Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Corvette ZR1 - 7:26.4 na Ringu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
*Sajmon
Jestem pod wrażeniem.
http://www.autoblog.com/2008/06/27/gauntle...ring-in-7-26-4/

Auto seryjne, oponki Michelin Pilot Sport, do tego silny wiatr w przód auta na najdłuższej prostej.
...a z drugiej strony to nieoficjalny czas GT-R V-spec wynosi 7:25 wink.gif
( http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times )

Film z przejazdu jak panowie wrócą z Niemcowni.
Faceman
Właśnie miałem to napisać, ale uprzediłeś mnie smile.gif
Piękny czas, znowu Corvette king cool.gif
wizard
Niesamowite, że tak mocno dało rade skrócić czas w stosunku do i tak bardzo szybkiej C6 Z06. Porsche ma pewnie ręce pełne roboty by dogonić konkurencje...
Czekam na onboard.
saleen
Pięknie!
Jak już C6 Z06 dosłownie siedziała na dupie 911ce Turbo (2sek gorszy czas na Ringu) i nieraz przeganiała Ferrari F430 F1 oraz Gallardo (testy Stiga na Torze Top Gear), tak ZR1 to jest masakra ohmy.gif
Brawo, brawo, brawo, teraz legendę o jadącej tylko na wprost Corvette można odesłać ostatecznie do lamusa smile.gif
Faceman
Już C5 to było świetne auto, a C6 jeździ fantastycznie. Mam nadzieje że te pomówienia o autach z USA jadących na wprost ostatecznie wymrą.
Jedenasty
no to piknie oby tak dalej

a co do krovett to juz od c4 one skrecaly
Faceman
Ale C4 miała fatalny rozkład mas - skrzynia i silnik z przodu, przez co łatwo było ją obrócić.
rennen
Ja stawiam wszystko, że lift porsche w 2009 'nieco' namiesza w tej hierarchii biggrin.gif .. Co nie zmienia faktu, że to niesamowity wynik i amerykanie robią ogromne postępy.
wojtrek
nie ujmujac nic ZR1, ma ona 200kg mniej wagi, 150KM wiecej niz GTR i czas lepszy o 2.5s... smile.gif

jesli mozna wierzyc, ze GTR V-spec robi 7.25, to robi to przy mocy nizszej o 80KM i wadze wiekszej o 60kg niz ZR1 smile.gif



a i tak czas carrery GT i Koenigsegga CCR przy nich wygladaja blado!
Faceman
Tak, ale jak dla mnie czas GTR "smierdzi", dalej nie wierze ze taki ciezki kloc z 480 hp moze pojechac o 20 sek lepiej niz 505 konna Z06, ktora jest duzo lzejsza.
Poza tym wiadomo ze panowie z Nissana nie uzywali seryjnych opon, tylko nacinanych slickow. Nikt mnie nie przekona ze to auto nie mialo podkreconego boosta zeby pojechac taki czas. Chcialbym zobaczyc wyscig tych aut obok siebie na Nurburgringu.
wizard
CYTAT(Faceman @ Sat, 28 Jun 2008 - 13:46) *
Tak, ale jak dla mnie czas GTR "smierdzi", dalej nie wierze ze taki ciezki kloc z 480 hp moze pojechac o 20 sek lepiej niz 505 konna Z06, ktora jest duzo lzejsza.
Poza tym wiadomo ze panowie z Nissana nie uzywali seryjnych opon, tylko nacinanych slickow. Nikt mnie nie przekona ze to auto nie mialo podkreconego boosta zeby pojechac taki czas. Chcialbym zobaczyc wyscig tych aut obok siebie na Nurburgringu.

