Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e30] polibusze, poliuretan
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
osa13
Witam, czy w przypadku montowania sztywniejszego zawieszenia warto wymienić gumy na poliuretany?
Są jakieś minusy takiego rozwiązania?
Gdzie można nabyć takie tuleje?
Pozdro.
SONIC
pewnie ,ze warto jezeli chodzi o firmy to najlepsza jest"powerflex" jest równiez jakas polska firma ale teraz nie pamietam nazwy szukajka na pewno pomogłaby poniewaz ten temat juz kiedys wałkowalisy co do power flexa to obstawiam ,ze bedzie to koszt ok 1000zł ta polska firma sprzedaje równiez pręty które mozna dotoczyc ...
teraz minusy:
PODOBNO - skrzypienie zawieszenia
-bardziej czułe zawieszenie i układ kierowniczy na nierównosci(ale zarazem lepsze czucie samochodu)

miałem ten sam problem wymieniałem braciakowi cały tył gdy w sklepie dowiedziałem sie ,ze za 1 tulejke mam zapłaic ok 20 zł to byłem zrezygnowany (oczywiscie chodzi mi o to ,ze za tanio ) niestety koszt powerflexa znacznie przekraczał budzet mojego brata i musiałem załozyc te g.... zamienniki sad.gif

jeszcze jedna uwaga pilnuj tych którzy beda Ci to wprasowywali poniewaz u mnie na jednym wachaczu zniszczyli tuleje... (na szczescie nie był to powerflex) oczywiscie nie chcieli sie przyznac do bledu i dopiero po ostrzejszej rozmowie zakupili na własny koszt nowa i ja wprasowali (niby 20 zł to nie duzo ale zawsze flaszka)
Bambus
Warto!
Ja kupiłem z Olkusza, jeszcze nie założyłem...



Za 2 tuleje tylnej belki, 4 wachaczy tył, 2 tuleje przednich wachaczy i jedna mostu 400zł
gwarancja pisemna 1,5 roku
Tu masz temat z forum:
http://www.streetracing.pl/forum/Powerflex...ady-t52134.html
SONIC
Właśnie o tą firme mi chodziło równiez słyszałem pozytywne opinie ...
osa13
A co ze sworzniami z przodu? twardy silenblock nie rozwali ich?
A łączniki stabilizatorów?
można dorobić coś na poliuretanie?
piotres
Odgrzebuje temat ...

Rozwazam montaz tulei poliuretanowych tylnej belki zawieszenia do bmw z3 ( ale tam tylne zawieszenie jak jak w e30) . Mam pytanie do tych ktorzy maja poliuretany w swoich bmw - jakie sa wasze odczucia ? Szczegolnie na nierownych drogach .

Jako w z3 brakuje mi sztywnosci, mam rozporke przodu ale jakos jak szybko wpadam w luki to brakuje pewnosci prowadzenia .

pozdr.
Piotr
osa13
Cześć, miałem spore przesunięcie w robieniu zawieszenia, dopiero montuję przód. Ponieważ sam robię to trochę się schodzi. Przód planuję skończyć we wtorek, tył za ok 2 tygodnie. Postaram się na bieżąco opisywać jakie są wrażenia.

Co do Z3 to sprawdzałeś stan zawieszenia? Trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić czy są luzy na sworzniach, maglownicy, końcówkach drążków, przegubach kolumny kierowniczej, czy silentblocki są w dobrym stanie, amortyzatory, łączniki stabilizatorów, no i zrobić zbieżność, ewentualnie sprawdzić całą geometrie.

Jak wszystko jest ok to moim zdaniem możesz zastanowić się nad sztywniejszym zawieszeniem + poliuretan.

Poliuretany komplet kupowałem: http://www.poliuretan.olkusz.pl/
Dobre ceny, co do jakości to się okaże, mają wszystkie wzorce więc nie trzeba im nic wysyłac.

