Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW M8
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
Raceboy
Kolejna ciekawostka. BMW M8.
BMW nigdy nie zdecydowało się na produkcję tego monstrum gdyż rynek nie był zainteresowany taką ///Mką troszkę szkoda no ale cóż nasz klient nasz pan...

Jedyny prototyp (który i tak nie był gotowy w 100%) został zniszczony i jest to jeden z najlepiej utrzymanych sekretów BMW który w zasadzie nigdy nie istniał oficjalnie...

Co ciekawe rynek nigdy nie pożądał M8 (powstał w 1990) a wręcz ubóstwiał 850CSi (1992 - 1996) wersję która jest swoistym detuningiem M8 850CSi która czerpała garściami z dobrodziejstw prototypu M8.

M8 było też częściowym dawcą organów dla Mclarena F1 gdyż w tym to właśnie modelu po raz pierwszy zastosowano jednostkę z rodziny S70 6.0 V12 550 KM oznaczone jako S70/1 której rozwinięciem są jednostki S70/2 (Mclaren) oraz S70B56 (850CSi)

Jak widać nie ma wysuwanych reflektorów...z braku miejsca pod maską smile.gif













wzkurczak
takie s50 razy dwa:smile.gif
Taffarel
zagoscilby pewnie ten silnik w miejscu s50 w paru autach teraz...gdyby byl
Skrzypass
a ile to mogło mieć kuni unsure.gif
Raceboy
660KM i 700Nm
J@RO
strach sie bać! happy.gif
GRE
niezły zabójca wink.gif ale cena tez musiałaby powalać sad.gif
Mofi
CYTAT(Raceboy @ Tue, 19 Aug 2008 - 18:51) *
660KM i 700Nm


a nie 550 KM ?
bimmerkuba11
Mega autko! I dobre foty! Pierwszy raz slysze o M8. Szkoda ze nie zdecydowali sie nawet na ograniczona produkcje.
Rav.
ciekawe dlaczego nie zdecydowali się na produkcje seryjną , odpowiedź pewno - cena...
A tak poza tym to jest piękne , w tamtych latach +500km , strach sie bąć.
Wilu 20VT
Kilka lat temu bedac w Irlandii miałem okazje sie przejechac 850CSI 380km co dopiero sprowadzonym z UK, wrazenia niesamowite i ten dzwiek silnika...Auto marzenie!
Gotti_
co znaczy został zniszczony... ?
yiabol
wielka szkoda dla motoryzacji...
hwojtek
Nie został zniszczony. Jest bezpieczny w Monachium, pokazano go przedwczoraj na specjalnej kameralnej imprezie. Co do parametrów, to 660 KM było nieco przesadzone, jak twierdzi BMW, auto ma 550 KM.
http://www.bmwblog.com/2010/07/02/exclusive-photos-bmw-m8/
Chris320
Jest super,pierwszy raz widzę zdjęcia środka-taki CSL wszystko co zbędne wyleciało...w takiej konfiguracji nawet 550KM musi dawać radę smile.gif
Ciekawe ,że nie stoi na felgach M-system tylko na jakiś dziwnych.
Camil
Chris jakby sie przyjrzec to to chyba wlasnie msystemy, ale z innymi nakladkami. Nawet ma nawiewy na pokretla. Ma slupek boczny:) Cudowna.
Chris320
CYTAT(Camil @ Sun, 04 Jul 2010 - 18:52) *
Chris jakby sie przyjrzec to to chyba wlasnie msystemy, ale z innymi nakladkami. Nawet ma nawiewy na pokretla. Ma slupek boczny:) Cudowna.

