Kolejna ciekawostka. BMW M8. BMW nigdy nie zdecydowało się na produkcję tego monstrum gdyż rynek nie był zainteresowany taką ///Mką troszkę szkoda no ale cóż nasz klient nasz pan...
Jedyny prototyp (który i tak nie był gotowy w 100%) został zniszczony i jest to jeden z najlepiej utrzymanych sekretów BMW który w zasadzie nigdy nie istniał oficjalnie...
Co ciekawe rynek nigdy nie pożądał M8 (powstał w 1990) a wręcz ubóstwiał 850CSi (1992 - 1996) wersję która jest swoistym detuningiem M8 850CSi która czerpała garściami z dobrodziejstw prototypu M8.
M8 było też częściowym dawcą organów dla Mclarena F1 gdyż w tym to właśnie modelu po raz pierwszy zastosowano jednostkę z rodziny S70 6.0 V12 550 KM oznaczone jako S70/1 której rozwinięciem są jednostki S70/2 (Mclaren) oraz S70B56 (850CSi)
Jak widać nie ma wysuwanych reflektorów...z braku miejsca pod maską
wzkurczak
Tue, 19 Aug 2008 - 16:26
takie s50 razy dwa:
Taffarel
Tue, 19 Aug 2008 - 16:58
zagoscilby pewnie ten silnik w miejscu s50 w paru autach teraz...gdyby byl
Skrzypass
Tue, 19 Aug 2008 - 17:13
a ile to mogło mieć kuni
Raceboy
Tue, 19 Aug 2008 - 18:51
660KM i 700Nm
J@RO
Wed, 20 Aug 2008 - 08:44
strach sie bać!
GRE
Wed, 20 Aug 2008 - 12:53
niezły zabójca ale cena tez musiałaby powalać
Mofi
Wed, 20 Aug 2008 - 14:24
CYTAT(Raceboy @ Tue, 19 Aug 2008 - 18:51)
660KM i 700Nm
a nie 550 KM ?
bimmerkuba11
Wed, 20 Aug 2008 - 19:34
Mega autko! I dobre foty! Pierwszy raz slysze o M8. Szkoda ze nie zdecydowali sie nawet na ograniczona produkcje.
Rav.
Sat, 30 Aug 2008 - 18:57
ciekawe dlaczego nie zdecydowali się na produkcje seryjną , odpowiedź pewno - cena... A tak poza tym to jest piękne , w tamtych latach +500km , strach sie bąć.
Wilu 20VT
Sat, 30 Aug 2008 - 19:20
Kilka lat temu bedac w Irlandii miałem okazje sie przejechac 850CSI 380km co dopiero sprowadzonym z UK, wrazenia niesamowite i ten dzwiek silnika...Auto marzenie!
Gotti_
Sat, 30 Aug 2008 - 23:17
co znaczy został zniszczony... ?
yiabol
Sun, 04 Jul 2010 - 13:48
wielka szkoda dla motoryzacji...
hwojtek
Sun, 04 Jul 2010 - 14:08
Nie został zniszczony. Jest bezpieczny w Monachium, pokazano go przedwczoraj na specjalnej kameralnej imprezie. Co do parametrów, to 660 KM było nieco przesadzone, jak twierdzi BMW, auto ma 550 KM. http://www.bmwblog.com/2010/07/02/exclusive-photos-bmw-m8/
Chris320
Sun, 04 Jul 2010 - 15:37
Jest super,pierwszy raz widzę zdjęcia środka-taki CSL wszystko co zbędne wyleciało...w takiej konfiguracji nawet 550KM musi dawać radę Ciekawe ,że nie stoi na felgach M-system tylko na jakiś dziwnych.
Camil
Sun, 04 Jul 2010 - 18:52
Chris jakby sie przyjrzec to to chyba wlasnie msystemy, ale z innymi nakladkami. Nawet ma nawiewy na pokretla. Ma slupek boczny:) Cudowna.
Chris320
Sun, 04 Jul 2010 - 19:38
CYTAT(Camil @ Sun, 04 Jul 2010 - 18:52)
Chris jakby sie przyjrzec to to chyba wlasnie msystemy, ale z innymi nakladkami. Nawet ma nawiewy na pokretla. Ma slupek boczny:) Cudowna.
