Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Viper ACR 7:22 na Ringu..
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
Stron: 1, 2
torqqq
Nawiązując do tematu o czasach ZR1 i GTR'a, wygląda na to że Porsche po lifcie i V-Spec będą musiały się trochę badziej postarać o tytuł króla Ringu:) Tu link do video: http://www.motortrend.com/av/features/112_...ideo/index.html , tu do artykułu w Motor Trend: http://www.motortrend.com/features/perform...cord/index.html
Biorąc pod uwagę bardzo częste dokręcanie do odcinki bez zmiany biegu i to że 2 razy nie weszła mu trójka (chyba trójka) pewnie mogłoby być trochę szybciej. Auto jest oficjalnie dostępne i kosztuje lekko ponad 100k USD:)

saleen
Video w wygodniejszy sposób i szybciej - YouTube.com wink.gif



Co do czasu szacun, Ring staje się jak widac chcąc nie chcąc nowym wyznacznikiem skutecznosci nowych aut sportowych... ciekaw jestem czy nastąpi wkrótce jakaś riposta z Europy wink.gif
simpson
Sorry za głupie pytanie, ale czy to latanie lewarka jest normalne? Wygląda jak by brakowało precyzji zmiany biegów przez ciągłe jego przemieszczanie sie.
SajneK
co tam za opony bo jakos nie widze ?
slick ?

lubi odcinke wink.gif
simpson
CYTAT(SajneK @ Thu, 28 Aug 2008 - 16:43) *
co tam za opony bo jakos nie widze ?
slick ?

Michelin Pilot Sport Cup tires
Javie
CYTAT(simpson @ Thu, 28 Aug 2008 - 17:17) *
Michelin Pilot Sport Cup tires

To zdaje sie jest semislick typu R888 albo A048, tak ?

Czas robi wrażenie, uliczna fura i do tego z hameryki... Chyba trzeba zacząć zmieniać pogląd o nieskręcaniu amerykańskich fur.
WJasiek
Coś w tym stylu. 997 911 GT3 wyjeżdża z fabryki na takich.
rennen
CYTAT(Javie @ Thu, 28 Aug 2008 - 22:23) *
To zdaje sie jest semislick typu R888 albo A048, tak ?

Czas robi wrażenie, uliczna fura i do tego z hameryki... Chyba trzeba zacząć zmieniać pogląd o nieskręcaniu amerykańskich fur.


Akurat viper to wyścigowe auto i jego cywilna wersja nie jest bardzo inna.. Już "stara" generacja wbrew wyobrażeniom wielu osób skręcała super (gorzej z hamowaniem bez absu hehe) co znalazło odzwierciedlenie w wielu seriach wyścigowych. Co do tego auta to taki pogląd miał tylko ktoś, kto nigdy nim nie jechał.
SajneK
żeby ostro jezdzic tym pierwszym trzeba mieć jaja, auto bardzo dzikie, brak abs`u, ciasno, etc etc... ale daje banana na twarzy jak nieliczne, tak czy siak ta wersja jest interesujaca, z tym ze troche mniej everyday imo niz 997T czy GTR
saleen
Bo to jest bardziej konkurent 997 GT3 RS niż Turbo.
SajneK
konkurent konkurentem ale jak uderza na króla ringu no to uderza w gtr`a...
ade
co prawda w przeciwienstwie do gtr i porsche turbo, ten viper nie jest cywilnym autem z topowymi osiagami, tylko wyscigowym bolidem, ktory ma mozliwosc jazdy po drogach publicznych;] to i tak respect...

z tym, ze napewno klient na porsche t czy gtr nie bedzie rozwazal tego vipera.. co innego kupiec gt3 rs, czy f430 scuderia...
Faceman
Kompletna bzdura, Viper ACR jest drogowym autem dokładnie tak samo jak V-spec GTR.
Viper ACR to "dokładnie" to samo co Porsche GT3 RS i GTR V-spec, odchudzona i wzmocniona wersja dla purystów.

"The ACR is not a race car. It is a street car that is quite capable for the race track. It is essentially a standard Viper SRT-10 (they all have the same engine) with the wing, splitter, light weight brake rotors, adjustable suspension and Pilot Sport Cup tires. Not the only sports car that comes with Sport Cups stock either.

