Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: katalizator w 328i ??
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
woz
Witam

mam e36 328i. Tlumik koncowy dedykowany do mojej bejcy. Katalizator wycialem jakis czas temu i wstawilem w jego miejsce strumienice. juz od razu napisze, ze nie liczylem na efekty tej opowiesci z dzieciecych bajek jakim jest strumienica, ale po prostu mialem co wstawic w miejsce kata, z dwoma wejsciami i dwoma wyjsciami.

Przeszukalem w archiwum, i ktos napisal, ze wyciecie katów m M3 E36 i M5 E34 efektu zero. Czy to samo dotyczy mojej 328i? Pytam sie poniewaz zastanawiam sie nad wstawieniem kata z powrotem. teraz duzo tras robie i chce juz troche ciszy w srodku, a poza tym, rzedowa szostka beemki pieknie brzmi nawet i fabrycznie.

W silniku byly drobne modyfikacje (kolektor ssacy m50, kolektor wydechowy, przelot - jak do tej pory oczywiscie, K&N stozek, zmiana oprogramowania. W sumie na hamowni wyszlo 230KM i 280Nm. A wiec, czy wstawienie kata z powrotem znacznie pogorszy mi osiagi?

Z gory dziekuje za info.
Pozdr.
jakub
230KM? A masz może wykres??
woz
Tak. Wykres jest smile.gif
jakub
To mozesz go tu wrzucić? Bo jestem ciekaw jak to wygląda...
woz
ok, ale to zajmie pare dni. Nie mam skanera ale moge miec dostep w okolicach piatku. Jak zrobie scan to wrzuce.
korona
możesz zrobić zdjęcie i je wkleić....
Yacek
Jeśli w tak prosty sposób mozna uzyskać 230KM z 328i to wracam do tego auta smile.gif Jednak moim zdaniem ciężko przekroczyć 210KM.
woz
Dosc duzo dalo zalozenie kolektora ssacego m50. Na stronie KOPerformance podaja dane, ze z samego swapa m52 na m50 na e36 m3 jest wzrost 18KM..
woz
ok, scan jest. teraz zobaczymy czy moje mizerne umiejetnosci informatyczne pozwola mi na to, zeby to wkleic.

na wykresie widac, ze zaczyna sie od 215KM. To wartosc jaka uzyskalem przerobkami: Kolektor wydechowy rurowy (zadne oryginalne m3, dosc tani, podroba. Polska firma. Kolektor z allegro, nowka za okolo 800zl. Wiem wiem, nie krytykujcie... . Kolektor ssacy m50. Uklad wydechowy przelotowy (strumienica, tlumik srodkowy przelotowy bmw 525. Tlumik koncowy dedykowany do 328i. K&N stozek, tzn air ram, czyli od spodu samochodu, rura zbierajaca powietrze zza zderzaka doprowadzajaca je bezposrednio na filtr). a koncowa moc 228,5KM i Nm zmiana programu. Gosc pod Wroclawiem. koszt u niego 600zl.

Jesli jakiekolwiek pytania to smialo.
Pozdrawiam.

Just
Mi wyszlo 211 KM samym kolektorem i dolotem, bez zmian w wydechu i sofcie wiec dlaczego dobry chip robiony pod podane mody nie mialby dac jeszcze tych paru procent.
Tyle tylko, ze mnostwo sie naczytalem na forum ze tych Siemensow z M52B28 nikt w PL nie ogarnia...
woz
Ladna ta Twoja bunia, taka stonowana. zadne spoilery, czarne szyby itp. powiedz mi, poczules roznice po zalozeniu szpery o przelozeniu 3,15? Wlasnie takiej szukam. Bylo pare ofert szpery ze standardowym przelozeniem 2,93, ale nie wiem czy nie lepiej cierpliwie odczekac. moja bunia smile.gif


