Cześć. Po niedługim okresie użytkowania E36 2.8 zadaje sobie pytanie czy opłaca mi się inwestować w ten samochód. Nadszedł czas wymian różnych części itp itd i chciałbym sobie przekalkulowac czy opłaca się w to auto inwestowac jakieś większe pieniądze. Z grubsza chodzi mi o to, że jeśli ktoś ma jakiekolwiek linki, informacje itp itd na temat JAKI SILNIK MOŻNA WSADZIĆ DO E36, żeby było mnie na to stać, a nie żeby operacja miała pochłonąc budżet małego państwa. Najchętniej przyjmę projekty z silnikami turbodoładowanymi, jeśli ktoś ma coś o turbo do M52B28 też chętnie zobaczę ( bo na razie słyszałem tylko legendy, ze blok się nie nadaje, chciałbym jakieś dowody ). Nie interesują mnie inf na temat swapów 3.0 i 3.2 z M Power.
k-meal
Tue, 23 Sep 2008 - 23:16
3 litry w dieslu? byl taki projekt opisywany swego czasu na forum.
rennen
Tue, 23 Sep 2008 - 23:30
Co to są jakieś większe pieniądze? Pakuj LS2.. ja bym tak zrobił, budżet w granicach 30k wystarczy na silnik i całą robotę ze swapem.
VTEC
Wed, 24 Sep 2008 - 00:06
Właśnie takie coś nie wchodzi w grę 30 000 + moje E36 to mamy juz 50 000 a to juz wg mnie sporo kasy. Zainspirowało mnie ogólnie stworzenie przez JACKA 200sx'a z 1JZ na pokładzie. Myslałem, ze to droga sprawa, a z tego co widze sprzedaje auto za 38 000 i prawde mówiac z początku się niezwykle napaliłem na ten samochód, ale jednak nie nadaje się on za bardzo do codziennego użytku, dlatego wolałem się zapytać co ciekawego można wsadzić do E36. Może też bym sie z 1JZ zmieścił w 20 000, a może i mniej ?
makaveli
Wed, 24 Sep 2008 - 09:34
a zdrowy masz silnik?na malych doladowaniach nie powinno nic sie stac. jezdzil brus,jezdze teraz ja z kompresorem - auto naprawde niezle jezdzi nawet na malym doladowaniu. nie wiem jak z turbo,ale mysle ze w soft mozesz isc...ewentualnie blok z 2,5 itd ale to sam pewnie wiesz
co do swapa - ja bym chyba wolal v8 4,4 - silnik nie jest jakos bardzo ciezki,a jednak pojemnosc swoje robi.
VTEC
Wed, 24 Sep 2008 - 11:06
1. Specialnie dałem ten temat do ogólnego bo nie dotyczy tylko silników z BMW, a nawet w ogóle nie interesują mnie silniki z BMW. Bardzo bym prosił o przemyślenie, czy czasem na ogólnym nie będzie lepiej niz tutaj.
2. Silnik zdrowy jak sum stukilowy. Kompresja wzorcowa, oleju nie bierze, jezdzi na pełnym syntetyku, przebieg 179 tysięcy. Auto kupione z Francji prawie 3 lata stało w miejscu bo właściciel nie miał kasy, zeby naprawić auto ( zderzak i felga sie połamał/pogięła ). Dokładnie dwa z kawałkiem.
A blok od 2.5 nie pasuje chyba na czapkę od 2.8 ?
makaveli
Wed, 24 Sep 2008 - 11:15
a czemu Cie nie interesuja silniki bmw?bo nie bardzo rozumiem.jakies gorsze sa czy jak?
VTEC
Wed, 24 Sep 2008 - 11:28
Jak chodzi o stosunek mocy to kasy to chyba tak. Jezeli Jacek kupił 200sx, wsadził 1JZ nakupywał różnych diwajsów i chce to sprzedać za 38 000 to logicznie rzecz biorąc 200sx ok 23 000 i reszta do swap silnika. Jak za 15 000 bym wsadził 1JZ do mnie i dysponował 480 końmi, to pokaż mi silnik od BMW który zeswapuje za 15 000 i będę miał taką moc. Ja takiego nie widze.
makaveli
Wed, 24 Sep 2008 - 11:38
pamietaj o tym ze zaden tuning nigdy sie nie zwraca.wiec to ze auto ksoztuje 20k,swap 20k,to ze wezmiesz za nie 40k - tak to nie dziala. nie mowiac o tym ze silnik pewnie trzebaby by wyremontowac,itd..no i filtry,olej swiece pamietaj tez ze baaardzo ciezko bedzie Ci sprzedac takie e36 - ale moze nie bierzesz tego pod uwage. pod tym wzgledem masz sporo racji - glownie dlatego ze bmw przez dlugi czas nie robilo silnikow turbodoladowanych. watpoie czy za 15k wsadzisz ten silnik - chyba ze sam bedziesz to robil.
