zajac
Wed, 19 Nov 2008 - 13:23
Witam , tak jak napisalem w temacie poszukuje nadwymiarowych tlokow do silnika m52b28, jednynym miejscem jakie znalazlem gdzie moge je kupic jest ASO ale tam cena jest jak za tloki z BMW Sauber F1 Team
wiec moze wie ktos gdzie mozna cos takiego dostac , albo z czego moge dopasowac , interesuja mnie tylko nowe tloki Pozdrawiam
PMN
Wed, 19 Nov 2008 - 14:32
Wiseco, JE, ROSS itd. wyjdzie taniej, a zrobią Ci jakie chcesz.
Aha, ale jeśli mówimy o europejskiej wersji Twojego silnika (a zakładam, że tak), to sprecyzuj z jakiego auta. E36, czy E46?
Jeśli z tego pierwszego, to lepiej chyba poszukać bloku z M50B25.
Dowiedz się jeszcze, ale ZTCP koszt szlifu w Twoim przypadku jest naprawdę wysoki (WEPS Piaseczno - ok.800PLN za szlif M50B25 i ok.2000 za M52B25 i nie dają gwarancji czy to zadziała).
zajac
Wed, 19 Nov 2008 - 15:10
HOHO!
Ale mnie zaskoczyles!!:) nie jestem az tak biegly w tym temacie, wiec jakbys mogl napisac cos konkretniej to bede wdzieczny....
Ja sie sprecyzuje bardziej
mam bmw e30 z motorem z e36 328 m52b28 z roku 1995 i problem byl taki ze jak kupilem to zmienilem olej i zaczela klepac....
wiec zalalem olejem mineralnym i dalej klepie, zrobilem glowice i dalej klepie, wymienilem pompe oleju i dalej klepie, w siliniku ogolnie to bylo dziadostwo - poprzedni wlascicel - kawal ch... - zalal go niezliczona iloscia motodoktorow. Teraz juz naprawde nie mam sily wiec rozebralem motor no i ma lekkie progi ale trudno zrobie caly dol (bo glowica juz zrobiona) no i szukam tlokow nadwymiarowych. o reszte to szczerze mowiac nie wiem - bede robil go w TTC w Krakowie i nie mowili nic ze to problem.. Tylko czesci - jedynie gdzie narazie spotkalem to w ASO.. AHA jeszcze taka uwaga - bmw zaczyna klepac jak sie nagrzeje - auta uzywam tylko do zabawy wiec o spokojnej jezdzie nie ma mowy
hz10
Wed, 19 Nov 2008 - 20:47
CYTAT(zajac @ Wed, 19 Nov 2008 - 15:10)
HOHO!
Ale mnie zaskoczyles!!:) nie jestem az tak biegly w tym temacie, wiec jakbys mogl napisac cos konkretniej to bede wdzieczny....
Ja sie sprecyzuje bardziej
mam bmw e30 z motorem z e36 328 m52b28 z roku 1995 i problem byl taki ze jak kupilem to zmienilem olej i zaczela klepac....
wiec zalalem olejem mineralnym i dalej klepie, zrobilem glowice i dalej klepie, wymienilem pompe oleju i dalej klepie, w siliniku ogolnie to bylo dziadostwo - poprzedni wlascicel - kawal ch... - zalal go niezliczona iloscia motodoktorow. Teraz juz naprawde nie mam sily wiec rozebralem motor no i ma lekkie progi ale trudno zrobie caly dol (bo glowica juz zrobiona) no i szukam tlokow nadwymiarowych. o reszte to szczerze mowiac nie wiem - bede robil go w TTC w Krakowie i nie mowili nic ze to problem.. Tylko czesci - jedynie gdzie narazie spotkalem to w ASO.. AHA jeszcze taka uwaga - bmw zaczyna klepac jak sie nagrzeje - auta uzywam tylko do zabawy wiec o spokojnej jezdzie nie ma mowy
no to porobiłeś bo nicasilu sie nie szlifuje na nadwymiar jeszcze pytanie jaki masz blok alu czy żeliwo?
makaveli
Wed, 19 Nov 2008 - 21:24
alu,czeka Cie zmiana bloku,silnika..
kompot
Wed, 19 Nov 2008 - 22:37
Nie wiem na jaka skale, ale wiem, ze juz w Polsce regeneruje sie nicasil.
Ale gdzie?
Lezy u mnie w garazu takie małe, nietypowe, może bym to zregenerowal, to by wreszcie poszlo na Allegro...
zajac
Thu, 20 Nov 2008 - 01:30
To w takim razie czemu bmw sprzedaje tloki nadwymiarowe?? nie rozumiem..
hz10
Thu, 20 Nov 2008 - 07:29
CYTAT(kompot @ Wed, 19 Nov 2008 - 22:37)
Nie wiem na jaka skale, ale wiem, ze juz w Polsce regeneruje sie nicasil.
