Tomek_Glw
Thu, 29 May 2008 - 00:30
Witam!
Padło - jak w temacie. Najpierw coś zgrzytnęło i nie mogłem skręcić kierownicy w lewo - auto jechało tylko na wprost, skręciłem więc w prawo a potem znowu mocno w lewo. Chrupnęło i dało się skręcać ale luz na kierownicy zrobił się na 1/3!! obrotu. Auto jechało na wprost a kierownica była skręcona o pół obrotu. Po kilku skrętach kontrola nad autem została już kompletnie utracona
Kierownica kręci się jak wiatraczek bez wpływu na położenie kół. Wszystko na szczęście przy niewielkiej prędkości na torze zamkniętym. Auto dostało w tyłek podczas driftu.
Pytanko czy ktoś ma taką przekładnię sprawną i czy nie pasuje przypadkiem od zwykłej E36?
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Dzięki i pozdrawiam.
Tomek
Taffarel
Thu, 29 May 2008 - 02:58
ztcw to pasuje (w razie 'w" wymontuj swoja i porownaj) znajomemu pasowala, ale nie wiadomo na milion procent, czy ta, ktora zepsul byla ori i bylo to w s50b30
Karol M5 E34
Thu, 29 May 2008 - 16:03
Wydaje mi sie że ta z M3 w porównaniu ze zwykłą ma inne przełożenie i co za tym idzie mniejszą liczbe obrotów.
Układ kierowniczy w M3 jest bardziej 'czuły'.
Bombel
Thu, 29 May 2008 - 23:26
Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze. Nawet naglownica od 3,0 i od 3,2 sie rozni, wiec, zeby miec ori przleozenie to musisz zakupic od 3,2
osa13
Sat, 31 May 2008 - 22:42
W przypadku takich wątpliwości niezawodny jest katalog
Dla przykładu:
1. wchodzimy na
http://www.realoem.com/bmw/select.do2. wybieramy model e36 coupe m3 S50
3. wybieramy steering i dalej HYDRAULIC STEERING: tu link (
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10 )
4. Dalej kopiujemy numer katalogowy bmw dla maglownicy
5. cofamy się do strony głównej i wchodzimy na link Search by Part # (
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do )
6 wklejamy numer maglownicy i wyszukanie
.. i wszystko jasne, rezultat tutaj:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=onWszystkie magle w e36 były takie same.
PS: Jeśli ktoś uważa inaczej niech zapoda skąd ma info. Nie chciało mi się klikać każdego roku produkcji w celu sprawdzenia czy któryś rocznik nie miał montowanej jakiejś innej. Jak nie zapomnę to jak będę w ASO to zapytam.
Bombel
Sun, 01 Jun 2008 - 12:31
CYTAT(osa13 @ Sat, 31 May 2008 - 21:42)
Wszystkie magle w e36 były takie same.
PS: Jeśli ktoś uważa inaczej niech zapoda skąd ma info. Nie chciało mi się klikać każdego roku produkcji w celu sprawdzenia czy któryś rocznik nie miał montowanej jakiejś innej. Jak nie zapomnę to jak będę w ASO to zapytam.
Z Twojego zrodla Ci powiem, ze M3 3,0 (32132227191) ma na pewno inna maglownice niz pozostale E36. Tez nie mam obecnie czasu na przejrzenie tego dokladnie. W 3,2 masz racje, sa teoretycznie te same magle, co w innych E36.
korona
Sun, 01 Jun 2008 - 13:31
Kolejny mit obalony, no i jak teraz handlarz wyciągnie 600zł za "oryginalną maglownicę M3 którą niczym nie idzie zastąpić"
Sytuacja analogiczna jak ze skrzyniami biegów w E36...
Os_
Sun, 01 Jun 2008 - 19:30
Nie tak do końca.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=onMoja maglownica w 3.0 ma numer 32132227191 i jest tylko do M.
Tomek_Glw
Sun, 01 Jun 2008 - 20:00
CYTAT(Os_ @ Sun, 01 Jun 2008 - 19:30)
Nie tak do końca.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=onMoja maglownica w 3.0 ma numer 32132227191 i jest tylko do M.
Dziwne. A podobno to wersja 3,2 ma części, które nie pasują z innych aut a do 3,0 można włożyć sporo z innych E36. No chyba, że z maglownicą to akurat wyjątek
Ma ktoś może na stanie 32131096280 w dobrym stanie (w rejonie Śląska)??
Pozdrawiam
osa13
Sun, 01 Jun 2008 - 20:11
Poklikałem trochę i faktycznie zdarzają się takie co były tylko w m3. Ciekawe jak to wygląda jeśli chodzi o przełożenia?