korona
Wed, 24 Sep 2008 - 11:38
CYTAT(VTEC @ Wed, 24 Sep 2008 - 11:28)
Jak za 15 000 bym wsadził 1JZ do mnie i dysponował 480 końmi, to pokaż mi silnik od BMW który zeswapuje za 15 000 i będę miał taką moc. Ja takiego nie widze.
A ja nie widze tego swapa za 15tys... Blok żeliwny pasuje do 2.8
VTEC
Wed, 24 Sep 2008 - 11:53
1. W gre wchodzi tylko włożenie samemu ( z pomoca kolegi ). Chodzi mi tylko o przykłady co można włożyć i około jakie pieniądze to będzie kosztować.
2. To, że tuning sie nie zwraca to wiem, dlatego wole sie własnie zapytać czy w konkretnych pieniadzach coś włoże, czy raczej nie robić nic i za jakis rok kupić coś innego.
3.Jak blok żeliwny pasuje do 2.5 to jest jakies tam wyjście, pytanie ile moge osiągnąć na 2.5 M50B25 z kutymi tłokami, korbami i bodajże wałem ode mnie bo podobno mam kuty jak każdy M52B28. Jaka moc i jaki moment jest realny do osiagnięcia i za ile.
korona
Wed, 24 Sep 2008 - 12:05
CYTAT(VTEC @ Wed, 24 Sep 2008 - 11:53)
pytanie ile moge osiągnąć na 2.5 M50B25 z kutymi tłokami, korbami i bodajże wałem ode mnie bo podobno mam kuty jak każdy M52B28. Jaka moc i jaki moment jest realny do osiagnięcia i za ile.
Z silnika można wyciągnąć 900KM i więcej, takie auta jeżdżą za granicą. Ale kto ci to zrobi w PL jak pewne białe E46 na marne 400KM robiły dwie firmy przez kilkanaście miesięcy i auto chyba nadal nie jeździ jak powinno bo o nim nie słychać. Za 15tys o których piszesz realne wydaje się być ok 350KM. 500KM to pewnie wydatek od 25tys, zresztą napisz do jednej z większych firm w kraju, może potraktują cie poważnie i ci odpiszą.
makaveli
Wed, 24 Sep 2008 - 12:05
1.to troche wrozenie z fusow, jest tu ktos kto swapowal do bmw cos innego niz silnik z bmw?pamietam jakiegos e30 2,0tdi,ale chyba nie o tym myslisz... swap bedzie tanszy od uturbiania.pomysl o v8,duzo momentu,fajnie sie tym jezdzi w relatywnie lekkim e36.
VTEC
Wed, 24 Sep 2008 - 12:15
Większe firmy mnie nie interesują, bo jak sie chce coś zrobić dobrze, to trzeba to zrobić samemu. jak sam zauważyłeś najlepszym przykładem jest biały hofman
Szkoda, ze nikt nie zna jakiegoś prodżektu wsadzenia czegoś innego ( ciekawego, nie 2.0 TDi ) do E36. V8 raczej odpada bo to ma być swap wykonany w garażu a podejrzewam, że do wsadzenia takiego V8 nie wystarczy mi narzędzi i pieniędzy. Niestety No i inna sprawa, ze interesuje mnie raczej turbodoładowanie niż znowu wolnossak.
makaveli
Wed, 24 Sep 2008 - 12:24
zakucie m52 plus turbo,strojenie,itd. wyjda zapewne drozej niz swap v8ki. zostaje Ci soft - to wyjdzie najtaniej..
