Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie przewody paliwowe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
piechur
Chce poprowadzic nowe przewody paliwowe w kabinie samochodu.
Pytanie jakie przewody kupic zeby bylo dobrze:
- miedziane (takie jak hamulcowe)?
- polimerowe?
- inne, jakie?

Generalnie temat jest mi obcy, wiec chetnie wyslucham wszystkich waszych rad i uwag.
Dodam tylko ze auto ma brac udzial w GSMP/PPZM, wiec musi przejsc BK.
Azrael
w oplocie, bezpieczne, aeroquip/godridge do paliwa.
Leo
podepnę się - w moim drugim aucie, są przewody mosiężne/miedziane. idące pod autem, które już kruszeją z racji starości i warunków atmosferycznych, mają już 20 lat, tyle co auto, i zaczynają przeciekać. Czy pod auto mogę dać przewody w oplocie czy muszą być wężyki mosiężne ? Auto w sumie cywilne z ulicznym zacięciem.
kazio234
Kolega ostatnio montowal przewody miedziane od instalacji gazowe (fi8).
Leo
no dobra, a jak wygląda sprawa gięcia tych przewodów? daje się bez problemu czy są potrzebne specjalne złączki ? akurat te połączenia są mi obce...
kazio234
Wiginasz je jak tylko chcesz, sa w miare elestyczne. Dodatkowo sa pokryte koszulka gumowa, ktora chroni przed korozja.
andrzejrs
tak wygiąć miedziany wygniesz tylko trzeba lekko spęczyć jego końcówkę aby wąż się nie ześlizgnął.
piechur
CYTAT(Azrael @ Sun, 18 May 2008 - 23:27) *
aeroquip/godridge do paliwa.

Nie ten pułap cenowy niestety. Moze kiedys, ale narazie szukam tanszego rozwiazania.
bartekg
sklep z hydraulika silowa.
przewod paliwowy w oplocie stalowym fi8mm.
u mnie w lublinie ok. 10zl/m
Śpiący
Jeśli chodzi o niskobudżetowe rozwiązanie to propozycja przedstawiona wyżej przez bartekg jest chyba najlepsza, sam mam części układu z takich przewodów; niezłe są też wymienione wcześniej rurki od LPG (te do "wlewu" do tankowania są większej średnicy).
W każdym razie nie polecam Fagumit-a benzyna/olej niby do 1MPa (wg. producenta ciśnienie rozrywające 3MPa), u mnie przewody te strzelały po paru miesiącach przy niecałych 5barach. Przypomnę że 1Mpa=10bar.
uki82
Podobnie ma się sprawa z przewodami Semperita, troche lepsze od Fagumita, ale temperatura i ciśnienie powodują że po pewnym czasie pękają. Jeżeli przewody które zaproponował bartekq są tymi samymi o których myślę (odporne na 220 bar-takie ja kupowałem) są dobre, ale cholernie sztywne.

Tu jeszcze są jakieś przewody ale nie wiem jaka cena :http://www.tubes.com.pl/index.php/zlacza.html
Leo
myślę o czymś takim: http://85.158.4.168/hftest/katalog/index.p...language=polish
Hansa-Flex. Może być ?
uki82
CYTAT(Leo @ Wed, 21 May 2008 - 00:58) *
myślę o czymś takim: http://85.158.4.168/hftest/katalog/index.p...language=polish
Hansa-Flex. Może być ?


tam jest napisane że maks temp pracy to +80 stopni C. Jeżeli chodzi o zastosowanie takich przewodów w komorze silnika to tam temperatura może byc troche wyższa, ciekawe jak bedą sie zachowywać. Ja znalazłem na stronie tubeles international przewody teflonowe w stalowym oplocie "smoothbore" tylko ich cena to około 30 zł za metr. Nie wiem czy takie przewody nie są na wyrost, bo to są przewody wysokocisnieniowe, ale na pewno ani temperatura, ani cisnienie nie rozwali ich. Ja juz mam dosyć jazdy na stresie, czy pęknie przewd czy nie i chyba zdecyduje się na właśnie te z Tubesa. mellow.gif mellow.gif
Leo
niewątpliwie do komory silnika mogą być mało odporne na temperaturę, ale ja potrzebuję pod auto, zamiast miedzianych, dlatego zastanawiam się nad nimi... pod autem temperatury nie ma.
GR44Z
A co z tymi miedzianymi jest nie tak że trzeba je wymienić?
Bullitt
gdzie kupić aeroquipe albo earlsa a polsce? goodrich to jest ale as chorą kasę.
kidzio_r5gtt
nie wiem co to jest chora kasa ale Goodridge sprzedaje w takich cenach:
-6 14,50 zł./100mm
-8 17,30 zł./100mm.

