koziol1
Mon, 27 Oct 2008 - 08:50
korzystal moze ktos z jakiegos edytora ori komputera do vetty - chodzi o opinnie o opinie nt. softu, jak to sie spisuje w rzeczywistosci, czy jest real time tunning itd. bede wdzieczny za wszystkie uwagi i opinie.
Jedenasty
Mon, 27 Oct 2008 - 09:39
http://www.tunercat.com/ polecam ten program daje rade, polecają go też na zagramanicznych forach
koziol1
Mon, 27 Oct 2008 - 10:28
z jakim interfacem to wspolpracuje?
Jedenasty
Mon, 27 Oct 2008 - 10:38
to jest programator EPROM do ECM, żeby mieć realtime tuning musisz zrobić podstawkę z chipem wielokrotnego zapisu i zrobić do tego złącze
Jedenasty
Mon, 27 Oct 2008 - 10:40
koziol1
Mon, 27 Oct 2008 - 10:54
generalnie chce cos co pozwoli dzialac poprzez obd II bez ingerowania w kompa mechanicznie. stad przywolalem w/w programy.
Jedenasty
Mon, 27 Oct 2008 - 11:26
niestety nie wiem jak jest w wozach po 92 roku ale w tych do 92 jest tak że albo wyciągasz za każdym razem chip (bo nie są wielokrotnego zapisu), robisz podstawkę i programujesz w nowym wielokrotnego zapisu na bieżąco lub kupujesz SA typu Holley Commander 950 lub ACCEL DFI
Aniołek
Tue, 28 Oct 2008 - 21:16
Ja też mocno poszukuje po necie softu i jak narazie to dupa blada , nie spotkałem sie narazie z darmowym softem do LS1-LS6 , dziś prubowałem sią połączyć z kompem poprzez demo EfiLife ale mój interfejs nie daje rady , wysłałem zapytanie do polskich producętów interfejsów czy co śna to poradzą , czas pokaże - narazie pozostaje Predator tyle tylko że przy pierwszym uruchomieniu zczytuje nr. vin i potem współpracuje już tylko z tym kompem więc o pożyczaniu go sobie mozna zapomnieć , chć ponoc da sie to złamać , gdzieś na forum amerykańskim dzisiaj czytałem. Łatwego życia to nie mamy oj nie.
koziol1
Tue, 28 Oct 2008 - 22:49
jak cos ustalisz to daj znac
jakie koszta ten predator?
Aniołek
Wed, 29 Oct 2008 - 10:07
Predator to koszt ok 370$ , obecnie to najpopularniejsza świnka która przez złącze OBD2 modyfikuje paliwo , zapłon i kilka przydatnych żeczy jeszcze , minusem są ograniczone mozliwości tuningu - zakres działania to + - 20% od fabrycznych ustawień.
koziol1
Wed, 29 Oct 2008 - 10:16
odpada wiec - nieduzo wieksze pieniadze w sumie kosztuja efilive i hptuners..
Aniołek
Wed, 29 Oct 2008 - 16:47
szukam i szukam i szukam i znaleść nie mogę gdzie można kupić EFI LIVE , ma może ktoś linka?
koziol1
Wed, 29 Oct 2008 - 19:10
Aniołek
Wed, 29 Oct 2008 - 21:03
znam doskonale ale brak jest tam cenników ale wchodząc w zakladke Resellers dochodzimy do dilerów a tam już nie problem o ceny wkoncu
grzenio
Mon, 01 Dec 2008 - 23:17
Na OBD2 wszystkie narzędiza są słono płatne i licencja z programem jest góra na 4 auta.
Ja będę miał niebawem Jeta Dynamic Spectrum Tuners.
Będzie można wszystko zaprogramować, ale licencje na kolejne auta kosztują...
Tu jest lista aut w których to będzie działać:
1996-2000 GM Trucks & SUV's with Vortec 4.3, 5.0, 5.7 & 7.4L
1999-2006 GM LS1 Trucks & SUV's with 4.3, 4.8, 5.3, 6.0 & 8.1L
1996-1997 Camaro, Firebird, Corvette & Impala SS LT-1
1997-2004 Camaro, Firebird & Corvette LS-1
1998-2002 Camaro, Firebird 3.8L
2004 GTO LS1
2004-2005 Cadillac CTS-V
Aniołek
Tue, 02 Dec 2008 - 21:30
a co z C5 Z06 LS6 , soft obsługuje? , może sie dokoptuje na strojenie do was.
grzenio
Tue, 02 Dec 2008 - 23:10
Będę to miał na dniach, to ci konkretnie odpowiem, ale raczej powinien obsługiwać LS6.
Te nowsze LS2,LS3 i LS7 z kompami Simensa to już nie.
PMN
Wed, 03 Dec 2008 - 16:16
Podepnę się pod temat.
Ktoś korzystał-zna SCAL X3?
