Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zawieszenie e21 323i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
BMWe21
Witam, mam pare pytań do szerokiego grona fanów BMW. Mianowicie chodzi mi o model 3 e21 wersja silnikowa m20b23.

Moje pytania:

-Czy rozmiar tarcz ham. jest taki sam jak w wersji z silnikiem m20b20 ?
-Czy wersja silnikowa m20b20 miała z tyłu tarcze ?
-Czy do zwykłego e21 można z tyłu zamontawać całe tylne zaw. od e30 m20b25 (taki sam rozmiar tarcz podobno) ??
-Czy idzie zwyky seryjny olejowy teleskop przerobić na sportowy o obniżonym skoku (w jakims zakładzie) ??
-Gdzie można dorobić tak zwane adaptery pod zacisk tarczy ("big brake" itp) ??
-Gdzie można dostać bardzo dobrej jakości nietypowe tarcze nawet na rajdy amatorskie ?

Proszę o odp związane z tymi pyt. Nie piszcie "lepiej zrobic tak, albo łatwiej tak..." Z góry dzieki z apomoc smile.gif A jeżeli źle trafiłem z tematem to proszę moderatorów o przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce.
Pewnie niektózy napiszą że powieniennem napisac na ORR, ale tam nic sie nie dzieje...
Pozdro 600v
Salieri
co do tarcz to z tego co pamietam m20b20 w serii mialy lite tarcze z przodu i bebny z tylu, m20b23 z przodu wentylowane (srednica ta sama co m20b20) i z tylu tarcze.

a ORR juz dawno umarlo niestety sad.gif
BMWe21
W sumie wpadłem na lepszy pomysł dla mojego rekina: adaptacje zawieszenia od e30 m20b25 (na gwincie KW i tarczach EBC TURBO GROOVE i kolckach EBC RED) smile.gifsmile.gif Tylko nie wiem ile tam bedzie rzeźbienia... Może ktos juz cos takiego robił??
bmwkonin
Zawieszenie jest całkowicie inne. Będziesz miał duuuży problem...

315/316/318/320i/320R6 miało z przodu tarcze niewentylowane i bębny z tyłu
323i miało tarcze wentylowane z przodu i tarcze niewentylowane z tyłu oraz grubsze lagi kolumn mc'phersona

320R6 miało drążek stabilizacyjny z tyłu
323i miało grubsze drążki

to tak w skrócie, ogólnie polecam

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=7...nd=P&arch=0
rpautosport
CYTAT(bmwkonin @ Fri, 06 Mar 2009 - 22:59) *
Zawieszenie jest całkowicie inne. Będziesz miał duuuży problem...

315/316/318/320i/320R6 miało z przodu tarcze niewentylowane i bębny z tyłu
323i miało tarcze wentylowane z przodu i tarcze niewentylowane z tyłu oraz grubsze lagi kolumn mc'phersona

320R6 miało drążek stabilizacyjny z tyłu
323i miało grubsze drążki

to tak w skrócie, ogólnie polecam

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=7...nd=P&arch=0


Chyba niepotrzebnie odgrzewasz kotleta. Osoba której odpowiadasz ostatnio logowała się na forum we wtorek, 25 Listopada 2008 - 20:07. Poza tym zapomniałeś (powiedzmy) dodać, że z zawieszeniem M-Technic także modele 4-cyl. miały montowany stabilizator z tyłu, a 320 dodatkowo grube lagi (51mm) tak jak 323i, a 320i 4-cyl. tarcze wentylowane z przodu tak jak 323i.
rumpel_ski
Witam . na tym forum prezentowałem rekinka 323i e21 poszukaj to nawet zdjęcia są. a w e21 tak jak koledzy pisza tarcze miały tylko z tyłu 323i, i takie same jak w e30. z zawieszeniem próbowałem przełożyć całe ale za dużo pracy, więc zamontowałem tylko sam most, przegóby i grubości półosi w 323i są takie same jak w e30 jednak most w e21 jest szeroki na 28cm a w e21 na 23cm, i tu się pojawia mała żeźba nie do ogarnięcia w domowym zaciszu.... Potrzebna tokarka i frezarka z podzielnicą do skrócenia oryginalnych półosi, jednak jest jeszcze inny problem - ori półosie mają miejsce oporu wytoczone dla przegóbu, jak się ośki skróci to to miejsce znika dlatego trzeba podtoczyć miejsce na segerek i po zawodach, koszt w moim mieście za skrócenie takich półosi to 300zł.

Nie kombinuj z belką od e30 nie podejdzie a jeśli to zrobisz - dam gwarację że bokiem będziesz jeździł
- dodam że półosiki z e21 są utwardzane w całym przekroju nie powierzchniowo. ..... Pozdrawiam.
rumpel_ski
kotlet dobry podgrzany. na zimno smakuje kijowo......
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.