Pozdro.
piotres
Tak tak sprawdzalem zawias, praktycznie caly przod mam nowy lacznie ze sprezynami (-30mm lowteca) , zostaly stare chyba tylko koncowki stablizatorow wink.gif .

Tyl takze sprawdzony, te tuleje belki wygladaja jak nowe .

Geometria zrobiona .

jak sie dowiedzialem poliuretan poliuretanowi nie rowny (maja rozne twardosci) i jedne sa na ulice specjalnie robione a inne na tor . W USA wszyscy na ulice b.chwala zielone poliuretanowe tuleje z Ireland Engineering http://www.bmw2002.com/ (robia tez czerwone, twardze na tor - wszystko jest na ich stronie) - zalozylem temat na bimmerforums ,fakt oni chyba nie wiedza jak wygladaja drogi w polsce, ale wypowiedzialo sie ok. 10 osob majacych zielone tuleje IE i nikt zlego slowa nie powidzial, kazdy chwali .

I teraz mam dylemat :

Ireland Engineering zielone = 100$ za 2 szt. plus wysylka (jeszcze nie wiem ile)

Olkusz = 140 zl komplet - czytalem odczucia bodajrze Sosena (ten zawodnik driftowy) i z tego co zrozumialem on ma tuleje z Olkusza fakt ze wszedzie gdzie sie da i twierdzi ze po ulicy sie praktycznie jezdzic nie da, wiec wnioskuje ze sa twarde.

Powerflex = 260 zl komplet . O nich nic nie wiem .

I nie wiem czy zostawic te tuleje w spokoju (czyli serie) czy zalozyc jakies poliuretany ..

Swoja droga pewnie po zalozeniu geometrie by trzeba znowu zrobic (choc tyl nie jest regulowany, to wiem) .

pozdr.


piotres
Dostalem odpowiedz co do wysylki tuleji Irelanda - 64$ :-O . Wiec wychodzi ponad 460 zl za same tuleje belki + ew. clo i vat . Wiec za drogo .

Pytanie czy brac powerflexa czy zostac przy serii ?
Bambus
Sosen latał swoją e30 na zestawie Powerflexa...żle doczytałeś
Pozdro
piotres
byc moze w e30 mial powerflexa ale w e28 z tego co zrozumialem sa Olkusze wink.gif .
Karol_e28
e28 tez powerflex
osa13
Zrobiłem całą zawieche na poliuretanach z olkusza, koszt nieduży, ok 500-600 zł za wszystko. Wszystko montowałem samemu, więc jak ktoś ma problem z montażem to służę radą. Jedno czego mi brakuje to poliuretanowych mocowań amortyzatorów tył, gumowe oemy nie dają rady na koni spotrach. Na profilu 45 + poliuretan auto wręcz klei się do asfaltu, ciężko wykorzystać ten potencjał w ruchu miejskim.

Pozdrawiam.
piotres
No dobrze, ale przejdzmy do tej mniej przyjemnej czesci dotyczacej jazdy daily z poliuretanami : jak z wibracjami, jak z zachowaniem na nierownych drogach ?
osa13
Na małych nierównościach nie jest źle, ale jak trafi się większa dziura to potrafi przywalić ostro. Wibracji żadnych nie stwierdziłem. Auto stało się głośniejsze na wybojach. Trudno z drugiej strony stwierdzić co ma tak naprawdę największy wpływ, sztywne zawieszenie, poliuretany, czy niski profil opony (wymieniałem wszystko na raz). Na co dzień da się jeździć, ale nie polecam takiej konfiguracji osobom którym zależy na komforcie. Jeśli ktoś dba o auto to przy dziurawej drodze będzie jeździł wolniej niż na serii. Dużo jednak zależy od indywidualnych preferencji.

Jakby co to jestem dostępny w Warszawie. Można się jakoś umówić na jazdę testową, jeśli kogoś interesuje.
Pozdrawiam.
osa13
Doszło skrzypienie z tyłu, raczej słyszalne tylko z zewnątrz auta, ze środka narazie nie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.