Za forum FSO PTK :
Numery rejestracyjne :
1500 Turbo
WAS 130D*
WAS 184C
1600
KTF 4190
2000 Coupe
WAS 130D*
WAS 732P*
2000
7D 11 WX
GZ 0560
KDC 8862
WAS 130D*
WAS 229D
WAS 845D
WAT 775Z
2000 Turbo
WAS 732P*
*Różne auta z tymi samymi numerami
POLONEZY RAJDOWE Z SILNIKIEM 1500 Turbo
Grupa A
Typ silnika AA
Moc silnika 140kW
Masa własna 900kg
Prędkość max 220km/h - 8,5s
Doładowanie 0,09MPa [0,9 bara]
Obroty mocy max 7000 obr/min
240 Nm przy 3200 obr/min
Pompa paliwa elektryczna o ciśnieniu 0,25MPa
Średnica wydechu 60mm.
Układ napędowy: Sprzęgło z tarczą metalową firmy Sachs, kłowa niesynchronizowana skrzynia biegów o przełożeniach I-2,710, II-1,948, III-1,538, IV-1,233, V-1. Przekładnie główne w zależności od charakteru imprezy 3.9, 4,1 4,3 4,55; szpery 20%, 35% 60%. Na trasach asfaltowych zwiększano rozstaw kół za pomocą dystansów.
Zawieszenie: wahacze górne i dolne zamknięte, twardsze sprężyny, amortyzatory gazowe firmy Blisteim. Obniżono wspornik resorów, resory z DF 125p kombi, zastosowano drążek Panharda.
Hamulce: 2 równoległe pompy hamulcowe, brak serwa, tarcze wentylowane, regulowany korektor hamowania kuł tylnych, hydrauliczny hamulec ręczny
Klatka bezpieczeństwa, obspawana karoseria, system gaśniczy oparty na 3 gaśnicach halonowych dysze pod maską i we wnęce koła zapasowego, podręczna gaśnica halonowa, akumulator w bagażniku zamknięty w metalowej zabudowie
Uszczelka specjalna głowicy firmy Goetz
Powiększono i wypolerowano kanały dolotowe i wylotowe
Powiększono o 2mm średnicę grzybków zaworowych
Obniżono pompę oleju, zastosowano płytszą miskę oleju zabezpieczoną płytą osłaniającą
Świece Iskra FE 65P
Olej silnikowy Castrol GTX
Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg
Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12
Zbiornik paliwa przeniesiony do wnęki koła zapasowego.
Zastosowano intercooler.
Grupa N
Typ silnika AB
Moc silnika 72 kW
Masa własna 1160kg
Prędkość max 180km/h - 11s
Doładowanie 0,07MPa [0,7 bara]
Obroty mocy max 6000 obr/min
180Nm przy 3200 obr/min
Pompa paliwa mechaniczna o podwyższonym ciśnieniu do 0,1MPa
Średnica wydechu bez zmian.
Układ napędowy bez zmian.
Zawieszenie bez zmian.
Hamulce bez zmian.
Klatka bezpieczeństwa, podręczna gaśnica halonowa
Kanały dolotowe wylotowe, wielkość zaworów bez zmian.
Świece Iskra FE 65P
Olej silnikowy Castrol GTX
Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg
Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12
Zużycie paliwa 70km/h - 7.0 90km/h - 8.2 120km/h - 10.3
POLONEZY RAJDOWE Z SILNIKIEM 2000
Homologacje :
FSO Polonez 2000 Nr 657 01.01.1979 G IVFSO
FSO Polonez 2000 Nr 1704 01.04.1980 Gr II
FSO Polonez 2000 C Nr 261 01.04.1984 GrB
Barwy :
Biały z czerwonym pasem od 1978 do 1979 Gr IV
Granat z czerwonym pasem od 1979 do 1980 Gr IV
Biały z czerwonym pasem od 1980 do 1984 Gr IV(białe poszerzenia i czerwone)
Żółty z granatowym pasem wzdłuż samochodu i paskami na słupkach 1984-86 Gr B
Żółty z pasami granatowymi skośnymi od 1986-1987 Gr B
Skrzynie biegów : Kłowa niezsynchronizowana skrzynia firmy colloti 3 zestawy
I 3,612; 2.045; 1,357; 1; 0, 870 wsteczny 3,244
II 2,654; 1,895; 1,568; 1,244; 1; wsteczny 2,671
III 2,710; 1,948; 1,538; 1,233; 1 wsteczny 2,310
Dyfry: Przełożenia 4,1; 4,3; 4,55; 5,37
Zawieszenie: Amortyzatory Bilstein: rally, safari-akropol, monte carlo
Silnik: 2.0 od fiata 132, czterocylindrowy, chłodnica oleju , zasilanie 2 gaźniki webera IDF 48(gr IV) 170 KM lub wtrysk mechaniczny (gr IV gr
180KM
Sprzęgło: suche, jednotarczowe o zmniejszonej masie wirującej i zwiększonym docisku. Specjalne okładziny cierne o śred. wew. 145 i zew 215mm
Hamulce: hydrauliczne dwuobwodowy, brak serwa. Przód wentylowany od porsche 912, tył fabryczny
Zmiany stylistyczne:
Początkowo bez poszerzeń; poszerzenia pojawiają się w chwili homologowania w gr II.
Zderzak początkowo gumowy zwykły od około 1985 zderzak od Poloneza C
Lusterka Początkowo chromowane firmy cromodore później rajdowe firmy vitaloni(zmiana podczas homologacji w Gr II) na końcu zwykle polonezowskie(koniec 86 roku)
Uchylana szybka pojawia się w 1986
Laminatowe klapy (Gr II i Gr
Zmieniona deska rozdzielcza (1979) prosta; dolna konsola fabryczna
Kierownica abarth trójramienna
Felgi: 1979 felgi cromodora od fiata 124, później ATS 13 cali o szerokości 6, 7, 8 cali
Inne:4 halogeny Cibie, obrotomierz, wskaźnik temperatury, ciśnienie oleju, amperomierz, halda, radiotelefon unitra, elektryczna pompa paliwa, zbiornik paliwa 72l, akumulator w bagażniku, pasy szelkowe klatka, system gaśniczy
Naklejki przeciwsłoneczne: Michelin(gr IV); Polonez(początek Gr II) fabryka samochodów osobowych(gr II); fso cars(gr B pierwsze malowanie grB); castrol fso sport(gr B ostatnie malowanie)