witam, pozdrowka z Raciborza (Raciborski Tuning Klub www.r-t-k.pl)
moze zaczne od poczatku ...
BMW E36 SEDAN 1993 by k64 ;)
----------------------------------------------------
AKTUALNIE TAK ( 28 MARCA 2008 zdjęcie) :
a teraz mała historia :)
BMW poczatkowo z silnikiem prawie najsłabszym 1,8 m40 i cale 113 koni (8zaworowy) :)
(sprowadzony z niemiec w 2004r.) - 93 ROCZNIK , 2 wlascicieli (2 braci)
i Tak wygladalo - nie wiedziałem doklanie co kupowalem :) - pierwszy samochód ... ale zostało aż do dzisiaj :)
opłakany stan ale wtedy to nie bylo e36 na drogach zbyt wiele :P (takich)
wersja standardowa:
abs, szyberdach, poduszka 1 , centralny, jakieś tam bajery: potargana tapicerka itd.
------------------------------------------------------------
zmiany w silniku:
czytaj na samym dole - bo cięgle bede cos dodawać ;)
-----------------------------------------------------------
zawiesznie:
-regulowane (gwintowane) AMORY KN
-sprężyny APEXi (przód) tył jakieś tam są twarde firma NO NAME :)
FELGA: -BROCK B1- 17` , 10szerokosci tyl, przod: 8,5, tyl. ET 15.
polerka + dekielki dorabiane z nierdzewki... + aktualnie tylni rancik i gwiazda od wew pomalowana na czarno.
oponki: -tyl: 235 x 40
-przod: 215 x 40
------------------------------------------------------------------------------------
zew.:
- lakier: RM ( M1210K) + pomarancz (M6011M) RM (ale niedługo znów zmiana) :)
- klamki + listwy pod kolor...
- Lusterka M3
- przedni zderzak: m3 e36 + dokladka mtechnik
- org. zderzak tylni + dokładka na stl m3 e36 - nie wyszło tak źle co? :)
- gril + nerki po liftingu (po 97r.)
- blenda na tylnia szybe (nie przyklejona juz od 3 lat hiihi)
- progi M3
- wyciagniete nadkola itd (inaczej brocki nie wejda - seryjnie te felgi mają być do 5tki)
- zmienione przednie lampy (clear zespolone z kierunkowskazem - soczewki + ringi)
- zmienione tylnie lampy (clear: bialo czerwone)
- brewki na przednie lampy ( i napewno zostaną i żaden bad look ! to nie e46)
- w srodku (tapicerka) i pod maska malowane wszystko na kremowo (50% perłą)
No i lecimy dalej (to dopiero poczatek)
malowanie NR 1 + zderzak razem z grilem (uff wyroslem z tego naszczescie)
a tutaj jeszcze wczesniejsze fotki ...
Było tak ...
a później TAK:
a między czasie ochota na więcej mocy czyli M50b20 i znów brak mocy :)
a później mały wypadek i lądowanie w polu ... Już po włożeniu M50B25 ...
(wiele zmian za mna) no ale TUNING UZALEZNIA wiec jedziemy dalej ...
MALOWANIE Na pomarancz elementow ktore ucierpialy przy unfalu ;) to było odważne malowanie i albo miało PORYC wszystkim albo
miało okazać sie totalną korozją - no i wyszlo wiadomo jak :P
i to tyle o pędzlu i taśmie lakierniczej :P
1,8i zgazowany został zastąpiony 2.0 m50 ale to po krótkim czasie
okazało się zbyt małym przyrostem mocy więc jak już wcześniej pisałem 2,5 bez vanosa wchodzi do mojej buni, z przebiegiem 170tys
z e36 sprowadzonego z Angli (ze skrzynią automatyczną).
dobra dam jakieś fotki :-P
silnik 2.0 m50 wyciągnięty i na części go ;) (posiadam dużo części jak ktoś czegoś szuka to PW)
no i m50b25 :) (i tak już zostanie)
Układ wydechowy: zmiana kolektorów wydechowych (barany)
Całość 6 - 2 - 1 czyli mniej więcej tak jak 2.0 z tym że 2,5` calość.
Końcowy jak już wspomniałem seryjny ale z ver. 323i (170KM) ( i taki zostanie)
środkowy tłumik z VW jakiś tam dla wygłuszenia i pozbycia się metalicznego
dźwięku spowodowanego brakiem katalizatorów (2 seryjnie były w 2,5)
no i fotki z malowania (szpiegowskie)
i całość z ZEW wygląda tak (zdjęcia mniej więcej aktualne)
SILNICZEK Mb50B25 bez vanosa : 2,5 L - seria 192 KM.
RADOŚĆ :lol:
i mały fotoPaint :1
aktualna moc hmm nie wiem seria ma 192, będzie możliwość to sprawdzimy ile tego jest.
przelozenie 3,45 z 1,8 (skrzynia i dyfer zostala z 1,8)- krótkie biegi, odcięcie na 5biegu przy 215km/h.
Na starcie co niektorzy wiedza ile dostaja, niestety przy tej mocy ktora chce osiagnac (jak pisalem dopiero poczatek)
ten dyfer chyba nie starczy,jeśli natrafi się okazja na szpere 25% za dobrą kasą w dobrym Stanie to może sie skusze ,
zobaczymy jak długo dyfer pociągnie ;)
100km/h w 6,5sek. - średnia z GTECHA.
1/4 = 14,60sek (średnia)
http://video.google.com/googleplayer.swf?d...12225&hl=pl
http://video.google.com/googleplayer.swf?d...16818&hl=pl
Filmik powyżej dla porównania z 2,5 na vanosie odetkanym.
Średnio każde 2,5 dostaje 3 długości na 400.
PLANY:
to tylko kwestia czasu ;)
wielka litera T za oznaczeniem 325i ;)
..................................
pozdrowka i do zobaczenia na drodze.
p.s. podziękowania dla wszystkich którzy znoszą moje zmagania ,
podziekowania dla Rafala (kadet mv6 + manta 3.0)
oraz dla całego RTK, i pozdrawiam :) i zapraszamy do NAS .
AUTO ROBIONE POD SIEBIE nie pod innych :)
Negatywne komentarze mile widziane :)
Raciboski TUning KLub
www.r-t-k.pl
k64