Faktycznie,ale bez tych nakładek bardziej racingowo. Kusi mnie żeby zrobić takie wnętrze w mojej
Camil
Sun, 04 Jul 2010 - 20:40
Mnie od dawna:) Zapewne wazyles seryjne fotele
tomciu
Wed, 14 Jul 2010 - 21:36
ciekawe co się stało z oryginalnymi tarczami, bo te na zdjęciach dosyć skromne są
Camil
Wed, 14 Jul 2010 - 21:43
WTF??? Hebel AP Racing skromny??????? Toc tam bedzie pod 360mm tarcza! To skromnie??!!
Micno
Wed, 14 Jul 2010 - 21:51
Chodzi pewnie o porównanie wielkości tarczy z wcześniejszych zdjęć (dół) do współczesnych (góra):
Camil
Wed, 14 Jul 2010 - 21:57
No i tarcze sa raczej takie same...
k64
Wed, 14 Jul 2010 - 22:46
wow , no niezle, ale pojemnosc naprawde potezna, wiec moc az tak nie powala, skoro 3,2 mialo 320 km to dlaczego by takie piec nie mial miec 500 ... ale glos v12 powala
Camil
Wed, 14 Jul 2010 - 22:47
Glos i krecacy rozrusznik ktory chodzi w v12 bmw podobnie do tego w lambo lp670
rpautosport
Thu, 15 Jul 2010 - 07:23
CYTAT(k64 @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:46)
wow , no niezle, ale pojemnosc naprawde potezna, wiec moc az tak nie powala, skoro 3,2 mialo 320 km to dlaczego by takie piec nie mial miec 500 ... ale glos v12 powala
Napewno powala masą połączoną z 550KM, zwłaszcza, że tylko brak standardowych foteli to trochę ponad -70kg.
dresik.pl
Wed, 28 Jul 2010 - 13:45
A nie macie wrażenia, że z boku przypomina ferrari? Jeszcze do tego te wloty powietrza:D Generalnie świetny.
rpautosport
Fri, 06 Aug 2010 - 13:46
Raczej Ferrari przypomina BMW. Przynajmniej w tym przypadku.
jendrek e-30
Sat, 07 Aug 2010 - 16:32
Kozaczek, kiedyś bylem szczęśliwym posiadaczem 750V12 i powiem że jak na tamte czasy czyli około 12, 13 lat temu to był szał a jak sobie pomyślę że to auto miało nawet 550km w tamtych czasach to była masakra, teraz inna era turbo kompresory itp a tam moc z krwi i kości, teraz jak po modach pluje około 400km to nosem kręcą ale w połączeniu około 1000kg to robi wrażenie, nie kumam mało 550 z V12 tylko te 550km ma taką żywotność jak zwykły silnik, ja jestem pod wrażeniem tego auta
POZDRAWIAM
sulek
Sat, 07 Aug 2010 - 20:00
Silnik wygląda pięknie. Myślałem, że jest to silnik żywcem przeniesiony do McLaren'a F1. Ciekawe czemu BMW tak drastycznie obniżyło moc silnika. Bo silnik nie jest jakoś wysilony nawet w wersji CSi.
Sane
Sat, 07 Aug 2010 - 20:23
CYTAT(sulek @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:00)
Silnik wygląda pięknie. Myślałem, że jest to silnik żywcem przeniesiony do McLaren'a F1. Ciekawe czemu BMW tak drastycznie obniżyło moc silnika. Bo silnik nie jest jakoś wysilony nawet w wersji CSi.
Mclaren min. podwoił ilość zaworów
rpautosport
Sat, 07 Aug 2010 - 20:41
CYTAT(Sane @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:23)
Mclaren min. podwoił ilość zaworów
Silnik McLarena F1 to dzieło BMW Systemtechnik, czyli jednego z działów BMW M GmbH. McLaren to tylko zleceniodawca. Min. warunkiem było to, że w silniku tym mogą być wykorzystane części z konstrukcji seryjnej, ale nie mogą być widoczne na zewnątrz.
Grzesi(E30)k
Sun, 08 Aug 2010 - 08:42
CYTAT(rpautosport @ Sat, 07 Aug 2010 - 20:41)
jednego z działów BMW M GmbH.
Ale wtedy to chyba jeszcze było Motorsport GmbH tak?
rpautosport
Sun, 08 Aug 2010 - 12:01
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sun, 08 Aug 2010 - 08:42)
Ale wtedy to chyba jeszcze było Motorsport GmbH tak?