It has A/C, stereo and even a GPS. Not the stripper you guys portray. Losers just need an excuse to minimize the loss on their part. "
Kubek
Jak ktos chce wyscigowke, to kupuje to http://www.vipercompetitioncoupe.com/home/home.html, zaczynaja sie od okolo $140k.
SajneK
ale ja mowilem o turbo i gtr, a to inna liga niz gt3 i v-spec.
Porszak
byl art na temat tego vipera w ktoryms top gear, wrzuce skany pozniej
PistonPL
CYTAT(simpson @ Thu, 28 Aug 2008 - 17:06) *
Sorry za głupie pytanie, ale czy to latanie lewarka jest normalne? Wygląda jak by brakowało precyzji zmiany biegów przez ciągłe jego przemieszczanie sie.

to się dzieje tylko przy odcince. przy takich mocach chwilowa przerwa w siłach działajacych na poduszki silnika a potem jej ponowne dostarczenie działa jak bujanie. poduchy musiałyby być na sztywno aby to wyeliminować a założenie było że pojazd ma być seryjny wiec nic zmeniać nie mogli. po za tym pewnie by się coś zaraz urwało bez tłumienia takich drgań.

tak samo wyłączenie odcinki kosztem ryzyka rozwalenia silnika byłoby plusem przy wykrecaniu czasów, ale znowu.. to miał być pojazd seryjny, inaczej poleciałby w inną klase a tam to już kręcone sa inne czasy smile.gif

tak czy owak, zap.. to niesamowicie.
PistonPL
na 4tym biegu ma tylko kilka km niższa prędkość max od 5tego a przy tej prędkości (oporach powietrza) zmiana biegu to strata czasu. ten koleś wie jak się jeździ. jestem pewien, że przećwiczyli różne opcje ta była optymalna.
chyba jedyne zastrzeżenie to nietrafianie w 3kę, ale podobno koleś pierwszy raz w życiu siadł za sterami vipera. dali by mu go na tydzień inaczej by sprawa wyglądała.

czasy pojazdów produkcyjnych wg wikipedii:

Production vehicles
Length Time Vehicle Driver Date Notes
20,832 m (68,350 ft) 6:48 Radical SR8LM Michael Vergers 19 August 2009 Radical Sportscars[1][2]
20,832 m (68,350 ft) 6:55 Radical SR8 Michael Vergers 28 September 2005 Radical Sportscars[3] Timed by Sport Auto [4][5][6]
20,832 m (68,350 ft) 7:11.5 Gumpert Apollo Speed Florian Gruber 13 August 2009 Sport auto (Germany) (Article)
20,832 m (68,350 ft) 7:22.1 Dodge Viper ACR (2009) Tom Coronel 18 August 2008 Chrysler conducted test,[7] Motor Trend confirmed, Hardcore Package option, suspension adjustments,[8] aero adjustments, video confirmed, driver: Tom Coronel (NED).
20,832 m (68,350 ft) 7:24.3 Maserati MC12 Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
20,832 m (68,350 ft) 7:24.7 Pagani Zonda F Clubsport Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
20,832 m (68,350 ft) 7:25.3 Ferrari Enzo Ferrari Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
20,832 m (68,350 ft) 7:26.4 Chevrolet Corvette C6 ZR1 (2009) Jim Mero 27 June 2008 General Motors conducted test,[9][10][11] base specification car with stock tires and non-stock safety equipment, video confirmed. Driver: Jim Mero (GM Engineer), June 2008. Also, Sport Auto[12] published results of Horst von Saurma obtaining 7:38 on Michelin tires.
20,832 m (68,350 ft) 7:26.70 Nissan GT-R (2010) Toshio Suzuki 23 April 2009 Nissan Motors conducted test. Completed on standard Dunlop run flat tires.[13]
20,832 m (68,350 ft) 7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport Marc Basseng September 2007 Pagani conducted test,[14][15] semi-wet conditions[citation needed]
20,600 m (68,000 ft) 7:28.71 Porsche Carrera GT Walter Röhrl 2 July 2004 Autobild (07/04) [15]
20,832 m (68,350 ft) 7:29.03 Nissan GT-R (2009) Toshio Suzuki 17 April 2008 Nissan Motors conducted test,[16][17][18]. The test used a stock GT-R with stock tires. Video confirmed.
20,832 m (68,350 ft) 7:32.02 Porsche 911 GT2 (2008) Walter Röhrl 2007 Porsche conducted test,[19] R compound tires used.[citation needed]
20,832 m (68,350 ft) 7:33.6 Koenigsegg CCX Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
20,600 m (68,000 ft) 7:34 Koenigsegg CCR Horst von Saurma 17 October 2005 Sport Auto (03/2006)[20]
7:34 Porsche 911 GT2 September 2008 Porsche conducted test,[21] stock vehicle with stock tires
20,600 m (68,000 ft) 7:35 Ruf Rt 12 Sport Auto (02/2008)[22]
7:38 Porsche 911 Turbo September 2008 Porsche conducted test,[21] stock vehicle with stock tires
7:38 Nissan GT-R Horst von Saurma Sport Auto (07/2009),[23] Dunlop tires
7:39 Porsche 911 Turbo (2010) Porsche Conducted Test [24] Stock vehicle with stock tires
7:39 F430 Scuderia Horst von Saurma Sport Auto (07/2008)[25]
20,600 m (68,000 ft) 7:40 Bugatti Veyron 16.4 'Wheels' magazine (12/2005)[citation needed]
20,600 m (68,000 ft) 7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren Klaus Ludwig AutoBild (07/2004)[citation needed]
20,600 m (68,000 ft) 7:40 Lamborghini Murcielago LP640 Giorgio Sanna Lamborghini Autobild (01/2007)
7:40 Porsche 911 GT3 997MkII Horst von Saurma Sport Auto (06/2009)[26]
7:40.6 Ford GT Markus Draper Octane Magazine[citation needed]
7:42 Porsche 911 GT3 Walter Röhrl Automobil (05/2006) Sport Auto (05/2006)
7:42.99 Chevrolet Corvette C6 Z06 Jan Magnussen 2005 General Motors,[27][28] Motor Trend confirmed
7:43 Porsche 911 GT3 RS 'Motor' magazine[citation needed]
7:44 Pagani Zonda S Horst von Saurma Sport Auto (02/2005)
7:46 Porsche 911 GT2 Horst von Saurma Sport Auto (06/2001)
7:46 Lamborgini Gallardo Superleggera Horst von Saurma Sport Auto (09/2007)[29]
7:47 Porsche 911 GT3 RS Horst von Saurma Sport Auto (08/2004)
7:47 Ferrari 599 GTB Fiorano Horst von Saurma Sport Auto[30]
7:47 Lamborghini Murciélago LP640 E-gear Horst von Saurma Sport Auto (01/2007), Sport tires[citation needed]
7:49 Chevrolet Corvette C6 Z06 Horst von Saurma 22 June 2007 Sport Auto[31]
7:49.0 Porsche 911 GT2 Chris Harris November 2008 Drivers Republic[32]
7:50 BMW M3 CSL Horst von Saurma Sport Auto (08/2003)
7:50 Porsche 911 Carrera S (2009) Horst von Saurma Sport Auto (08/2008),[33] PCCB, PDK, Sport Chrono Plus, Michelin Cup tires
7:52 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Horst von Saurma Sport Auto (11/2008),[34] apparently problems with tires and ABS
7:54 Mercedes CLK DTM AMG Sport Auto (03/2005)
7:54 Nissan GT-R September 2008 Porsche conducted test,[21] stock vehicle with stock tires
7:54 Porsche 911 Turbo 997 Horst von Saurma Sport Auto (05/2007)[35]
7:55 Caterham R500 Superlight Robert Nearn 'EVO' magazine (07/2000)
7:55 Ferrari F430 F1 Horst von Saurma Sport Auto (01/2006)
7:55.9 Nissan GT-R Chris Harris November 2008 Drivers Republic[32]
7:56 Chevrolet Corvette C5 Z06 Dave Hill crossedflags.com[36]
7:56 Honda NSX-R (NA2) Motoharu Kurosawa Best Motoring (08/2002), No Airbags, No ESC, No Spare tire.[citation needed]
7:56 Porsche 911 Turbo Horst von Saurma Sport Auto (06/2000)
7:56 Ferrari 360 Challenge Stradale f1 Horst von Saurma Sport Auto (02/2004), Sport tires[citation needed]
7:59 Chevrolet Corvette C6 Z51 Dave Hill General Motors conducted test[citation needed]