Pytam pod względem V8 fordowskiego - MY'07. Czym to najlepiej wystroić?
rb25det
Sun, 01 Mar 2009 - 03:48
panowie a co powinienem teraz zrobic w mojej c5 zeby nie wywalało mi błedów sond tych za katalizatorami bo zrobiłem wydechy przelotowe 3 calowe i cały czas mam błedy w ecu
dydu
Sun, 01 Mar 2009 - 08:04
CYTAT(rb25det @ Sun, 01 Mar 2009 - 03:48)
panowie a co powinienem teraz zrobic w mojej c5 zeby nie wywalało mi błedów sond tych za katalizatorami bo zrobiłem wydechy przelotowe 3 calowe i cały czas mam błedy w ecu
pierwszy lepszy tuner powinien byc w stanie ci je wylaczyc w programie. tak przynajmniej bylo w minm przypadku, po wycieciu katalizatorow pojawily sie bledy, po czym po prostu odpialem czujnik O2 i zostal on wylaczony w programie.
"guys just running the stock exhaust... When ya'll get your tunes and shot off the rear 02 sensors... do you have the bung welded back in? or just dissconnect the sensor and tape it off?
Im getting my highflow cats installed before the truck goes to storage... taking the precats off too... since the front 02 sensors are in front of where were cutting. no rewelding bungs... but do ya install the rear's back in? were redoing my exhaust from the front 02 sensors back... so just wandering. thanks"
"re:You can reinstall the rear 02's and keep them connected or if you want to plug the bungs and disconnect the 02's really doesnt matter. I kept my 02's in and connected (turned off in the tune) so the connector stays clean incase I want to run them later."
Jedenasty
Sun, 01 Mar 2009 - 11:05
CYTAT(PMN @ Wed, 03 Dec 2008 - 16:16)
Podepnę się pod temat.
Ktoś korzystał-zna SCAL X3?
Pytam pod względem V8 fordowskiego - MY'07. Czym to najlepiej wystroić?
tak jak dydu pisze, poprostu podłączyć się pod kompa i wyłączyć sondy
pzdr
PMN
Thu, 05 Mar 2009 - 16:36
CYTAT(AWSA @ Sun, 01 Mar 2009 - 11:05)
tak jak dydu pisze, poprostu podłączyć się pod kompa i wyłączyć sondy
pzdr
Chodziło mi o strojenie mapy paliwa i zapłonu...
Wiem, że mając SCT X3 można dokupić program, który wgrywa się do laptopa, łączy chyba przez USB z SCT X3 i wtedy jest możliwość pełnego wystrojenia.
Pytanie czy ktoś coś takiego widział/korzystał.
Chcę sobie wystroić GT500 na nowym setupie, a nie wierzę specjalnie w amerykańskie email tunes.
Kubek
Thu, 05 Mar 2009 - 17:52
CYTAT(PMN @ Thu, 05 Mar 2009 - 09:36)
Chcę sobie wystroić GT500 na nowym setupie, a nie wierzę specjalnie w amerykańskie email tunes.
Dlaczego nie ufasz komus kto cale zycie zajmowal sie silnikami V8 a chcesz oddac swoje auto komuc kto bedzie je widzial pierwszy raz w zyciu.
PMN
Sat, 07 Mar 2009 - 12:28
CYTAT(Kubek @ Thu, 05 Mar 2009 - 17:52)
Dlaczego nie ufasz komus kto cale zycie zajmowal sie silnikami V8 a chcesz oddac swoje auto komuc kto bedzie je widzial pierwszy raz w zyciu.
Kubek, siedzę jakiś czas na US forach, spytałem tam od kogo najlepiej kupić program (tak, żeby był dostrojony pod EU paliwo).
Natychmiast dostałem odpowiedzi, że Evolution Performance, VMP itd. są super i wszyscy się na forach podniecają ich osiągnięciami.
Następnie przyszło do mnie xx PW, niektóre od osób które udzieliły się w temacie, żeby lepiej nie korzystać z usług w/w.
Np
."...I'm hesitant to post this online but in a pm o.k. I'v had nothing but problems from FRED at EVO. I've got a stage 2 set up w/ there tune. It was VERY (9.8-10.2) rich, which concerns me about cylinder wash. and The car was only getting 15 deg. of timing at wide open throttle. It can handle 25!!! I sent in datalogs w/ air/fuel readings and I can't get a response. He won't fix it. I had to go to a local dyno and spend more $$$$$ on someone else's tune..."
Większość PW można podsumować tak, że kupując gotowy zestaw, warto pojechać do kogoś kto ma hamownię i zrobić indywidualne strojenie. Oczywiście najchętniej w USA.
W Europie centralnej najbardziej polecaną firmą z najlepszą hamownią jest.... Vtech
Kubek
Sat, 07 Mar 2009 - 15:32
Nie mozesz znalezc kogos kto oferuje tuning przez Internet? Np ten gosc stroi twoje auto przez miesiac za $100,
http://www.555motorsports.net/pricing.htmTylko nie wiem czy on zajmuje sie twoim samochodem, wiem ze napewno Subari i Mitsu i ma dobre opinie.
dydu
Sat, 07 Mar 2009 - 16:32
CYTAT(PMN @ Sat, 07 Mar 2009 - 12:28)
Kubek, siedzę jakiś czas na US forach, spytałem tam od kogo najlepiej kupić program (tak, żeby był dostrojony pod EU paliwo).