Faktycznie,ale bez tych nakładek bardziej racingowo.
Kusi mnie żeby zrobić takie wnętrze w mojej wink.gif
Camil
Mnie od dawna:) Zapewne wazyles seryjne fotele tongue.gif
tomciu
ciekawe co się stało z oryginalnymi tarczami, bo te na zdjęciach dosyć skromne są
Camil
WTF??? Hebel AP Racing skromny??????? Toc tam bedzie pod 360mm tarcza! To skromnie??!!
Micno
Chodzi pewnie o porównanie wielkości tarczy z wcześniejszych zdjęć (dół) do współczesnych (góra):
Camil
No i tarcze sa raczej takie same...
k64
wow , no niezle, ale pojemnosc naprawde potezna, wiec moc az tak nie powala, skoro 3,2 mialo 320 km to dlaczego by takie piec nie mial miec 500 ... ale glos v12 powala
Camil
Glos i krecacy rozrusznik ktory chodzi w v12 bmw podobnie do tego w lambo lp670
rpautosport
CYTAT(k64 @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:46) *
wow , no niezle, ale pojemnosc naprawde potezna, wiec moc az tak nie powala, skoro 3,2 mialo 320 km to dlaczego by takie piec nie mial miec 500 ... ale glos v12 powala

Napewno powala masą połączoną z 550KM, zwłaszcza, że tylko brak standardowych foteli to trochę ponad -70kg.
dresik.pl
A nie macie wrażenia, że z boku przypomina ferrari? Jeszcze do tego te wloty powietrza:D Generalnie świetny.
rpautosport
Raczej Ferrari przypomina BMW. Przynajmniej w tym przypadku.

jendrek e-30
Kozaczek, kiedyś bylem szczęśliwym posiadaczem 750V12 i powiem że jak na tamte czasy czyli około 12, 13 lat temu to był szał a jak sobie pomyślę że to auto miało nawet 550km w tamtych czasach to była masakra, teraz inna era turbo kompresory itp a tam moc z krwi i kości, teraz jak po modach pluje około 400km to nosem kręcą ale w połączeniu około 1000kg to robi wrażenie, nie kumam mało 550 z V12 tylko te 550km ma taką żywotność jak zwykły silnik, ja jestem pod wrażeniem tego auta



POZDRAWIAM ph34r.gif
sulek
Silnik wygląda pięknie. Myślałem, że jest to silnik żywcem przeniesiony do McLaren'a F1. Ciekawe czemu BMW tak drastycznie obniżyło moc silnika. Bo silnik nie jest jakoś wysilony nawet w wersji CSi.
Sane
CYTAT(sulek @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:00) *
Silnik wygląda pięknie. Myślałem, że jest to silnik żywcem przeniesiony do McLaren'a F1. Ciekawe czemu BMW tak drastycznie obniżyło moc silnika. Bo silnik nie jest jakoś wysilony nawet w wersji CSi.


Mclaren min. podwoił ilość zaworów tongue.gif
rpautosport
CYTAT(Sane @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:23) *
Mclaren min. podwoił ilość zaworów tongue.gif


Silnik McLarena F1 to dzieło BMW Systemtechnik, czyli jednego z działów BMW M GmbH. McLaren to tylko zleceniodawca. Min. warunkiem było to, że w silniku tym mogą być wykorzystane części z konstrukcji seryjnej, ale nie mogą być widoczne na zewnątrz.
Grzesi(E30)k
CYTAT(rpautosport @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:41) *
jednego z działów BMW M GmbH.


Ale wtedy to chyba jeszcze było Motorsport GmbH tak?
rpautosport
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sun, 08 Aug 2010 - 08:42) *
Ale wtedy to chyba jeszcze było Motorsport GmbH tak?


Nie. McLaren F1 produkowany był w latach 1994-98. W 1994r. BMW M GmbH składało się z pięciu samodzielnych działów: BMW M Fahrzeuge, BMW Motorsport International, BMW Systemtechnik, BMW Fahrer Training i BMW Individual. Samo BMW Motorsport GmbH istnieje od 1972r.
sulek
Z tymi zaworami to wiem, tylko dlacze3go BMW nie zastosowało 4 zaworów???? A ktoś w ogóle próbował w jakiej kolwiek wersji 850 założyć 4 zaworowe głowice chociaż by od M50 czy M52??
wb78
Wiem, że w USA kombinują z głowicami od S54.
sulek
Od S54, przecież to M3 E46. Myślałem, z V12 to 2xM50 czy coś pokrewnego i łatwo załozyć głowice 4 zaworowe. Poza tym CSi miało chyba stopień sprężenia 8,8, więc stosunkowo niski, poprzez zwiększenie stopnia kompresji też można uzyskac kilka dodatkowych KM i NM.
BARANEK
v12 to takie 2 x m20, z tego co czytalem to probowano ozenic v12 z glowicami od m50 ale chyba nic z tego nie wyszlo


