Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sprzęgło do silnika AGN
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Toldi
Witam.
Po rozmowie z Sachsperformance dowiedzialem sie ze sprzegła do silnika AGN, wzmacniane wytrzymuja tylko 250NM, jest to sporo za mało jak dla mnie.
Pytanie moje brzmi : czy do silnika AGN (Seat) bez wymiany skrzyni biegów, pasuje jakies inne sprzegło ktore wytrzyma powiedzmy 350-370Nm ?
Ktos napisał na innym forum ze seryjny jednomas + sprzegło 228mm i docisk z VR6.....Czy to pasowało by?
Jak by ktos cos wiedział niech napisze, bo co do sprzegła to nie mam pojęcia jak to zrobic, nad czym myslec...
Pozdrawiam
kidzio_r5gtt
może lepiej pomyśleć o zmianie skrzyni, ponieważ jak już sprzęgło wytrzyma to puści coś innego no i sprzęgło będziesz miał 240 mm.
Toldi
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 25 Nov 2008 - 11:05) *
może lepiej pomyśleć o zmianie skrzyni, ponieważ jak już sprzęgło wytrzyma to puści coś innego no i sprzęgło będziesz miał 240 mm.

Wiem ze tak najlepiej by było.....tylko jak mysle o wymianie półosi i wszystkiego innego to odechciewa mi sie..... mellow.gif ..... jakies propozycje jeszcze...?
LCQ
zadzwoń do Radzikowskiego, napewno pomoże

http://www.sprzegla.com/
Toldi
Od radzikowskiego jezdzilem kiedys na spiekach na 315Nm i nie zdawaly egzaminu...8 tys KM i wymiana, zrobil mi pozniej na seryjnej tarczy cos tam, wzmocnil sporo docisk i jezdzilo, ale widze ze kolo zamachowe zaczyna głośno walic i pewnie w przyszlym sezonie pojdzie caly zestw do wymiany....
GTO
zrób jak pisales - jednomas z g60/abf + tarcza zwykła nowa + nowy docisk - tak robiłem w mk3 z APY i wytrzymuje , dziwne że na spieku robisz 8tyś km, bo ja zmieniam spieka co 2 lata czyli jakieś 35-40tyś km a samochód jeździ na codzień
the.wolf
skrzynie z poprzeczniakow mialy takie same sprzegla jak w wzdluznych. Moja seria spokojnie radzila sobie z 300Nm. Kolega ma Sachsa Racinga wlasnie 228mm przy 400Nm i tez wszystko gra....

no chyba ze jest problem z podpasowaniem skrzyni od np AGU.
Toldi
CYTAT(GTO @ Tue, 25 Nov 2008 - 17:36) *
zrób jak pisales - jednomas z g60/abf + tarcza zwykła nowa + nowy docisk - tak robiłem w mk3 z APY i wytrzymuje , dziwne że na spieku robisz 8tyś km, bo ja zmieniam spieka co 2 lata czyli jakieś 35-40tyś km a samochód jeździ na codzień


ale mowisz o seryjnej tarczy i docisku z AGN'a czy z VR6?? blush.gif a jesli z VR6 to rozne wersje byly...chocby mocowe, wiec jak z tym?
pozdrawiam
GTO
docisk z VR6 jest taki sam jak w G60 i ABF , załóż koło zamachowe z ABFa/G60 i tarcza ABF/G60+docisk ABF/G60/VR6 - czyli kup kompletne sprzęgło do ABFa, tarcza z VR6 nie wejdzie bo ma inny offset i delikatnie wadzi o sruby którymi jest przykrecone koło do wału.
Toldi
Bardzo dziekuje za pomoc, teraz wiem czego mam zaczac szukac smile.gif
GTO
jeszcze musisz mieć śruby do wału takie jak w g60/ABF ale to chyba nie problem, niekiedy dają gdy kupuje sie kompletne sprzęgło.
Toldi
CYTAT(Toldi @ Wed, 26 Nov 2008 - 11:49) *
Bardzo dziekuje za pomoc, teraz wiem czego mam zaczac szukac smile.gif



A moze od razu jak juz to cos takiego, od razu mocniejsze smile.gif --> http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-r...0899/index.html
Gr00bY
VR'owe sprzegło znosiło 480Nm bez problemu. Z jednym ale - tylko docisk Sachs'a - Valeo puszczało przy niewiele ponad 400Nm.
Toldi
CYTAT(Gr00bY @ Wed, 26 Nov 2008 - 15:03) *
VR'owe sprzegło znosiło 480Nm bez problemu. Z jednym ale - tylko docisk Sachs'a - Valeo puszczało przy niewiele ponad 400Nm.


Ale tak jak GTO napisal tarcza VR'owa nie wejdzie do mnie, wiec problem rozwiazany
GTO
tarcze sa prawie takie same, jakby inne ET minimalnie środka tarczy
Gr00bY
O wytrzymałości sprzęgła w większości IMO decyduje siła docisku i średnica sprzęgła więc nie martwiłbym się tym, że tarcza od VR'a nie pasuje. Także do Ciebie trzeba by dać docisk od VR6 + tarcza ABF/G60. Śruby kosztują z Sachsa niecałe 20zł komplet smile.gif Cały zestaw wyjdzie poniżej 1000zł.
TJung
Potwierdzam słowa GTO. U mnie seryjne sprzęgło ABF/VR6 (było chyba LUKa) dzielnie znosiło moje kombinacje z podtlenkiem i ostre starty na R888, a w piku tych Nm u mnie troszkę było
Toldi
CYTAT(TOMEKKK @ Thu, 27 Nov 2008 - 06:35) *
Potwierdzam słowa GTO. U mnie seryjne sprzęgło ABF/VR6 (było chyba LUKa) dzielnie znosiło moje kombinacje z podtlenkiem i ostre starty na R888, a w piku tych Nm u mnie troszkę było


Widziałem jak jezdziła Cordi, całkiem szybko smile.gif wiec moge byc pewien ze taki zestaw sprzegła wytrzyma i u mnie smile.gif
dzieki jeszcze raz za odpowiedzi......zaczynam sie rozglądac smile.gif
Gr00bY
W detalu docisk Sachsa 450zł, tarcza 500zł - w Intercarsie smile.gif
Kenet
Panowie odświeżam kotleta, ale właśnie klęknęło seryjne sprzęgło w ABFie. Trochę ostatnio dostało, w dodatku zostało bezmyślnie przypalone i wczoraj po założeniu R888 poddało się (ostro się ślizga). Przejechało i tak sporo, bo jeszcze za czasów NA dostawało w d.pę, a teraz przy 400 Nm dokończyło żywota.

Czy docisk z ABFa i VRa jest taki sam? Czytając temat zrozumiałem, że najlepsze będzie kompletne sprzęgło seryjne do ABFa od Sachs'a, a tarcza od VRa jest za duża i nie podejdzie p&p. Jest jakaś alternatywa w miarę łatwa do ogarnięcia ? Dosyć pilnie potrzebujemy zmienić, bo za tydzień Seat Racing i wypada się pokazać. A może radzikowski jakoś na prędkości? Pozdr
GTG SQUAD1
VR czy ABF to taka sama średnica sprzęgła. Ponoć tarcza i docisk z transportra T4 wytrzymuje więcej niutów a ma tą samą średnicę. Koło zamachowe zostaje z ABFa ale zabielić trzeba.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.