artix
Wed, 24 Sep 2008 - 14:48
kup M50B25 wyremontuj , mozesz pokombinowac z walem korbami i tlokami od innych silnikow i masz 3.0 a z turbina wyciagniesz lekko 400 koni
silnik bedzie pasowal pod maske bez rzezby i wiazke z DME przelozyc bedzie latwo
a pakowac silnik z innej marki moze ci wyjsc bokiem
Bambus
Wed, 24 Sep 2008 - 17:59
Niewiem dlaczego chcesz wrzucać japońskie silniki do niemieckiego auta...przełamywać bariery owszem można ale jak dla mnie najlepiej byłoby wrzucić pod maskę V8 M60B40. Dostepnośc silnika i części to duży plus, pare e30 i e36 jeździ już bezproblemowo z tymi motorami i jeśli chcesz robić swap sam z kolegą będzie to najprostsza opcja. Najtańsza i najszybsza przede wszystkim. Jeśli chcesz iść w turbo to nie będzie już tak łatwo, spojrzyj na projekty na forum. Trzeba czasu i dużej wiedzy bo zawsze coś wychodzi w trakcie budowy... Znalazłem parę "wynalazków" więc wrzucę dla przykładu, że cuda sie zdarzają e30 z V8 z Pontiaca GTO e36 z 2JZ e30 z SR20DET
Źle mnie zrozumiałeś bambus. Chcę zobaczyć, czy opłaca sie przełamywać bariery, czy lepiej teraz kupić jakieś zwykłe gumy, zwykłe koncówki drążków ( bo to mi sie zużyło ) i za 2 lata to pchnąć i kupić coś mocniejszego, czy już teraz kupić jakiś fajny zestaw teina, energy suspension, regulowane wahacze itp itd ( w opcji, gdyby opłacało mi się modzić ). Muszę przeanalizować co się bardziej opłaca. Tuning nie jest opłacalny - wiadomo - ale można zminimalizowac chociaż poniesione koszty
Taffarel
Thu, 25 Sep 2008 - 01:18
jesli chcesz to robic sam, to tym bardziej wzialbym pod uwage, ze swap "kundla" bedzie sporo trudniejszy od nielatwego swapu v8 bmw. a jesli koniecznie chcesz mniec doladowany, zawsze mozesz pozniej do takiego v8 kompresor zalozyc
rennen
Sat, 27 Sep 2008 - 13:03
Zanim go namówicie na V8 to podsuńcie mu rozwiązanie z miską olejową i dajcie źródło na 6 biegowe manuale - obecnie nieraz kosztują więcej niż silnik . V8 bmw się fajnie swapuje do E30, do E36 jest troche problemów. Nie jest to niemożliwe, ale kosztowne i dużo kombinowania.
VTEC
Sat, 27 Sep 2008 - 13:24
Czyli pewnie najlepiej kupić teraz jakieś normalne części eksploatacyjne, zadne wydumki wymyślunki, pozbierać kase i kupić coś innego. DObrze podejrzewam ?
Camil
Sat, 27 Sep 2008 - 20:46
Mam do opchniecia za 13tys 740manual w bdb stanie- do swapa w sam raz. Noi masz cale auto:)
artix
Sat, 27 Sep 2008 - 21:36
wiesz co , kup sobie inne auto
Mario
Sat, 27 Sep 2008 - 22:09
Jak masz 2.8 to przyjemną opcją jest odprężyć silnik (żeby było taniej to uszczelką) , założyć turbo pompować 0.7b.
VTEC
Sun, 28 Sep 2008 - 00:09
CYTAT(Mario @ Sat, 27 Sep 2008 - 22:09)
Jak masz 2.8 to przyjemną opcją jest odprężyć silnik (żeby było taniej to uszczelką) , założyć turbo pompować 0.7b.
szczerze, to miałem nadzieję, ze ktoś to napisze. Ale naczytałem się, ze Nikasilowane tuleje strasznie nie lubią ciśnienia i nie dają rady.
korona
Sun, 28 Sep 2008 - 06:58
0,7bar to nie ciśnienie Nie wiem czym sie przejmujesz, jak blok nie wytrzyma to sie go wymieni na żeliwny i po problemie. Chcesz niby swapować na silnik innej marki a boisz sie wymiany bloku. Acha, ja bardziej niż blokiem martwiłbym się korbami które w M52 są cienkie jak palec (dosłownie!) ale też można je wymienić na te z silnika 2,5 bez vanosa.
Dudek II
Sun, 28 Sep 2008 - 12:06
CYTAT(rennen @ Sat, 27 Sep 2008 - 13:03)
Zanim go namówicie na V8 to podsuńcie mu rozwiązanie z miską olejową i dajcie źródło na 6 biegowe manuale - obecnie nieraz kosztują więcej niż silnik . V8 bmw się fajnie swapuje do E30, do E36 jest troche problemów. Nie jest to niemożliwe, ale kosztowne i dużo kombinowania.
Znam goscia ktory dobrze wlozy V8 do e36(przeniesie miske olejowa).
makaveli
Mon, 29 Sep 2008 - 10:47
korona,nie przesadzaj - na 0,7 b 328i bedzie robilo srednie 13ki, jesli nie lepiej a ze sie moze wysrac - wszytsko sie moze wysrac. kolega vtec - chyba jest poprostu niezadowolony z bmw.