Karol M5 E34
Mon, 02 Jun 2008 - 00:21
W tej chwili mam e39 w ori M-pakiecie i układ kierowniczy między tą wersją a 'zwykłą' to przepaść.
Inne przelożenie i co za tym idzie mniejsza liczba obrotów kierownicą oraz inne zawieszenie daje niesamowitą frajde z jazdy.
Wydaje mi sie że w e36 powinno być tak samo, ale może sie myle.
JORDAN
Mon, 02 Jun 2008 - 10:00
jeżeli nie była wymieniana to na bank jest inna , jezdziłem normalną e36 328 i m3 i były znaczne róznice w skręcaniu w stosunku do m3 , ma inne przełożenie w maglu i mniej obrotów trzeba aby większy skręt był
Taffarel
Tue, 03 Jun 2008 - 01:27
czyli kolejna opcja przewmawiajaca za s50b30
Tomek_Glw
Mon, 16 Jun 2008 - 14:42
CYTAT(JORDAN @ Mon, 02 Jun 2008 - 10:00)
jeżeli nie była wymieniana to na bank jest inna , jezdziłem normalną e36 328 i m3 i były znaczne róznice w skręcaniu w stosunku do m3 , ma inne przełożenie w maglu i mniej obrotów trzeba aby większy skręt był
jaką m3 jeżdziłeś? 3,0 czy 3,2?
Próbuję w końcu ustalić czy przełożenie w mojej 3,2 jest takie samo jak np. w 328.
JORDAN
Wed, 18 Jun 2008 - 01:01
była ori nie kombinowana m3 rocznik 95
brus_ik
Wed, 18 Jun 2008 - 11:17
Oryginalnie z fabryki 3.2 wyjeżdżało z innym przełożeniem niż reszta E36. M3 3.0 ma takie samo przełożenie jak "cywilne" e36.
rennen
Fri, 20 Jun 2008 - 11:39
CYTAT(brus_ik @ Wed, 18 Jun 2008 - 11:17)
Oryginalnie z fabryki 3.2 wyjeżdżało z innym przełożeniem niż reszta E36. M3 3.0 ma takie samo przełożenie jak "cywilne" e36.
Na odwrót
osa13
Fri, 20 Jun 2008 - 12:01
Zgadzam się:
model z '93
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10model z '95
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10Ten ostatni jest taki jak w reszcie e36. Nie jest jednak pewnie, że zmiana maglownicy była wprowadzona jednocześnie ze zmianą pojemności.
Just
Fri, 20 Jun 2008 - 12:02
Logika mowi, ze o ile nie ma bledu na realoem to M 3.2 miala takie samo przelozenie jak reszta E36 a M 3.0 inne skoro numery czesci sa te same.
Chyba ze jest jeszcze mozliwosc zmiany przelozenia poza elementem o ktorym mowimy ale nie bardzo widze gdzie.
Tomek_Glw
Fri, 20 Jun 2008 - 23:04
Maglownica już wymieniona. Do m3 3,2 wchodzi taka, jak do innych e36 (za wyj. m3 3,0).
Zamontowałem Laubera. Jeździ identycznie jak na orginalnej - tyle samo obrotów i taka sama charakterystyka prowadzenia.
3,2 litra ma więc identyczną maglownicę co pozostałe "cywile".
Pozdro.
rifresz
Fri, 28 Jan 2011 - 17:34
Sorki ze odkopie ale czy zglebil ktos temat jak wyglada przelozenie w maglownicach miedzy e36 a e46 ? Wszystkie e46 maja taka sama? Mysle aby zalozyc magiel z e46 do e30
osti!
Fri, 28 Jan 2011 - 20:26
Skoro do e46 da rade z e36 to mysle ze w e30 tez znajdzie dla siebie miejsce
rifresz
Fri, 28 Jan 2011 - 22:25
Osti chodzilo mi o liczbe obrotow kiera miedzy e36 a e46
hz10
Fri, 28 Jan 2011 - 23:27
nie ma różnicy. w m3 3.0 jest mniej obrotów
rottie
Fri, 28 Jan 2011 - 23:53
Z3M tez ma mniej, to chyba tez bedzie pasowac.
Javie
Sat, 29 Jan 2011 - 15:48
A nie przypadkiem w czterocylindrowych Z3 jest krótszy magiel ?
osa13
Sun, 30 Jan 2011 - 12:43
Ciekawe.. Wychodzi na to, że magle z3 nie występowały nigdzie poza z3:
http://bmwfans.info/parts/catalog/32131095575/PS:
Kupiłem magiel e36 m3 3.0 i zmierzyłem - jest szybszy w stosunku do zwykłego magla e36.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.