Jest to 200 Series Hose do paliwa i oleju (łącznie z nitrometanem)

Ale np. Mocal Fuel lines:
8mm. 44zł./metr
10mm. 48 zł./metr
Bullitt
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Thu, 22 May 2008 - 20:04) *
nie wiem co to jest chora kasa ale Goodridge sprzedaje w takich cenach:
-6 14,50 zł./100mm
-8 17,30 zł./100mm.

Jest to 200 Series Hose do paliwa i oleju (łącznie z nitrometanem)

Ale np. Mocal Fuel lines:
8mm. 44zł./metr
10mm. 48 zł./metr

173 pln za metr to jest chora kasa
kidzio_r5gtt
to zależy jaki projekt robisz...
jeżeli np. masz fure w której zmieniasz tłoki co 2 przejazdy, albo profesjonalnie jeździsz w rajdach, i chcesz wyeliminować wszystko co się może zepsuć to 173 zł. za metr żeby zapomnieć o jakichkolwiek problemach z linią paliwową i podłączeniami to nie jest wygórowana cena.

jeżeli masz samochód do jazdy na codzień i do sportu amatorskiego to takie gadżety nie są po prostu dla Ciebie... wtedy prościej kupić np. zbrojone przewody w Hansaflex'ie albo np. takie Mocal'e.

Aeroquip jest też ciekawym rozwiązaniem ale na rynku europejskim cena i tak jest w okloicach 100 zł. za m. przy parametrach zbliżonych do innych lini w oplocie stalowym.
Leo
CYTAT(GR44Z @ Thu, 22 May 2008 - 16:26) *
A co z tymi miedzianymi jest nie tak że trzeba je wymienić?


ciekną, przekorodowały.
uki82
CYTAT(Leo @ Fri, 23 May 2008 - 17:19) *
ciekną, przekorodowały.


ja to bym założył miedziane, takie jak przy lpg. Tak jak ktoś wyżej napisał są dostępne z koszulką ochronną, nie powinno byc z nimi problemu, łączenia da się uszczelnić i są tanie.
Leo
dobra, to jak się je łączy ? na opaski zaciskowe czy jak ?
grzybu
normalnie są łączone i uszczelnione na baryłkę z nakrętką...nie ma problemu aby z drugiej strony wyjścia był wykonane na kształt choinki z możliwością podpięcia przewodu gumowego na cybant.
uki82
tak jak kolega wyżej napisał, uszczelnia się za pomocą baryłki, tylko chyba raczej nie da się nigdzie dostać takiej przejściówki z baryłki na choinkę. Nakrętki którymi zaciska sie taki przewód miedziany mają dwint M10x1 i M12x1 o ile dobrze pamiętam zależnie od średnicy rurki. Leo zleć jakiemus tokarzowi, aby wykonał Ci takie przejściówki, z jednej strony gwint M10 lub M12 jak wyżej pisałem, a z drugiej strony jakiś gwint który pasował by Ci do przewodów jakie masz w komorze silnika i przy pompie lub choinkę jak kolega wyżej pisał. smile.gif

nudziłem sie i pyknąłem taki szkic przejściówki
Kali___
Jak kupowałem u gazowników to miałem same przewody bez koncówek, w koniec przewodu wsadziłem kulke z łożyska uderzyłem pare razy młotkiem i przewód na koncu speczniał, potem na to normalnie gumowy wąż i opaska. 3 bary wytrzymuje
Bullitt
CYTAT(Kali___ @ Fri, 23 May 2008 - 23:30) *
Jak kupowałem u gazowników to miałem same przewody bez koncówek, w koniec przewodu wsadziłem kulke z łożyska uderzyłem pare razy młotkiem i przewód na koncu speczniał, potem na to normalnie gumowy wąż i opaska. 3 bary wytrzymuje


Niezła drutownia...


Leo
prowizorki są najtrwalsze wink.gif
trytytki zawsze wytrzymują nawet jak się silnik posypie, nieprawdaż? wink.gif
Bullitt
No nie do końca.:-)
fluiconnecto
Witam zainteresowanych przewodami paliwowymi. Przewody zbrojone oplotem tekstylnym (od 30 do 100 bar 120 stopni C), przewody zbrojone oplotem stalowym (ponad 100 bar do 150 stopni C), przewody teflonowe.
Dla zainteresowanych z łódźkiego:
Manuli Fluiconnecto
Dąbrowskiego 17/21. Łódź
Pozdrawiam
Bullitt
Jakiś namiar internetowy?

