Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [E36] Kolektor wydechowy 328i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Small3r
Witam. Zacznę od tego że jestem początkujący na tym forum wink.gif Posiadam 328i z 1995. Chciałbym dociągnąć ją do tych 200 koni tongue.gif Czy takie coś mi w tym pomoże?
http://moto.allegro.pl/item439904765_kolek..._e46_z3_z4.html
Słyszałem że dodaje z 10 do 20 koni. Czy to prawda? Dobre to co podałem? Bo firma chyba krzak tongue.gif Ile wyniesie koszt całej przebudowy tego wydechu, bo na samych baranach sie raczej nie kończy? smile.gif Jakie inne metody byście polecali? Pozdrawiam.
rottie
Bylo wiele razy na forum. Jako poczatkujacy powinienes zaczac od poszukania dobrze, jest nawet jedno 328 w projektach i tam masz gotowy przepis na 210KM. Szukaj po symbolu silnika M52B28 jak 328 nie dziala..
Small3r
Poczytałem troche. Dzięki za wskazówkę. A czy ten z allegro jest dobry? Na jakiej zasadzie polega to wystrojenie? Robi ktoś takie rzeczy? Pozdrawiam
makaveli
jesli masz troche pecha to mozesz nie przestroic m52b28 - autoadaptacje w niektorych siemansach sa niestety zabojcze - zostaje ejzdzenie bez sond , co jest niesttey malo praktyczne...generlanie ecumaster daje rade,ale nie zawsze - ja mialem tego epcha i moj sterownik sie usilnie adaptowal... auto padziernik 95.
brus_ik
CYTAT(Small3r @ Thu, 18 Sep 2008 - 08:17) *
Poczytałem troche. Dzięki za wskazówkę. A czy ten z allegro jest dobry? Na jakiej zasadzie polega to wystrojenie? Robi ktoś takie rzeczy? Pozdrawiam


To jest akurat łatwo rozróżnić. Jeżeli masz pokrywę zaworów czarną i nowy typ obudowy filtra oleju (też czarny z tworzywa sztucznego) to masz sterownik który do 4000obr/min cały czas bez względu na wszystko pracuje w closed loop.

M52b28 z aluminiową pokrywą zaworów oraz alu obudową filtra oleju mają inny soft w ECU który przy WOT pracuje w open loop niezależnie od prędkości obrotowej silnika.

Pozdr.
Small3r
brus ik dzięki za odpowiedź ale ja w tym temacie dopiero zaczynam i niezbyt to rozumiem. Na czym polega to wystrajanie? Myślałem że kupie barany zamontuje i gitara... mellow.gif Ktoś mi na PM-ie napisał żeby nie bawić sie w chińskie gówna tylko zamontować od ///M. Czy taki też da podobny wzrost mocy?

Pozdrawiam smile.gif
tomek_7
CYTAT(brus_ik @ Thu, 18 Sep 2008 - 14:46) *
To jest akurat łatwo rozróżnić. Jeżeli masz pokrywę zaworów czarną i nowy typ obudowy filtra oleju (też czarny z tworzywa sztucznego) to masz sterownik który do 4000obr/min cały czas bez względu na wszystko pracuje w closed loop.


Czyli mam rozumieć że powyżej 4k przy WOT jest w open loop i jakiekolwiek zaciachy w pracy silnika to nie jest przyczyna elektroniki a raczej zapłon/paliwo?
Small3r
Może ktoś mi wyjaśnić na czym to polega?
qbejs
Strojenie polega na modyfikacji dawki paliwa i ewentualnie zapłonu aby w pełni wykorzystać możliwości jakie daje np. kompletny wydech, modyfikacja głowicy, dołożenie kompresora itd. Można to wykonać modyfikując program w seryjnym ECU, dodać świnkę czyli urządzenie które oszukuje ECU modyfikując sygnały do niego idące lub też założyć standalone czyli nowy w pełni programowalny komputer.
Small3r
aha. Dziękuję smile.gif A czy po zmianie np kolektora i wydechu trzeba stroić? Czy można po prostu zamontować i śmigać?
Andrew E36
CYTAT(brus_ik @ Thu, 18 Sep 2008 - 14:46) *
To jest akurat łatwo rozróżnić. Jeżeli masz pokrywę zaworów czarną i nowy typ obudowy filtra oleju (też czarny z tworzywa sztucznego) to masz sterownik który do 4000obr/min cały czas bez względu na wszystko pracuje w closed loop.

M52b28 z aluminiową pokrywą zaworów oraz alu obudową filtra oleju mają inny soft w ECU który przy WOT pracuje w open loop niezależnie od prędkości obrotowej silnika.

Pozdr.


Czyli w konsekwencji który z tych silników ma soft który się sam adaptuje i przeszkadza w wystrojeniu ??
ten z czarną pokrywą Vanosa i filtra oleju czy ten drugi ?

przy okazji co oznacza:
closed loop
open loop rolleyes.gif

thx za wyrozumiałość
kompot
CYTAT(Andrew E36 @ Tue, 30 Dec 2008 - 01:11) *
przy okazji co oznacza:
closed loop
open loop


W closed loop występuje sprzężenie zwrotne, wartość dawki paliwa korygowana jest przez sygnał idący z sondy lambda, w open loop sygnał z sensora O2 jest ignorowany.
Andrew E36
THX ! smile.gif

i ponawiam:
W konsekwencji który z tych silników ma soft który się sam adaptuje i przeszkadza w wystrojeniu ??
ten z czarną pokrywą Vanosa i filtra oleju czy ten drugi ?
maleckis
Oba. Z tym, że M52B28 z czarną pokrywą zaworów koryguje skład mieszanki również na WOT (nie tylko przy częściowych uchyleniach przepustnicy). Nie wiem, jak sytuacja wygląda w M52B28, jednak w M50B25 i S50B30 odpięcie sond lambda pozwala na dowolną zmianę AFR przy danym obciążeniu i obrotach silnika za pomocą piggyback'a.
rumpel_ski
CYTAT(Andrew E36 @ Wed, 31 Dec 2008 - 01:30) *
THX ! smile.gif

i ponawiam:
W konsekwencji który z tych silników ma soft który się sam adaptuje i przeszkadza w wystrojeniu ??
ten z czarną pokrywą Vanosa i filtra oleju czy ten drugi ?



Silniki produkowane od 01.1995r do góry. ale warto jeszcze sprawdzić - Najlepszy do programowania Jest SIEMENS MS41.0/FLASH; MS41.1/FLASH ale nawet w M52B20 były montowane. Flash - oznacza iż jest programowalny. Pozostałe to bezadaptacyjny złom. Tak więc wychodzi na to iż MS 41.0 jest samoadaptacyjny.
Andrew E36
Czyli mając silnik M52B28 z 1996 roku

czarna pokrywa vanosa i czarna obudowa filtra oleju

zmieniłem kolektor i wydech...

Chce to wszystko teraz zestroić... Jeśli pojadę zrobić program na seryjnym ECu to bedzie kibel bo on spowrotem zaadaptuje się na starym programie ??

I muszę zestroić go jakimś ECU masterem albo świnką ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.