Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [M3 E36 3,2l] Przekładnia kierown.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Tomek_Glw
Witam!
Padło - jak w temacie. Najpierw coś zgrzytnęło i nie mogłem skręcić kierownicy w lewo - auto jechało tylko na wprost, skręciłem więc w prawo a potem znowu mocno w lewo. Chrupnęło i dało się skręcać ale luz na kierownicy zrobił się na 1/3!! obrotu. Auto jechało na wprost a kierownica była skręcona o pół obrotu. Po kilku skrętach kontrola nad autem została już kompletnie utracona wink.gif Kierownica kręci się jak wiatraczek bez wpływu na położenie kół. Wszystko na szczęście przy niewielkiej prędkości na torze zamkniętym. Auto dostało w tyłek podczas driftu.
Pytanko czy ktoś ma taką przekładnię sprawną i czy nie pasuje przypadkiem od zwykłej E36?
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Dzięki i pozdrawiam.
Tomek
Taffarel
ztcw to pasuje (w razie 'w" wymontuj swoja i porownaj) znajomemu pasowala, ale nie wiadomo na milion procent, czy ta, ktora zepsul byla ori i bylo to w s50b30
Karol M5 E34
Wydaje mi sie że ta z M3 w porównaniu ze zwykłą ma inne przełożenie i co za tym idzie mniejszą liczbe obrotów.
Układ kierowniczy w M3 jest bardziej 'czuły'.

Bombel
Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze. Nawet naglownica od 3,0 i od 3,2 sie rozni, wiec, zeby miec ori przleozenie to musisz zakupic od 3,2
osa13
W przypadku takich wątpliwości niezawodny jest katalog
Dla przykładu:
1. wchodzimy na http://www.realoem.com/bmw/select.do
2. wybieramy model e36 coupe m3 S50
3. wybieramy steering i dalej HYDRAULIC STEERING: tu link ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10 )
4. Dalej kopiujemy numer katalogowy bmw dla maglownicy
5. cofamy się do strony głównej i wchodzimy na link Search by Part # ( http://www.realoem.com/bmw/partxref.do )
6 wklejamy numer maglownicy i wyszukanie

.. i wszystko jasne, rezultat tutaj: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

Wszystkie magle w e36 były takie same.

PS: Jeśli ktoś uważa inaczej niech zapoda skąd ma info. Nie chciało mi się klikać każdego roku produkcji w celu sprawdzenia czy któryś rocznik nie miał montowanej jakiejś innej. Jak nie zapomnę to jak będę w ASO to zapytam.
Bombel
CYTAT(osa13 @ Sat, 31 May 2008 - 21:42) *
Wszystkie magle w e36 były takie same.

PS: Jeśli ktoś uważa inaczej niech zapoda skąd ma info. Nie chciało mi się klikać każdego roku produkcji w celu sprawdzenia czy któryś rocznik nie miał montowanej jakiejś innej. Jak nie zapomnę to jak będę w ASO to zapytam.


Z Twojego zrodla Ci powiem, ze M3 3,0 (32132227191) ma na pewno inna maglownice niz pozostale E36. Tez nie mam obecnie czasu na przejrzenie tego dokladnie. W 3,2 masz racje, sa teoretycznie te same magle, co w innych E36.
korona
Kolejny mit obalony, no i jak teraz handlarz wyciągnie 600zł za "oryginalną maglownicę M3 którą niczym nie idzie zastąpić" laugh.gif Sytuacja analogiczna jak ze skrzyniami biegów w E36...
Os_
Nie tak do końca.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

Moja maglownica w 3.0 ma numer 32132227191 i jest tylko do M.
Tomek_Glw
CYTAT(Os_ @ Sun, 01 Jun 2008 - 19:30) *
Nie tak do końca.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

Moja maglownica w 3.0 ma numer 32132227191 i jest tylko do M.


Dziwne. A podobno to wersja 3,2 ma części, które nie pasują z innych aut a do 3,0 można włożyć sporo z innych E36. No chyba, że z maglownicą to akurat wyjątek wink.gif

Ma ktoś może na stanie 32131096280 w dobrym stanie (w rejonie Śląska)??