Iceman.
CYTAT(fluiconnecto @ Tue, 08 Jul 2008 - 12:25) *
Witam zainteresowanych przewodami paliwowymi. Przewody zbrojone oplotem tekstylnym (od 30 do 100 bar 120 stopni C), przewody zbrojone oplotem stalowym (ponad 100 bar do 150 stopni C), przewody teflonowe.
Dla zainteresowanych z łódźkiego:
Manuli Fluiconnecto
Dąbrowskiego 17/21. Łódź
Pozdrawiam

czy ktoś juz sprawdzał ich asortyment, cena/jakość??
kidzio_r5gtt
to dorzucę nową ofertę na przewody w oplocie ze stali nierdzewnej i różnymi rdzeniami:
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=571
Jarzyn
Hej, pozwolę odkurzyć sobie temat:
chciałbym, aby mnie ktoś upewnił, czy stosowanie przewodów miedzianych do benzyny jest dobrym rozwiązaniem, czy są jakiekolwiek przeciwwskazania?
Chodzi oczywiście o część pod autem, fabrycznie są tam przewody bodajże stalowe.

Poza tym nurtuje mnie kwestia średnicy- moje mają średnicę zewnętrzną 8,1 mm, gdybym chciał dać, tak jak już ktoś to poradził, przewody LPG z otuliną gumową na wierzchu fi 8mm, to średnica wewnętrzna zapewne będzie mniejsza niż moich przewodów. Czy te 0,1-0,4 mm różnicy mogę sobie darować i śmiało zakładać takie właśnie przewody do LPG?

Swoją drogą wie ktoś gdzie mogę dostać takie przewody miedziane fi 8mm w okolicach Zabrze/Gliwice/Ruda Sl/Bytom?
Jeden gazownik nie sprzedawał miedzi, drugi nie miał jak zrobić końcówki wybrzuszonej, gdzieś tam w warsztacie mieli tylko hamulcowe i fi 6mm itp itd. Jutro dalsza część moich poszukiwań wink.gif

Z góry dzięki
Pozdrawiam
uki82
jeżeli chodzi o przewody miedziane do lpg i inne akcesoria lpg to na alledrogo jest taki użytkownik pasieka_gps, który jest gdzieś ze śląska - o ile dobrze pamiętam to Tarnowskie Góry , może mają też jakiś sklep ( oprócz internetowego ) ale musisz to sprawdzić. U tego użytkownika można taką miedź dostać, sam kupowałem.
Grzeho
A może coś od tej firmy Tubes
Węże do produktów ropo pochodnych: PZVA-guma w oplocie ze stali nierdzewnej -35*C do 80*C
Jaqo
QUOTE (maciekj @ Wed, 08 Dec 2010 - 21:14) *
Hej, pozwolę odkurzyć sobie temat:
chciałbym, aby mnie ktoś upewnił, czy stosowanie przewodów miedzianych do benzyny jest dobrym rozwiązaniem, czy są jakiekolwiek przeciwwskazania?
Chodzi oczywiście o część pod autem, fabrycznie są tam przewody bodajże stalowe.

Poza tym nurtuje mnie kwestia średnicy- moje mają średnicę zewnętrzną 8,1 mm, gdybym chciał dać, tak jak już ktoś to poradził, przewody LPG z otuliną gumową na wierzchu fi 8mm, to średnica wewnętrzna zapewne będzie mniejsza niż moich przewodów. Czy te 0,1-0,4 mm różnicy mogę sobie darować i śmiało zakładać takie właśnie przewody do LPG?

Swoją drogą wie ktoś gdzie mogę dostać takie przewody miedziane fi 8mm w okolicach Zabrze/Gliwice/Ruda Sl/Bytom?
Jeden gazownik nie sprzedawał miedzi, drugi nie miał jak zrobić końcówki wybrzuszonej, gdzieś tam w warsztacie mieli tylko hamulcowe i fi 6mm itp itd. Jutro dalsza część moich poszukiwań wink.gif

Z góry dzięki
Pozdrawiam

kup przewod paliwa zasilajacy do poloneza - jest fi8 i w miedzi (znaczy te nowe bo orginalnie byly stalowe) Jest dlugi i latwo dostepny, masz grzybki na koncach, jak bedzie za dlugi to sobie mozesz jeden grzybek dorobic w dowolnym warsztacie ktory ma maszynke do zarabiania sztywnych przewodow hamulcowych
Jarzyn
Dzięki Panowie za odpowiedzi.

