Przód nie jest spójny jak dla mnie z tyłem , pomijając już trafną uwagę hwojtka - auto rzeczywiscie wygląda jak pies robiący kupe... Prezentuje się w miare dobrze do słupka B - potem istna tragedia...Końcówki wydechu wygladają jakby były wyjęte z zupełnie innego auta , ale na to jest na szczęście prosta kuracja. Designerzy porsche powinni brać lekcje u merca jak robić linie boczną - przykład CLS i CL.
Nie wiem jak Wam , ale mi bardziej się podoba passat CC od tego wynalazku. Chyba specjalnie wyprodukowali takie coś na potrzeby PR i marketingu - największy liftback na rynku... Ale kto wie może się jakoś opatrzy, podobnie było z cayennem... Mam nadzieje że projektanci dodatkowo nie dali dupy ze wnętrzem i zrobili coś na poziomie. Bo IMO w touaregu było schludniejsze niż w cayenne...
Estoque jest jak dla mnie przepiękne , uwielbiam wszystkie kanciaki. A Aston rapide/rapid to już w ogóle bajka.
SajneK
Mon, 24 Nov 2008 - 20:12
Nie beda mieli podjazdu do nowego S8
Stf1
Mon, 24 Nov 2008 - 21:13
tato, kupmny sobie porsche, pojedziemy pod namiot... tragedia.
coo1er
Mon, 24 Nov 2008 - 21:24
jakis taki przestraszony ten samochód a ogólnie to jw. kupa...
simpson
Mon, 24 Nov 2008 - 21:30
Kolejne Porsche które będzie z dieslem. Na dodatek paskudne :/
Jeszcze fotki odemnie:
Aniołek
Mon, 24 Nov 2008 - 21:41
Paskudne czy nie ale dla wielu wystarczająco oryginalne żeby je kupic , dla mnie jest średnio ładne ale kupiłbym takie jesli bym miał kase na to bo pewnie bedzie bardzo mało tego na drogach .
SajneK
Mon, 24 Nov 2008 - 22:03
Tiaaaa tak jak malo jest 911/boxterow/kajenow etc... dla mnie to masowka i tyle, czar Porsche pryska.
namoamo
Mon, 24 Nov 2008 - 22:10
Nie mogłem się powstrzymać.. tak dla kontrastu; brzydkie-piękne.
Patrząc na tą ohydną Panamerę nie trudno się domyślić na jakim rynku będzie miała zbyt
pawel934
Mon, 24 Nov 2008 - 22:15
O kurde, to jest masakra! Na pierwszym zdjęciu pokazanym przez Pablo tył kojarzy mi się z Saabem 9-3 cabrio (aktualna buda przed liftem) - nie wiem, dlaczego. A na pierwszej fotce wklejonej przez simpsona wygląda jak kombi.
Ja nie wiem, dlaczego oni to tak zrobili.
greenhorn
Tue, 25 Nov 2008 - 00:52
Wszystkie trzy superlimuzyny (Panamera, Estoque i Rapide) bazuja stylistycznie na dwudrzwiowych odpowiednikach i dlatego zadna z nich nie powala wg mnie na kolana. Najlepiej rozciagniecie i wklejenie dodatkowej pary drzwi (bo do tego sie wszyscy trzej producenci ograniczyli) znosi aston, ale i tak jezeli ktos wczesniej widzial DB9 zorientuje sie, ze cos tu nie gra.
Rozumiem, ze chlopcy chca zdobywac nowe rynki, poszerzac oferte, takie czasy. Ale jak juz pokazal to przypadek Cayenne kopiowanie ksztaltow bedacych znakiem rozpoznawczym marki na aucie o kompletnie odmiennym charakterze i przeznaczeniu moze miec oplakane skutki. Porsche skutecznie udowadnia ze nie potrafi zaprojektowac niczego, niegwalcacego podstawowego poczucia estetyki, poza kolejnejna generacja 911. Chcialoby sie powiedziec 'stick to the day job, guys'.
Tak na marginesie, 911 i tak jest dosyc oryginalna na tle wszelkich innych wspolczesnych samochodow. Gdyby nie przyzwyczajenie przez opatrzenie i zwiazana z samochodem tradycja, to wiekszosc z nas pewnie wykrzywilaby sie na widok tak wygladajacego konceptu.
Cayenne pokazuje, ze zaslepiony blaskiem marki lud lyka takie transformersy i grzecznie wyciaga szmal z portfela. Slupki wynikow rosna, ale cos umyka. Gdybym jezdzil DB9 i dowiedzial sie, ze pod tym samym dachem, te same rece skladaja takiego zmutowanego klona z dodatkowa para raczek celem dywersyfikacji produkcji, to moj slupek wyimaginowanej, metafizycznej wiezi z brytyjskim GT dla prawdziwych gentlemanow, zdecydowanie by opadl.
gucior
Tue, 25 Nov 2008 - 11:15
Całe porózwnania do Lambo i Astona mają sie nijak bo konkurencja panamery będzie minimum dwa razy droższa wyjściowo - na cayenne też wszyscy wieszali psy a jeździ ich więcej niż ładniejszych i bardziej user friendly Touaregów...