Wg. informacji NISSANA czas 7:29 był wykręcony na całkowicie seryjnym samochodzie, bez slicków i bez manipulacji przy doładowaniu.
Nie tylko stosunkiem masy/moc się jeździ. Nie można zapominać, że układ napedu ATESSA-ETS dopracowany jest już przez prawie 20 lat i zapewnia bardzo dopracowany sposób rozdziału mocy. Vette to dalej auto z napedem klasycznym.
Duży wpływ na czas na nalezacym do stosunkowo szybkich torów Nurburgringu ma wsp. oporu powietrza ( u GTR'a zaledwie 0,27, nie wiem ile u Corvetty) i docisk aerodynamiczny.
Na tak długim okrążeniu bardzo szybka dwusprzegłowa skrzynia też ma swoje znaczenie. Człowiek nie jest maszyną i zdarzy mu sie przeciągniecie na biegu, zmiana biegu przy zbyt niskich obrotach itd.
Hamulce GT-R'a także należą do ścisłej czołówki.
Nurburgring jest bardzo wymagajacym torem zarówno w stosunku do kierowcy jak i dla samochodu(masy, mocy, aerodynamiki, przeniesienia napędu itd itd). Im bardziej te elementy sa dopracowane tym wieksze prawdopodobienstwo sukcesu.
Faceman
Co nie zmienia faktu że ATESSA i ta "cudowna" skrzynia biegów moim zdaniem nie maja prawa nadrobić ponad 300 kilo nadwagi i ok 25 kM straty do Z06. W dodatku różnica wynosi ponad 10 sekund, czyli mała przepaść. Ja wciąż nie dam się przekonać, GTR to ciężki czołg i nie wiem co ta skrzynia i ATESSA by musiały robić żeby objechać Z06 aż o 10 sekund. O błędach za kierownicą Z06 raczej mówić nie można, bo siedział tam niejaki Jan Magnussen. Jak mówie chciałbym zobaczyć te dwa auta jadące obok siebie na Nurburgringu.
Pozdrawiam
Albert
Corvette ZR1 jedzie Nurburgring in 7:26.4 video
http://www.carracing.pl/index.php/2008/07/...g-w-7264-video/
Kras
CYTAT(Faceman @ Sat, 28 Jun 2008 - 20:24) *
Co nie zmienia faktu że ATESSA i ta "cudowna" skrzynia biegów moim zdaniem nie maja prawa nadrobić ponad 300 kilo nadwagi i ok 25 kM straty do Z06. W dodatku różnica wynosi ponad 10 sekund, czyli mała przepaść.

A widziałeś wykresy GTRa? Owszem, są hamerykańskie, jakąś poprawkę na te ich hamownie trzeba brać, ale wychodzi na to, że GTR seryjnie ma sporo ponad deklarowane 480KM. Zresztą podobnie jak poprzednik...

Druga rzecz jaka się natychmiast rzuca w oczy jak oglądasz filmik GTRa z Ringu to jak szybko koleś daje pełny gaz na wyjściach z zakrętów. Konwencjonalnym RWD nigdy w życiu tak się nie da.
Albert
Nissan GTR vs. Corvette ZR1 na Nürburgring film
http://www.carracing.pl/index.php/2008/07/...na-nurburgring/
tymon86
he, jesli zegar dolozony w tym filmie jest atomowy to budzik w nissanie liczy za wolno czas, na poczatku w nissanie wczesniej wskakuja kolejne sekundy niz na glownym, na koniec jest odwrotnie smile.gif
Faceman
Corvette ZR-1 jest szybsza i ma lepszy czas na Nurburgringu niż Nissan GTR, który oficjalnie został pokonany.
Takie są fakty, nie ma co więcej pisać chyba że japończycy dadzą odpowiedź w postaci lepszego czasu.
Albert
w postaci V-Spec'a
chedder
porownywalnej mocy.

w 100 % jestem przekonany iz nie ma szans ZR1 z zawieszeniem GTR'a
Faceman
A co Ty możesz o tym wiedzieć? Jesteś ekspertem od zawieszenia?
Bez sensu są takie wypowiedzi. Denerwuje mnie ta nienawiść do Corvetty.
ZR-1 jest szybsza od GTR`a i takie są fakty jak nie możesz tego przeboleć to idź się czegoś napić.
Topic myśle że można zamknąć do czasu pojawienia się jakiś interesujących newsów, bo czuje że zmierzamy w złym kierunku.
Pozdrawiam
Owko
CYTAT(Faceman @ Mon, 14 Jul 2008 - 21:08) *
A co Ty możesz o tym wiedzieć? Jesteś ekspertem od zawieszenia?
Bez sensu są takie wypowiedzi. Denerwuje mnie ta nienawiść do Corvetty.
ZR-1 jest szybsza od GTR`a i takie są fakty jak nie możesz tego przeboleć to idź się czegoś napić.
Topic myśle że można zamknąć do czasu pojawienia się jakiś interesujących newsów, bo czuje że zmierzamy w złym kierunku.
Pozdrawiam