7:59 Cadillac CTS-V (2009) John Heinricy 9 May 2008 General Motors conducted test,[37] video confirmed[38]
7:59 Porsche 911 Carrera S Walter Röhrl 'Wheels' magazine (06/2004), PASM setting "Performance"[citation needed]
7:59 Nissan Skyline GT-R R33 V-Spec Dirk Schoysmans 1996 Best Motoring - Time Attack / Autocar magazine 97, stock[citation needed][39]
7:59 Dodge Viper SRT-10 November 2005 Motor Trend[citation needed]
8:01 Nissan Skyline GT-R R33 Motoharu Kurosawa Best Motoring - Video Special DVD Series, Prototype (weight/horsepower different from production car)[citation needed]
8:02 Mercedes CLK 63 AMG - Black Series Autobild (07/2007)
8:02 Aston Martin DBS Horst von Saurma Sport Auto [40]
8:03 Aston Martin V8 Vantage (2005) Horst von Saurma Sport Auto (10/2005)
8:03 Porsche 911 GT3 Horst von Saurma Sport Auto (08/1999)
8:03 Honda NSX-R (NA1) Motoharu Kurosawa Best Motoring (02/2006), Omit the safe equipment model: No Airbags, No ESC, No Spare tire[citation needed]
8:04 Audi R8 Sport Auto (07/2007)[41]
8:05 BMW M3 E92 Horst von Saurma Sport Auto (12/2007)[42]
8:06 Subaru WRX STi Spec-C Motoharu Kurosawa Best Motoring Video 'NISMO Beast Unleashed'
8:07 BMW Z8 E52 Autobild (06/2001)
8:09 Audi RS4 Sport Auto (06/2006)
8:09 BMW M6 E63 Horst von Saurma Sport Auto (12/2005), Sport tires, 259 km/h speed limiter.[citation needed]
8:09 Honda NSX-R Sport Auto (08/2002), Sport tires, suspension modification.[citation needed]
8:10 Porsche Boxster S www.sueddeutsche.de/automobil/372/449102/text/11
8:10 Chrysler Viper GTS Horst von Saurma Sport Auto (10/1997)
8:10 BMW Alpina B6 S Horst von Saurma Sport Auto (05/2008)[43]
8:10.08 Porsche Cayman S Walter Röhrl Sport Auto, 19 inch wheels, ceramic brakes.[citation needed]
8:11 Mitsubishi Lancer Evo IX Horst von Saurma (Best Motoring video 14)
8:13 BMW M5 E60 Horst von Saurma Sport Auto (12/2004)
8:13 Ferrari 355 GTB Sport Auto (10/1994)
8:13 Mercedes-Benz_C63 AMG Horst von Saurma Sport Auto (2/2009)[44]
8:14 BMW Alpina B3 Biturbo Coupé Horst von Saurma Sport Auto (12/2008),[45] including optional LSD and 19 inch wheels.
8:16.90 Renault MéganeRS R26.R Vincent Bayle 23 June 2008 [46] FWD record with slick tyres .[citation needed]
8:18 Lexus IS-F Horst von Saurma Sport Auto (9/2008)[47]
8:22 Nissan Skyline GT-R R32 Motoharu Kurosawa Best Motoring Video Special DVD
8:22.85 Chevrolet Cobalt SS Turbo (2008) October 2007 Not independently verified manufacturer time.[48] See 9:02 time for the same date.
8:22 BMW M3 E46 Horst von Saurma Sport Auto (12/2000)
8:22 BMW M Coupe E36/8 Horst von Saurma Sport Auto (10/1998)
8:24 Subaru Impreza (2004) Sport Auto (05/2004), Sport tires[citation needed]
8:25 Lotus Exige S Horst von Saurma Sport Auto (06/2008)[49]
8:25 Jaguar XKR Horst von Saurma Sport Auto
8:25 Porsche Cayman S Horst von Saurma Sport Auto
8:24 Mitsubishi Charisma GT Evo VI Horst von Saurma Sport Auto (11/1999), Sport tires[citation needed]
8:25 Mitsubishi Charisma GT Evo VII Horst von Saurma Sport Auto (11/2002), Sport tires[citation needed]
8:26 Audi S5 Horst von Saurma Sport Auto (01/2008)[50]
8:26 BMW 335i E92 Coupe Horst von Saurma Sport Auto
8:26 Nissan 350Z Horst von Saurma Sport Auto (10/2003)
8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009)
8:28 Porsche 911 Carrera (993) Horst von Saurma Sport Auto (07/1997)
8:29 Audi TTS Coupé Horst von Saurma Sport Auto (10/2008)[51]
8:32 Porsche Boxster S Horst von Saurma Sport Auto (12/1999)
8:35 Opel Astra OPC 2.0T (240PS) FWD Record Sept05 - June08 Manuel Reuter Opel, 05
8:35.00 Ford Focus ST Patrick Bernhard 2005
8:38 Honda NSX Sport Auto, (08/1997)
8:39 Honda S2000 Horst von Saurma Sport Auto (01/2000)
8:39 Mazda MAZDASPEED3 Mark Ticehurst 2007 Mazda News (06/2007),[52] Inexperienced driver.[53]
8:40 Chevrolet Corvette C5 Sport Auto (07/1997), automatic transmission
8:42 Lotus Exige Mk1 Horst von Saurma Sport Auto (11/2000), Sport tires[citation needed]
8:43.52 Chevrolet HHR SS
8:47 Honda Civic Type-R Horst von Saurma Sport Auto (11/2001)
8:49 Volkswagen Golf R32 Sport Auto (09/2006)
8:51 Ford Focus ST Sport Auto (09/2005)
8:53 Volkswagen Golf GTI DSG MK5 Sport Auto (11/2005)
8:54 Vauxhall Corsa VXR Sport Auto (04/2008)
8:54.38 Opel Zafira OPC Manuel Reuter
9:02 Chevrolet Cobalt SS Turbo John Heinricy October 2007 Wet Track "2008 Turbocharged Chevy Cobalt SS (full version)". http://www.youtube.com/watch?v=urwJVnWHjiI. Retrieved 2009-03-26.
9:05 Ford Focus RS Sport Auto (09/2005)
9:09 Volkswagen Lupo GTI Daniel Schwerfeld 29 September 2002 "Vw Lupo Gti @ Nürburgring". http://www.youtube.com/watch?v=jQao07TW5Ds. Retrieved 2009-08-26.
9:12 Jaguar S-Type Diesel Sabine Schmitz 21 November 2004 for TV show Top Gear 2004
9:59 Jaguar S-Type Diesel Jeremy Clarkson 21 November 2004 Top Gear season 5 episode 5 21 November 2004
10:08.49 Ford Transit Sabine Schmitz Vehicle had several parts removed and a draft vehicle in front of it for the 10:08 lap time. Top Gear Series 6, Episode 7. Originally aired 10 July 2005[54]
PMN
Jeden ACR w PL już jest. Zobaczymy jakie czasy będą w Poznaniu smile.gif
PistonPL
CYTAT(PMN @ Wed, 11 Nov 2009 - 17:58) *
Jeden ACR w PL już jest. Zobaczymy jakie czasy będą w Poznaniu smile.gif

