cybul
Mon, 27 Oct 2008 - 20:15
Witam mam problem z instalacją w uturbionym M30. W aucie jest niewiadomego pochodzenia wiazka. Próbowałem z kompem od M30. nr: 261200151, 150, i 179. Wg. BMW parts. powinien działac prawidłowo na 179, ale przekaźnik od pompy klika i wogle całość się gubi. Natomiast w miare działa na 151. Mam cała wiazkę od 535i z kompem 179 i zamierzam przełożyć wszystko, tylko teraz TPS mam z prostokątna 3 pinową wtyczką, a ta wiązka ma tps z okrągłą 6 pinową. Pomocy bo moja inwencja sie wyczerpała. Może ktoś mi podeśle scchematy do tych wiązek. Ew jakiegoś biegłego elektryka w tej materii.
Pozdrawiam i Dziękuje za wszelka pomoc.
Karol_e28
Mon, 27 Oct 2008 - 20:37
sprawa jest tego typu, że motronic ma chyba dwie albo i trzy generacje a więc troszkę różniące się wiązki.\
jakie masz objawy? skad jesteś?
cybul
Mon, 27 Oct 2008 - 20:55
Jestem z Warszawy. Objawy sa takie że nie wkręca sie, strzela. Rozłącza pompe. Ale jeśli pompe dam bezpośrednio z aku to i tak warjuje. Ale na kompie o końcówce nr: 151 chodzi jakotako. tylko że to jest lomp od 520-tki. Głównie chodzi mi o to jak sprawdzic od czego jest wiązka silnika, I z czego mam 3 pinowy TPS jak mam drógą wiazkę ob 535i i tam jest 6-pinowy.
dzięki pozdr.
STAN
Wed, 29 Oct 2008 - 02:43
Z wiazka to jest przerąbany temat jak nie jesteś pewien czy masz serie...masz Ecumastera czy auto jest wystrojone na seryjnym kompie?
Sloid
Wed, 29 Oct 2008 - 14:07
Samochód jest wystrojony na SMT6 + przeprogramowany chip.
STAN
Wed, 29 Oct 2008 - 18:07
CYTAT(Sloid @ Wed, 29 Oct 2008 - 14:07)
Samochód jest wystrojony na SMT6 + przeprogramowany chip.
może ten własnie przeprogramowany chip robi troszke smrodu ...hmm
ja na twoim miejscu został bym przy seryjnym kompie + ECUMASTER...
z racjii że odebralęs gotowy produkt i nie robiłeś go sam..to niestety trzeba mieć na uwadze takie sprawy jak wiązka czy też elektronika a to jest najgorsze ustrojstwo...
Sloid
Fri, 31 Oct 2008 - 10:27
Wczoraj zmieniliśmy wiązkę i kompa, które zostały wyjęte z chodzącego auta (komp z koncowka 179) i dalej nie jeździ. Odpala normalnie, ale po kilku minutach chodzenia zaczyna gubić istre i sie przylewć. Możliwe, że to za sprawa przepłiywki ktora pochodzi z Nissana, ale tym będzie sie martwila juz osoba ktora to zestroi, poniewaz od strony elektryki wszystko jest ok
JACEK
Sat, 01 Nov 2008 - 09:34
Wiesz kto przygotowywał to auto, to po co napierasz na forum.Odezwij sie do tunera , ktory zna ten projekt od podszewki zanim cos popsujesz.Z drugiej strony jak prycha i strzela to calkiem fajnie.Mozesz uznac ze masz super ostre walki i ALS
Bedziesz musial zadac sobie naprawde bardzo duzo trudu zeby auto na seryjnym kompie plus swinka i turbo zachowywalo sie jak seryjne.Nie jest to niemozliwe np auto Kuby Gracza , ale moze lepiej przygotuj sie na pewne kompromisy.
Sloid
Sat, 01 Nov 2008 - 16:30
Zawsze robiliśmy wszystko sami w naszych rajdówkach i dlatego chcemy wiedziec ocoho.... . Natomiast jest wiele zmotek które chcemy wyeliminowac żeby "stroiciel " nie wku... sie na druciarstwo w wiązce itp. Tylko by zamiast szukania błędów w instalacji mogł się zając mapą i strojeniem
STAN
Sun, 02 Nov 2008 - 00:43
CYTAT(Sloid @ Sat, 01 Nov 2008 - 16:30)
Zawsze robiliśmy wszystko sami w naszych rajdówkach i dlatego chcemy wiedziec ocoho.... . Natomiast jest wiele zmotek które chcemy wyeliminowac żeby "stroiciel " nie wku... sie na druciarstwo w wiązce itp. Tylko by zamiast szukania błędów w instalacji mogł się zając mapą i strojeniem
kolego ,,WELCOME TO THE CLUB DRUCIARSTWO W WIĄZCE"
znam twój ból.
jendrek e-30
Sun, 02 Nov 2008 - 10:08
Ja też mam m30b35 turbo w tej chwili mam seryjną przepływke i powiem tak na wolnych przebiera i nie równo pracuję i nic nie jestem w stanie z tym zrobić i podczas jazdy delikatnie znaczy normalnie się dławi i przylewa a pod czas ostrej jazdy jest ok. . Będziemy wywalać przepływkę i będzie MAF sensor +ECU i wtedy można będzie ogarniać resztę żeby nie lało i jeździło zarówno spokojnie jak i ostro, przepływka klapkowa w turbo w BMW raczej nie będzie działać ok. . Tą przepływką masz zainstalowaną na ssaniu turbiny czy w dolocie , ja miałem tak i tak ja była w dolocie to było ok. dopóki nie zaczęło dmuchać potem były jaja a teraz mam na ssaniu i jak jest ostro jest w miarę ale przy delikatnej jeździe jest kapota . Wywal przepływke zainstaluj MAF i będzie ok. to sprawdzony sposób i czujnik temperatury powietrza w dolocie żeby zmiany temperatury powietrza nie wpływały na skład mieszanki .
Ale wydaje mi się że zanim komukolwiek ją powierzysz do strojenia to powinieneś ogarnąć że chodziła na wolnych i na jałowym się wkręcała bo to jesteś wstanie zrobić, a co się stanie ja odłączysz przepływke, u mnie zapala i chodzi na wolnych. Masz EGT to też istotny wskaźnik bo jak go masz to wskazaniach tego zegara można wiele się dowiedzieć czy bogato czy ubogo . Na pocieszenie mogę ci powiedzieć że nie będzie takie proste to ogarną ale jak już będzie ok. to frajdy co nie miara
POZDRO
riderwawa
Tue, 04 Nov 2008 - 01:01
czesc jendrek e30
posiadam e30 M30b35m
tez jestem z wawy
czy mozesz cos pomoc w kwestii uturbienia mojego motoru ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.