Faceman, jesteś pierwszą osobą, która potrzebuje czegoś na ochłodę.
1. jeżeli zauważyłeś u kogoś nienawiść do Corvette, masz zwidy.
2. chyba się wszyscy zgadzają - głęboki szacun dla ZR-1, w niczym nie umniejszony tym, że ona na razie nie istnieje - to nie jest model produkcyjny. nie mam podstaw sądzić, że ZR-1, które wyjedzie w przyszłym roku nie będzie takie samo, jak to, które zrobiło 7.26 na Ringu, ale DZISIAJ takiego samochodu nie ma. GT-R jest.
3. jeżeli obawiasz się, że dalsza dyskusja będzie obrazoburcza dla Twojego bożka, mogę Ci doradzić albo opuszczenie dyskusji, albo wynajęcie jakichś Białorusinów, czy innych talibów, by odstrzelili wszystkich mających poglądy inne od Twoich. na tym forum, póki co, nie licz na zezwolenie dla nieskrępowanego głoszenia jedynej i najwyższej prawdy, chyba, że dowiedziesz jej faktami/naukowo, a nie coraz silniejszym wciskaniem klawiszy na klawiaturze.

PS. Żebyś nie miał wątpliwości - jestem zachwycony C6.
Faceman
Mylisz się, ciśnienia specjalnego nie mam.
Tylko uważam, że głupie są komentarze w stylu źle liczony timer u GTR czy zawieszenie V-speca napewno będzie lepsze itp itd.
Staram się walczyć z głupimi stereotypami że jak coś jest amerkańskie to napewno nie skręca, pali tyle co czołg i jest ciężkie i tępe bo wykute przez murzyna w klocu. Z co po niektórych wypowiedzi można było odnieść takie właśnie wrażenie. Dowodzić swojej racji nie musze, bo najlepszym dowodem jest oficjalny film z ZR-1 na Nur, problem w tym że niektórym to nie wystarcza i zaczyna się mitomania rolleyes.gif
Z mojej strony EOT i sorry jeśli kogoś uraziłem.
SajneK
Ja rowniez bylem zachwycony Z06 swego czasu.
Był to supersamochod za super niską cenę. Zerwał do konca z mitem amerykańskich nieskręcających samochodów, aczkolwiek nie wyzbył się jakości wnętrza... cóż, za tą cenę wydawaćby się mogło, że nie można mieć wszystkiego.
Do czasu...
Pojawił się GTR. Okazało się że za cenę dosc prostej technicznie ale piekielnie szybkiej vette, można mieć najnowocześniejszą technikę i jeszcze szybszy wóz, dodatkowo (tutaj nie mam doświadczenia) ale wydawaćby się mogło lepsze wykończenie wnętrza.

Dodatkowo C6 ok, ale Z06 jak sie okazało wcale nie jest takie przyjazne everyday, wiec powinno być traktowane jako bardzo kąśliwa zabawka, GTR jest chyba bardziej cywilizowany, chociazby ze wzgledu na napęd.

Corvette poscila za to ZR1, a w zasadzie ma zamiar poscic...hm ale GTR ma jeszcze asa w rekawie w postaci SPEC-V, wiec spokojnie poczekajmy na dalszy bieg wydarzen.

Tak czy siak Z06 vs GTR dla mnie jest wyborem oczywistym.

Pozdrawiam.
rennen
porsche robi mały facelift na 2009 rok wraz z wypuszczeniem dwusprzęgłowej skrzyni, przynajmniej jeżeli chodzi o czasy okrążeń pogodzi waszą amerykańsko-japońską wojnę biggrin.gif
240Z
...a Nissan wszystkich pogodzi wypuszczając V-speca. smile.gif Jak dla mnie to tego rodzaju debaty nie mają sensu ("wyższość Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem, bo ZR1 zrobiła 'ring w kilka sekund mniej" tongue.gif).
Maxim555
vette i nissan to jak dla mnie dwie zupełnie inne legendy i gdybym miał wybierać to zupełnie nie zwracał bym uwagi na czas przejazdu , ale ta rywalizacja coraz bardziej zaczyna mi się podobać.
Supramen
Specjalistą nie jestem - zwrócił jednak moją uwagę pewien szczegół (?) -> spokój / płynność w ruchach kierownicą w Corvette i nerwowe szarpanie kółkiem w GRT - to coś oznacza (jak mi się wydaje) czy tylko jest uzależnione od stylu jazdy kierowcy?
Maxim555
Corvette to RWD, na filmiku można dostrzec lekko ucieka tył, oczywiście kierowca ma to pod pełną kontrolą.
GTR ma napęd na 4 koła do tego aktywne dyfry, przy wychodzeniu z łuku można znacznie przycisnąć i nie stanie się nic złego, w vette wypadnięcie z toru gwarantowane + obrót o 360st. albo i lepiej.
Faceman
Bo Corvette to prawdziwy samochód sportowy który wymaga od kierowcy pracy i umiejętności, a nie Playstation na kółkach, tak jak GTR.
Javie
CYTAT(Albert @ Sun, 13 Jul 2008 - 21:04) *
w postaci V-Spec'a

Prototyp V Speca zrobił 7:25 i to chyba jest nawet na forum gdzieś.