Odnośnie stylistyki to tył jest bardzo zbliżony do mojego labradora jak sra, chodz mój labrador ma ładniejsza linię boczną i pyska
a i tak będzie hit z tego szitu...
Bielas
Tue, 25 Nov 2008 - 11:25
CYTAT(gucior @ Tue, 25 Nov 2008 - 11:15)
Całe porózwnania do Lambo i Astona mają sie nijak bo konkurencja panamery będzie minimum dwa razy droższa wyjściowo - na cayenne też wszyscy wieszali psy a jeździ ich więcej niż ładniejszych i bardziej user friendly Touaregów...
w tym wątku rozważamy tylko i wyłącznie wygląd tych aut, wiec co będzie ile razy droższe od czego nie ma takiego znaczenia.
Chester
Tue, 25 Nov 2008 - 15:11
z zewnątrz tragedia, tego tyłu nawet tragedią chyba nazwać nie mogę
Krzyku
Tue, 25 Nov 2008 - 18:53
Dla mnie ten cały nowy trend upychania każdego możliwego rodzaju nadwozia do jednego samochodu to jest jakieś totalne nieporozumienie,jakaś kosmiczna pomyłka! Kombi nie bedzie coupetą, coupeta nie bedzie suvem, suv nie będzie limuzyną itp......Toto coś na poprzednich stronach to jest taki Frankenstein wsród samochodów, jakiś nieudany wynik ekperymentów genetyki motoryzacyjnej ..tak jakby skrzyżować jamnika z owczarkiem niemieckim
chefot
Tue, 25 Nov 2008 - 21:12
CYTAT(greenhorn @ Tue, 25 Nov 2008 - 00:52)
Gdybym jezdzil DB9 i dowiedzial sie, ze pod tym samym dachem, te same rece skladaja takiego zmutowanego klona z dodatkowa para raczek celem dywersyfikacji produkcji, to moj slupek wyimaginowanej, metafizycznej wiezi z brytyjskim GT dla prawdziwych gentlemanow, zdecydowanie by opadl.
Trochę przesadzasz. Aston miał w ofercie Lagondę, więc precedens był. A nie miał byś oporów przed tym, że DB9 powstał jak właścicielem był Ford? A teraz jakaś kuwejcka spółka? Albo może nie cieszyłbyś się z Veyrona tylko dlatego, że właścicielem jest producent Golfa?
Moim zdaniem, jeśli samochód się broni (design + osiągi), to nie ma co lamentować. Podoba mi się Cayenne, podoba mi się prezentowana wyżej wersja Astona. Boxster i Panamera mi się nie podobają i trudno.
BN
Tue, 25 Nov 2008 - 21:24
Czekam jeszczę na diesla lub hybrydę
Sh1n
Tue, 25 Nov 2008 - 21:37
Ekopierdolec toczy ten świat
Bielas
Tue, 25 Nov 2008 - 21:38
CYTAT(chefot @ Tue, 25 Nov 2008 - 21:12)
A nie miał byś oporów przed tym, że DB9 powstał jak właścicielem był Ford? A teraz jakaś kuwejcka spółka?
nie kuwejcka tylko hinduska. A konkretnie olbrzymi koncern TATA.
Krzyku
Tue, 25 Nov 2008 - 21:55
Ten samochód nie ma być szybki nie ma być ładny, najważniejsze żeby miał pojemny bagażnik,ekonomiczny slinik i przede ale to przede wszystkim system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX !
chefot
Tue, 25 Nov 2008 - 22:25
CYTAT(Bielas @ Tue, 25 Nov 2008 - 21:38)
nie kuwejcka tylko hinduska. A konkretnie olbrzymi koncern TATA.
TATA jest właścicielem Jaguara. Aston wykupiło konsorcjum spółek kuwejckich i byli członkowie zarządu.
greenhorn
Wed, 26 Nov 2008 - 14:16
CYTAT(chefot @ Tue, 25 Nov 2008 - 19:12)
Albo może nie cieszyłbyś się z Veyrona tylko dlatego, że właścicielem jest producent Golfa?