Dudek II
Mon, 29 Sep 2008 - 12:39
Kup sobie m3 i przestań marudzić
k-meal
Thu, 25 Jun 2009 - 18:19
odgrzebie temat. za miesiac powieksza mi sie rodzina i szukam czegos bardziej rodzinnego niz ibiza. mam kilka koncepcji auta, ale idealem byloby kombi, silnik wolnossacy i naped rwd. wiadomo jak ciezko u nas o zdrowe m3 e36 (w tym przypadku przeboleje, ze nie kombi ), a i budzet ograniczony (fajnie byloby sie zmiescic w 25 tys. zl, a max to 30), wiec przyszedl mi do glowy pomysl kupna e36 w kombi i swap silnika.
co warto rozwazyc w zakladanym budzecie? jakie sa alternatywy dla s50b32 z m3? auto mialoby sluzyc na codzien, musi byc w miare szybkie na prostej i dawac frajde z jazdy. spalanie nie jest priorytetem, bo nie bede duzo jezdzil, ale fajnie byloby, gdyby nie palil 20l przy spokojnej jezdzi po miescie.
jest sens myslec o takim projekcie czy z tym budzetem lepiej sobie odpuscic?
pozdrawiam.
mktech
Thu, 25 Jun 2009 - 18:35
M54B30, - miło, w miarę prosto i przyjemnie
k-meal
Thu, 25 Jun 2009 - 18:41
Myslalem o tym, ale wolalbym cos mocniejszego... :/
Nie chcę zniechęcać do Bmw, ale nie myslałeś np o Audi s4 b5 2,7 bi-turbo.Piekne,dość mocne ,rodzinne combi za nie najgorsze pieniądze.Do tego swietnie wyposazone no i naped quattro. 270PS + QUATTRO + strzał z byka ze swiateł=zniszczenie w sprincie 90% aut spotykanych przy codziennej jeździe.Po za tym samym programem (jakby stało sie mało)mozna podgonić do ponad 300ps
Camil
Thu, 25 Jun 2009 - 21:29
540 lub 740 manual
arek-lin
Thu, 25 Jun 2009 - 21:58
A taki swap S50B32 do kombi E36 byłby trudny/kosztowny? Bo pomysł moim zdaniem wydaje się ciekawy. Nie wiem tylko co z tylnym zawieszeniem przy kombiaku bo trzeba się liczyć z tym, że od czasu do czasu jakiś bagaż przewiezie. Mi się pomysł podoba i chętnie bym zobaczył taki projekt
Camil
Thu, 25 Jun 2009 - 22:01
Jestes pewien, ze chcialbys widziec tam s52? Poco mu amerykanskie gowno? 540 manual, zawias, hebel i malo kto Ci podskoczy. Ja 740 dochodze z3 hujmann od 140 a potem zmiatam.
arek-lin
Thu, 25 Jun 2009 - 22:22
Edit, literówka. Chodziło mi o S50. Cóż zależy co kto lubi. Mi np lepiej jeździ się E36 niż E39 gdy się chce wyszaleć, mam wrażenie, że E36 jest bardziej "zwarte" i lekko zadziorne (może przez sportwy zawias?) a E39 czy E38 to już typowe limuzyny (broń Boże, że E39 się źle prowadzi! Wręcz przeciwnie. O E38 się nie wypowiadam bo nie jechałem) i wkładanie tam sportowego zawiasu mija się troszkę z celem moim zdaniem. Poza tym nie wiem czemu, ale bardzo podoba mi się pomysł E36 kombi+S50B32. Takie to nietypowe i niezły z tego sleeper byłby
Offczar
Fri, 26 Jun 2009 - 00:17
skoro m3 e36 wychodzily w sedanie i coupe to dlaczego by nie sprobowac tego upchnac do kombi sleeper fakt - malo kto spodziewalby sie takiego kopa po kombiaczku a jesli swap to radze szukac jakiegos anglika m3 i z niego przekladac czesci a reszte opchnac... chyba najekonomiczniej by wyszlo... pozdro i powodzenia
Grzesi(E30)k
Fri, 26 Jun 2009 - 00:19
Za 30'000zł myślę że sie wyrobisz na kupno jakiegoś E36 w Touringu + komplet na swap albo i kompletny dawca z "jukej" i może nawet jeszcze coś zostanie jak dorwiesz tanio odpowiedniego biorce.