CYTAT(Faceman @ Sat, 19 Jul 2008 - 00:24) *
Bo Corvette to prawdziwy samochód sportowy który wymaga od kierowcy pracy i umiejętności, a nie Playstation na kółkach, tak jak GTR.

Ble ble ble... Bo jak jest dopracowany układ napędowy i zawieszenie to zaraz playstation dla ludzi nie umiejących jeździć ? Twierdzenie równie idiotyczne, co "tylko manualna skrzynia w aucie sportowym".

Koncepcja Corvette jest inna, GT-Ra inna. Obydwa samochody są IMO świetne i rozwodzenie sie nad tym który jest "bardziej prawdziwie sportowy" niema sensu.
wojtrek
CYTAT(Faceman @ Sat, 19 Jul 2008 - 01:24) *
Bo Corvette to prawdziwy samochód sportowy który wymaga od kierowcy pracy i umiejętności, a nie Playstation na kółkach, tak jak GTR.

jestes smieszny z tą twoja fanatyczna miloscią do hamerykanskich aut... trudno traktowac cie powaznie.
Faceman
The prototype Nissan GT-R V-Spec, wearing the "Victory Specification" designation reserved for the ultra high-performance Nissan GT-R, has been caught lapping the famed Nürburgring at an incredible, if not simply unbelievable, 7:25 per lap. This, according to bystanders trackside. (For comparison, Walter Röhrl lapped the Ring in 7:28 while driving a Porsche Carrera GT in 2004.)

Ictus
w tych sporach zapomnieliscie o czynniku ludzkim... przy tak dlugim torze 3sek to na prawde nic...
tfister
To samo chciałem napisać. Przecież kierownik mógł się zagapić, pomyśleć o żonie, kichnąć, puścić śmierdzącego pierda... cokolwiek.
To nie tor a'la F1 gdzie kółko by się robiło 2-3 minuty. Tam to by była przepaść. Tutaj tak na prawdę to jest nic.
Javie
CYTAT(wojtrek @ Sat, 19 Jul 2008 - 13:10) *
jestes smieszny z tą twoja fanatyczna miloscią do hamerykanskich aut... trudno traktowac cie powaznie.

Dosadnie powiedziane...

CYTAT(Ictus @ Sat, 19 Jul 2008 - 14:42) *
w tych sporach zapomnieliscie o czynniku ludzkim... przy tak dlugim torze 3sek to na prawde nic...

CYTAT(tfister @ Sat, 19 Jul 2008 - 14:57) *
To samo chciałem napisać. Przecież kierownik mógł się zagapić, pomyśleć o żonie, kichnąć, puścić śmierdzącego pierda... cokolwiek.
To nie tor a'la F1 gdzie kółko by się robiło 2-3 minuty. Tam to by była przepaść. Tutaj tak na prawdę to jest nic.

Tylko że w wyścigu 3 sekundy mogą zaważyć o zwycięstwie. A na Nur zazwyczaj jeżdzą kierowcy o dość powtarzalnych czasach.
kamil.k
też nie rozumiem osób podniecjących się czasem itd.czas pojedynczego okrążenie nie jest zbyt miarodajny

żeby rozwiać wszystkie wątpliwoscie wystarczyłoby ustawic corvette i gtr (a najlepiej po kilka sztuk) na tym samym torze w takich samych warunkach.auta przejechałyby 10 krażen i wszystko byłby jasne
Kubek
Przy dluzszej probie, przewaga Vetty byla by jeszcze wieksza.
Javie
CYTAT(kamil.k @ Sat, 19 Jul 2008 - 15:10) *
też nie rozumiem osób podniecjących się czasem itd.czas pojedynczego okrążenie nie jest zbyt miarodajny

Ale chodzi o zrobienie jak najlepszego czasu. Chodzi o to, że DA SIĘ tym samochodem przejechać dany tor w danym czasie. A skoro da się, to znaczy, że jest szybki. W rękach kogoś, kto ma pojęcie o kręceniu kierownicą oczywiście.