Ale gdzie?
Lezy u mnie w garazu takie małe, nietypowe, może bym to zregenerowal, to by wreszcie poszlo na Allegro...
owszem regeneruje sie ale polacy wysyłają do czech , koszt 1 cylindra to około 600 pln X 6 to już sie mało opłaca
a bmw moze sprzedaje nie nadwymiary a selekcje która jest robiona co 0.01mm
makaveli
Thu, 20 Nov 2008 - 08:28
gra nie warta swieczki, czasem nie warto wywazac otwartych drzwi
tomek_7
Thu, 20 Nov 2008 - 08:40
Kup drugi silnik i na przyszłość nie zalewaj go minerałem. Wg. mnie jedyne rozsądne rozwiązanie.
zajac
Thu, 20 Nov 2008 - 16:01
tylko gdzie ja kupie 2 silnik w dobrym stanie.... jak mam wydac 4 kola na motor ktory nie wiem jaki jest to ja wole dac 6 na remont...
PMN
Thu, 20 Nov 2008 - 16:56
Kute tłoki - ca.3000PLN komplet
Blok M50B25 - nie wiem 500-1000?
Szlif cylindrów ca. 800PLN
Tak by to mniej więcej wyglądało.
Więcej roboty niż przy kupnie "nowego" dołu, ale pewność większa.
zajac
Thu, 20 Nov 2008 - 17:26
jak kupie blok m50b25 to bedzie pasowal do calej reszty??
kompot
Thu, 20 Nov 2008 - 19:57
CYTAT(hz10 @ Thu, 20 Nov 2008 - 07:29)
owszem regeneruje sie ale polacy wysyłają do czech , koszt 1 cylindra to około 600 pln X 6 to już sie mało opłaca
a bmw moze sprzedaje nie nadwymiary a selekcje która jest robiona co 0.01mm
Do Czech wysyłało się 5 lat temu i wiecej. Ok. rok temu slyszalem, ze ktos wreszcie zaczal ruszac temat w Polsce, dlatego pytam.
hz10
Thu, 20 Nov 2008 - 19:58
tak sie składa że za 3 to mam cały silnik do sprzedania po przebiegu 115tyś jeszcze w moim aucie jak chcesz możesz sprawdzac do woli ale gwarantuje że od wymiany do wymiany olej na miarce jak zaczarowany
no i masz nie daleko
z tym ze to jest TU choc z drugiej strony mozesz zawsze sterowac jednym wanosem a wałek wydechowy założyc od twojego
zajac
Thu, 20 Nov 2008 - 20:15
"z tym ze to jest TU choc z drugiej strony mozesz zawsze sterowac jednym wanosem a wałek wydechowy założyc od twojego " - tego nie rozumiem co miales na mysli?? rozumiem ze jestes ze starachowic??
kompot
Thu, 20 Nov 2008 - 22:19
M52B28TU, Double Vanos.
hz10
Thu, 20 Nov 2008 - 23:04
CYTAT(zajac @ Thu, 20 Nov 2008 - 20:15)
rozumiem ze jestes ze starachowic??
prawda, na reszte odpowiedział kompot
zajac
Sun, 23 Nov 2008 - 17:39
no to jeszcze w takim razie takie pytanko:)
ile musialbym sie natrudzic zeby zalozyc m54b30 do tego samochodu?? skrzynia jest od e36 328
lesek
Sun, 23 Nov 2008 - 18:31
zajac
Sun, 23 Nov 2008 - 18:41
no wlasnie a ja mimo wszystko posiadam skrzynie wiec ciekaw jestem czy pasuje od m52b28, mam rowniez kolektor wydechowy od s5b30 wiec moze by i on spasowal, wydech mam wyspawany 2,5 cala z kwasowki, woec nie chcialbym sie narazac az na takie koszta
nonam3
Sun, 23 Nov 2008 - 21:21
ile musialbym sie natrudzic zeby zalozyc m54b30 do tego samochodu?? skrzynia jest od e36 328
Potrzebojesz kompletny silnik m54b30 z kompem, ews i kluczykiem , pedał gazu z potenciometrem . Praktycznie reszta zostaje z e36. Pozniej tylko madrego elektryka ktory ci to podlaczy. Kolektory mozesz zalozyc ori z m52 .
zajac
Sun, 07 Dec 2008 - 21:17
Panowie kupilem silnik m52b28tu od hz10 niedlugo goodbiore jak zamontuje i uporam sie ze wszystkim to napisze co z tego wyszlo:)
dziekuje za pomoc
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.