Nie. McLaren F1 produkowany był w latach 1994-98. W 1994r. BMW M GmbH składało się z pięciu samodzielnych działów: BMW M Fahrzeuge, BMW Motorsport International, BMW Systemtechnik, BMW Fahrer Training i BMW Individual. Samo BMW Motorsport GmbH istnieje od 1972r.
sulek
Sun, 08 Aug 2010 - 12:50
Z tymi zaworami to wiem, tylko dlacze3go BMW nie zastosowało 4 zaworów???? A ktoś w ogóle próbował w jakiej kolwiek wersji 850 założyć 4 zaworowe głowice chociaż by od M50 czy M52??
wb78
Sun, 08 Aug 2010 - 15:29
Wiem, że w USA kombinują z głowicami od S54.
sulek
Sun, 08 Aug 2010 - 16:48
Od S54, przecież to M3 E46. Myślałem, z V12 to 2xM50 czy coś pokrewnego i łatwo załozyć głowice 4 zaworowe. Poza tym CSi miało chyba stopień sprężenia 8,8, więc stosunkowo niski, poprzez zwiększenie stopnia kompresji też można uzyskac kilka dodatkowych KM i NM.
BARANEK
Sun, 08 Aug 2010 - 18:20
v12 to takie 2 x m20, z tego co czytalem to probowano ozenic v12 z glowicami od m50 ale chyba nic z tego nie wyszlo
v12 to takie 2 x m20, z tego co czytalem to probowano ozenic v12 z glowicami od m50 ale chyba nic z tego nie wyszlo
To slabo czytasz. Wyszlo. Zastanowcie sie prosze, nawet jesli by glowica m50 pasowala (pasuje) to na drugi rzad cylindrow trzebaby ja obrocic bo chyba nikt by zaworow nie przekladal stronami.
ravaglia
Mon, 09 Aug 2010 - 10:20
nie wiem dlaczego ale bmw przegrało "wyścig konstrukcyjny"dwunastocylindrowców być może z powodu księgowych ,być może były inne priorytety.... w szeregu seryjnych aut V12 w tamtym okresie wszystkich pobił mercedes ze swoim M120 i uzyskanymi oficjalnie 408 KM z sześciu litrów(w rzeczywistości ten silnik generuje większą moc).Silnik był bardzo dopracowaną konstrukcją o wspaniałej charakterystyce i kulturze.Wyposażony w cztery zawory i kute korby. Po około roku produkcji dopieprzyli się do niego ekolodzy... Hybrydy tego motoru są wykorzystywane do dzisiaj w wyczynie i różnych ciekawych konstrukcjach typu zondy Paganiego Sam użytkuję jego pierwotną, delikatnie podkręconą wersję przez AMG i robi wrażenie ,szczególne od 180km/h...
k11
Mon, 09 Aug 2010 - 17:36
CYTAT(sulek @ Sun, 08 Aug 2010 - 16:48)
Myślałem, z V12 to 2xM50 czy coś pokrewnego i łatwo załozyć głowice 4 zaworowe.
No, no. Pod warunkiem, że kole jednej postawisz lustro
r.
Chris320
Mon, 09 Aug 2010 - 19:11
CYTAT(baranek110 @ Sun, 08 Aug 2010 - 18:20)
v12 to takie 2 x m20,
W którym miejscu?Spróbuj złożyć z dwóch M20 jeden M70....powodzenia.
Osobiście po roku jeżdżenia 850 przygarnąłbym tak z 100KM i 100Nm więcej Na początku była bajka,ale teraz czuję niedosyt-szczególnie 0-100km/h...choć na autostradzie nie powiem jest ok.
rpautosport
Mon, 09 Aug 2010 - 23:51
CYTAT(ravaglia @ Mon, 09 Aug 2010 - 10:20)
nie wiem dlaczego ale bmw przegrało "wyścig konstrukcyjny"dwunastocylindrowców być może z powodu księgowych ,być może były inne priorytety.... w szeregu seryjnych aut V12 w tamtym okresie wszystkich pobił mercedes ze swoim M120 i uzyskanymi oficjalnie 408 KM z sześciu litrów(w rzeczywistości ten silnik generuje większą moc).Silnik był bardzo dopracowaną konstrukcją o wspaniałej charakterystyce i kulturze.Wyposażony w cztery zawory i kute korby. Po około roku produkcji dopieprzyli się do niego ekolodzy... Hybrydy tego motoru są wykorzystywane do dzisiaj w wyczynie i różnych ciekawych konstrukcjach typu zondy Paganiego Sam użytkuję jego pierwotną, delikatnie podkręconą wersję przez AMG i robi wrażenie ,szczególne od 180km/h...