Jeśli wg Ciebie po co sie podniecać czasem jednego okrążenia, to po co są wszelkie time attack, po co 1,4 mili... Przecież tam też na czas ma wpływ kierowca i jego forma i ogarnięcie samochodu.
kamil.k
CYTAT(Javie @ Sat, 19 Jul 2008 - 16:30) *
Ale chodzi o zrobienie jak najlepszego czasu. Chodzi o to, że DA SIĘ tym samochodem przejechać dany tor w danym czasie. A skoro da się, to znaczy, że jest szybki. W rękach kogoś, kto ma pojęcie o kręceniu kierownicą oczywiście.

Jeśli wg Ciebie po co sie podniecać czasem jednego okrążenia, to po co są wszelkie time attack, po co 1,4 mili... Przecież tam też na czas ma wpływ kierowca i jego forma i ogarnięcie samochodu.



dokladnie po co jest 1/4 mili :?: jasne że po to żeby sprawdzic kto szybciej przejedzie ale czy to że ktos jeden jedyny raz zrobi taki czas to znaczy że jest najlepszy :?: chyba nie ... bardziej liczy sie powtarzalność czasów

Javie
CYTAT(kamil.k @ Sat, 19 Jul 2008 - 18:21) *
bardziej liczy sie powtarzalność czasów

No i właśnie takich kierowców bierze sie do testów aut na Nordschleife. Takich, którzy robią bardzo podobne czasy okrążeń, a nie takich, co mają rozrzut 20s...
marcin s.
GTRem i ZR1 jechał ten sam kierowca, w tych samych lub podobnych warunkach?? Bo jak nie to porównanie bez sensu lekko

W tej chwili w sprzedarzy jest GTR i Z06 - tyle na temat. ZR1 zrobiło 7:26.4-ok ale w sprzedarzy brak, wiec poczekajmy na V-Speca bo to jest konkurent dla ZR1, a nie wróżmy z fusów.

Osobiście patrze chłodno na to, bo uważam tak jak rennen że Porsche pokaże klase cool.gif
Kubek
kamil.k, czy myslisz ze kazdy z tych samochodow zrobil tylk jedno okrazenie na tym torze? Oba te auta spedzily na nim pewnie wiele godzin i to co ogladamy to najlepsze co sie udalo z nich wycisnac.
Owko
CYTAT(Kubek @ Sat, 19 Jul 2008 - 16:02) *
Przy dluzszej probie, przewaga Vetty byla by jeszcze wieksza.



CYTAT(Kubek @ Sat, 19 Jul 2008 - 20:29) *
kamil.k, czy myslisz ze kazdy z tych samochodow zrobil tylk jedno okrazenie na tym torze? Oba te auta spedzily na nim pewnie wiele godzin i to co ogladamy to najlepsze co sie udalo z nich wycisnac.


Kubek, sądziłem, że kiedy wyrzuciłem wcześniej Twojego głębokiego, filozoficznego posta to będziesz mi wdzięczny, natomiast widzę, że masz potrzebę kompromitowania się - no to wal śmiało.


ponieważ od dłuższego czasu nie dostrzegam żadnego merytorycznego wkładu w topic pozwolę sobie tymczasem zamknąć przypominając wcześniej:

1) jeśli już ktoś ma ochotę [tu powinna być słynna małpka copyright Keyser] nad czasami samochodów z plakatów, wypadałoby brać pod uwagę TYLKO czasy oficjalne.
2) jeśli już brać udział w śmiertelnie poważnym sporze, że 'a ja mam plakat tego samochodziku' vs. 'a mój wujek był w Stanach i mówił, że Korwety są najszybciejsze', to by COKOLWIEK różniło dyskutantów od przedszkolaków w piaskownicy, wypadałoby porównywać samochody produkcyjne z produkcyjnymi lub brać pod uwagę także wersje prototypowe WSZYSTKICH marek. koncepcja, że czas ZR-1 się bawi, a V-SPECa nie, jest żenująca.
3) ponieważ najwyraźniej niektórzy czytelnicy dość niechlujnie zapoznali się z topicem, przypomnę: abstrahując od umiejętności i zasobności portfeli szanownych kolegów, jest teoretycznie możliwe zakupienie przez Was GTR-a i wykręcenie tego rewelacyjnego czasu. Zrobienie tego samego z C6 ZR-1 będzie znacznie trudniejsze, ponieważ to auto NIE ISTNIEJE w wersji produkcyjnej.
4) żeby nie było na koniec smutno a śmieszno, mogę poniżej wpisać nicki userów, którzy nie wierzą, że V-SPEC pobije czas 7.26.4 (przysyłajcie do mnie PW). anyone?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.