tutaj pokazana jest pocieta glowica od v12
http://www.mwrench.com/Whitepapers/V-12%20head/

oraz pare zdjec s70
http://www.mwrench.com/Whitepapers/V-12%20Myths/


wb78
CYTAT(sulek @ Sun, 08 Aug 2010 - 16:48) *
Od S54, przecież to M3 E46.


No tak. Więcej informacji tutaj http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm. Ceny też są podane smile.gif
Camil
CYTAT(baranek110 @ Sun, 08 Aug 2010 - 18:20) *
v12 to takie 2 x m20, z tego co czytalem to probowano ozenic v12 z glowicami od m50 ale chyba nic z tego nie wyszlo


To slabo czytasz. Wyszlo. Zastanowcie sie prosze, nawet jesli by glowica m50 pasowala (pasuje) to na drugi rzad cylindrow trzebaby ja obrocic bo chyba nikt by zaworow nie przekladal stronami.
ravaglia
nie wiem dlaczego ale bmw przegrało "wyścig konstrukcyjny"dwunastocylindrowców być może z powodu księgowych ,być może były inne priorytety....
w szeregu seryjnych aut V12 w tamtym okresie wszystkich pobił mercedes ze swoim M120 i uzyskanymi oficjalnie 408 KM z sześciu litrów(w rzeczywistości ten silnik generuje większą moc).Silnik był bardzo dopracowaną konstrukcją o wspaniałej charakterystyce i kulturze.Wyposażony w cztery zawory i kute korby.
Po około roku produkcji dopieprzyli się do niego ekolodzy...
Hybrydy tego motoru są wykorzystywane do dzisiaj w wyczynie i różnych ciekawych konstrukcjach typu zondy Paganiego
Sam użytkuję jego pierwotną, delikatnie podkręconą wersję przez AMG i robi wrażenie ,szczególne od 180km/h... cool.gif
k11
CYTAT(sulek @ Sun, 08 Aug 2010 - 16:48) *
Myślałem, z V12 to 2xM50 czy coś pokrewnego i łatwo załozyć głowice 4 zaworowe.


No, no. Pod warunkiem, że kole jednej postawisz lustro wink.gif

r.
Chris320
CYTAT(baranek110 @ Sun, 08 Aug 2010 - 18:20) *
v12 to takie 2 x m20,


W którym miejscu?Spróbuj złożyć z dwóch M20 jeden M70....powodzenia.


Osobiście po roku jeżdżenia 850 przygarnąłbym tak z 100KM i 100Nm więcej smile.gif Na początku była bajka,ale teraz czuję niedosyt-szczególnie 0-100km/h...choć na autostradzie nie powiem jest ok.
rpautosport
CYTAT(ravaglia @ Mon, 09 Aug 2010 - 10:20) *
nie wiem dlaczego ale bmw przegrało "wyścig konstrukcyjny"dwunastocylindrowców być może z powodu księgowych ,być może były inne priorytety....
w szeregu seryjnych aut V12 w tamtym okresie wszystkich pobił mercedes ze swoim M120 i uzyskanymi oficjalnie 408 KM z sześciu litrów(w rzeczywistości ten silnik generuje większą moc).Silnik był bardzo dopracowaną konstrukcją o wspaniałej charakterystyce i kulturze.Wyposażony w cztery zawory i kute korby.
Po około roku produkcji dopieprzyli się do niego ekolodzy...
Hybrydy tego motoru są wykorzystywane do dzisiaj w wyczynie i różnych ciekawych konstrukcjach typu zondy Paganiego
Sam użytkuję jego pierwotną, delikatnie podkręconą wersję przez AMG i robi wrażenie ,szczególne od 180km/h... cool.gif