Pozdrawiam
osa13
Poklikałem trochę i faktycznie zdarzają się takie co były tylko w m3. Ciekawe jak to wygląda jeśli chodzi o przełożenia?
Karol M5 E34
W tej chwili mam e39 w ori M-pakiecie i układ kierowniczy między tą wersją a 'zwykłą' to przepaść.
Inne przelożenie i co za tym idzie mniejsza liczba obrotów kierownicą oraz inne zawieszenie daje niesamowitą frajde z jazdy.
Wydaje mi sie że w e36 powinno być tak samo, ale może sie myle.
JORDAN
jeżeli nie była wymieniana to na bank jest inna , jezdziłem normalną e36 328 i m3 i były znaczne róznice w skręcaniu w stosunku do m3 , ma inne przełożenie w maglu i mniej obrotów trzeba aby większy skręt był
Taffarel
czyli kolejna opcja przewmawiajaca za s50b30
Tomek_Glw
CYTAT(JORDAN @ Mon, 02 Jun 2008 - 10:00) *
jeżeli nie była wymieniana to na bank jest inna , jezdziłem normalną e36 328 i m3 i były znaczne róznice w skręcaniu w stosunku do m3 , ma inne przełożenie w maglu i mniej obrotów trzeba aby większy skręt był



jaką m3 jeżdziłeś? 3,0 czy 3,2?

Próbuję w końcu ustalić czy przełożenie w mojej 3,2 jest takie samo jak np. w 328.
JORDAN
była ori nie kombinowana m3 rocznik 95
brus_ik
Oryginalnie z fabryki 3.2 wyjeżdżało z innym przełożeniem niż reszta E36. M3 3.0 ma takie samo przełożenie jak "cywilne" e36.
rennen
CYTAT(brus_ik @ Wed, 18 Jun 2008 - 11:17) *
Oryginalnie z fabryki 3.2 wyjeżdżało z innym przełożeniem niż reszta E36. M3 3.0 ma takie samo przełożenie jak "cywilne" e36.


Na odwrót
osa13
Zgadzam się:
model z '93 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10
model z '95 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10

Ten ostatni jest taki jak w reszcie e36. Nie jest jednak pewnie, że zmiana maglownicy była wprowadzona jednocześnie ze zmianą pojemności.
Just
Logika mowi, ze o ile nie ma bledu na realoem to M 3.2 miala takie samo przelozenie jak reszta E36 a M 3.0 inne skoro numery czesci sa te same.

Chyba ze jest jeszcze mozliwosc zmiany przelozenia poza elementem o ktorym mowimy ale nie bardzo widze gdzie.
Tomek_Glw
Maglownica już wymieniona. Do m3 3,2 wchodzi taka, jak do innych e36 (za wyj. m3 3,0).
Zamontowałem Laubera. Jeździ identycznie jak na orginalnej - tyle samo obrotów i taka sama charakterystyka prowadzenia.
3,2 litra ma więc identyczną maglownicę co pozostałe "cywile".

Pozdro.
rifresz
Sorki ze odkopie ale czy zglebil ktos temat jak wyglada przelozenie w maglownicach miedzy e36 a e46 ? Wszystkie e46 maja taka sama? Mysle aby zalozyc magiel z e46 do e30
osti!
Skoro do e46 da rade z e36 to mysle ze w e30 tez znajdzie dla siebie miejsce smile.gif
rifresz
Osti chodzilo mi o liczbe obrotow kiera miedzy e36 a e46 smile.gif
hz10
nie ma różnicy. w m3 3.0 jest mniej obrotów
rottie
Z3M tez ma mniej, to chyba tez bedzie pasowac.
Javie
A nie przypadkiem w czterocylindrowych Z3 jest krótszy magiel ?
osa13
Ciekawe.. Wychodzi na to, że magle z3 nie występowały nigdzie poza z3:
http://bmwfans.info/parts/catalog/32131095575/

PS:
Kupiłem magiel e36 m3 3.0 i zmierzyłem - jest szybszy w stosunku do zwykłego magla e36.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.