Ravaglia, a co byś napisał, gdybyś użytkował McLarena F1? To, że Mercedes przegrał wyścig 12 cylindrowców wraz z pojawieniem się BMW S70/2 z pierwotnymi 650KM, a ze względu na emisję spalim docelowo 627KM? Niestety, ale tu nawet AMG nie pomogło:) Żeby nie było nieporozumień McLaren F1 to też auto seryjne.
ravaglia
Tue, 10 Aug 2010 - 14:47
to,że porównujesz "seryjność" F1 z mb w140 to już twój problem ... mercedes wypuścił w latach 90 na ulicę limuzynę z wolnossącym V12(300kW) której konkurencja w postaci bmw,jaguara i audi nie mogła podskoczyć i tyle,wyznaczył nowy standard to,że amg "może" to też chyba nie muszę przekonywać wystarczy zapoznać się od strony technicznej z zondą R i mercedesem clk-gtr dla której był bazą a gdzie punktem wyjścia jest właśnie silnik M120 łatwiej jest o czymś mówić mając z tym kontakt organoleptyczny wiec użytkowanie pewnie ma też znaczenie
rennen
Sat, 02 Apr 2011 - 10:39
CYTAT(ravaglia @ Tue, 10 Aug 2010 - 14:47)
to,że porównujesz "seryjność" F1 z mb w140 to już twój problem ... mercedes wypuścił w latach 90 na ulicę limuzynę z wolnossącym V12(300kW) której konkurencja w postaci bmw,jaguara i audi nie mogła podskoczyć i tyle,wyznaczył nowy standard to,że amg "może" to też chyba nie muszę przekonywać wystarczy zapoznać się od strony technicznej z zondą R i mercedesem clk-gtr dla której był bazą a gdzie punktem wyjścia jest właśnie silnik M120 łatwiej jest o czymś mówić mając z tym kontakt organoleptyczny wiec użytkowanie pewnie ma też znaczenie
Ten silnik w W140 spięty z 4 biegową skrzynia nie robił szału, jak na prawdę takim jeździłeś to wiesz że jest niewiele szybszy od 500 a pali sporo więcej i grzeje się, grzeją się skrzynie itp
a propos M8
Erhabe
Sat, 02 Apr 2011 - 15:43
Robi wrazenie
BTW z tego pokazu warto rzucic okiem na e46 m3 touring i e34 m5 cabrio.
Joker
Sat, 02 Apr 2011 - 18:45
CYTAT(Erhabe @ Sat, 02 Apr 2011 - 15:43)
BTW z tego pokazu warto rzucic okiem na e46 m3 touring i e34 m5 cabrio.
E46 wagon zrobiło na mnie wrażenie, choć żadnego kombi nigdy w życiu mieć nie chcę i nie będę (choć IMHO BMW F11 to najpiękniejsze kombi świata!)
Just
Sat, 02 Apr 2011 - 19:34
Kombi sa fajne, w RSie skladasz siedzenia, ladujesz na "pake" zapasowa skrzynie, polosie i kola ze slickami i jedziesz na zawody na cwiartke bez zaplecza - drugiego auta z czesciami zeby nie wracac na lawecie cokolwiek sie wydarzy
EDIT: nie mowiac o tym, ze mozna ekspresowo dowiesc troche towaru na impreze jak koledzy zadzwonia ze sie skonczylo :
tramall
Sat, 02 Apr 2011 - 20:51
CYTAT(joker @ Sat, 02 Apr 2011 - 17:45)
E46 wagon zrobiło na mnie wrażenie, choć żadnego kombi nigdy w życiu mieć nie chcę i nie będę (choć IMHO BMW F11 to najpiękniejsze kombi świata!)
Jak będziesz miał dziecko to zmienisz zdanie....
markus344
Sun, 03 Apr 2011 - 02:24
co do M8 bravo!cudo - dobrze,że zrobili chociaż M6 635 24v - i tu macie odpowiedź dlaczego rynek nie chciał tego typu auta - przenieśmy się np w 1987 - wartburgi trabanty i taka prawie 300koników M6 - wiecie jaki to był efekt - jakby ufo przeleciało- to potrafię sobie wyobrazić jak byłoby z m8 550km. Takie bestie to jest to!-co kocham!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.