Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M30 TURBO PROBLEM Z ELEKTRYKĄ
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
cybul
Witam mam problem z instalacją w uturbionym M30. W aucie jest niewiadomego pochodzenia wiazka. Próbowałem z kompem od M30. nr: 261200151, 150, i 179. Wg. BMW parts. powinien działac prawidłowo na 179, ale przekaźnik od pompy klika i wogle całość się gubi. Natomiast w miare działa na 151. Mam cała wiazkę od 535i z kompem 179 i zamierzam przełożyć wszystko, tylko teraz TPS mam z prostokątna 3 pinową wtyczką, a ta wiązka ma tps z okrągłą 6 pinową. Pomocy bo moja inwencja sie wyczerpała. Może ktoś mi podeśle scchematy do tych wiązek. Ew jakiegoś biegłego elektryka w tej materii.
Pozdrawiam i Dziękuje za wszelka pomoc.
Karol_e28
sprawa jest tego typu, że motronic ma chyba dwie albo i trzy generacje a więc troszkę różniące się wiązki.\
jakie masz objawy? skad jesteś?
cybul
Jestem z Warszawy. Objawy sa takie że nie wkręca sie, strzela. Rozłącza pompe. Ale jeśli pompe dam bezpośrednio z aku to i tak warjuje. Ale na kompie o końcówce nr: 151 chodzi jakotako. tylko że to jest lomp od 520-tki. Głównie chodzi mi o to jak sprawdzic od czego jest wiązka silnika, I z czego mam 3 pinowy TPS jak mam drógą wiazkę ob 535i i tam jest 6-pinowy.
dzięki pozdr.
STAN
Z wiazka to jest przerąbany temat jak nie jesteś pewien czy masz serie...masz Ecumastera czy auto jest wystrojone na seryjnym kompie?
Sloid
Samochód jest wystrojony na SMT6 + przeprogramowany chip.
STAN
CYTAT(Sloid @ Wed, 29 Oct 2008 - 14:07) *
Samochód jest wystrojony na SMT6 + przeprogramowany chip.


może ten własnie przeprogramowany chip robi troszke smrodu ...hmm

ja na twoim miejscu został bym przy seryjnym kompie + ECUMASTER...
z racjii że odebralęs gotowy produkt i nie robiłeś go sam..to niestety trzeba mieć na uwadze takie sprawy jak wiązka czy też elektronika a to jest najgorsze ustrojstwo...
Sloid
Wczoraj zmieniliśmy wiązkę i kompa, które zostały wyjęte z chodzącego auta (komp z koncowka 179) i dalej nie jeździ. Odpala normalnie, ale po kilku minutach chodzenia zaczyna gubić istre i sie przylewć. Możliwe, że to za sprawa przepłiywki ktora pochodzi z Nissana, ale tym będzie sie martwila juz osoba ktora to zestroi, poniewaz od strony elektryki wszystko jest ok
JACEK
Wiesz kto przygotowywał to auto, to po co napierasz na forum.Odezwij sie do tunera , ktory zna ten projekt od podszewki zanim cos popsujesz.Z drugiej strony jak prycha i strzela to calkiem fajnie.Mozesz uznac ze masz super ostre walki i ALS laugh.gif laugh.gif laugh.gif Bedziesz musial zadac sobie naprawde bardzo duzo trudu zeby auto na seryjnym kompie plus swinka i turbo zachowywalo sie jak seryjne.Nie jest to niemozliwe np auto Kuby Gracza , ale moze lepiej przygotuj sie na pewne kompromisy.
Sloid
Zawsze robiliśmy wszystko sami w naszych rajdówkach i dlatego chcemy wiedziec ocoho.... . Natomiast jest wiele zmotek które chcemy wyeliminowac żeby "stroiciel " nie wku... sie na druciarstwo w wiązce itp. Tylko by zamiast szukania błędów w instalacji mogł się zając mapą i strojeniem wink.gif
STAN
CYTAT(Sloid @ Sat, 01 Nov 2008 - 16:30) *
Zawsze robiliśmy wszystko sami w naszych rajdówkach i dlatego chcemy wiedziec ocoho.... . Natomiast jest wiele zmotek które chcemy wyeliminowac żeby "stroiciel " nie wku... sie na druciarstwo w wiązce itp. Tylko by zamiast szukania błędów w instalacji mogł się zając mapą i strojeniem wink.gif



kolego ,,WELCOME TO THE CLUB DRUCIARSTWO W WIĄZCE" wink.gif

znam twój ból.
jendrek e-30
Ja też mam m30b35 turbo w tej chwili mam seryjną przepływke i powiem tak na wolnych przebiera i nie równo pracuję i nic nie jestem w stanie z tym zrobić i podczas jazdy delikatnie znaczy normalnie się dławi i przylewa a pod czas ostrej jazdy jest ok. . Będziemy wywalać przepływkę i będzie MAF sensor +ECU i wtedy można będzie ogarniać resztę żeby nie lało i jeździło zarówno spokojnie jak i ostro, przepływka klapkowa w turbo w BMW raczej nie będzie działać ok. . Tą przepływką masz zainstalowaną na ssaniu turbiny czy w dolocie , ja miałem tak i tak ja była w dolocie to było ok. dopóki nie zaczęło dmuchać potem były jaja a teraz mam na ssaniu i jak jest ostro jest w miarę ale przy delikatnej jeździe jest kapota . Wywal przepływke zainstaluj MAF i będzie ok. to sprawdzony sposób i czujnik temperatury powietrza w dolocie żeby zmiany temperatury powietrza nie wpływały na skład mieszanki .
Ale wydaje mi się że zanim komukolwiek ją powierzysz do strojenia to powinieneś ogarnąć że chodziła na wolnych i na jałowym się wkręcała bo to jesteś wstanie zrobić, a co się stanie ja odłączysz przepływke, u mnie zapala i chodzi na wolnych. Masz EGT to też istotny wskaźnik bo jak go masz to wskazaniach tego zegara można wiele się dowiedzieć czy bogato czy ubogo . Na pocieszenie mogę ci powiedzieć że nie będzie takie proste to ogarną ale jak już będzie ok. to frajdy co nie miara




POZDRO ph34r.gif
riderwawa
czesc jendrek e30

posiadam e30 M30b35m

tez jestem z wawy
czy mozesz cos pomoc w kwestii uturbienia mojego motoru ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.