Natychmiast dostałem odpowiedzi, że Evolution Performance, VMP itd. są super i wszyscy się na forach podniecają ich osiągnięciami.
Następnie przyszło do mnie xx PW, niektóre od osób które udzieliły się w temacie, żeby lepiej nie korzystać z usług w/w.
Np
."...I'm hesitant to post this online but in a pm o.k. I'v had nothing but problems from FRED at EVO. I've got a stage 2 set up w/ there tune. It was VERY (9.8-10.2) rich, which concerns me about cylinder wash. and The car was only getting 15 deg. of timing at wide open throttle. It can handle 25!!! I sent in datalogs w/ air/fuel readings and I can't get a response. He won't fix it. I had to go to a local dyno and spend more $$$$$ on someone else's tune..."
Większość PW można podsumować tak, że kupując gotowy zestaw, warto pojechać do kogoś kto ma hamownię i zrobić indywidualne strojenie. Oczywiście najchętniej w USA.
W Europie centralnej najbardziej polecaną firmą z najlepszą hamownią jest.... Vtech
Spruboj tych gosci
http://www.teamjdm.com/http://www.amazonracing.com/obie firmy specjalizuja sie w Fordach i pracuja z SCT software tak ze na pewno nie bedzie peoblemu z wysterowaniem twojego GT500. Ponadto Rick z Amazona oferuje Life Time revision program
http://www.amazonracing.com/products.html , co oznacza unlimited dostojenia twojego programu az bedziesz w pelni szczesliwy
PMN
Sat, 07 Mar 2009 - 21:45
Thx!
Aniołek
Sat, 07 Mar 2009 - 22:11
kto wystroji C5 ZO6 LS6 , po kilku modach - zbliżam sięd o tego momentu kiedy już na to czas i nie wiem co robić bo wyjść jst kilka
a: kupić interfejs z softem typu EfiLive , HpTuners , DsTuner
b: zlecić strojenie rodzimej firmie ( ale której)
c: wysłać do stanów ale ta wersja mi najmniej odpowiada bo już zbyt dużo było przypadków żle wystrojonego auta w ten sposób
d: kupić Predatora lub coś podobnego ale to jest jagorszce wyjście ze wszystkiego
Jedenasty
Sun, 08 Mar 2009 - 13:02
Aniołek jeśli masz swoje AFR wideband to opcja nr 1. Jeśli nie masz to połącz 1 z 2, strojenie amerykańców ie różni się specjalnie od strojenia np. Nissanów czy Fiatów, jeśli ktoś stroił już silniki to tylko kwestia 10-15min by poznał program gdzie co jest i ognia
pzdr
Aniołek
Sun, 08 Mar 2009 - 16:28
To chyba bedzie najrozsądniejsze aby połączyc a i b .
Dzisiaj skończył mi się siłownik przy sprzęgle ten :
http://info.rockauto.com/RB/Detail2noTip.html?CS360074.jpg , żygneło płynem a pedał sprzęgła wpadł w podłogę , sprzęgło mam dwu tarczowe Spec. W orefcie rockauto jest także sachs ciekawe czy dostepne jest to w PL nr. ( SH6154 ), no chyba że okaże się że tylko wyskoczył wężyk ale chyba lepiej będzie kupić nowy siłownik , no i pytanie za 100 punktów czy muszę zdemontować calutki napęd czyli skrzynia wał itp. aby do niego dojść czy też wystarczy sam wydech i obudowa od wału?
grzenio
Sun, 08 Mar 2009 - 23:58
CYTAT(Aniołek @ Sun, 08 Mar 2009 - 16:28)
To chyba bedzie najrozsądniejsze aby połączyc a i b .
Dzisiaj skończył mi się siłownik przy sprzęgle ten :
http://info.rockauto.com/RB/Detail2noTip.html?CS360074.jpg , żygneło płynem a pedał sprzęgła wpadł w podłogę , sprzęgło mam dwu tarczowe Spec. W orefcie rockauto jest także sachs ciekawe czy dostepne jest to w PL nr. ( SH6154 ), no chyba że okaże się że tylko wyskoczył wężyk ale chyba lepiej będzie kupić nowy siłownik , no i pytanie za 100 punktów czy muszę zdemontować calutki napęd czyli skrzynia wał itp. aby do niego dojść czy też wystarczy sam wydech i obudowa od wału?
Będziesz musiał wyjąc skrzynię i wał z obudową żeby dostać się do sprzęgła. Ewentualnie wyjąć silnik, czego raczej nie polecam.
Znając życie nie liczyłbym na awarię wężyka...
Aniołek
Tue, 10 Mar 2009 - 20:59
Mam wielkiego fuksa , odkręcił się odpowietrznik i wywaliło nim płyn , auto już złożone i śmiga.
THX grzenio
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.