dłubią go jeszcze czy zostawili jakim jest ? smile.gif
Jedenasty
gdzie go można zobaczyć ??

pzdr
PMN
ZTCW zostaje seria. Właścicielem jest stary (lol), użytkownik forum. Może sam coś opisze...
Jedenasty
jeździłem zwykłym Viperem i zrobił mega wrażenie, za możliwość pojeżdżenia tą wersją chyba bym zaprzedał duszę

pzdr
Just
Jaki jest seryjny Viper w prowadzeniu ?
Nie pluzy czasem przodem na zakretac - nie trzeba nadrabiac gazem?
Jedenasty
jest agresywny, sztywny i nie wygodny, ale bardzo precyzyjny, to że ma ciężki silnik z przodu to czasem go wywozi i trzeba gazem do ustawiać ale mi jakoś za specjalnie często tego nie robił, jeździłem wozem znajomego bardzo wystrachanego (mam opinię kierowcy bez oporów szczególnie na torze/lotnisku) więc za bardzo tez nie mogłem go sprawdzić na co mnie stać tym wozem bo właściciel trzymał rękę na pulsie/ręcznym laugh.gif , generalnie to prawdziwy wóz sportowy a nie usportowiony wóz uliczny

pzdr
SajneK
Ja stawiam na Krzysia wink.gif
Krzyś
Znalezione w necie.

