shafter
Mon, 21 Jul 2008 - 00:34
Od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka airbagu i po kilkunastu sekundach sama gasnie, zeby bylo smiesznie dzieje sie to tylko wtedy gdy jade z pasazerem a on sie poruszy lub zmieni pozycje w fotelu. Wykombinowalem wiec ze problem lezy w czujniku w fotelu ktory wykrywa obecnosc pasazera, mam racje ?
Trzeba go wymienic czy wystarczy odprawic nad nim jakas magie, a moze po prostu cos tam nie kontaktuje ? Jak sie zabrac za wyjecie tego, trzeba wybebeszac fotel ? Bo jesli roboty bedzie duzo to chyba to po prostu zostawie tak jak jest.
piotres
Mon, 21 Jul 2008 - 00:44
przechodzilem to identycznie w mojej e46
roboty jest na 15 minut i trzeba miec 1 diode prostownicza.
fotela nie trzeba wyjmowac jak nie masz lap jak bochny chleba
.
w skrocie - obcinasz przewody idace do maty z czujnikiem w fotelu (to sa 2 przewody niebieski i bialy) i od strony tego modulu airbagu - to male pudeleczko przymocowane do fotela lutujesz odpowiednio diode - nie pamietam juz gdzie plus a gdzie minus szedl, robilem to rok temu
(
a jak ma byc profi = do aso i zamawiasz nowa mate z czujnikiem do fotela koszt zapewne ponad 2000 zl plus wymiana.
Prosze bardzo, i mozna sie brac do pracy :
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php...&highlight=pozdrowki
shafter
Mon, 21 Jul 2008 - 00:54
No wszystko fajnie ale z tego tam pisza to
1) Po wlutowaniu tej diody mata wskazuje brak zajetosci siedzenia
2) Mata odpowiada rowniez za okreslenie w jakim stopniu ma sie napelniac poduszka
3) Blad pojawia sie sporadycznie i nie trzeba go kasowac a z tego co tam goscie pisza to u nich swieci sie na stale
Z powodow 1 i 2 propozycje ciecia kabelkow i lutowania tam diody pozostawie bez komentarza
piotres
Mon, 21 Jul 2008 - 01:57
CYTAT(shafter @ Mon, 21 Jul 2008 - 00:54)
No wszystko fajnie ale z tego tam pisza to
1) Po wlutowaniu tej diody mata wskazuje brak zajetosci siedzenia
2) Mata odpowiada rowniez za okreslenie w jakim stopniu ma sie napelniac poduszka
3) Blad pojawia sie sporadycznie i nie trzeba go kasowac a z tego co tam goscie pisza to u nich swieci sie na stale
Z powodow 1 i 2 propozycje ciecia kabelkow i lutowania tam diody pozostawie bez komentarza
ad1) z tego co ja czytalem to raczej wskazuje ciagla "zajetosc" fotela .
ad2) skad to wiesz
?
ad3) bo to chyba zalezy w jakim stopniu uszkodzi sie ta mata lub w jaki sposob - u mnie tez migala, tak ja u Ciebie .
W takim razie pozostaje Cie kupno nowej maty
. Jakbys mogl to pochwal sie ile Cie to wyszlo zł czy tam ojro- z czystej ciekawosci prosze
.
hz10
Mon, 21 Jul 2008 - 21:32
ja dodam od siebie że życzę powodzenia przy ewentualnej wymianie maty... miałem to samo też byłem ambitny ale już po częściowym rozebraniu fotela ambicja przerodziła się w chęc wlutowania diody
shafter
Wed, 23 Jul 2008 - 00:30
Ja po prostu chcialbym byc na 100% pewien ze po wlutowaniu tej diody sterownik widzi: "siedzenie zajte, waga pasazera standartowa" inaczej za chinskiego boga tego nie zrobie. Dwa razy w zyciu poduszki ratowaly mi dupsko jak siedzialem na prawym i nie odpuszcze a widze ze sa jakies niejasnosci co do tego jak dziala ta dioda.
Bombel
Wed, 23 Jul 2008 - 01:46
Dioda imituje "wieczna" zajetosc fotela na 100%.
Just
Sun, 03 Aug 2008 - 13:21
A czy jak jest awaria maty i lampka sie swieci to w razie wypadku airbag pasazera wystrzeli?
Wlasnie mi sie zaswiecila, a jade jutro na urlop
Minio
Sun, 03 Aug 2008 - 13:26
Gdy swieci sie lampka AIRBAGu to caly system nie dziala, niezaleznie od przyczyny zapalenia sie lampki.
stalker
Mon, 22 Sep 2008 - 21:34
Mialem czujnik poduszki pasazera "naprawiony" dioda, przy delikatnej czolowce poduszka pasazera wystrzelila... pasazera nie bylo. U mnie zdalo egzamin
piotres
Mon, 22 Sep 2008 - 22:08
Skoro "fachowiec" z allegro pisze ze wystrzeli to wystrzeli
:
http://www.allegro.pl/item442489508_mata_s..._e38_x5_z3.htmlladne opakowanie diody, ale cena srednio okazyjna
pozdr
savik2
Mon, 14 Sep 2009 - 20:25
mam problem zapaliła mi się kontrolka od poduszek powietrzych i nie bardzo wiem jak sprawdzic, która to jest przyczyną - czy mata pasazera, czy pod. kier. czy moze pasażera. Po właczeniu zapłonu raz mrugnie i zapala się ponownie i potem juz cały czas swieci. co zrobic by zgasła bez wizyty w serwisie ;-)
shafter
Wed, 23 Dec 2009 - 19:43
Odgrzewam kotleta ale z waznego powodu !
Zgnebilem w koncu temat i jest tak:
- sama dioda emuluje sprawna mata ale wskazuje ze fotel pasazera jest PUSTY co jest logiczne i pokrywa sie z tym co myslalem kiedys
- oprocz diody trzeba przylutowac rownolegle kondensator 10nF/100V
- symbol diody to 1N4007 - 1A / 1000V - lutujemy bialym paskiem do niebieskiego kabla odcietego i do tego ROWNOLEGLE kondensator
Najlatwiej kupic gotowa kostke na allegro, poprzednio upewniajac sie ze zawiera te dwa elementy !
Mysle ze takie info styknie i mozna ten temat zamknac.
piotres
Wed, 23 Dec 2009 - 20:54
CYTAT(savik2 @ Mon, 14 Sep 2009 - 20:25)
mam problem zapaliła mi się kontrolka od poduszek powietrzych i nie bardzo wiem jak sprawdzic, która to jest przyczyną - czy mata pasazera, czy pod. kier. czy moze pasażera. Po właczeniu zapłonu raz mrugnie i zapala się ponownie i potem juz cały czas swieci. co zrobic by zgasła bez wizyty w serwisie ;-)
Ja w z3 (wiec to e36) mam przylutowana sama diode i emuluje ona ze fotel pasazera jest ZAJETY (sprawdzane INPA status czujnika) .
W E46 tez mam sama diode ale statusu czujnika nie sprawdzalem ale takze wydaje mi sie ze bedzie zajety, bo wszyscy pisza ze tak wlasnie jest.
lagadula
Wed, 23 Dec 2009 - 22:00
Zapalona kontrolka od poduszki to nie tylko awaria maty. Takze tasma łacząca poduszkę z kolumna kierowniczą, znajdująca się w zespole przełaczników, powoduje zapalenie się kontrolki.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.