A sam pomysł niezwykle ciekawy tylko że masa kombiaka będzie chyba dość odczuwalna :/
Szkoda że o E36 się rozbiega bo żeby to było E30 to zaraz M60/2 i po zawodach, a tak v8 w e36 jeszcze raczkuje (chodź są już pierwsze profi projekty)
nonam3
Fri, 26 Jun 2009 - 07:07
(chodź są już pierwsze profi projekty)
hmmm ciekawe ktoz to dokonal takiego profi projektu ?
mcgiver
Fri, 26 Jun 2009 - 08:05
tu jest fajny projekcik e36 m60b40. jest to m3 3,2 ,auto kumpla . w tamtym roku na zlocie zajechał silnik s50 i przez zimę wsadził m60. body kit na żywo robi wrażenie , pozatym bardzo ładnie to jeżdzi.
Performante
Fri, 26 Jun 2009 - 08:42
CYTAT(mcgiver @ Fri, 26 Jun 2009 - 08:05)
tu jest fajny projekcik e36 m60b40. jest to m3 3,2 ,auto kumpla . w tamtym roku na zlocie zajechał silnik s50 i przez zimę wsadził m60. body kit na żywo robi wrażenie , pozatym bardzo ładnie to jeżdzi.
FUCK! mowisz serio? W moich oczach to paździerz straszny! Wyglada jak nosorożec! A cos wiecej to auto robi oprocz palenia gumy?
wiem ze e36 to juz mocno oklepane auto, ale zeby zrobic cos takiego?
mcgiver
Fri, 26 Jun 2009 - 08:58
CYTAT(F16 i.e. @ Fri, 26 Jun 2009 - 08:42)
FUCK! mowisz serio? W moich oczach to paździerz straszny! Wyglada jak nosorożec! A cos wiecej to auto robi oprocz palenia gumy?
wiem ze e36 to juz mocno oklepane auto, ale zeby zrobic cos takiego?
a co wolałeś e36 OGNIA z wyciętą dziura w masce ??? Fakt dla zwolenników oryginału takie cos to profanacja , ale... Co do tego co to auto robi to nieżle driftuje , a kierownik ma go niezle opanowanego.
rennen
Fri, 26 Jun 2009 - 09:22
CYTAT(mcgiver @ Fri, 26 Jun 2009 - 08:58)
a co wolałeś e36 OGNIA z wyciętą dziura w masce ??? Fakt dla zwolenników oryginału takie cos to profanacja , ale... Co do tego co to auto robi to nieżle driftuje , a kierownik ma go niezle opanowanego.
Na pewno ognia auto wygląda 10x lepiej, albo ze 100x lepiej, od tego to aż oczy bolą, jako fanatyk i właściciel e36 nie mogę na to patrzeć no i poprzednie auto ognia z M60 mialo garba ale znacznie zgrabniejszego, zresztą do dzisiaj szaga nim jeździ.. Po prostu twój kolega albo jego mechanicy nie potrafią zrobić tego swapa skoro musieli takie ścierwo dać na maskę A po co to wszystko skoro można prościej i ładniej..
mcgiver
Fri, 26 Jun 2009 - 10:08
CYTAT(rennen @ Fri, 26 Jun 2009 - 09:22)
Na pewno ognia auto wygląda 10x lepiej, albo ze 100x lepiej, od tego to aż oczy bolą, jako fanatyk i właściciel e36 nie mogę na to patrzeć no i poprzednie auto ognia z M60 mialo garba ale znacznie zgrabniejszego, zresztą do dzisiaj szaga nim jeździ.. Po prostu twój kolega albo jego mechanicy nie potrafią zrobić tego swapa skoro musieli takie ścierwo dać na maskę A po co to wszystko skoro można prościej i ładniej..
no sory ze Wam chumor zepsułem z rana . ale ognia e36 z m60b40 widziałem u nas na zlocie i miał wyciętą dziórę w masce bo silnik się nie miescił. potem widziałem jego następną e36 z silnikiem z Mpowera i macha lekko uchylona. to co jest na filmiku to niechce mi sie wierzyc ze tam jest pod machą v8.
tomek_7
Fri, 26 Jun 2009 - 10:13
Na dniach wyjedzie u nas E36 touring z M62B44 i skrzynią 6-gang i mostem z M3 3.0, bez garba, z normalnie zamykającą się maską, bez kombinacji z maglownicą itp. Auto o seryjnym wyglądzie ładnego touringa z m-pakietem To też jest jakiś pomysł choć wiadomo że najbardziej skomplikowany z tego co do tej pory zostało wymienione.
Na filmiku jest V8 by PUZ, poszukaj to zobaczysz zdjęcia jak to jest zrobione, to też jest jakiś sposób.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.