Veyron nie imituje stylistycznie golfa. Nie jest jego nadmuchana, wzmocniona wersja, tylko niezaleznym projektem.
sebekwwa
Wed, 26 Nov 2008 - 14:30
Ale brzydal :/ najpierw cayenne teraz to ! kto to wymyśla ?!:/
mihau_dst
Wed, 26 Nov 2008 - 14:46
CYTAT(sebekwwa @ Wed, 26 Nov 2008 - 14:30)
Ale brzydal :/ najpierw cayenne teraz to ! kto to wymyśla ?!:/
księgowi dla zainteresowanych jak porsche kreuje nowe modele polecam TG gdzie Clarkson testuje Caymana. Tabelka na koniec mówi wszystko...
saleen
Wed, 26 Nov 2008 - 15:32
CYTAT(BN @ Tue, 25 Nov 2008 - 21:24)
Czekam jeszczę na diesla lub hybrydę
Hybryda jest mocno prawdopodobna. Tak na marginesie wiecie, że od bodajże przyszłego roku startuje sprzedaż Cayenne z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 240KM?
SajneK
Wed, 26 Nov 2008 - 15:42
Wiemy. Nie wysilili sie, to z touarega itp...
TJung
Thu, 27 Nov 2008 - 06:59
Nie wiem, co będzie za kilka lat. Audi TT Diesel, R8 Diesel, Porsche Diesel.... Jaguar Sedan, Aston Sedan... Zbliża się apokalipsa
KaeS
Thu, 27 Nov 2008 - 08:12
CYTAT(TOMEKKK @ Thu, 27 Nov 2008 - 06:59)
Jaguar Sedan
faktycznie, apokalipsa.
Swifterrr
Thu, 27 Nov 2008 - 14:16
CYTAT(TOMEKKK @ Thu, 27 Nov 2008 - 06:59)
Nie wiem, co będzie za kilka lat. Audi TT Diesel, R8 Diesel, Porsche Diesel.... Jaguar Sedan, Aston Sedan... Zbliża się apokalipsa
myśle ze jednak diesle padna na rzecz fajnych benzynowych hybryd
mihau_dst
Thu, 27 Nov 2008 - 14:19
fajna benzynowa hybryda? rozwiń myśl bo nie wiem co jest fajnego w hybrydzie toyoty/lexa (mniej palą ok, ale wrażenia z jazdy?)
hwojtek
Thu, 27 Nov 2008 - 14:21
Np. szybsza do 100 km/h, coś w niej źle?
mihau_dst
Thu, 27 Nov 2008 - 14:27
z automatem całkowity brak doznań z jazdy autem z dużym silnikem (jeździłem lexem rx400h jak i zwykłym 300 i w hybrydzie czułem się jak w przedziale pociągu a nie w aucie, chodzi mi o usypiający spokój, cisze itp.). Poza tym recycling ogniw(?) paliwowych może być (jest?) kłopotliwy.
Swifterrr
Thu, 27 Nov 2008 - 14:32
CYTAT(Swifterrr @ Thu, 27 Nov 2008 - 14:16)
myśle ze jednak diesle padna na rzecz fajnych benzynowych hybryd
Lexus Ls Hybrid nie fajny ? ma 6 sec do setki , jezdzi lepiej niz wersja V8 a pali mniej niz jakies klekoczące V6 HDi
To jest kierunek rozwoju aut sportowych i w tym kierunku producenci będa zmierzac moim zdaniem
SajneK
Thu, 27 Nov 2008 - 14:32
kupujac teraz nowego lexa martwisz sie recyklingiem ? A potem moze nie byc.
mihau_dst
Thu, 27 Nov 2008 - 14:40
macie racje, ja po prostu wolę klasyczne R6(rip) lub V6/8 niż eko-hybrydę na sok marchewkowy:) taki nie postępowy jestem peace
SajneK
Thu, 27 Nov 2008 - 14:45
Czasami tylko sa rozdzwieki miedzy tym co sie WOLI a tym co sie MOZE miec ja sie powoli zegnam z V8 ...
GIB
Wed, 03 Dec 2008 - 19:42
Wracając do tego porsche czytam sobie w periodykach o nim i się doczytać nie mogę. 6-cyl lub 8-cyl, jeśli chodzi o ten drugi to wiadomo Vka, ale 6-cylindrów jest jakaś szansa na boksera, czy VAG (pewnie 3,6 z Q7) pod maską, no i napęd skoro ma być 4x4 to pewnie nie transaxle, a szkoda.
AVENGER
Wed, 03 Dec 2008 - 22:55
CYTAT(TOMEKKK @ Thu, 27 Nov 2008 - 06:59)
Nie wiem, co będzie za kilka lat. Audi TT Diesel, R8 Diesel, Porsche Diesel.... Jaguar Sedan, Aston Sedan... Zbliża się apokalipsa
EVO XI Diesel
greenhorn
Fri, 05 Dec 2008 - 18:36
CYTAT(GIB @ Wed, 03 Dec 2008 - 17:42)
Wracając do tego porsche czytam sobie w periodykach o nim i się doczytać nie mogę. 6-cyl lub 8-cyl, jeśli chodzi o ten drugi to wiadomo Vka, ale 6-cylindrów jest jakaś szansa na boksera, czy VAG (pewnie 3,6 z Q7) pod maską, no i napęd skoro ma być 4x4 to pewnie nie transaxle, a szkoda.