Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E46 czujnik airbag w fotelu pasazera
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
shafter
Od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka airbagu i po kilkunastu sekundach sama gasnie, zeby bylo smiesznie dzieje sie to tylko wtedy gdy jade z pasazerem a on sie poruszy lub zmieni pozycje w fotelu. Wykombinowalem wiec ze problem lezy w czujniku w fotelu ktory wykrywa obecnosc pasazera, mam racje ?

Trzeba go wymienic czy wystarczy odprawic nad nim jakas magie, a moze po prostu cos tam nie kontaktuje ? Jak sie zabrac za wyjecie tego, trzeba wybebeszac fotel ? Bo jesli roboty bedzie duzo to chyba to po prostu zostawie tak jak jest.
piotres
przechodzilem to identycznie w mojej e46

roboty jest na 15 minut i trzeba miec 1 diode prostownicza.

fotela nie trzeba wyjmowac jak nie masz lap jak bochny chleba tongue.gif .

w skrocie - obcinasz przewody idace do maty z czujnikiem w fotelu (to sa 2 przewody niebieski i bialy) i od strony tego modulu airbagu - to male pudeleczko przymocowane do fotela lutujesz odpowiednio diode - nie pamietam juz gdzie plus a gdzie minus szedl, robilem to rok temu sad.gif(

a jak ma byc profi = do aso i zamawiasz nowa mate z czujnikiem do fotela koszt zapewne ponad 2000 zl plus wymiana.

Prosze bardzo, i mozna sie brac do pracy : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php...&highlight=

pozdrowki
shafter
No wszystko fajnie ale z tego tam pisza to

1) Po wlutowaniu tej diody mata wskazuje brak zajetosci siedzenia
2) Mata odpowiada rowniez za okreslenie w jakim stopniu ma sie napelniac poduszka
3) Blad pojawia sie sporadycznie i nie trzeba go kasowac a z tego co tam goscie pisza to u nich swieci sie na stale

Z powodow 1 i 2 propozycje ciecia kabelkow i lutowania tam diody pozostawie bez komentarza biggrin.gif
piotres
CYTAT(shafter @ Mon, 21 Jul 2008 - 00:54) *
No wszystko fajnie ale z tego tam pisza to

1) Po wlutowaniu tej diody mata wskazuje brak zajetosci siedzenia
2) Mata odpowiada rowniez za okreslenie w jakim stopniu ma sie napelniac poduszka
3) Blad pojawia sie sporadycznie i nie trzeba go kasowac a z tego co tam goscie pisza to u nich swieci sie na stale

Z powodow 1 i 2 propozycje ciecia kabelkow i lutowania tam diody pozostawie bez komentarza biggrin.gif


ad1) z tego co ja czytalem to raczej wskazuje ciagla "zajetosc" fotela .
ad2) skad to wiesz smile.gif ?
ad3) bo to chyba zalezy w jakim stopniu uszkodzi sie ta mata lub w jaki sposob - u mnie tez migala, tak ja u Ciebie .

W takim razie pozostaje Cie kupno nowej maty smile.gif. Jakbys mogl to pochwal sie ile Cie to wyszlo zł czy tam ojro- z czystej ciekawosci prosze wink.gif .
hz10
ja dodam od siebie że życzę powodzenia przy ewentualnej wymianie maty... miałem to samo też byłem ambitny ale już po częściowym rozebraniu fotela ambicja przerodziła się w chęc wlutowania diody wink.gif
shafter
Ja po prostu chcialbym byc na 100% pewien ze po wlutowaniu tej diody sterownik widzi: "siedzenie zajte, waga pasazera standartowa" inaczej za chinskiego boga tego nie zrobie. Dwa razy w zyciu poduszki ratowaly mi dupsko jak siedzialem na prawym i nie odpuszcze a widze ze sa jakies niejasnosci co do tego jak dziala ta dioda.
Bombel
Dioda imituje "wieczna" zajetosc fotela na 100%.
Just
A czy jak jest awaria maty i lampka sie swieci to w razie wypadku airbag pasazera wystrzeli?
Wlasnie mi sie zaswiecila, a jade jutro na urlop angry.gif
Minio
Gdy swieci sie lampka AIRBAGu to caly system nie dziala, niezaleznie od przyczyny zapalenia sie lampki.
stalker
Mialem czujnik poduszki pasazera "naprawiony" dioda, przy delikatnej czolowce poduszka pasazera wystrzelila... pasazera nie bylo. U mnie zdalo egzamin
piotres
Skoro "fachowiec" z allegro pisze ze wystrzeli to wystrzeli tongue.gif : http://www.allegro.pl/item442489508_mata_s..._e38_x5_z3.html

ladne opakowanie diody, ale cena srednio okazyjna biggrin.gif

pozdr
savik2
mam problem zapaliła mi się kontrolka od poduszek powietrzych i nie bardzo wiem jak sprawdzic, która to jest przyczyną - czy mata pasazera, czy pod. kier. czy moze pasażera. Po właczeniu zapłonu raz mrugnie i zapala się ponownie i potem juz cały czas swieci. co zrobic by zgasła bez wizyty w serwisie ;-)
shafter
Odgrzewam kotleta ale z waznego powodu !

Zgnebilem w koncu temat i jest tak:

- sama dioda emuluje sprawna mata ale wskazuje ze fotel pasazera jest PUSTY co jest logiczne i pokrywa sie z tym co myslalem kiedys

- oprocz diody trzeba przylutowac rownolegle kondensator 10nF/100V

- symbol diody to 1N4007 - 1A / 1000V - lutujemy bialym paskiem do niebieskiego kabla odcietego i do tego ROWNOLEGLE kondensator


Najlatwiej kupic gotowa kostke na allegro, poprzednio upewniajac sie ze zawiera te dwa elementy !

Mysle ze takie info styknie i mozna ten temat zamknac.

piotres
CYTAT(savik2 @ Mon, 14 Sep 2009 - 20:25) *
mam problem zapaliła mi się kontrolka od poduszek powietrzych i nie bardzo wiem jak sprawdzic, która to jest przyczyną - czy mata pasazera, czy pod. kier. czy moze pasażera. Po właczeniu zapłonu raz mrugnie i zapala się ponownie i potem juz cały czas swieci. co zrobic by zgasła bez wizyty w serwisie ;-)


Ja w z3 (wiec to e36) mam przylutowana sama diode i emuluje ona ze fotel pasazera jest ZAJETY (sprawdzane INPA status czujnika) .
W E46 tez mam sama diode ale statusu czujnika nie sprawdzalem ale takze wydaje mi sie ze bedzie zajety, bo wszyscy pisza ze tak wlasnie jest.
lagadula
Zapalona kontrolka od poduszki to nie tylko awaria maty. Takze tasma łacząca poduszkę z kolumna kierowniczą, znajdująca się w zespole przełaczników, powoduje zapalenie się kontrolki.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.