CYTAT(Grzeho @ Sat, 11 Dec 2010 - 17:47) *
A może coś od tej firmy Tubes
Węże do produktów ropo pochodnych: PZVA-guma w oplocie ze stali nierdzewnej -35*C do 80*C



Właśnie zacząłem brać pod uwagę jakiś wąż elastyczny, tylko jeszcze muszę sprawdzić, jakie końcówki bym potrzebował do baku i filtra to wtedy taki przewód byłby w jednym kawałku. Ten PZVA całkiem ciekawy, ale będę musiał mocowania jakoś dorobić, bo ma fi zew 12,5mm.
Jakbym go miał tak czy siak sztukować, żeby mieć odpowiednie wejścia to już wolę miedź puścić pod autem wink.gif
Czacza
Przewód miedziany do LPG kupuję zawsze w InterCars. 8mm, powlekany PCV, dostępny w kawałkach po 10m, czyli w sam raz na auto, jeśli występuje powrót do baku. Do tego elastyczny gumowy, zbrojony, specjalny do benzyny. Też z IC. Kilka cybantów i spokój. Sporo aut już tak poskładałem, nikt nie narzeka smile.gif
respect2
Odgrzewam kotleta. Jakie polecacie, używacie węże paliwowe (komora silnika, zasilanie i powrót z listwy paliwowej) A3 1.8t. Oryginalne były mocno popękane, wymieniłem na gumowe w stalowym oplocie zakupione w sklepie z hydrauliką siłową po 14zł za metr. Niestety po roku wyglądają przerażająco źle, całkowicie sparciała guma. Jest jakiś produkt godny polecenia, który wytrzyma dłużej? Aeroquip ? Czy pozostaje zakup w aso?
wymiot
Ale byl to przewód do paliwa ? Pamietaj ze paliwo rozpuszcza gume bez problemu, czesto przerabiany temat jak ktos wsadzi przewod paliwowy do baku i ropusci go od zewnatrz
respect2
Tak, był to przewód paliwowy, a przecież jest już tak sparciały że strach odpalać, dobrze że się przyglądnąłem.
deejey!
Temat ma ponad 10 lat, ale problem aktualny nadal. Potrzebuję trochę przewodów, do montażu na opaski. Te z sklepu motoryzacyjnego wiadomo jakie są... Co polecacie na tą chwilę? Najlepiej nie po 150zł/metr, bo jednak jak mam tyle kasy położyć to wolę się przemęczyć i przejść na teflon na złączki AN...
done4
Jeśli masz na myśli przewody gumowe to MEYLE, PIERBURG, FEBI BILSTEIN czy CONTINENTAL powinny cię zadowolić.
Mis
Faro 8mm gazowe polecam do benzyny/etanolu. smile.gif
mark2222
A końcówki zarabiasz czy normalną opaskę na FARO? A tekalan ?
Mis
Tekelan też może być.

Faro jest mega ciasne na krócce 8mm jodełkowane, do tego opaska z zewnątrz ślimakowa i 8bar paliwo trzyma wiekami nawet bio.
deejey!
Ja w sumie potrzebuje dwa razy po metr od listwy do sztywnych juz przy wybieraku. No i przy zbiorniku też bym wymienił te seryjne... Ale tam to kawałki tak naprawdę
Mis
Wypij piwo na cierpliwość i napchaj Faro 8mm. biggrin.gif
deejey!
https://allegro.pl/oferta/rurka-przewod-lpg...inal-7537910659

https://www.phjacus.pl/N28-Przewod-waz-elas...o-8mm-p316.html

różne pomiary podane, ale to będzie chyba to samo, tylko na tej drugiej stronie po prostu jest błąd? Czy to ten przewód? Listwa M52 nie ma tych fałdek na końcach z tego co kojarzę, nie spadnie mi to? Da się to opaską później skręcić, czy to twarde jak kamień? biggrin.gif
Mis
Jeśli fabrycznie miałeś na listwie paliwowej szybkozłączkę to nie ma jodełki i nie zakładaj tak, bo zsunie się.

Błąd w opisie, Faro 8mm ma 8mm w środku średnicy. wink.gif

Z czuciem skręcisz opaską i będzie okej, trochę ściśnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.