woz
a moze zakrec do tego goscia, kto mi grzebal w kompie. Na wykresie jest jego nr kontaktowy. moze cos poradzi? Ze swoim wydechem dzisiaj walcze. Odbieram fure za 2 godz z nowym ukladem. najwiekszy klops to bylo zalozenie tej strumienicy, ktora jak slyszalem, jedynie na co sie przydaje, to mozna ja przepilowac na pol i kwiatki w niej sadzic (wiec jezeli ktos chce, moge strumienice oddac za browar). Mam dedykowany remusa do 328i, i teraz dedykowany przelotowy do bmw zakladam w srodku. Kata oczywiscie nie ma. Mysle, ze to bedzie to, bedzie dobrze szlo i nie wylo jak duzy fiat z przewierconym wydechem.
Norbi328
CYTAT(woz @ Thu, 14 Aug 2008 - 10:17) *
a moze zakrec do tego goscia, kto mi grzebal w kompie. Na wykresie jest jego nr kontaktowy. moze cos poradzi? Ze swoim wydechem dzisiaj walcze. Odbieram fure za 2 godz z nowym ukladem. najwiekszy klops to bylo zalozenie tej strumienicy, ktora jak slyszalem, jedynie na co sie przydaje, to mozna ja przepilowac na pol i kwiatki w niej sadzic (wiec jezeli ktos chce, moge strumienice oddac za browar). Mam dedykowany remusa do 328i, i teraz dedykowany przelotowy do bmw zakladam w srodku. Kata oczywiscie nie ma. Mysle, ze to bedzie to, bedzie dobrze szlo i nie wylo jak duzy fiat z przewierconym wydechem.


A jak odczucia subiektywne po chipie? Sam czujesz ze auto lepiej jedzie?
Sprawdzales na innej hamowni?

Ja tez sie naczytalem i nasluchalem o strasznych trudnosciach w chipie do siemensa i skoro ten sam gosć chipuje i hamuje to ciezko zaufac wg mnie.

Pozdr

PS Fajne autko i felgi bardzo ciekawe...
woz
Hej

nie, nie bylem na innej hamowni. jesli chodzi o osiagi to moze nie do konca subiektywne (poniewaz dzien wczesniej zalozylem najwiekszy filtr stozkowy K&N jaki mozna bylo zalozyc do mojego modelu, samochod calkowicie inaczej brzmial, a to tez wprowadza nieco w blad..) ale wydaje mi sie, ze zdecydowanie lepiej sie zbieral. Zrobil sie po prostu mocny juz od nizszych obrotow. No i ten bulgot jak stozek zaciagal powietrze.. smile.gif

Wlasnie wrocilem od tlumikarza. Strumienica juz szykuje sie jako miska dla psa, i na jej miejsce oraz na miejsce innej, mniejszej przelotowki, zostal zamontowany duzy przelotowy tlumik bosal'a. Samochod naprawde inaczej brzmi. Mysle, ze idealne slowo jest, ze "mruczy". Tlumik dedykowany do bmw, chyba 525i lub 520i, nie pamietam. Jest 2mm roznicy w srednicy rury, ale mysle, ze 2mm nie robie wielkiej roznicy. Mam dobry namiar do tlumiakrza we wrocku jesli ktos szuka...

rafal-LUBIN
wykresy od autoseby mozna zanieść do wc i tam je używać a nie chwalic sie nimi...scigalem sie nie dawno z 2.8 ktora pokaza u nich 221KM..na 400m dostał poltorej dlugosci od mojej seryjnej 2.8 na dyferku 3,15..az sie boje co mu zrobie jak zamontuje dyferk od m3 3,28 smile.gif
nonam3
Rafal-LUBLIN

M3 3.2 ma chyba 3.23 smile.gif
Just
CYTAT(nonam3 @ Tue, 30 Sep 2008 - 17:10) *
Rafal-LUBLIN

M3 3.2 ma chyba 3.23 smile.gif


Chyba na pewno.

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/M3%20...33/ill-33_0370/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.