deejay_7
Sun, 23 Nov 2008 - 19:13
Film ukazuje pracę silnika w warunkach toru Nurburgring.. wszystko dokładnie odwzorowano, aby zbadać wydajność systemu olejowego
http://pl.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
Just
Sun, 23 Nov 2008 - 20:33
Chyba nie do konca.
Przy prawdziwej jezdzie wystepuja boczne przeciazenia rowne lub przekraczajace 1g.
Chwilowa suma wektorowa tych sil z dzialajaca bez przerwy sila ciezkosci przekracza 1g wiec nie da sie tych sil uzyskac samym przechylaniem silnika.
pablo999
Sun, 23 Nov 2008 - 20:41
mi się wydaje, że przechylają tak silnik bo odwzorować ułożenie płynów silnika podczas obciążenia przecież na żadnym torze nie ma tak wyprofilowanych zakrętów by auto się tak wychylało
Just
Sun, 23 Nov 2008 - 20:44
Hmm... faktycznie moze wystarczy odwzorowac kierunek wypadkowej a nie jej wartosc, co najwyzej przeplywy oleju beda wolniejsze.
Mysle, ze jak to projektowali inzynierowie to nad tym pomysleli, ale jakos mnie tak tknelo od razu jak popatrzylem na film i na opis "dokladnego" odwzorowania ze to nieosiagalne.
deejay_7
Sun, 23 Nov 2008 - 21:19
Być może "dokładne" to nieodpowiednie słowo.. ideą natomiast miało być sprawdzenie wydajności systemu olejowego w tym silniku poprzez jak najdokładniejsze odwzorowanie przeciążeń.
Na fizyce się nie znam, ale jak powiedziałeś pracowali nad tym inżynierowie i pewnie brali to pod uwagę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.