Ravaglia, a co byś napisał, gdybyś użytkował McLarena F1? To, że Mercedes przegrał wyścig 12 cylindrowców wraz z pojawieniem się BMW S70/2 z pierwotnymi 650KM, a ze względu na emisję spalim docelowo 627KM? smile.gif Niestety, ale tu nawet AMG nie pomogło:)
Żeby nie było nieporozumień McLaren F1 to też auto seryjne.
ravaglia
to,że porównujesz "seryjność" F1 z mb w140 to już twój problem smile.gif ...
mercedes wypuścił w latach 90 na ulicę limuzynę z wolnossącym V12(300kW) której konkurencja w postaci bmw,jaguara i audi nie mogła podskoczyć i tyle,wyznaczył nowy standard
to,że amg "może" to też chyba nie muszę przekonywać wystarczy zapoznać się od strony technicznej z zondą R i mercedesem clk-gtr dla której był bazą a gdzie punktem wyjścia jest właśnie silnik M120
łatwiej jest o czymś mówić mając z tym kontakt organoleptyczny wiec użytkowanie pewnie ma też znaczenie wink.gif
rennen
CYTAT(ravaglia @ Tue, 10 Aug 2010 - 14:47) *
to,że porównujesz "seryjność" F1 z mb w140 to już twój problem smile.gif ...
mercedes wypuścił w latach 90 na ulicę limuzynę z wolnossącym V12(300kW) której konkurencja w postaci bmw,jaguara i audi nie mogła podskoczyć i tyle,wyznaczył nowy standard
to,że amg "może" to też chyba nie muszę przekonywać wystarczy zapoznać się od strony technicznej z zondą R i mercedesem clk-gtr dla której był bazą a gdzie punktem wyjścia jest właśnie silnik M120
łatwiej jest o czymś mówić mając z tym kontakt organoleptyczny wiec użytkowanie pewnie ma też znaczenie wink.gif


Ten silnik w W140 spięty z 4 biegową skrzynia nie robił szału, jak na prawdę takim jeździłeś to wiesz że jest niewiele szybszy od 500 a pali sporo więcej i grzeje się, grzeją się skrzynie itp wink.gif

a propos M8

Erhabe
Robi wrazenie

BTW z tego pokazu warto rzucic okiem na e46 m3 touring i e34 m5 cabrio.
Joker
CYTAT(Erhabe @ Sat, 02 Apr 2011 - 15:43) *
BTW z tego pokazu warto rzucic okiem na e46 m3 touring i e34 m5 cabrio.

posuwając się dalej http://www.racingforum.pl/BIMMERPOST-Visit...age-t86626.html

E46 wagon zrobiło na mnie wrażenie, choć żadnego kombi nigdy w życiu mieć nie chcę i nie będę (choć IMHO BMW F11 to najpiękniejsze kombi świata!)
Just
Kombi sa fajne, w RSie skladasz siedzenia, ladujesz na "pake" zapasowa skrzynie, polosie i kola ze slickami i jedziesz na zawody na cwiartke bez zaplecza - drugiego auta z czesciami zeby nie wracac na lawecie cokolwiek sie wydarzy wink.gif

EDIT: nie mowiac o tym, ze mozna ekspresowo dowiesc troche towaru na impreze jak koledzy zadzwonia ze sie skonczylo :



tramall
CYTAT(joker @ Sat, 02 Apr 2011 - 17:45) *
E46 wagon zrobiło na mnie wrażenie, choć żadnego kombi nigdy w życiu mieć nie chcę i nie będę (choć IMHO BMW F11 to najpiękniejsze kombi świata!)


Jak będziesz miał dziecko to zmienisz zdanie....smile.gif

markus344
co do M8 bravo!cudo - dobrze,że zrobili chociaż M6 635 24v - i tu macie odpowiedź dlaczego rynek nie chciał tego typu auta - przenieśmy się np w 1987 - wartburgi trabanty i taka prawie 300koników M6 - wiecie jaki to był efekt - jakby ufo przeleciało- to potrafię sobie wyobrazić jak byłoby z m8 550km. Takie bestie to jest to!-co kocham!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.