SajneK
Hehe... smile.gif

Nice ass!
Jedenasty
jak umyjesz zrób fotki to będę miał nową tapetę wink.gif

pzdr
Faceman
Masakra, na fotologu VTG też jakiś sneak preview był. A co z Z06?
Taffarel
malo miejsca po bokach tego kontenera wink.gif doplynal juz ??
PMN
Eee, wysyłanie statkiem jest passe wink.gif
Taffarel
ups... fo pas blush.gif PMN, a co jest fresh ? smile.gif
PistonPL
przyjechać nim na kołach ze stanów ;-)
Krzyś
CYTAT(Faceman @ Thu, 12 Nov 2009 - 14:24) *
Masakra, na fotologu VTG też jakiś sneak preview był. A co z Z06?



ZO6 ma teraz wyjęty silnik i będzie robiony N/A z podtlenkiem, czyli to co najlepiej działało w tym samochodzie.



PMN
Taffarel, wznieś się ponad to wink.gif biggrin.gif

Aż mi wstyd, że taki OT zrobiłem. Dość już, wystarczy, wróćmy do ACR'a.

Faceman
CYTAT(Krzyś @ Thu, 12 Nov 2009 - 23:58) *
ZO6 ma teraz wyjęty silnik i będzie robiony N/A z podtlenkiem, czyli to co najlepiej działało w tym samochodzie.


Sorry za offtopic, ale zdradzisz co robisz z samym silnikiem? Resleeving na większą pojemność? smile.gif Zostajesz przy bloku LS6 czy może C5R czy jeszcze coś innego ? smile.gif

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za offtopic.
Krzyś
Blok ma zostać ten co jest póki co a z resztą to zobaczymy w najbliższych dniach.
Porszak
cudowne autko, szkoda ze dotarl na zime bo pewnie bedzie musial poczekac na trakcje za oknem jakis czas wink.gif
Krzyś
http://img697.imageshack.us/i/dsc3972o.jpg/
k-meal
daj wiecej. smile.gif
matteusz
+1

Najfajniejsze sportowe auto, w najlepszej wersji. Ideał po prostu smile.gif
Taffarel
CYTAT(Krzyś @ Sat, 14 Nov 2009 - 23:31) *


fajny telefon

wink.gif
*Sajmon
CYTAT(Taffarel @ Sun, 22 Nov 2009 - 20:50) *
fajny telefon

wink.gif


Chyba jednak masz na myśli navi biggrin.gif
sebi
czyzby to o tym aucie mowa?

http://vtg.fotolog.pl/batmobil-zawital-na-...komentarze.html

przyjechal do mnie w sobote z ulicy na wymiane oleju, ja myslalem ze to jakas grubo stjuningowana Calibra, a tu popatrz wink.gif
Taffarel
CYTAT(*Sajmon @ Mon, 23 Nov 2009 - 00:36) *
Chyba jednak masz na myśli navi biggrin.gif


jasny bidon - drugi fail w jednym watku angry.gif daje sobie bana na tydzien cool.gif


biggrin.gif wink.gif
*Sajmon
CYTAT(sebi @ Mon, 23 Nov 2009 - 22:57) *
przyjechal do mnie w sobote z ulicy na wymiane oleju, ja myslalem ze to jakas grubo stjuningowana Calibra, a tu popatrz wink.gif


Na tej kostce właśnie widać jakieś plamy, więc mu pewnie olej leci wszystkimi możliwymi otworami. Generalnie na moje oko to to daleko nie ujedzie. W ogóle to jeździ jakoś? wink.gif
m!xeR
jakieś cyferki ?
Krzyś
No i są cyferki.


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.