ABFa ale zabielić trzeba.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.